X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

USB Audio Video VHS adapter til Mac?


Reply
nerosnerosSkrevet 28/11-15 21:25 
Nogen der har erfaringer med at få film matriale fra VHS over på computeren.

Er det egentlig også muligt at få film matriale fra computeren over på VHS igen?

Jeg har set nogle kabler på ebay men det ligner meget det er til PC?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/11-15 21:54, rettet 28/11-15 21:54 
Du skal bruge et capture card der har hvad udgang du nu har på din VHS-afspiller (composite eller scart?).

For at få billedet tilbage fra computer til VHS igen, skal du normalvis bruge en composite eller scart-udgang på din computer, og så skal din VHS-optager kunne optage via sådan en indgang. Ingen anelse om hvorvidt den slags er standard på VHS-maskiner, men jeg ved at nogen kunne.

Men siden du bruger Mac og de ikke har composite-udgang så skal du nok til at bikse med noget HDMI til Scart adapter eller lign. for at få et billede fra computeren som VHS-afspilleren kan bruge til noget.

Men med mindre der er tale om meget vigtige ting ville jeg ikke gide besværet. Billedkvaliteten vil utvivlsomt blive endnu ringere end den allerede er hvis du kopierer fra VHS > Mac > VHS igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/11-15 22:04, rettet 28/11-15 22:05 
Billedinformationen på et VHS-bånd er lagret i composite video -format, så det er noget snot, uanset hvordan man håndterer det... kan jeg forestille mig.

Mon ikke det bedste bare ville være at bruge en VHS-afspiller sammen med en composite video -til-USB-capture dongle? Og så bare finde en, der understøtter MAC?
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 28/11-15 23:36, rettet 28/11-15 23:36 
Hmm..! Lyder lidt svært, men jeg er fuldstændig ligeglad med kvaliteten da det skal se smadret ud ;-)

Hvad med sådan en her:
http://www.ebay.com/itm/251761213752?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Kan den også føre filmen tilbage på VHS bare sådan eller er det langt mere kompliceret?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-15 00:00, rettet 29/11-15 00:12 
Nej det kan den ikke. Den har inputs, ikke outputs.

Men den burde kunne bruges til at optage med.
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 29/11-15 00:25 
KillerBean2>
Billedinformationen på et VHS-bånd er lagret i composite video -format

Det er så ikke helt korrekt, men neros virker som om han bliver forvirret, så det er nok ikke den rette tråd at begynde at diskutere forskellene i. ^_^
Din analyse af outputtet er dog 100% korrekt - det er snot.

Mon ikke det bedste bare ville være at bruge en VHS-afspiller sammen med en composite video -til-USB-capture dongle? Og så bare finde en, der understøtter MAC?

Jeg ville anbefale S-video, men siden neros lader til specifikt at gå efter den smadrede æstetik som VHS giver, er composite sikkert helt fint til formålet.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/11-15 10:29 
Jeg er lidt interesseret i diskussionen, så jeg flytter den lige til en genbrugstråd :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 29/11-15 14:52 
Konsolkongen>
Nej det kan den ikke. Den har inputs, ikke outputs.

Men den burde kunne bruges til at optage med.

OK tak for svar :-)

Jeg fik en opgave fra en som nemlig spurgte mig om jeg ville optage en fil fra youtube over på VHS, men kan se det bliver svært så gider ikke bøvle med det.
Bashful Neophyte
OdinOdinSkrevet 29/11-15 15:29, rettet 29/11-15 15:29 
neros>
Jeg fik en opgave fra en som nemlig spurgte mig om jeg ville optage en fil fra youtube over på VHS, men kan se det bliver svært så gider ikke bøvle med det.

Ah. Dén opgave er ikke så svær. Især ikke hvis det alligevel bare skal endte på et VHS-bånd og kvaliteten ikke nødvendigvis behøver være fantastisk. Så snupper du bare en transcoder som denneher:

https://www.avxperten.dk/hdmi-til-scart/hdmi-til-scart-adapter.asp

Så længe din computer har et HDMI-output, så burde du være godt kørende.
For at få det tilbage i computeren skal du til gengæld have fat i den anden dims (eller noget tilsvarende) som du postede ovenfor.
nerosnerosSkrevet 29/11-15 16:18 
Aha ok fedt men jeg har ingen computer med HDMI-output, men der må da være noget andet man så kan bruge oder was?
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 29/11-15 18:05 
DVI, for så kan du bruge et simpelt DVI til HDMI stik,og så fodre video-maskinen med lyd fra computeren ved siden af.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 29/11-15 20:59, rettet 29/11-15 21:00 
Det bliver en lidt dyr omgang for min ven der at skulle købe alle de ting ved ikke om jeg selv vil for brug for det i fremtiden. Men godt at vide det kan lade sig gøre.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Username
Password
Remember me