X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Force Awakens med spoilere


Svar Sortering
3of193of19Skrevet 16/12-15 10:12 
millennium>
Er der nogen P:R moderatorer som har noget imod en dedikeret Star Wars spoiler-tråden, for dem som har set filmen og vil diskutere den uhæmmet? :D

Så undgår man ubehagelige episoder i denne tråd.

Vi laver da bare en :)
156 emne(r).
« < 1 2 3 4

Svar Sortering
WehnerWehnerSkrevet 10/01-16 15:06 
Jeg var også meget mere afslappet anden gang, netop fordi jeg bare kunne sidde og nyde. Men det var igen i 3D, så nu snupper jeg den i 2D på torsdag. Det kan kun blive endnu bedre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 17/01-16 18:52, rettet 18/01-16 00:18 
Fik den endelig set...

Er meget positiv over:
I Star Wars er vellykkede karakterer IMO nerven, og det magtede Lucas ikke i anden omgang. Finn og Rey er fine karakterer (og spilles godt), der er potentiale i Kylo og Poe (de er stadig ret ubeskrevne), og der var godt gensyn med gamle karakterer.

Det næstvigtigste i SW er karakterernes labyrint gennem livets forhindringer - kernen er familierelationer, men venskaber, identitet, job, respekt og hjælpsomhed ligger tæt efter. Formentlig perfekt "undervisningsmateriale" for en 12-årig, hvis forældrene måske lige assisterer med lidt udredning. I stedet for tørre facts, bruges onde imperier, diktatorer i selv-konflikt, gnavne skrothandlere, faderlignende læremestrer og en "kraft", der ligeså godt kunne have været de gode og dårlige sider af god, gammeldags stålsathed. I SW er det lidt sort/hvidt og banalt for en voksen, men der er nok lag til, at det stadig er interessant, når man er ældre end målgruppen.

Den tråd tager Ep. 7 op ved at vise, at selv når en forhindring er besteget, vil der næsten helt sikkert på et tidspunkt opstå en ny - nyt imperie, nye familieproblemer, de samme problemer med at skaffe mad på bordet i lidt anden indpakning. At Star Wars næsten hele tiden nedtoner livets glæder, men i stedet lader dem ligge som den ulmende motivation for at overstige éns personlige forhindringer, fungerede glimrende tidligere og føres fint videre i Ep. 7.

Er positiv over:
- Underholdningsværdien - filmen er medrivende, vellavet og Star Wars-stemningen er solid ("YOU are cold!?").

Er lunken over, men hadede det heller ikke:
- For meget genbrug af tidligere koncepter - genbrug er nærmest et must, men det tager overhånd.

Er negativ over:
Intet

Dom: 4/7 på episode-skalaen. Jeg savnede en smule de gode sider af Lucas' touch, men J.J. har "kopieret" SW-stilen fint, og der er indbydende serveret til de kommende film.
millenniummillenniumSkrevet 17/01-16 19:05 
Velkommen i spoiler-klubben. :)
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 17/01-16 19:10 
Det er også lækkert, at de følger eksempelvis Peter Jackson og Game of Thrones og har adskillige engelske dialekter repræsenteret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OdinOdinSkrevet 17/01-16 22:48, rettet 17/01-16 23:18 
For dem af jer der ikke kender Undercover Boss, så er det et reality-program der har kørt i 5-6 år, hvor en ny CEO fra et stort firma i hver episode går i forklædning som nyansat i sit eget firma for at lære, hvordan virkeligheden ser ud for den ansatte på gulvet. Kameraholdet der følger dem foregiver typisk at være til stede for at lave en dokumentar om forholdene for nyansatte i virksomheden.
I denne uge tager souchef Kylo Ren udfordringen op: https://www.youtube.com/watch?v=FaOSCASqLsE
WehnerWehnerSkrevet 17/01-16 22:52 
Den er ret sjov :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
156 emne(r).
« < 1 2 3 4

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig