X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One bagudkompatibilitet


Svar
DunwichDunwichSkrevet 12/11-15 11:54, rettet 22/02-17 14:26 
Det skulle være oppe i dag, den 12 november.

Glæder mig til at se om mit Sega Rally Revo og Gears of War 3 virker.

Liste over alle spil
527 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 15/11-18 05:06, rettet 15/11-18 05:08 
BC teamet har bekræftet, at det er tilfældet:

Xbox One bagudkompatibilitet

De bliver ved med at gøre det bedre og bedre. Er fedt at se. Det fylder vist over 30GB nu, modsat 15GB på 360 (nogle siger 20GB på 360. Har ikke selv testet).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 18/11-18 20:37, rettet 18/11-18 20:49 
Digital Foundry kigger på FF13

Update: De nævner også at region låste titler ikke er låst på X1. Han bruger som eksempel, at han har en tysk udgivelse af FF13 som downloader fint på hans amerikanske X1 med en amerikansk konto. En ditto Xbox360 får han en fejl kode.
Det viste jeg ikke.

Final Fantasy 13 Xbox One X enhanced
JmogJmogSkrevet 19/11-18 02:49 
Det er ikke generelt. Fra tråd på Resetera:

“I want to add that xbox one does not remove region locking. My Asia Rumble roses and JP bullet souls don't work for example.”
GreaseballGreaseballSkrevet 19/11-18 09:47 
Ah okay. Gad vide om det er op til udgiver eller MS om det skal være aktiv?
JmogJmogSkrevet 19/11-18 23:43 
Sikkert udgiver. MS egne spil var vist altid regionsfrie.
Bede-xBede-xSkrevet 10/01-19 18:31 
De seneste titler:

Kingdoms of Amalur
Sonic Unleashed
Aliens Vs. Predator
The darkness
The Bureau: Xcom Declassified
Duke Nukem Forever
Fuel
Battlestations Pacific
Rayman Raving Rabbits
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 10/01-19 18:41 
Jeg fik faktisk aldrig spillet Amalur...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 11/01-19 02:25 
Jeg fik det heller aldrig spillet, så rart at det er blevet tilføjet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 11/01-19 08:09 
Der er heller ikke den store chance for en remaster, når EA har rettighederne, så jeg tænker også at hoppe på den vogn. Skal bare have byttet min PS3 kopi til en 360 udgave :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-19 23:04 
De er godt nok ualmindeligt dårlige til at supportere Xbox One X'en. Kun 25 Enhanced for X 360-titler indtil videre :(

Og hvad skete der med OG Xbox?

Skuffende, når det trods alt er maskinens bedste selling point :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/01-19 16:09 
Ja, enig. Det har set lidt sløvt ud med OG Xbox titler, men tilgængeld kører alt lige det bedre og solidt på X :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-19 16:27 
Ja heldigvis :) MS er simpelthen nødt til at være platformen hvor tredjepart-spil performer bedst, nu hvor de stort set intet har at byde på selv. Ellers kan de lige så godt lukke sammen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 12/01-19 17:41 
Xbox One X’ bedste selling point er at det er den konsol der kører Fallout 76 bedst ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-19 18:07 
Det er fandeme et dårligt sellingpoint når det spil kører ad h til på alle konsoller :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 12/01-19 18:27 
...og i øvrigt er lort :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JmogJmogSkrevet 12/01-19 20:16 
For mig er det bedste selling point efterhånden at hvis jeg vil spille et X360-spil, så behøver jeg stort set aldrig finde min x360 frem.
NaieraNaieraSkrevet 12/01-19 21:35 
Hanky>
...og i øvrigt er lort :P

Næh.

Og det kører godt på Xbox One X.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
EltanEltanSkrevet 12/01-19 21:56 
Det kører muligvis godt, men spillet stinker og de ved det.
NaieraNaieraSkrevet 12/01-19 22:02 
Næh, det gør det ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 13/01-19 04:26, rettet 13/01-19 04:28 
Jmog>
For mig er det bedste selling point efterhånden at hvis jeg vil spille et X360-spil, så behøver jeg stort set aldrig finde min x360 frem.

Enig.

Men jeg mangler stadig at Sega Rally bliver bagudkompatibelt. Har stadig en fysisk udgave af spillet stående, som jeg savner at kunne spille på X.

Og OutRun 2.
slk486slk486Skrevet 14/01-19 09:02 
Jmog>
For mig er det bedste selling point efterhånden at hvis jeg vil spille et X360-spil, så behøver jeg stort set aldrig finde min x360 frem.

Krydser fingre for 100% når alt er sagt og gjort :) Een konsol til ALT Xbox, hvor ældre titler lige kører lidt bedre, ville være fedt.
j/k
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/01-19 21:57 
Battlestations: Pacific endelig... Men nu kommer World of Warships snart, saa jeg skipper BSP.

Det eneste, der nu mangler, er RalliSport Challenge 2, imo!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 09/03-19 09:22 
Titler fra den sidste måneds tid:

Ace Combat 6
Command and Conquer 3
C&C Kane's Wrath
C&C Red Alert 3
C&C Red Alert 3 Commander's Challenge
Port Royale 3 Pirates & Merchants
Lego Batman 2
The King of Fighters XIII
Orcs Must Die
Lost Planet (+ Colonies Edition)
Lost Planet 2
Lost Planet 3
Resident Evil Code Veronica X
Hydrophobia
Marathon Durandal
Crackdown 2

Crackdown 2 er gratis et stykke tid. Etteren var også for nyligt og er det måske endnu. Ikke sikker på hvornår det udløber.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 10/04-19 18:45 
Lidt flere titler:

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2
Castlevania Harmony of Despair
Airmech Arena
Brothers in Arms: Hell's Highway

Inside Xbox i næste uge skulle også have lidt:

https://news.xbox.com/en-us/2019/04/10/april-2019-inside-xbox-announce/#wZtORZyj7D4HysSm.99
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 10/04-19 19:07 
Uhh, GRAW2. Meget kort, men nærmest derfor også meget godt. Som jeg husker det :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 10/04-19 19:29, rettet 10/04-19 20:34 
Jeg er i hvert fald glad for at få muligheden for at spille det og håber at de tilføjer mere fra serien til servicen. Gerne 2 og Summit Strike. Det er jo en type spil, man ikke længere kan lave i AAA industrien*, hvor Ghost Recon i dag er blevet til Far Cry, mens Far Cry selv jo bygger på Ass Creed strukturen. Så meget desto vigtigere at holde adgangen til de gamle i live.

*Det ville folk måske allerede dengang sige om AW sammenlignet med seriens rødder ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 13/04-19 09:34 
Ikke kun med nightvision slået til, kører det 60 fps nu.
Bede-xBede-xSkrevet 16/04-19 23:38, rettet 16/04-19 23:41 
Ninja Gaiden II kommer i dag og er X enhanced. Det samme er nu Splinter Cell Double Agent/Conviction/Blacklist og Fable II + III.

Xbox One bagudkompatibilitet
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
tastasSkrevet 17/04-19 09:14 
Fedt de bliver ved med det! Jeg håber helt vildt at mass effect 1-3 også kommer, men sket sikkert ikke
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Bede-xBede-xSkrevet 10/06-19 19:41 
Nyeste titler:

Ninja Gaiden 3 Razor's Edge
Trials Evolution
From Dust
Costume Quest
Hitman HD Pack

Og så kommer der mere BC på Inside Xbox i aften:

Xbox One bagudkompatibilitet

Det bliver muligvis titler til den originale Xbox, da nogle af dem er begyndt at dukke op på Xbox'ens markedsplads.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 10/06-19 21:00 
Trials Evolution, yes!
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-19 01:25, rettet 11/06-19 02:36 
Der kommer en masse tilføjelser til programmet i dag og resten af ugen, men.. Og der er et men, det her bliver de sidste titler, der bliver bagudkompatible. Derefter handler det for BC holdet, om at sikre kompatibilitet med alt på BC programmet på Scarlett.

Original Xbox:

Xbox One bagudkompatibilitet

Armed and Dangerous
Indiana Jones and the Emperor's Tomb
Sphinx and the Cursed Mummy
Splinter Cell
Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Splinter Cell: chaos Theory
Splinter Cell: Double Agent
Unreal Championship 2: The Liandri Conflict

360 titler:

Xbox One bagudkompatibilitet

Asura's Wrath
Battlefield 2: Modern Combat
Enchanted Arms
Enslaved: Odyssey to the West
Far Cry Classic
Far Cry Instincts Predator
Infinite Undiscovery
Peter Jackson's King Kong
Prince of Persia: The Forgotten Sands
Skate
Star Ocean: The Last Hope
Super Puzzle Fighter II Turbo
Syndicate
Too Human
Unreal Tournament III

Enchanced for One X:

Xbox One bagudkompatibilitet

Banjo-Kazooie
Banjo-Tooie
Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts
Kameo: Elements of Power
Perfect Dark
Perfect Dark Zero
Viva Pinata
Viva Pinata: Trouble in Paradise

Too Human er gratis for alle og det samme gælder en masse DLC til de originale Xbox titler. Mere her:

https://news.xbox.com/en-us/2019/06/10/e3-2019-whats-next-xbox-backward-compatibility/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-19 01:41 
Xbox One bagudkompatibilitet
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-19 01:47 
Er både glad og rigtig ked af det. Er fantastisk at kunne få Perfect Dark spillene, Splinter Cell 1-4 og begge Banjos i enhanced udgaver og have dem med sig ind i næste generation, men der er også så mange titler, der stadig mangler :(
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-19 09:06, rettet 11/06-19 09:06 
De har virkelig ikke leveret her. Enhanced BC på Xbox One X var den primære grund til at jeg købte maskinen (der er jo ingen eksklusive spil der er værd at spille på den).

Det er virkelig skuffende at de ikke leverede flere, og bedre BC-spil. Seriøst. Fuck dem :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 12/06-19 10:52 
Er de originale Xbox spil også blevet X Enhanched, feks det første Splinter Cell? De tryllede lidt med feks Black og Crimson Skies i sin tid, og gjorde dem noget flottere og mere poleret på X.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-19 10:56 
Jeg mener ikke de har pillet ved nogen af titlerne. De originale Xbox-titler kører blot 1920p på en X (4x 480p) og med bedre texture-filtering.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 12/06-19 11:06 
De ser i hvertfald godt ud, både det originale og Chaos Theory:

https://www.youtube.com/watch?v=jPaocEOcxic

https://www.youtube.com/watch?v=hwAhdTF2YZs
tastasSkrevet 12/06-19 12:08 
De har lavet enhanched udgaver af nogle original Xbox spil, mener bl.a. KOTOR er omfattet her med 16x res opgradering imod ellers 4x.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
slk486slk486Skrevet 12/06-19 12:52, rettet 12/06-19 12:53 
Det er 640 x 4 / 480 x 4 = "x16". Samme opløsning som konsolkongen skriver, hvilket gælder dem alle svjv.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-19 12:53 
De 4x jeg snakkede om var i højden. Så det er 16x højere opløsning i alt.

Men det er ikke noget de sidder og piller i spillene for at opnå. Det er bare sådan emulatoren fungerer. Det er ikke anderledes end at man på Dolphin kan køre Wii-titler i 1080p og højere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 23/09-20 12:56, rettet 23/09-20 14:11 
Digital Foundry har lidt om, hvordan Xbox Series S vil køre bagudkompatible spil og det er ikke som Xbox One S, som det tidligere blev påstået. Med titler fra den første Xbox - den fra 2001 - vil spillene køre i 1440p og det samme gælder One X enhanced titler. Ved siden af det er der en masse af de standard forbedringer, man har set tidligere som gælder alle spil (Bedre AF, bedre loadetider, HDR osv.).

Og lidt som forventet vil der være en udvalgt mængde normale One spil, der får en patch til at hæve framerate cap'en. Det er selvfølgelig et case-by-case basis, men det nye er her, at det ikke altid er udvikleren, der står for det. I nogle tilfælde lyder det til at være BC teamet, der håndterer det og derfor kunne man måske håbe, at det ville lede til flere spil som understøtter det:

"We designed the Series S to enhance the Xbox One S games in a way that the Xbox One X can't do," system architect Andrew Goossen tells us. "We made it easy for existing Xbox One S games to be updated to run with double the frame-rate when played on Series S as well. When games are updated, existing games can query to determine whether they're running on the new console. And in terms of the performance, the Series S provides well over double the effective CPU and GPU performance over the Xbox One, making it pretty straightforward for the games to do this. And in fact, the Series S GPU runs the Xbox One S games with better performance than the Xbox One X."

The way Xbox One X handled non-enhanced Xbox One S titles was interesting - effectively users saw the enhanced GPU only running at half-rate, its compute units split between vertex and pixel processing. The new consoles are designed to run legacy Xbox One titles with the full power of both CPU and the new RDNA 2 GPUs.

"There's no real perf tuning necessary when you do this, and so often it's just as easy as changing three lines of code, and then the game works." Goossen adds. "Even when it's not that easy, the fixes are still pretty minor. We had one triple-A title where doubling the frame-rate really worked perfectly, except that the crowd animation was twice as fast as normal. And so, those sorts of fixes are typically very, very easy for developers to go fix. We're working with game developers and publishers to update [their titles]. It'll basically be select games that run at a doubled frame-rate on the Series S."

Some games will be able to see this functionality enabled by the developer themselves, while others may be collaborations between the game maker and Microsoft's compatibility team.

"In some cases, for more service-based games or games that are still have active communities, it'll actually be easier for the developer to do it," says Xbox director of program management, Jason Ronald. "And then in other cases, we may be able to do things at our level, on behalf of the title, similar to how we've done it in the past. These are all things that we're actively working through as we get closer to launch and we'll have more to share about specific enhancements in specific titles closer to launch."

So, as we understand it, existing Xbox titles can be enhanced for both Series S and Series X in different ways - the compatibility team can step in with its own specific type of magic, opening the door to running 30fps games at 60fps and 60fps titles at 120fps.

Mere her:

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-this-is-how-xbox-series-s-back-compat-really-works
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 24/09-20 10:07 
mmmmm. Sonic Generations i 4K og 60FPS?
Bede-xBede-xSkrevet 24/09-20 22:01 
Det ville gøre en stor forskel, da særligt sidescroller banerne lider under den lave framerate, så det til tider kan være svært at se, hvad der foregår. Spørgsmålet er dog om de går så langt tilbage? Tænker det nok er mere sandsynligt, at det er normale One spil der får øgede framerates, men thumbs up hvis det også sker med ældre spil end det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-20 22:20, rettet 24/09-20 22:20 
Det er vildt hvis de kan gøre det bare sårn uden at de ødelægger alt muligt fysik og timing samtidig.

Der kan ikke være tale om en eller anden form for motion interpolation i stedet? Kan huske at Lucas Arts eksperimenterede med den slags for år tilbage, men det kom vidst aldrig i brug.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 24/09-20 22:53 
Det tror jeg ikke, for de nævner jo eksemplet med tilskuer animationer, der kører for hurtigt dvs. specifikke elementer der breaker, når de hæver framerate cap'en. Det burde ikke ske med interpolation.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-20 23:13, rettet 24/09-20 23:13 
Ja det har du ret i :)

Jeg er heller ikke glad for tanken om interpolation, så det er kun godt hvis det ikke er tilfældet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 25/09-20 07:15, rettet 25/09-20 07:15 
Konsolkongen>
Der kan ikke være tale om en eller anden form for motion interpolation i stedet? Kan huske at Lucas Arts eksperimenterede med den slags for år tilbage, men det kom vidst aldrig i brug.

Jeg er ret sikker på de brugte det i Force Unleashed 2, men det er så længe siden... :D
j/k
JmogJmogSkrevet 25/09-20 07:17 
Nej, de brugte det aldrig. Force Unleashed 2 var et 30fps spil og så også ud som 30fps.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/09-20 07:23 
Det var netop Force Unleashed jeg tænkte på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
527 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig