X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One bagudkompatibilitet


Svar
DunwichDunwichSkrevet 12/11-15 11:54, rettet 22/02-17 14:26 
Det skulle være oppe i dag, den 12 november.

Glæder mig til at se om mit Sega Rally Revo og Gears of War 3 virker.

Liste over alle spil
527 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 25/10-17 23:13 
Har for sjovt sat KOTOR til install lige nu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 26/10-17 18:38 
Troede ikke der ville komme nogle 360 spil i dag, nu hvor de lige har udsendt originale Xbox spil, men der kom alligevel nogle få:

0 day Attack on Earth
Girl Fight
Yosumin! Live
Deadfall Adventures
Mutant Storm Reloaded
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 27/10-17 16:31 
Xbox Game Pass bliver mere og mere interessant. De er begyndt at lægge Xbox (den første) spil på servicen. Ninja Gaiden Black er det første af dem. Jeg har desværre solgt alle mine Xbox spil for et par år siden, så det kunne være rigtig interessant.
Bede-xBede-xSkrevet 28/10-17 15:46 
Jeg er snart færdig med Black og det er fremragende, hvis man er til old school FPS, med et næsten Goldeneye agtigt feel, dog knap så varieret og med ringere musik.

En tydelig emulator fejl: Hvis man bringer Xbox guiden frem i visse scener, begynder lyden at knitre. Man kan høre det meget tydeligt på fx mission select skærmen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 28/10-17 16:07 
Hvis de holder fejlmængden på det niveau, så bliver det en succes. Jeg vil selv lige igennem Ethan Carter, inden jeg kigger på noget.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 29/10-17 07:04, rettet 29/10-17 07:05 
Det er en meget stor succes vurderet ud fra Black alene. Har en lidt sær aspect ratio og så den lyd glitch, men ellers virker det til at køre som det skal (dog sagt uden at have sammenlignet med Xbox versionen direkte).

Her er i øvrigt det jeg snakker om med lyden:

https://youtu.be/fp_12u-EVzk

Den optager selvfølgelig ikke guiden, men skærmen bliver en lille smule mørkere, når jeg bringer den op og det er der lyden begynder at knitre og køre en lille smule langsommere. Det sker ikke første gang, man går ind på mission select skærmen, men først når man har været inde på en mission og vender tilbage dertil. Har andre spil lignende små lyd glitches (Black er det første jeg spiller)? Der er jo også små lydfejl som går igen på 360 spillene, selv om de er blevet meget bedre siden launch.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 01/11-17 18:18 
Lige et spørgsmål til Black.
Kan huske at de rettede nogen ting da de dengang havde xbox 1 spil på 360'eren. Som nogen steder havde bedre skygger. Er det den udgave de bruger eller er det direkte fra det originale spil?
Kan ikke finde noget om det. Men kan huske der blev skrevet om dengang.
Bede-xBede-xSkrevet 01/11-17 18:28 
Bruger de ikke altid den nyeste udgave dvs. mest patchede på bagudkompatibilitetsprogrammet? Er meget usikker på området, men det ville jeg tro. Black har i øvrigt fået en HD opdatering:

https://mobile.twitter.com/majornelson/status/924019372041129984

Halo 3 understøtter også HDR nu.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 02/11-17 00:24 
Det betyder vel at et spil til den originale Xbox er det eneste Halo-spil som kan køre i HDR :-D
Bede-xBede-xSkrevet 02/11-17 09:24 
Kun hvis vi lader som om Halo 3 udkom til den originale Xbox :p
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 02/11-17 09:30 
Hov, ups! Men pointen er stadig brugbar. Det eneste Halo spil som findes i HDR er en Xbox 360 udgivelse :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-17 09:54 
Opløsningen i Halo 3 var dog sub HD og næsten på original Xbox niveau, så jeg forstår godt forvirringen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 02/11-17 10:12, rettet 02/11-17 10:19 
Er Halo 3 stadig 30 fps på Xbox One, via bagudkomp? I MCC er det 60 fps og en fornøjelse at spille.

Edit: Ok, youtube bekræfter, at det er 30 fps via bagudkomp.
DunwichDunwichSkrevet 02/11-17 20:00, rettet 02/11-17 20:01 
Jeg smed lige mit gamle Halo 3 på, og HDR tilføjer da lidt ekstra lækkerthed. Men det der overraskede mig mest var, at styringen er blevet mere snappy og præcis - voldsomt mere præcis, da deadzone / lag nærmest er elimineret nu. Imponerende.
JmogJmogSkrevet 03/11-17 00:18 
Så kom Deadly Premonition også på listen. Microsoft er nu oppe på 452 Xbox 360-spil, der virker på Xbox One. Imponerende!

http://www.eurogamer.net/articles/2017-11-02-cult-classic-murder-mystery-deadly-premonition-is-now-backwards-compatible-on-xbox-one
Bede-xBede-xSkrevet 03/11-17 20:06, rettet 03/11-17 20:12 
Digital Foundry har stadig ikke haft tid til at kigge på de originale Xbox titler, men der er en lille smule om bagudkompatibilitet på One X i deres anmeldelse af hardwaren:

The new console also ranks highly in terms of its backward-compatible game support. Microsoft promised faster loading via the faster CPU, hard drive and RAM disk (Xbox One X's extra memory is used as a vast cache) along with improved performance, enforced v-sync, 16x anisotropic texture filtering and the ability to push games that utilise dynamic resolutions to their maximum pixel counts. In all areas, Microsoft has not disappointed.
(..)

Microsoft's support for Xbox 360 is no less impressive - and you can feel the difference straight away with lightning fast loading speeds. We instantly put the hardware to the test by rolling out two of our favourite games - Metal Gear Rising: Revengeance and Bayonetta. Both aim for 60fps but fall well short on original hardware. There are clear advantages to running these games on the standard Xbox One, but neither lock to 60fps, still dropping frames in the most intense scenes. Xbox One X achieves a clean result here, offering the smoothest experience we've seen.

We also tested several Call of Duty titles, and again, frame-rates were locked, significantly improved over the already creditable Xbox One showings and a big improvement over the original model. The only exception to the rule came from Call of Duty 3, which still wobbles somewhat. Regardless, all titles showed significant improvements, and the hardware really delivers for users who've held onto their existing collections.

Pushing emulation to the limit here isn't easy, but we thought we'd roll out Grand Theft Auto 4 with its unlocked frame-rate to see what happens. Original Xbox 360 hardware varies dramatically from the low 20s to around 40fps. In our tests, Xbox One X handed in performance from 35fps in the busiest city scenes to a full-fat 60fps in many cutscenes and less complex areas. It's not exactly the way we'd want to play the game but the performance bump is noticeable.

Again, owing to the fact that code only dropped a couple of days ago, we didn't have much time to test one of Xbox One X's most impressive party tricks - the ability to run old games at 4K resolution. It's a great feature that's well worth experimenting with, the Microsoft back-compat team essentially hacking into the original game code and making improvements by enforcing higher resolutions and removing texture mip-map transitions, forcing the highest quality art to resolve across the scene. We carried out some initial tests on Oblivion (which initially resolved at 1024x600 on Xbox 360) and found that not only is there a big resolution bump, but performance is improved too.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-microsoft-xbox-one-x-review

De går ikke i detaljer med, hvad der menes med sådan noget som lightning fast loading speeds i 360 spil, men i en af deres Witcher 3 tests, bliver der skåret et minut af loadetiden. Det er alligevel til at tage og føle på. Også fedt at høre at Bayonetta og MGS:R nu rammer 60fps konstant. Glæder mig til at se om det også gælder for spil som Knights of the Old Republic og Bioshock.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-17 14:28 
Digital Foundry skulle have en bagudkompatibilitets artikel på vej, men har vist travlt i øjeblikket. Der var dog enkelte sammenligningsbilleder i deres One X anmeldelse. Her er et par fra Fallout 3 og Oblivion:

Xbox One bagudkompatibilitet

Xbox One bagudkompatibilitet

Og en Gears 3 sammenligning fra nogle andre: https://www.youtube.com/watch?v=YJm2RD2yHpQ

Det begynder jo at ligne remasters :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 09/11-17 14:39 
Fallout kører rigtig godt. Har lidt shimmering omkring skygger, der er lavere opløsning. Load tider generelt er super hurtige.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-17 14:56 
Det eneste der lokker ved X er bagudkompabiliteten :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-17 15:27 
Det er bare ærgeligt, at det er blevet deres primære selling point, men når de ikke vil investere mere i first party software, kan det jo ikke være anderledes.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-17 15:47 
Nogen foreløbige salgstal? Jeg fandt det meget underholdende at knægten i den lokale GamesTop ikke anede at maskinen var udkommet da jeg var dernede på udgivelsesdagen :)

Det er selvfølgelig kun lokalt, men man kunne håbe at den sælger så dårligt at den styrtdykker i pris :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 09/11-17 15:53 
De der opløsnings-sammenligninger er tit lidt arbitrære - så slørede som på billederne står X360 i hvert fald sjældent. Måske hvis ens tv er virkeligt dårligt :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-17 16:01 
Der er ni gange forskel i opløsningen. Så jeg tror sgu den er god nok :)

For hvad det er værd, så synes jeg virkelig at Microsoft har lavet en langt bedre og mere komplet opgradering med X, end Sony gjorde med Pro.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-17 16:19, rettet 09/11-17 17:28 
Der er med vilje zoomet ind på billederne for at demonstrere forskellen og gøre den markant. Prøv at se Gears 3 filmen og bemærk forskellen på de steder, de zoomer ind og dem med det fulde billede. Er selvfølgelig lettere at se forskellene, når man zoomer ind på den måde, men ni gange opløsning og tilføjelsen af 16xAF vil nemt kunne ses med det blotte øje, når man spiller.

Kongen: Ingen salgstal endnu, kun det sædvanlige bavl om Amazon lister, analytiker forventninger eller forhandlere, der har solgt en vis portion af deres maskiner.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 09/11-17 18:35 
Jeg håber da godt nok den sælger som varmt brød, så det giver MS yderligere incitement ;)
j/k
jaesjaesSkrevet 09/11-17 18:47 
Godt at høre, at DF har lavet en ordenlig test. Det værste er producenternes egne videoer, når de prøver at få de originale spil til at fremstå som olie med fedt på, når de skal sælge deres remasters :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-17 19:25 
slk486>
Jeg håber da godt nok den sælger som varmt brød, så det giver MS yderligere incitement ;)

Jeg tænker at det præcis omvendte vil føre til at de måske tager sig sammen og udgiver nogle eksklusive titler. I stedet for at de bare fortsat driver den af og fører en så halfassed platform.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 09/11-17 20:50 
Bede-x>
Der er med vilje zoomet ind på billederne for at demonstrere forskellen og gøre den markant. Prøv at se Gears 3 filmen og bemærk forskellen på de steder, de zoomer ind og dem med det fulde billede. Er selvfølgelig lettere at se forskellene, når man zoomer ind på den måde, men ni gange opløsning og tilføjelsen af 16xAF vil nemt kunne ses med det blotte øje, når man spiller.

Der er også lidt svært at se på youtube, selv ved en 2160p/60 video pga komprimering. De fleste youtube clienter understøtter heller ikke HDR.
slk486slk486Skrevet 09/11-17 21:07 
Konsolkongen>
slk486>
Jeg håber da godt nok den sælger som varmt brød, så det giver MS yderligere incitement ;)

Jeg tænker at det præcis omvendte vil føre til at de måske tager sig sammen og udgiver nogle eksklusive titler. I stedet for at de bare fortsat driver den af og fører en så halfassed platform.

Det er selvfølgelig et argument, men hvor godt gik det lige med den originale? ;)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-17 21:18 
Hehe :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/11-17 22:55 
Jeg syntes at have læst noget om at Microsoft var på udkig efter at købe studier, så det kan være de vil forsøge sig med nogen eksklusive spil igen i en nær fremtid.
WehnerWehnerSkrevet 09/11-17 23:11 
Jeg må sige, at det ikke er de eksklusive titler, der fik mig til at skifte fra 360 til PS4 som primær konsol. Det var helt enkelt, at maskinen var stærkere. Jeg gør så småt klar til at blive en vendekåbe endnu en gang. Bagudkompatibiliteten hjælper bestemt, med det er primært "as powerful as a gamer pc" der trækker.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-17 23:53, rettet 09/11-17 23:56 
3of19>
Der er også lidt svært at se på youtube, selv ved en 2160p/60 video pga komprimering. De fleste youtube clienter understøtter heller ikke HDR.

Det er klart. På filmen kan man dog fint fornemme, hvordan forskellen er mellem at være zoomet ind eller ej, men ingen tvivl om det vil stå mere tydeligt uden youtube komprimering.

Darkbeat>
Jeg syntes at have læst noget om at Microsoft var på udkig efter at købe studier, så det kan være de vil forsøge sig med nogen eksklusive spil igen i en nær fremtid.

Vi skal jo kun få år tilbage for at se Phil Spencer stå på E3 scenen og fortælle, at de åbner fem nye studier, som vil lave blockbuster spil til Xbox:

This generation we're investing in five brand new studios to create blockbuster franchises for the Xbox

Gå til 1:15:30.

https://youtu.be/fSXicnwHgss

Af de studier har ét leveret noget man kan kalde blockbuster spil (Black Tusk dvs. Coalition), mens de andre er lukkede eller foldet ind i andre afdelinger og Coalition er nu efter eget udsagn en ren Gears fabrik. I mellemtiden har de lukket eller skilt sig af med andre studier siden begyndelsen af generationen, så netto regnskabet ikke er fem nye, oven i de eksisterende, men en regulær minus tilvækst i antallet af studier.

Så at de siger, at de vil investere mere.. Tja, det har de jo sagt før. Jeg løfter ikke armene, før jeg ser spillene.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 10/11-17 00:11 
Et nyt studie føles godt nok ikke nyt når de bare sættes til at arbejde på en eksisterende franchise.
slk486slk486Skrevet 10/11-17 08:55 
Og MS's eksisterende franchises er altså noget begrænsede og kedelige efterhånden.
j/k
JmogJmogSkrevet 10/11-17 13:16 
Gears, Forza, Crackdown og Halo på AAA-fronten.
.
..
... ja, det er vel egentlig det. Det mest interessante eksklusive spil i år fra dem er vel egentlig PUBG, og det er kun en tidsbegrænset eksklusiv.
3of193of19Skrevet 10/11-17 14:17 
Ori 2 er nok det Xbox eksklusive spil jeg ser mest frem til pt.
Men det trækker ret godt for mig personligt at have de bedste udgaver af multiplatformspil.
slk486slk486Skrevet 10/11-17 16:10 
Ja, det og backcompat er det der trækker for mig.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 10/11-17 18:26, rettet 10/11-17 18:42 
Bagudkompatibilitet betyder også rigtigt meget for mig, da jeg stadig ikke føler, jeg er færdig med 360 og den originale Xbox. Er også meget imponeret over den måde de har implementeret det på, hvor man nærmest får PCens fordele over på konsol, uden nogle af ulemperne. Kraftigste hardware i multiplatform spil trækker også og måske ligesom med Wehner, også mere end de eksklusive titler, men jeg gad bare godt, at de viste noget mere interesse for industrien, ved at investere i prestige projekter. Også selv om det enkelte projekt ikke nødvendigvis har interesse for mig.

Lige nu virker det som om de hele tiden står med en fod inde og en fod ude, klar til at folde det hele ind i et service tiltag, hvis de på et tidspunkt giver op. Det er ikke opmuntrende.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 10/11-17 18:34 
...også mere end de eksklusive titler, men jeg gad bare godt, at de viste noget mere interesse for industrien, ved at investere i prestige projekter. Også selv om det enkelte projekt ikke nødvendigvis har interesse for mig.

Ja, enig. Det ville være fedt.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 30/11-17 18:12 
Tid til at feste:

Persona 4 Arena
Car: Mater-National
Tecmo Bowl Throwback
Jewel Quest
Marlow Briggs
Peggle 2
Sonic Adventure 2
Earth Defense Force 2017
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
XiwanaXiwanaSkrevet 30/11-17 18:30 
EDF! EDF! Så mangler vi vist bare 2025, og da også meget gerne en port af 4.1.
[inspirational quote here]
Bede-xBede-xSkrevet 30/11-17 18:37 
2025 må helt sikkert komme, når D3 støtter servicen. En 4.1 port er mere usandsynlig, nu hvor femmeren udkommer om få dage på PS4.

Men dælme nice at have 2017 på One og One X :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 05/12-17 15:54 
Ikke flere BC spil før efter nytår:

After releasing 136 Xbox 360, 13 Original Xbox & 7 enhanced Xbox 360 titles in 2017, the Xbox One Backward Compatibility team is taking some time off for the holidays. Releases resume after New Year. Thank you for all of your support this year!

https://mobile.twitter.com/majornelson/status/937720629486174209
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 16/01-18 18:22 
Årets første BC spil:

Xbox One bagudkompatibilitet
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 18/01-18 12:39, rettet 18/01-18 12:40 
Det er bare gaven, der bliver ved med at give :D

Ville nu gerne have Dark Souls 2...
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/01-18 12:42 
Så vidt jeg kan se er PGR spillene ikke BC, nogen rygter eller info om det er på vej?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/01-18 12:59 
slk486>
Det er bare gaven, der bliver ved med at give :D

Ville nu gerne have Dark Souls 2...

Er det værd at spille når Scholar of the First Sin er så meget flottere og kører (formoder jeg på X) låst 60?
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 18/01-18 15:14 
Ja, jeg synes de nye fjender og placements ofte er noget rod, så kan bedre lide originalen.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/01-18 16:22 
Fair nok :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
527 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig