X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One bagudkompatibilitet


Svar
DunwichDunwichSkrevet 12/11-15 11:54, rettet 22/02-17 14:26 
Det skulle være oppe i dag, den 12 november.

Glæder mig til at se om mit Sega Rally Revo og Gears of War 3 virker.

Liste over alle spil
527 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Svar
3of193of19Skrevet 21/06-17 21:21 
Går lidt ud fra de starter med de Xbox titler, der allerede er 360 kompatible, da det teknisk burde være det nemmeste (selvom at køre en emulator i en emulator er lidt rundtosset :) )
Hvis de var smarte sikrede MS licenserne såvidt muligt at de kan bruges fremadrettet.
Bede-xBede-xSkrevet 27/06-17 18:07 
Efter en længere tørke periode, er der i det mindste kommet lidt i dag:

Radiant Silvergun
Blazing Angels
Virtual On OT
Wolf of the Battlefield: Commando 3
Assassin's Creed Brotherhood
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 14/07-17 10:15, rettet 14/07-17 10:38 
Lidt få nye titler:

Call of Duty Ghosts
Earth Defense Force: Insect Armageddon
F1 2014
Super Street Fighter IV AE (gælder også Ultra SF DLC'en)

Endelig et EDF spil og så er det Insect Armageddon :(

De har også annonceret at de gamle Halo spil vil blive bagudkompatible i år. Det gælder:

Halo 3
Halo 3: ODST
HALO 4
Halo: CE Anniversary

Alle map packs til spillene er vist gratis pt. for at fejre det. Ved ikke hvor længe det gælder.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 14/07-17 10:31 
Jeg er virkelig spændt på hvor meget Xbox One X kommer til at betyde for smoothness af back compat titler - umiddelbart burde den jo kunne køre det hele helt uden drops eller problemer med framespacing.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 14/07-17 10:32 
Det første jeg smækker i bliver Bioshock med unlocked frame rate slået til. Ville være så sweet, hvis den kunne ramme 60fps konstant, 16xAF og næsten ingen loadetider :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 14/07-17 10:41, rettet 14/07-17 10:42 
He he, ja - god test ! :)

Det første jeg smækker i bliver Dark Souls - hvis de dog bare ville fixe det forfærdelige black crush.
j/k
JmogJmogSkrevet 14/07-17 12:46 
Frame pacing vil ikke blive fikset ved at booste performance. Det er ikke et performance issue - det er et kodeissue.
slk486slk486Skrevet 14/07-17 13:29, rettet 14/07-17 13:33 
Jeg mente egentlig microstutter, men nu vi taler om framepacing kunne MS teoretisk set enforce en bedre implementering af frame pacing henover - ligesom de enforcer vsync på alle titler. Afhængigt af hvor swapping foregår osv. Ligesom man kan på PC med diverse RivaTuner and whatnot.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 27/07-17 20:22 
Nyeste titler:

Costume Quest 2
Virtua Fighter 2
Quantum Conundrum
Frontlines FoW
Red Faction Armageddon
GYRUSS
Raiden IV
Tomb Raider Underworld
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/08-17 23:46 
Tomb Raider Underworld? Bedste nyt i laaaaang tid. Jeg glaeder mig sindssygt til at faa det spillet igen i aften.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 04/08-17 12:35 
Betyder det så ikke at en Raiden IV disc i praksis er "regionsfri" på en XB1? Det er da ret store nyheder, da spillet aldrig har været udgivet i Europa. I hvertfald en større end Tomb Raider Underwear :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 04/08-17 14:03, rettet 04/08-17 14:04 
Jo, alle fysiske spil er regionsfri på One. Digitale spil er lidt mere besværlige, men det kan lade sig gøre at få ikke-europæiske spil til at virke ved at lave account migration et par gange (er tre måneders ventetid hver gang). Man skal så også have en betalingsmetode/kort valuta, fra der hvor man køber. Jeg har på fornemmelsen, at sådan noget som det første Alice spil, der var med som en bonus i toeren i USA, også vil kunne downloades med en fysisk EU kopi (under installationens DLC) pga selvsamme regionsfrihed, men jeg har ikke testet det.

Der kom lidt i denne uge:

Hitman: Sniper Challenge
Epic Mickey 2
SVC: Toejam & Earl
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 25/08-17 10:43 
Titler fra de sidste par uger:

Deadliest Warrior
Disney Bolt
Fighting Vipers
Batman Arkham Origins (disc only)
Metal Gear Rising: Revengeance
Screamride
Battlefield: Bad Company
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-17 09:31 
Diverse Halo spil er kommet i de sidste uger, samt lidt andet:

Walking Dead Season 1+2+Michonne
Undertow
Monopoly Deal
Virtual-On (Japan Only)
Saints Row the Third
Super Contra
Slender: The Arrival
Halo CEA
Halo 3
Halo 4
Halo ODST
Call of Duty Advanced Warfare
Sonic Adventure
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/10-17 19:20 
Ude nu:

Fable Anniversary
Fable II: Pub Games
Child of Eden
Goat Simulator
KoF Sky Stage

Mon ikke vi snart får noget info på originale Xbox spil? De første skulle jo komme her i slutningen af året.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 12/10-17 19:22 
Jeg håber på de to KOTOR-spil. Weird jeg aldrig fik dem spillet, men det gjorde jeg ikke...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 12/10-17 19:25 
Samme her - det ville være cool :)
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 12/10-17 19:37, rettet 12/10-17 19:40 
De er også rigtig gode af forskellige årsager, om end det første har en meget træg start, så er det stadig sådan et man ser blive refereret til på udenlandske forums. Det andet virker nok bedst, hvis man går til det som et Obsidian spil, mere end et Star Wars spil og det er desværre teknisk udfordret og buggy. Mener ikke jeg fik det gennemført af den årsag. Så også meget gerne de kom på servicen sammen med Jade Empire. Spørgsmålet er om de stadig kan erhverve sig rettighederne til at distribuere dem? Det samme med Splinter Cell spillene, jeg også har fingerne krydsede for, hvor det første bruger lidt licenseret musik. Mon Ubi kan få en aftale på plads der?

Og så selvfølgelig Ninja Gaiden/Black, men jeg nærer ikke megen håb der, da KOEI Tecmo næsten ikke har støttet det nuværende program.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 12/10-17 19:40 
Jade Empire ville heller være dårligt at få på. Enig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 12/10-17 20:52 
Uha, så hellere en remaster af Jade Empire - det er lidt tungt at spille, synes jeg :D
j/k
WehnerWehnerSkrevet 12/10-17 21:07 
Er bange for, at det også gælder for the KOTORs.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/10-17 21:19 
KOTOR 2 kørte rigtig dårligt på den gamle Xbox, så det bliver spændende at se om spillene kommer til at køre bedre på One :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 12/10-17 21:37 
Man ville givetvis være bedre stillet ved at købe dem på Steam og sætte alle sliders mod øst.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 12/10-17 21:44 
Ja, men hvor er det sjove i det? :)
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 12/10-17 21:47, rettet 12/10-17 22:06 
Man skal så bare være opmærksom på, at den controller support, der er i PC udgaven, blev patched ind oven i den originale udgaves interface og er altså ikke tilpasset på samme måde som konsol versionens "rigtige" controller support.

Af den årsag vil jeg faktisk foretrække Xbox versionen, men mobile udgaven er også ret god (har kun prøvet det på tablet), bortset fra lyden var voldsomt komprimeret, da jeg spillede det første for nogle få år tilbage.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 21/10-17 17:35, rettet 21/10-17 17:35 
Det rygtes at det her er de første originale Xbox BC titler:

Xbox One bagudkompatibilitet

https://mobile.twitter.com/h0x0d/status/921719074534580224
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
tastasSkrevet 21/10-17 19:57 
Jeg krydser fingre for at vi får Panzer Dragoon Orta at se også. Det har jeg altid gerne vil spille og nogle diske virkede ikke under Xbox 360 BC så fik det aldrig spillet.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Bede-xBede-xSkrevet 21/10-17 20:49, rettet 21/10-17 20:50 
Det er også et vildt godt spil, men ja, crasher desværre i PAL udgaven på 360'erens BC efter tredie bane. Der burde være en god chance for at se det på et tidspunkt, da Sega har støttet programmet flittigt allerede.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 21/10-17 20:50 
Giv mig Mechassault - det vil jeg rigtig gerne spille igen. Tror ikke jeg har prøvet noget mere tilfredsstillende mech-gameplay på konsol bortset fra Titanfall.
Bede-xBede-xSkrevet 21/10-17 20:52 
Det er en Microsoft titel og har vist ikke noget licenseret content (?), så det burde være stort set sikkert, at det kommer på servicen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 21/10-17 21:03 
Og det var bagudkompatibelt med Xbox 360, så der er kun gode muligheder for det.
slk486slk486Skrevet 23/10-17 15:27, rettet 23/10-17 15:30 
Og det er officielt

Star Wars: Knights of the Old Republic
Ninja Gaiden Black
Crimson Skies: High Road to Revenge
Fuzion Frenzy
Prince of Persia: The Sands of Time
Psychonauts
Dead to Rights
Black
Grabbed by the Ghoulies
Sid Meier’s Pirates!
Red Faction II
BloodRayne 2
The King of Fighters Neowave

Originale disk understøttes, eller titlerne kan købes til $9.99.

All 13 titles are enhanced with 1080p resolution, higher and / or smoother frame rates, and faster loading times.

Virker fra i morgen :D

http://www.ign.com/articles/2017/10/23/first-13-original-xbox-games-announced-for-xbox-one-compatibility

Virkelig spændt på at prøve det! Nu er jeg super ked af min OG Xbox samling er i storage :(
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 23/10-17 15:37 
slk486>
Originale disk understøttes, eller titlerne kan købes til $9.99.

Og har man købt dem digitalt i sidste generation, skal de ikke købes igen. Det er nice :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KamekKamekSkrevet 23/10-17 15:40 
Kan man mon bruge sine NTSC-disks på en europæisk maskine? :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
GreaseballGreaseballSkrevet 23/10-17 15:41 
Ville virkelig ønske at Sony kunne få PS3 titler til at virke på PS4. Min originale PS3 døde i sommer og den erstatning jeg har PT larmer. -.-

Håber virkelig at KOTOR kommer på som en af de første. Det er lang tid siden jeg har spillet det :3
Bede-xBede-xSkrevet 23/10-17 15:42 
Kamek>
Kan man mon bruge sine NTSC-disks på en europæisk maskine? :-)

Det kan man jo med 360 titlerne på XO, så mon ikke der er en chance..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 23/10-17 15:50 
slk486>
Og det er officielt

Star Wars: Knights of the Old Republic
Prince of Persia: The Sands of Time

Fedt! :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KamekKamekSkrevet 23/10-17 15:54 
Bede-x>
Det kan man jo med 360 titlerne på XO, så mon ikke der er en chance..

Fedt! :D
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
spectrespectreSkrevet 23/10-17 20:29 
Har de snakket noget om hvor tit der kommer flere? Er det tirsdag og torsdag ligesom x360?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
GreaseballGreaseballSkrevet 23/10-17 22:44, rettet 23/10-17 22:45 
De har lige lagt nogen sammenligning videoer af Xbox titler op. Så vi kan se hvordan de vil se ud på Xbox one. Hvordan de kører ved vi så ikke endnu.

KOTOR https://youtu.be/P1kDabyaw5k

Fuzion Frenzy https://youtu.be/CaDe1nVY_6g

Er meget glad for at KOTOR er bekræftet.
WehnerWehnerSkrevet 23/10-17 23:08 
Der står specifikt, at det er en One S. Men vil der være forskel på den og en normal One?

For det er da godt nok noget af en forbedring :o
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 24/10-17 00:14, rettet 24/10-17 00:59 
Ser black crushed ud, men er stadig rigtig glad for at kunne spille de her spil igen på moderne hardware.

Der er små forskelle i spil mellem One og One S, men det er meget lidt. Ville ikke forvente den store forskel.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 24/10-17 09:39 
Åh nej, black crush må de da for fa'en have fået styr på, Ellers er det da totalt ligegyldigt :/
j/k
JmogJmogSkrevet 24/10-17 10:07 
Det får de næppe nogensinde styr på. Det var jo aldrig en "fejl" - de gjorde det helt bevidst med vilje, da det for utrænede øjne gjorde at deres spil så mere imponerende ud end konkurrentens. Det er et af de mest skræmmende eksempler jeg har set på at en marketingafdeling får magt over teknikerne.

"Wow! Se den kontrast! Playstation ser helt blegt og udvasket ud!"

Ja... korrekte farver og sortniveau SER udvaskede ud, når man sammenligner dem med noget hvor kontrasten er skruet for højt op. Men det er indiskutabelt bedre, da det udover at være det korrekte også gør en i stand til at se det man skal. Med smadret sortniveau kan man ikke se hvad fanden der foregår i mørke scener. Mørkegrå? Nope, tag noget kulsort. Mørkeblå? Her, tag noget mere sort. Mørkerød? Jeg hører du er en kæmpe fan af kulsort, så tag noget mere.
slk486slk486Skrevet 24/10-17 10:35, rettet 24/10-17 10:36 
Ja, men det har ikke været et problem siden Dark Souls (som stadig har black crush på XO).
j/k
NaieraNaieraSkrevet 24/10-17 12:26 
Jmog>
Ja... korrekte farver og sortniveau SER udvaskede ud, når man sammenligner dem med noget hvor kontrasten er skruet for højt op. Men det er indiskutabelt bedre, da det udover at være det korrekte også gør en i stand til at se det man skal. Med smadret sortniveau kan man ikke se hvad fanden der foregår i mørke scener. Mørkegrå? Nope, tag noget kulsort. Mørkeblå? Her, tag noget mere sort. Mørkerød? Jeg hører du er en kæmpe fan af kulsort, så tag noget mere.

Good times :-!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 25/10-17 07:11, rettet 25/10-17 07:15 
KotOR sammenligning mellem Xbox, Xbox 360 og Xbox One:

https://youtu.be/ce70EUmeGJI

Massiv forbedring. Glæder mig til at se det på One X.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-17 07:17 
Der er vel næsten en chance for locked 60 på Xbox One X :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 25/10-17 07:32, rettet 25/10-17 07:37 
Der er nogle 360 spil der bliver opgraderet på One X, ud over de system features der rammer alle 360 spillene (mindre loadetid/mere stabile framerates/bedre AF):

Select Xbox 360 games will run at a higher resolution on Xbox One X

When the world’s most powerful console launches on Nov. 7, you will be able to run select Xbox 360 games at higher resolution, 9X the original pixel count, and expanded color details.The team developed the Heutchy Method (after the engineer who created it) which leverages the power of Xbox One X to let the Xbox 360 emulator present the very best version of the game possible with the existing assets—all without touching the game code.

De første 360 enhanced titler bliver:

Fallout 3
Halo 3
Assassin's Creed
Oblivion

https://news.xbox.com/2017/10/23/play-three-generations-of-games-better-on-xbox-one/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 25/10-17 08:49 
Fedt! Er i gang med Fallout 3 og ville prøve Oblivion, så det passer sgu godt :D
j/k
527 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig