X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One bagudkompatibilitet


Svar
DunwichDunwichSkrevet 12/11-15 11:54, rettet 22/02-17 14:26 
Det skulle være oppe i dag, den 12 november.

Glæder mig til at se om mit Sega Rally Revo og Gears of War 3 virker.

Liste over alle spil
527 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 18/01-18 18:24 
Beano>
Så vidt jeg kan se er PGR spillene ikke BC, nogen rygter eller info om det er på vej?

Phil Spencer har sagt, at de planlægger at tilføje alle first party titler til servicen, så længe der ikke er nogle problemer med rettigheder. Det kan desværre være tilfældet med PGR spillene med licenserede biler og musik, så vi må se.

Der kom nogle Magic titler i dag:

Xbox One bagudkompatibilitet
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 18/01-18 19:01 
Bede-x>
Phil Spencer har sagt, at de planlægger at tilføje alle first party titler til servicen, så længe der ikke er nogle problemer med rettigheder. Det kan desværre være tilfældet med PGR spillene med licenserede biler og musik, så vi må se.

Frygter også det kan være tilfældet :/
3of193of19Skrevet 18/01-18 19:33 
Beano>
Så vidt jeg kan se er PGR spillene ikke BC, nogen rygter eller info om det er på vej?

Problemet med PGR er at der er licenserede biler i spillet, og hvis licensaftalen ikke fremadrettet tillader publicering af spillet på andet end Xbox 360 bliver det nok ikke til noget.
spectrespectreSkrevet 20/01-18 10:50 
Er licens problemet ikke kun et problem hvis de vælger at ville sælge spillet igen?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
3of193of19Skrevet 20/01-18 12:06 
Det kommer an på aftalen. Hvis de licenserede bilerne i en bestemt tidsramme eller en bestemt platform kan der være problemer, da XBO backcompat teknisk set er en genudgivelse på XBO.
JmogJmogSkrevet 20/01-18 12:26 
En stor del af incitamentet til at gøre et spil bagudkompatibelt er jo også at de kan sælge det digitalt.
3of193of19Skrevet 20/01-18 13:37 
Helt klart, men det er netop dér licenser kan være et problem. Der skal forhandles priser, og hvis licensholderen vil have et beløb i forud, kan det sagtens være det ikke kan betale sig for udgiveren, da de potentielle indtægter på 360 back compat titler må gås ud fra er forholdsvis lave.
slk486slk486Skrevet 21/01-18 01:02 
Da back compat afhænger af ny digital distribution (image download), vil licens vel altid være et issue - også selvom det ikke nødvendigvis skal sælges igen.
j/k
spectrespectreSkrevet 21/01-18 10:10 
Så bliver Outrun Online arcade aldrig bagud kompatibel :/
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
3of193of19Skrevet 21/01-18 10:54 
slk486>
Da back compat afhænger af ny digital distribution (image download), vil licens vel altid være et issue - også selvom det ikke nødvendigvis skal sælges igen.

Bingo!
slk486slk486Skrevet 22/01-18 09:56, rettet 22/01-18 09:58 
spectre>
Så bliver Outrun Online arcade aldrig bagud kompatibel :/

Nej - ikke medmindre de kan få det originale 360 download image til at fungere, men der er nok ikke så meget incitement før "alle" andre titler er på plads :(
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-18 10:43 
Jeg ville personligt meget hellere have OR2 og 2006. Der er mere indhold i de gamle udgivelser og grafisk vil der ikke være den store forskel hvis de alligevel opskaleres til 4k. Jeg synes også bedre om banerne i OR2 end i Online Arcade.
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 22/01-18 16:13 
2006 er klart at foretrække da online arcade er en slags sammensmeltning af de 2 og 2SP. Men i sidste ende er der vel ligeså lille chance for nogen af dem, da de alle er med Ferrari licens...?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-18 17:19 
Ja det er en skam. Lortebiler :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 22/01-18 17:33 
3of19>
Bingo!

Heh, du skrev faktisk det samme - fangede jeg ikke lige før nu :D
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 22/01-18 19:03 
Konsolkongen>
Ja det er en skam. Lortebiler :(

Ja det trist at det lige er licensen der afholder det hele. Godt man stadig kan spille det på Xbox og Xbox360.
Ser stadig pænt ud på den gamle Xbox. Især hvis man får den sat til kunne bruger component kabel. Så der ikke den der overdrevet røde farve på bilen som hvis man sætter den til via Scartstik(var hvis noget filter som de brugte dengang).
Men ja, OutRun ville ikke være OutRun uden Ferrari. Forstil jeg OutRun med andre biler. Ville aldrig være det samme.
Bede-xBede-xSkrevet 25/01-18 18:56 
Et par titler mere:

Xbox One bagudkompatibilitet
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 25/01-18 18:59 
Lækkert med Split/Second!
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-18 00:31 
Split Second er super godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 29/01-18 10:47 
Især når det spilles sammen med nogen, helst splitscreen, så man kan se dem når man rammer dem med en velplaceret powerplay.
Dog noget jeg tænkt over og søgt info efter, uden held. I Split/Second, der hvor man kan vælge baner til løb. Der er næsten alle felter aktive, undtagen et. Har det været til noget DLC der aldrig nået ud. Eller er det bare en design ting at der skal være et tomt felt måske?
Bede-xBede-xSkrevet 01/02-18 18:23 
Ugens BC spil:

Xbox One bagudkompatibilitet
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-18 00:42 
Noget som jeg synes er lidt sejt er at tager man f.eks. den skive jeg har med Beyond G&E, Outland og From Dust, så begynder den bare at downloade XBLA-versionerne af to førstnævnte, men ikke den sidste da den ikke er understøttet.

Ligeledes sker det samme med en Xbox Live Arcade disc som er bundled med mit Sonic Tennis. Her downloades XBLA versionen af Pacman CE som den eneste.

Jeg troede faktisk ikke det ville virke, så det er ret godt tænkt fra deres side :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 05/02-18 09:41, rettet 05/02-18 09:42 
Ja, det virker som et ret smart internt system de har fået bygget :)

Købte iøvrigt Bioshock Collection fordi jeg gerne ville spille dem igen, men det originale kører bare så meget bedre og har meget mere atmosfære i den originale 360 udgave, så jeg spiller den istedet :D Det er stort kudos til back compat, men virkelig skidt for porten.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 13/02-18 23:17 
Prey, Splinter Cell Conviction og Mafia II er blevet bagudkompatible.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 26/02-18 10:19 
I sidste uge kom:

Xbox One bagudkompatibilitet
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 27/02-18 18:09 
Crackdown er kommet og det er sammen med tre andre titler One X enhanced:

Xbox One bagudkompatibilitet

De har også tilføjet en setting så man kan slå X enhancements fra, hvis man hellere vil spille noget i den oprindelige udgave:

When you play Enhanced Xbox 360 games on Xbox One X, you can now choose how to experience them—with enhanced graphics or in their original form. Enhanced graphics will be turned on by default, running your game with higher resolution, 9X the pixel count, increased texture details and antialiasing, allowing you to enjoy greater visual clarity than ever before. If you turn off the Graphics setting, the graphics will be comparable to the experience on Xbox One or Xbox One S. Here’s how to access the setting. Note, once you change the setting, you’ll need to restart the game:

Press “View” and “Menu” buttons on the controller to pull up the Xbox 360 guide
Navigate to “Settings” blade
Select “Xbox One X Settings”

https://majornelson.com/2018/02/27/new-enhanced-xbox-360-titles-and-feature-come-to-xbox-one-backward-compatibility/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/02-18 18:26 
Neat :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/02-18 18:56 
Crackdown… Nice..
Egentligt fedt... husker at den havde nogle problemer i starten hvor det var muligt at kunne installerer spillet fra skiven til harddisken.

Gad vide om det så bare bliver en anelse nemmere at finde de sidste 3-4 hidden orbs i enhanced version som jeg stadig mangler... ;-)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Bede-xBede-xSkrevet 28/02-18 10:22, rettet 28/02-18 11:04 
Håber Digital Foundry eller VG Tech kommer med nogle flere sammenligninger, men indtil da er brugerne på Resetera begyndt at tage billederne af spillene og de ligner igen remasters på One X:

Crackdown:

https://www.resetera.com/posts/5002486/

https://www.resetera.com/posts/4999450/

Mirror's Edge:

https://www.resetera.com/posts/5001358/

Lidt super samplede Forza Horizon billeder:

https://www.resetera.com/posts/5004121/

Det er PC gaming, uden noget besvær med at få gamle titler til at virke.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 28/02-18 13:11 
Nice, Fable!
j/k
spectrespectreSkrevet 28/02-18 13:39 
Kan huske at jeg døde fuldstændig i Crackdown pga en bug der var i starten af spillets levetid. Det var noget med at hvis man havde startet et single player spil inden man gik online første gang, så blev ens savegame corrupted når man gik online. Havde næsten gennemført spillet og magtede ikke at starte forfra.

Kunne være man skulle give det et skud, nu det er blevet backwards compatible?

Kan huske at dengang blev det set ned på og mange så det som irriterende at man skulle købe det L**** spil for at få adgang til demoen af Halo 3. Jeg synes nu at Crackdown er rigtig godt.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
WehnerWehnerSkrevet 28/02-18 13:45 
Jeg husker det som et kulthit. Der var rigtig mange i mit daværende live-slæng, der endte med at spille det ret meget.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 28/02-18 17:41 
Jeg spillede det også meget dengang. Langt under middel kampagne og historie, men byen var en rigtig fed legeplads og alene sjovt at jage orbs. Dog overgået mange gange siden og ikke sikker på det stadig holder.
WehnerWehnerSkrevet 28/02-18 17:50 
Ja, det var orbs, udforskning og kædereaktioner, som bandt oplevelsen sammen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 28/02-18 18:02, rettet 28/02-18 18:02 
slk486>
Nice, Fable!

Jeg håber de tilføjer The Lost Chapters også, for Anniversary ødelægger det originale artwork i en grad så stemningen skades og så kører det ikke specielt godt. PC udgaven har også microstutter hele tiden. LC havde også en del framerate problemer, men måske de kunne afhjælpes på moderne hardware.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 28/02-18 20:02, rettet 28/02-18 20:03 
Øv, det var jeg ikke klar over. Så giv os Fable Xbox OG på Xbox One i stedet :)

Hvordan er artwork/stemningen ødelagt?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/03-18 14:21, rettet 13/03-18 15:03 
Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan system-linke en Xbox One og 360 i Red Dead Redemption?

Det virker jo i andre spil Digital Foundry har testet, men jeg kan ikke få det til at virke her. Begge maskiner er sat til med samme netværk med kabler.

Vi skal spille 3p i weekenden så det ville være lidt frækt hvis Xbox One gad virke.

EDIT: Nå det er åbenbart bare sådan det er :O

Så er vores muligheder jo følgende:

1. Køb en Xbox 360 mere. Gider jeg næsten ikke.

2. Spil over Xbox Live. Jeg formoder ikke at det vil være et problem på Xbox One.

Er der nogen der ved om ny-oprettede profiler stadig giver gratis Xbox Live i en periode som de gjorde for mange år siden? Hvis ikke, er der så nogen der ligger inde med nogle 48 timers koder de aldrig kommer til at bruge og vil forære til formålet? :)

Jeg har kun en 12/1 internetforbindelse, men mon ikke det kunne gå? Dengang spillet udkom havde det vidst været en okay hurtig forbindelse.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 13/03-18 16:11 
Jeg kan kun svare på det med forbindelsen, men det ville komme meget bag på mig, hvis den blev et problem. Baseret på rigtig meget Live i 360-tiden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/03-18 16:26, rettet 13/03-18 16:29 
Det tænker jeg heller ikke :)

Nu afhænger det bare af at jeg kan finde et par 48 timers koder som jeg kan bruge til de to midlertidlige profiler vi er nødt til at lave. De kan desværre ikke bruges til eksisterende profiler så jeg er nødt til at punge ud for Live til min egen, men det er trods alt billigere end at skulle købe en brugt Xbox 360 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 13/03-18 16:29 
Og fylder mindre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 15/03-18 11:56, rettet 15/03-18 11:58 
Ja, det er formentlig et Live issue :)

Kan sagtens være jeg har en 48 timers kode. Kan kigge i morgen, men send mig lige en sms som reminder :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-18 12:18 
Tak det skal jeg gøre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/03-18 22:14 
Det virkede i øvrigt fint med tre spillere på min forbindelse. Vi spillede i 7 timer og så havde vi desværre set og oplevet alt hvad multiplayer-delen havde at tilbyde af co-op.

RDR er funktionelt ældet dårligt, men vi havde det stadig rigtig sjovt med det. Tusind tak til slk som havde to 48 timers koder mine venner kunne bruge :)

Håber det bliver Enhanced for X en dag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 19/03-18 22:57 
Multiplayer var i kontrast til kampagnen ikke engang særlig godt dengang.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/03-18 23:02, rettet 19/03-18 23:03 
Synes free roam var noget ganske særligt dengang. Men pvp har jeg faktisk aldrig prøvet.

Men sigtet i dag er helt til rotterne. Godt der er så voldsomt autoaim, ellers ville man aldrig ramme noget som helst :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 19/03-18 23:14, rettet 19/03-18 23:14 
Var der ikke lock on? Det synes jeg ellers jeg husker at bruge hele tiden :)

.. og velbekomme :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/03-18 23:15 
Jo hvis du trykker aim i nærheden af en fjender snapper den til brystet af fjenden. Det er dumt, men den eneste mulighed vi havde for at ramme noget som helst :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 20/03-18 08:02 
Nej, det er mega cool. Giver følelsen af bad-ass gunfighter ;)
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 11/04-18 00:55, rettet 11/04-18 01:15 
19 nye original Xbox BC titler kommer i denne måned (udgives enten 17/4 eller 26/4):

Xbox One bagudkompatibilitet

Star Wars: Republic Commando
Jade Empire
Morrowind
Panzer Dragoon Orta
Jade Empire
KOTOR 2
Battlefront 1
Battlefront 2
Breakdown
Star Wars: Jedi Starfighter
Conker: Live and Reloaded
Mercenaries: Playground of Destruction
Star Wars: Jedi Academy
Panzer Elite Action
SSX3
Hunter The Reckoning
Blinx The Time Sweeper
Destroy All Humans
Full Spectrum Warrior
MX: Unleashed

https://news.xbox.com/en-us/2018/04/10/backward-compatibility-april-update/

Der er også kommet lidt flere 360 spil på det seneste:

Axel & Pixel
Metal Gear Solid: Peace Walker
Ghost Recon: Future Soldier
Hitman: Blood Money
Lego Star Wars III
Call of Duty 4 Modern Warfare
Assassin's Creed IV: Black Flag
Divinity II: The Dragon Knight Saga

Og så kommer der nye One X enhanced titler i dag:

Xbox One bagudkompatibilitet

Red Dead Redemption
Gears of War 2
Star Wars Force Unleashed
Darksiders
Sonic Generations
Portal 2
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-18 07:12 
Fedt med Orta og Sonic Generations :)

Gad vide om Red Dead ikke også gælder Undead Nightmare?
Spiller nu: Phantasy Star IV
527 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig