X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Force Awakens med spoilere


Svar
3of193of19Skrevet 16/12-15 10:12 
millennium>
Er der nogen P:R moderatorer som har noget imod en dedikeret Star Wars spoiler-tråden, for dem som har set filmen og vil diskutere den uhæmmet? :D

Så undgår man ubehagelige episoder i denne tråd.

Vi laver da bare en :)
156 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/12-15 17:06 
Jmog>
Ja, jeg håber de går mere i detaljer med politikken.

Jeg håber virkelig, de lader være. Hvorfor spilde tid på at udpensle et fiktivt univers, når man i stedet kan lave nogle film, man ikke falder i søvn af at se? Hvis de næste film i rækken kaster sig ud i den slags "fanservice", ender det bare med at være en gentagelse af de tre forfærdelige prequels. Fantasien skal sgu ikke stopfodres til den dør. Den skal kun have lidt smagsprøver, så den bliver ved med at være hooked.

Jeg kan ikke komme i tanke om én eneste god film, hvor universet blev både bøjet i neon og skåret ud i pap.
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 21/12-15 17:18 
Mere af den slags her, altså... Jeg har ikke savnet det.

George Lucas>
Chancellor Valorum: The chair recognizes the senator from the sovereign system of Naboo.
Senator Palpatine: Supreme Chancellor, delegates of the senate, a tragedy has occurred... which started right here with the taxation of trade routes... and has now engulfed our entire planet... in the oppression of the Trade Federation.
Senator Dod: This is outrageous! I object to the senator's statements!
Chancellor Valorum: The chair does not recognize the senator from the Trade Federation at this time.
Senator Palpatine: To state our allegations, I present Queen Amidala, recently elected ruler of the Naboo, who speaks on our behalf.
Queen Amidala: Honourable representatives of the Republic, I come to you under the gravest of circumstances. The Naboo system has been invaded by the droid armies of the Trade -- [interrupted by Senator Dod]
Senator Dod: I object! There is no proof! This is incredible. We recommend a commission be sent to Naboo to ascertain the truth.
Senator Teem: The Congress of Malastare concurs with the honourable delegate from the Trade Federation. A commission must be appointed.
Chancellor Valorum: The point -- [interrupted by the bureaucrat]
Bureaucrat: Excuse me, Chancellor. [whispers to Chancellor Valorum]
Senator Palpatine: [Whispers to Queen Amidala] Enter the bureaucrat. The true rulers of the Republic, and on the payroll of the Trade Federation, I might add. This is where Chancellor Valorum's strength will disappear.
Chancellor Valorum: The point is conceded. Will you defer your motion to allow a commission to explore the validity of your accusations?
Queen Amidala: I will not defer. I've come before you to resolve this attack on our sovereignty now. I was not elected to watch my people suffer and die while you discuss this invasion in a committee! If this body is not capable of action, I suggest new leadership is needed. I move for a vote of no confidence in Chancellor Valorum's leadership!
Senators: [Chanting] Vote now, vote now...!
Senator Palpatine: Now they will elect a new Chancellor, a strong Chancellor, one who will not let our tragedy continue.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 21/12-15 17:23, rettet 21/12-15 17:25 
Jeg er fuldstændig enig med dig Killerbean2. At overlade flere ting til fantasien omkring universet er da klart the way to go. Fatter ikke hvorfor folk bliver ved med at ville fodres med en sølvske?

Det er jo netop disse tanker som gør universet spændende.

Jeg gider fandme ikke se det der Wehner ;-) haha!!
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 21/12-15 17:23 
Jeg er svært glad for filmen.
Man kan som altid nitpicke og finde plothuller og ubesvarede spørgsmål. Men når nu skuespillet, atmosfæren, effekterne og (især) lyden er så god, som den er, har jeg altså svært ved at brokke mig.

Højdepunkter:
-Titelskærmen og 'opening crawl' gav mig sgu' gåsehud.
-Kylo. Han er skræmmende men ikke FOR skræmmende. Der er lidt (anti)Luke over ham: han føler sig fristet af den forkerte side af kraften; har svært ved at kontrollere sine følelser; han bliver deformeret (ansigt); han slår sin far ihjel.
-Sværdkampene mellem Finn og shocktrooperen + Kylo føltes rå og ægte. Man mærker hans desperation.
-Harrison er (åbenbart) stadigvæk en go' skuespiller.

Eneste lille-bitte minus:
-Hamill havde ikke én eneste replik i hele filmen - lidt mærkeligt, når manden nu har udmærket sig som fremragende stemmeskuespiller.
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 21/12-15 17:26, rettet 21/12-15 17:27 
Er Hamill's stemme ikke at finde da Rey får det første syn?
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 21/12-15 17:34 
Xiwana>
Eneste lille-bitte minus:
-Hamill havde ikke én eneste replik i hele filmen - lidt mærkeligt, når manden nu har udmærket sig som fremragende stemmeskuespiller.

Ja, mon ikke han får en markant større rolle næste gang? Det tror jeg i hvert fald. Det lader til, at de er gode til at administrere doseringen af de gamle helte, og både Luke og Han Solo havde nok været at fylde den for meget med nostalgi.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 21/12-15 18:37 
Også min forventning - der vil blive brændt Disney produkter af i gaderne ellers ;)
Mes1983Mes1983Skrevet 21/12-15 19:42 
Andre der lagde mærke til at Obi-Wan siger Rey i hendes vision?

Vist noget med at de har sakset et gammelt lydklip med Sir Alec Guinness, hvor han siger afraid (afRAYed)

http://www.starwarsnewsnet.com/2015/12/j-j-abrams-lawrence-kasdan-and-michael-arndt-reveal-new-secrets-about-the-force-awakens.html
spectrespectreSkrevet 21/12-15 20:31 
millennium>
Var helt vild med:

- At Kylo Ren smed masken allerede i denne første film, og afslørede sin identitet, uden at det fjerner hans karisma og mystik. Tværtimod. Det fungerede godt.

Jeg må sige at jeg blev overrasket over at han var "normal" under masken. Elskede dog karakteren, med hans vredes udbrud osv. Presset og angsten for ikke at blive ligeså badass som hans bedstefar. Der var lidt whiney teenager over ham og RIGTIG meget Vader wannabe med maske og det hele, men efter at Rey og Finn blev lidt stabby og Snoke sagde at han ville fuldende hans træning, så tror jeg han vender tilbage som er super badass.

Lidt interessant at i modsætning til den originale trilogi hvor kejseren vil omvende Skywalker til The Dark Side, så kæmper Kylo Ren for ikke at vende mod The Light Side.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
WehnerWehnerSkrevet 21/12-15 20:41 
Ja, det er vildt fedt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 21/12-15 22:10, rettet 21/12-15 22:15 
Ja netop. Synes Kylo Ren netop ikke bare var en Darth Vader gentagelse, men en relativ ung, agressiv og frustreret Darth Vader fanboy. Endnu en fin måde at tage gamle elementer og twiste dem til nutiden (som de har gjort med hele filmen)

Jeg var kortvarigt helt vildt skuffet over den gigantiske "Øverste leder" Snoke ... tænkte: Ejejej for fanden - en kæmpe!
Indtil de afslørede det som værende et hologram (I øvrigt spillet af Andy Serkins)

Snoke ... AKA Snake.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 21/12-15 22:42 
Jeg blev en smule skuffet, da han viste sig ikke at være en kæmpe :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 21/12-15 22:46 
Han er i virkeligheden mindre end Yoda :)
WehnerWehnerSkrevet 21/12-15 23:01 
Nu er jeg meget skuffet ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OdinOdinSkrevet 21/12-15 23:27 
Wehner>
Jeg blev en smule skuffet, da han viste sig ikke at være en kæmpe :)

Hahahaha. Jeg havde det på præcis samme måde.
JmogJmogSkrevet 21/12-15 23:43 
slk486>
Republikken bør da være New Orders primære modstander.

Det var jo også deres primære mål, så hvad får dig til at skrive, at de ikke var det?

Ok, Republikkens fald er deres mål, men det er The Resistance som kæmper mod dem. Det burde jo være Republikkens flåde primært.
JmogJmogSkrevet 21/12-15 23:47 
KillerBean2>
Jmog>
Ja, jeg håber de går mere i detaljer med politikken.

Jeg håber virkelig, de lader være. Hvorfor spilde tid på at udpensle et fiktivt univers, når man i stedet kan lave nogle film, man ikke falder i søvn af at se? Hvis de næste film i rækken kaster sig ud i den slags "fanservice", ender det bare med at være en gentagelse af de tre forfærdelige prequels. Fantasien skal sgu ikke stopfodres til den dør. Den skal kun have lidt smagsprøver, så den bliver ved med at være hooked.

Jeg kan ikke komme i tanke om én eneste god film, hvor universet blev både bøjet i neon og skåret ud i pap.

Rolig nu, jeg mente ikke bogstaveligt talt "mere politik". Jeg vil bare gerne have noget mere baggrundsinfo om de tre sider i konflikten. Primært hvorfor Leia ikke er general i Republikken men istedet i Resistance.
OdinOdinSkrevet 22/12-15 02:03 
Jmog>
slk486>
Republikken bør da være New Orders primære modstander.

Det var jo også deres primære mål, så hvad får dig til at skrive, at de ikke var det?

Ok, Republikkens fald er deres mål, men det er The Resistance som kæmper mod dem. Det burde jo være Republikkens flåde primært.

Med talrige eksempler på regimer fra virkelighedens verden, der har for meget på spil til at turde starte en direkte krig med deres modstandere, fandt jeg det overhovedet ikke sært at republikken holdt sig officielt ude af en direkte konflikt, men i hemmelighed støttede en flok frihedskæmpere i First Orders baghave.
Det lignede så meget de proxy-krige USA, Rusland og Mellemøsten har ført gennem de sidste 25 år at jeg automatisk bare gik ud fra at det var det der foregik.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 22/12-15 02:34, rettet 22/12-15 02:46 
Dunwich>
Dine tåbelige spørgsmål, kan du stille til alle de film du synes du har et problem med, og føler trang til at pille fra hinanden. An axe to grind, som de kalder det.

Hvad er det for noget vrøvle snak?

Hvis plottet er lufttæt kan jeg vel ikke stille "tåbelige" spørgsmål til det lige meget om jeg kan lide filmen eller ej? Det er jo netop fordi at TFA's plot er helt håbløst (hvilket er ret forudsigeligt når det blot er en kopi af ANH hvor de bytter rundt på figurernes placering i plottet i bedste komedie stil) at der kan stilles så mange af hvad du så intelligent betegner som "tåbelige" spørgsmål.

Derudover kan jeg kun grine af at du mener det er tåbelige spørgsmål, men ok når fanboy'en går ind går fornuften som regel ud, så det kan jeg tilgive :).
nerosnerosSkrevet 22/12-15 07:50 
Azzkikr du kan stille alle de tåbelige spørgsmål du vil..
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 22/12-15 07:51 
Wehner>
Jeg blev en smule skuffet, da han viste sig ikke at være en kæmpe :)

Men det er han..!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/12-15 08:35 
Iflg.rygter er han høj men ikke som hologrammet, ca. 3 meter.
slk486slk486Skrevet 22/12-15 09:08 
Wehner>
Jeg blev en smule skuffet, da han viste sig ikke at være en kæmpe :)

Tænk, jeg blev lettet :) Det andet var alt for fantasy.
j/k
slk486slk486Skrevet 22/12-15 09:09 
Jmog>
Ok, Republikkens fald er deres mål, men det er The Resistance som kæmper mod dem. Det burde jo være Republikkens flåde primært.

Ok, jeg forstår, hvad du mener :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 22/12-15 09:51, rettet 22/12-15 09:53 
Det giver meget god mening at Emperiet ikke faldt helt sammen, men rejste sig igen som The New Order. Har altid synes det virkede fjollet at hele det galaktiske emperium blev afviklet fordi to nøglepersoner dødede. Det svarer til at Maersk gik konkurs da McKinney dødede.

Efter krisen måtte der ny radikaliseringer til. The New Order ligner en endnu mere radikal udgave af Emperiet, mere koldt, mere fascistisk mere ekstremististisk. Det givet også meget god mening. The New Order virker mere militant end Emperiet gjorde, så måske er det en stor, farlig og selvstændig militærfraktion der er årevis har truet Republikken.
Modtandsbevægelsen har spottet at The New Order ikke kan dæmpes via politik med kun via militær indsats, og derfor har de ikke så meget tilfældes med Republikken.

Igen det er bare gætværk på gætværk, men den tolkning jeg har skabt udfra filmens antydninger (uden at overforklare det).
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/12-15 16:53, rettet 22/12-15 16:54 
Jmog>
Rolig nu, jeg mente ikke bogstaveligt talt "mere politik". Jeg vil bare gerne have noget mere baggrundsinfo om de tre sider i konflikten. Primært hvorfor Leia ikke er general i Republikken men istedet i Resistance.

Det lød vist også lidt for meget som et personlig angreb. Det var ikke helt meningen. Du ramte bare lige noget i mig, der fik mig til at give slip på noget galde, jeg åbenbart har bygget op i lang tid :D

Men jeg kunne også sagtens undvære baggrundsinfo...
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 22/12-15 22:14, rettet 23/12-15 12:51 
Jeg tror man skal glemme alt omkring de sidste nye George Lukas film. De findes ikke i min bog!

Der findes kun 4-5-6 (Uden CGI) og så 7 :D
Bashful Neophyte
DunwichDunwichSkrevet 23/12-15 07:48 
Det er da en skam at du synes det, for de er alle tre ganske glimrende Star Wars film.

Jeg havde en god oplevelse med Episode VII, men var af en eller anden grund skuffet da jeg forlod biografen, og kunne ikke helt sætte en finger på hvorfor. Syntes dog det afsluttende space battle mod Dødsstjernen, var alt for hurtigt overstået; Der var slet ikke det flow eller opbygning i ditto battle i ANH, men bare et relativt hurtigt overstået battle med klip til en timer, der fortalte hvor lang tid de havde til at ordne det i. Det var overordnet set en god film, men den manglede Lucas' overblik, forståelse for mytologi, og touch; Det virkede som en af de film, som feks store kommende instruktører i 80'erne lavede, der mindede meget om Spielberg / Lucas film; De var gode, men ikke helt på højde med de film, som de efterlignede, i både tone og stil.

Jeg skal selvfølgelig se Episode VII igen, for lige at få det hele med.
nerosnerosSkrevet 23/12-15 11:50 
Jeg hader alt hvad Lukas har gjort ved hans gamle mesterværker og jeg hader hans nye CGI Star Wars film. De er så utrolig ringe lavet på næsten alle punkter.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 23/12-15 12:46 
@Dunwich

Jeg synes faktisk Dødsstjernekampene var ret ens. Jeg følte ikke den nye var hurtigere overstået og krydsklip til en timer er jo også det de gør i den oprindelige. Timer eller "Within firing range" - ikke den store forskel.
slk486slk486Skrevet 23/12-15 13:38, rettet 23/12-15 13:44 
Dunwich>
Det er da en skam at du synes det, for de er alle tre ganske glimrende Star Wars film.

Arh, det er der delte meninger om. Forfærdeligt skuespil, frygtelig CGI, dårlig pacing og tåkrummende writing, er min ;-)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 23/12-15 13:42 
neros>
Jeg hader alt hvad Lukas har gjort ved hans gamle mesterværker og jeg hader hans nye CGI Star Wars film. De er så utrolig ringe lavet på næsten alle punkter.

Som jeg skrev i anden tråd, jeg synes slet ikke hans ændringer i Cloud City er hadefulde. Tværtimod. De gør virkelig byen flottere med flere vinduer og orange glød. Og han fyldte ikke scenerne med så meget CGI lort som i Mos Eisley. (Men det er så også undtagelsen)
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 23/12-15 13:45 
Den lille scene med Biggs kan vel heller ikke fornærme nogen? Eller wampaen?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 23/12-15 13:45, rettet 23/12-15 13:47 
Også enig i at ændringerne i Empire er pænt lavet, men ødelægger også den klaustrofobiske følelse Cloud City gav.

Wampaen er også fint lavet, bare lidt pointless måske? Scenen virkede da fint før.
j/k
OdinOdinSkrevet 23/12-15 14:03, rettet 23/12-15 15:05 
millennium>
jeg synes slet ikke hans ændringer i Cloud City er hadefulde.

Det er der forhåbentlig ingen af hans ændringer der er. Uanset hvad man må mene om Lucas' revisionisme, så tror jeg næppe han gjorde det, fordi han hadede filmene.
JmogJmogSkrevet 23/12-15 14:43 
Bortset fra Greedo- og Jabba-scenerne i New Hope, så synes jeg de andre ændringer er fine. Subtile og skriger ikke til himlen, at det er nyere end resten.

Her snakker jeg så om 1997-ændringerne. Dem Lucas lavede efter prequels for at få de to trilogier til at passe sammen er jeg ikke meget for.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/12-15 16:31, rettet 23/12-15 16:41 
Hvis man vil se den originale trilogi sådan "helt rigtig", så findes jo de dér Despecialized Editions. Nogen af de kilder de har brugt er af sindsyg høj kvalitet. Jeg kan poste nogen screens fra Empire når jeg kommer hjem engang, for selvom den er encoded fylder filmen 20gb og ser virkelig godt ud.

Det er hverken noget der er godkendt af Disney eller Lucasfilm, så de findes kun digitalt ude på nettet.
Der er en video om det hér.

https://youtu.be/QXifjbxZDAM


I mellemtiden er hér noget fjol fra Tumblr hvor Star Wars og Metroid hænger ud.
http://plintoon.tumblr.com/
millenniummillenniumSkrevet 23/12-15 16:49, rettet 23/12-15 16:51 
Jmog>
Bortset fra Greedo- og Jabba-scenerne i New Hope, så synes jeg de andre ændringer er fine. Subtile og skriger ikke til himlen, at det er nyere end resten.

Jo, den lorte sang-scene i Jabbas palads som han proppede ind i Return of The Jedi. Den er virkelig lortet lavet, og man bliver flået fuldstændig ud af Star Wars universet, fordi der går så meget Muppet Show i den.

Lort med lort på
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 23/12-15 18:17 
Så er den heller ikke værre :) Men Sarlacc burde han ikke have pillet ved.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 24/12-15 00:05 
Åh ja, endnu en ting jeg er vild med i Force Awakens:

- Kylo Ren stopper en freaking laser stråle midt i luften. Det er bad ass dark force shit, uden at virke plat :)
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/12-15 01:04 
Her er et par screens fra Despecialized Empire Strikes Back. Super imponerende, især i close-ups.

The Force Awakens med spoilere The Force Awakens med spoilere The Force Awakens med spoilere The Force Awakens med spoilere The Force Awakens med spoilere The Force Awakens med spoilere The Force Awakens med spoilere
spectrespectreSkrevet 24/12-15 01:15 
Jeg så despecialized versionerne som optakt til episode vii. de kan varmt anbefales og er super godt lavet.

Han shot first, always. Som Ash Williams siger, "shoot first, think never"
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JmogJmogSkrevet 24/12-15 01:28 
millennium>
Jmog>
Bortset fra Greedo- og Jabba-scenerne i New Hope, så synes jeg de andre ændringer er fine. Subtile og skriger ikke til himlen, at det er nyere end resten.

Jo, den lorte sang-scene i Jabbas palads som han proppede ind i Return of The Jedi. Den er virkelig lortet lavet, og man bliver flået fuldstændig ud af Star Wars universet, fordi der går så meget Muppet Show i den.

Den havde jeg rent glemt. Jeg afskyr den ikke, men den passer slet ikke med resten af filmens look.
3of193of19Skrevet 24/12-15 10:44 
Der var planer om et musiknummer eller lign tilbage da filmen kom ud. I ekstramaterialet til VI kan man tydeligt se dukken fra numret. Om det så ville have været den samme sang ved jeg ikke.
JmogJmogSkrevet 24/12-15 15:39 
Musiknummeret i sig selv er som sådan... ok. Mit problem med det er at det ekstremt åbenlyst er CGI mens alle de andre væsner i filmen er "ægte".
WehnerWehnerSkrevet 25/12-15 12:29 
Man kan se lidt om, hvordan Kylo har det for tiden på denne Twitter-konto: https://twitter.com/KyloR3n

Emo Kylo Ren er hysterisk morsom.

you can't truly appreciate the imperial march until you hear it on vinyl

current status: in a sarlacc pit but emotionally

i wish more words rhymed with darth vader
I guess not every poem needs to rhyme

dear diary
hux and i are wearing black to commemorate the defeat at the battle of endor
we both always wear black but today it means more
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OdinOdinSkrevet 25/12-15 13:29 
Jeg elsker allerede emo Kylo Ren. Tak for dén. ^_^
JmogJmogSkrevet 25/12-15 13:51 
"i get all my winter clothes at Hoth Topic"

Genialt
WehnerWehnerSkrevet 04/01-16 17:55 
Emo Kylo er vist desværre ikke så langtidsholdbar, men så kan man underholde sig med Very Lonely Luke:

https://twitter.com/VeryLonelyLuke
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 10/01-16 14:52 
Så. Fik set Force Awakens for anden gang i dag (i 2D). Meget muligt en endnu bedre oplevelse end første gang, fordi man ikke var distraheret af skyhøje forventninger og frygt for failure. Fangede flere detaljer end første gang, og det er helt sikkert en film der er designet til gentagende visninger.

F.eks. hvor Kylo-Ren forhører Rey og kan se hun drømmer om et ocean med en ø. Det giver pludselig meget mere mening når man HAR set slutningen først. :)

Var også mere betaget af de flotte ikoniske, enkeltstående billeder som løfter arven videre efter Ralph McQuarries eminente koncepttegninger af en oprindelige SW film. Som regel noget med små personer foran nogle store objekter i en flot horisontal komposition, f.eks. Rey der sidder foran en væltet AT-AT. Det fungerer altså bedst i 2D.

Kæft en lækkerbisken af en film. Jeg er glad igen :)
The medium is the message.
156 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig