X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Søger: Mads, morfar og Miljøstrup


Svar
Soren47Soren47Skrevet 08/01-16 01:21 
I 1994 blev der udgivet et lærebogsmateriale om miljø, af FDB, hvortil at der også hørte et Point 'n' Click spil kalder Miljøstrup.
Jeg spillede det i folkeskolen og det var nok et af de første spil jeg faktisk gennemførte. Det har derfor ret stor nostalgisk faktor for mig.
Jeg har siden fundet det på nettet fx, og jeg kan se at det også er muligt at låne det "on location" på Det Kongelige Bibliotek.

Men ligesom så mange andre herinde, er jeg jo samler og vil gerne have spillet fysisk.

Er der nogen der ejer spillet? Eller nogensinde har set det fysisk, med lærebog osv.?

Jeg gætter på at det kun er udgivet til folkeskoler og deslige. Men når materialet er en del af Biblioteksvæsenet, kunne det være at nogle eksemplarer var solgt fra når biblioteker skulle af med gammelt materiale, eller hvis en folkeskole skulle.

Link...
WonderboyWonderboySkrevet 08/01-16 21:04 
Der er noget her måske men tror desværre det nok kun er bogen?.

Link...
I love monster land
FancyPantsFancyPantsSkrevet 08/01-16 22:57 
For nogle år siden fandt jeg en download af spillet hos et bibliotek (har glemt hvilket), men jeg kunne aldrig få spillet til at starte. Heller ikke med DOSBox, af en eller anden grund. :(
Havde ellers også lige glædet mig til, at genopleve lidt nostalgi fra folkehørmeren.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Soren47Soren47Skrevet 11/01-16 13:10 
Wonderboy>
Der er noget her måske men tror desværre det nok kun er bogen?.

Jeg gætter på, at det linker til samme bog, som kan findes gennem bibliotek.dk - Men jeg kan ikke logge ind, da jeg ikke går i folkeskolen mere ;)

FancyPants:
Jeg fandt også spillet digitalt, og fik det til at virke engang, vist nok igennem DosBox. Her på Windows 8, kan jeg dog ikke få det til at fungere mere. Spillet vil simpelthen ikke lave en savefil.
Kan være det ville virke hvis man spillede det gennem Virtual PC, hvis man installerede Windows 98?

Det er dog stadig den fysiske udgave der ville være fed at have! ;)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/01-16 14:34 
Helt enig... Men bare at få lov til at spille det igen, ville være rart. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig