X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One bagudkompatibilitet


Svar
DunwichDunwichSkrevet 12/11-15 11:54, rettet 22/02-17 14:26 
Det skulle være oppe i dag, den 12 november.

Glæder mig til at se om mit Sega Rally Revo og Gears of War 3 virker.

Liste over alle spil
527 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Svar
tastasSkrevet 11/04-18 08:15 
Fedt! Så skal jeg have Orta.

De Xbox one x enhanched spil er også fede. Har selv Gears og War 3 og Witcher 2 og de får virkelig løftet spillene meget.
Fik aldrig spillet så meget af RDR så det må være oplagt at prøve det igen.

Også fedt med GOW2 - så kan hele Main serien spilles i '4k'

Lige på hele deres BC program har MS virkelig fået fat i den lange ende.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
GreaseballGreaseballSkrevet 11/04-18 09:59 
Godt at se at Conker: Live and Reloaded kommer med. Savnede den udgave i Rare opsamlingen.
GreaseballGreaseballSkrevet 11/04-18 10:01 
Konsolkongen>
Fedt med Orta og Sonic Generations :)

Gad vide om Red Dead ikke også gælder Undead Nightmare?

Så håber vi at Orta virker denne gang. Kan huske noget med at hvis man prøvede at spille det på Xbox360. Så virkede det ikke lige så godt som på Xbox.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-18 10:41 
Bagudkompabiliteten på 360 var også en joke :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 11/04-18 10:56 
Star Wars-ganza og Morrowind :o

Var der ikke også en (slk?) der havde efterlyst Jade Empire?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 11/04-18 11:09 
Konsolkongen>
Bagudkompabiliteten på 360 var også en joke :(

Ja, mindes ikke mange titler der kørte rigtig godt. Black måske, det fik vist også rettet nogen bugs samtidigt.
WehnerWehnerSkrevet 11/04-18 11:18 
Halo 2 bortset fra et enkelt tågefyldt multiplayer-map.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
spectrespectreSkrevet 11/04-18 12:00 
Kan se at jeg stadig har lidt tid til at skaffe Jet Set Radio Future, Outrun 2006 Coast 2 Coast og Crazy Taxi 3 inden priserne stikker helt af.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-18 13:04 
RDR enhanced gælder også stand alone udgaven af Undead Nightmare som jeg regnede med. For fanden hvor ser det barskt ud :O

En skam at vi ikke ventede med at spille det local så :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 11/04-18 19:26 
Wehner>
Star Wars-ganza og Morrowind :o

Var der ikke også en (slk?) der havde efterlyst Jade Empire?

Kunne også være mig. Fedt at Jade Empire er med.

Håber MS hælder en masse af BC titlerne på Gamepass.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-18 19:51 
Greaseball>
Konsolkongen>
Bagudkompabiliteten på 360 var også en joke :(

Ja, mindes ikke mange titler der kørte rigtig godt. Black måske, det fik vist også rettet nogen bugs samtidigt.

Det var også derfor at jeg var så hurtig til at afskrive BC på Xbox One, for den var under al kritik på 360 hvor de bare smed spil på listen så snart de ville boote, uden egentlig at tænke på om de kørte godt nok til at kunne gennemføres.

Da de så fremviste de første titler som alle kørte markant ringere end på 360 var jeg sikker på at de havde gang i det samne endnu en gang.
Det er alt for vildt at stort set alle titler nu kører lige så godt eller bedre end på original hardware, for ikke at nævne nul screen tearing og nu også 4k i nogle titler på X :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 11/04-18 20:04 
Der er intet nyt, der presser mig til at købe en One X. Men BC frister.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 11/04-18 23:41 
Jeg venter lige med Morrowind til GotY-udgivelsen med udvidelserne kommer på.

Det kunne være lækkert, hvis titlerne fra den første Xbox fik achievements. Ikke fordi jeg som sådan spiller efter dem (kun i det små i hvert fald), Men det ville give en dejlig helhedsfornemmelse til oplevelsen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/04-18 06:01 
Mit gæt er at GOTY-udgaven allerede er understøttet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/04-18 07:22 
I flere tilfælde har de faktisk smidt alt DLC gratis med. Smider du for eksempel den almindelige Gears of War 2 disc i drevet, så får du gratis alt DLC med. Der er også et par andre titler hvor de har gjort det samme.
slk486slk486Skrevet 12/04-18 09:08 
Wehner>
Star Wars-ganza og Morrowind :o

Var der ikke også en (slk?) der havde efterlyst Jade Empire?

Det kan sagtens være jeg gjorde det :D
Nu har jeg så en undskyldning for at spille det.

OG vende tilbage til Undead Nightmare!
j/k
WehnerWehnerSkrevet 12/04-18 15:11 
Ikke dårligt - til både Kk og Jmog.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/04-18 20:28, rettet 20/04-18 20:31 
Morrowind kører 60fps på X :O
https://youtu.be/ekCq5K9cm54

Edit: Meget af tiden i hvert fald ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 20/04-18 22:24 
Ja, men shit det er grimt efterhånden :D
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/04-18 22:56 
Det er Oblivion faktisk også :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 20/04-18 23:32 
Ja, det ville være så lækkert med en remaster. Det er ikke grimt som sådan, synes jeg. Men det lider af den tomhed, mange ældre 3d-titler gør, når man genser dem i dag - tilsat den farveløshed, som var karakteristisk for mange Xbox-spil.

Fed video fra DF. De nævner hele tiden specifikt Xbox One X. Kører titlerne fra den første Xbox også bedre på den end på en normal One? Jeg troede faktisk kun, det gjaldt 360-spillene.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 21/04-18 01:50 
Orta kører fantastisk godt på X. Lagde mærke til en geometri bug i en enkelt cutscene, men ellers perfekt
JmogJmogSkrevet 03/05-18 01:56 
Så er Saints Row 2 bagudkompatibelt.

Rigtig interessant hvordan performance er, da jeg mener spillet havde mulighed for at vælge uncapped framerate i options. Det kunne teoretisk køre 60fps på X.
JmogJmogSkrevet 08/05-18 21:02, rettet 08/05-18 21:02 
Burnout Revenge er nu bagudkompatibelt. 10 dollars.

Alt DLC er gratis.
Bede-xBede-xSkrevet 26/06-18 18:04, rettet 27/06-18 14:50 
De nyeste titler:

Dragon Age 2
Fight Night: Champion
Battlefield 1943
Saint's Row
Saint's Row Gat out of Hell
Toybox Turbos
CoD: Modern Warfare 3
GRID Autosport
Fable Heroes
Sensible World of Soccer
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 27/06-18 10:55 
Nice, har ventet på DA 2, så jeg kunne gøre det færdigt :)
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 03/07-18 19:10 
Assassin's Creed: Liberation HD og Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter kommer i dag.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 31/07-18 21:19 
Nye titler:

Overlord
Overlord II
Dante's Inferno
RUSE
Silent Hill HD Collection
Silent Hill Homecoming
Splinter Cell Blacklist
Splinter Cell Double Agent
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 07/08-18 18:29 
Prince of Persia (2008)
Sine Mora
Earth Defense Force 2025

Endelig blev sidste generations bedste coop skydespil bagudkompatibelt. Godt gået, MS.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/08-18 23:56 
Tomb Raider Legend
Tomb Raider Anniversary
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 16/10-18 18:14 
Flere titler:

Zone of the Enders HD Collection
Rumble Roses XX
Call of Duty: Modern Warfare 2
Brutal Legend
Greg Hasting's Paintball 2
Call of Juarez: The Cartel
Call of Juarez: Bound in Blood
Metal Gear Solid 2 HD
Metal Gear Solid 3 HD
Crysis
Crysis 2
Crysis 3
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/10-18 18:32 
Jeg synes det er skuffende hvor få titler der får X support :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/10-18 21:03 
Ja, især Metal Gear spillene ville have været oplagte.

Jeg gætter på BC teamet er blevet strippet for mandskab for at arbejde på X2’s BC. Det ville give mening.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/10-18 21:19 
Det synes jeg ikke. To konsoller der deler samme arkitektur burde ikke kræve så meget arbejde.

De Microsofter bare :) Der er ingen fornuftig forklaring på noget af det de laver :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/10-18 08:41 
Som koncernen har gjort ca. de sidste 10 år :/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/10-18 10:56 
Men de havde ikke gjort et stort nummer ud af forbedret BC, for derefter at droppe det igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 18/10-18 17:17, rettet 18/10-18 17:19 
Og ligesom vi snakker om at det er sløvet ned, så kommer tegnet på hvorfor - de samlede lidt til bunke :-)

https://twitter.com/majornelson/status/1052937577601200129/photo/1

The Orange Box
-Half-life 2 (og Episode 1 og 2)
-Portal
-Team Fortress 2

Og:
-Left 4 Dead
-Left 4 Dead 2

Alle Xbox One X enhanced. Det betyder bedre framerate, textures og opløsning.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/10-18 17:55 
Super med Orange Box :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 18/10-18 23:28, rettet 18/10-18 23:30 
Jmog>Alle Xbox One X enhanced. Det betyder bedre framerate, textures og opløsning.

Typisk ikke bedre framerate, i bedste fald samme, som når man slår X enhanced fra på One X. Men fedt med nye X enhanced titler. Jeg håber de forsætter i et lidt højere tempo, hvor alle dem der i forvejen kørte ultra stabilt oprindeligt, står forrest i køen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 19/10-18 00:31 
Nåja, jeg mente egentlig, solid target framerate. Men hvis den allerede var det, så er der selvfølgelig ingen ændring. Jeg husker Half-Life 2 som at det ikke hele tiden kunne holde de 30fps.
Bede-xBede-xSkrevet 19/10-18 01:39 
Tror du misforstår, hvad jeg mener. Framerate forbedringer - forstået som solid target framerate - får du i alle spil på One X, for så vidt som afviklingen tillader det. Det kræver ikke X enhancements. Og skulle X enhancements påvirke frameraten - sammenlignet med samme spil afviklet på One X uden enhancements slået til - er det i negativ retning.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 19/10-18 09:20 
Nu jeg tænker over det så var Halo 3 faktisk 60fps i sin One X Enhanced udgave. Det var 360 versionen ikke.
Bede-xBede-xSkrevet 19/10-18 11:14, rettet 19/10-18 11:30 
Du tænker på MCC versionen. Halo 3 havde nogle frame pacing forbedringer, sammenlignet med 360 udgaven, hvilket selvfølgelig kan få det til at føles dramatisk bedre. Du misforstår dog stadig.

Når spillene bliver X enhanced får de ikke bedre framerate (igen: sammenlignet med samme spil afviklet på One X uden enhancements slået til, ikke sammenlignet med 360). De afvikles i en højere opløsning og kan have enkelte andre små forbedringer (tænk fx på Halo 3s græs). Den øgede opløsning gør det mere krævende for One X at køre det, ligesom et PC spil kan være mere krævende ved højere opløsninger, hvilket kan resultere i dårligere framerate, men i flere tilfælde giver omtrent den samme. Tænkt eksempel:

Crackdown kørte forholdsvist stabilt 30fps på 360, men visse steder falder frameraten, hvilket resulterer i tearing. Afviklet på One X uden enhancements slået til, kører det nu 100% stabilt 30fps. Med X enhancements slået til hæves opløsningen markant, hvilket gør det tungere at køre og nu er der ligesom på 360, enkelte steder hvor frameraten falder, hvilket resulterer i judder.

Ting som at ramme øverste ende af dynamic resolution eller solid target framerate, 16xAF, enforced vsync, og bedre loadetider kræver ikke X enhancements, for så vidt som afviklingen tillader det. Det sker automatisk.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/10-18 11:56 
Textures er i øvrigt heller ikke forbedret i nogen X enhanced titler. Det er kun 16xAF.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 19/10-18 13:46 
Ja, og 16xAF er standard både med og uden X enhancements.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 19/10-18 19:30 
I The Orange Box er frameraten i HL2, så vidt jeg kan se, den samme som før X updaten. Men grafikken er blevet pænere, bla textures, når man kigger tæt på ting og områder - våben ser feks flottere ud.

Teknisk set kan frameraten også være blevet forbedret, men jeg har aldrig haft problemer med den i feks HL 2, til at jeg har bemærket noget.
WehnerWehnerSkrevet 30/10-18 22:50 
Damn. Taito Legends er ikke på. Jeg har fået lyst til at gennemføre New Zealand Story. Må lige overveje, om jeg orker finde en af de gamle maskiner frem.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 07/11-18 17:18 
Nye titler:

Lego Star Wars II The Original Trilogy
Tropico 4
Just Cause 1
Castlevania: Lords of Shadow
Castlevania: Lords of Shadow 2
Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate HD
Tom Clancy's EndWar
Tom Clancy's Hawx

Måske der annonceres flere på X18 om nogle dage?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 10/11-18 22:59, rettet 10/11-18 23:05 
Final Fantasy XIII, Final Fantasy XIII-2, Lightning Returns og Civ Revo kommer på tirsdag og er tilsyneladende X enhanced:

Xbox One bagudkompatibilitet

https://www.xbox.com/en-US/xbox-one/backward-compatibility?xr=shellnav
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 14/11-18 22:31 
Det påstås at de er begyndt at ændre i spillenes assets i forbindelse med Final Fantasy spillene:

Bumping to post the BC team's biggest effort yet - all three FFXIII games have been remastered to 4K and then even bothered to replace the compressed FMVs from the 360 version to the beautiful uncompressed ones we saw on the PS3 blu ray version. That's an insane amount of effort for something is essentially "free". Given the PC version has performance issues and compressed FMVs as well this is arguably the definitive version now.

https://www.resetera.com/posts/14983190/

Kan det virkelig passe? Nogen der har testet spillene og kan bekræfte?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
527 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig