X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One bagudkompatibilitet


Svar Sortering
ExceptionExceptionSkrevet 27/11-21 19:36 
Sonic Generations er et glimrende eksempel på spillerforventninger og udvikleroptimering der mødes 100%.

Det er, igen, imponerende og jeg håber om ikke andet, at MS fortsætter i ny og næ med at optimere titler med "FPS Boost", nu hvor "Backpat" programmet er nedlagt.
527 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Svar Sortering
dRxLdRxLSkrevet 18/11-15 17:01 
Det I skrev om inputlag på emulatorer gav ingen mening for mig ud fra et teknisk synspunkt, så jeg kiggede lidt på første google-hit, og så giver det lidt mere mening: http://emulation-general.wikia.com/wiki/Input_lag
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 18/11-15 11:14, rettet 18/11-15 11:15 
Dunwich>
Det har ikke været et problem for DS spil på 3ds eller Wii spil på Wii U.
Har ikke oplevet input lag i de tilfælde.

Flere af de andre virtual console spil har input lag. Det skulle især være tydeligt på N64 spillene. Jo mindre overhead der er i emuleringen, jo mindre er laggen naturligvis, så 8bit-systemer osv. skulle nok (kunne) være rimelig optimerede med omkring én frames lag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 18/11-15 10:22 
Det er fordi det ikke er hvad man generelt forstår som emulering. 3DS kører med samme slags processor som DS, og WiiU en nyere udgave af Wii'ens CPU og GPU.
Det er mere som om man spiller et iPhone 3 spil på en iPhone 6.

Xbox One's x86 CPU er meget anderledes end PowerPC CPU'en i 360, og den bruger Nvidia GPU istedet for 360s AMD ditto.
PS4 er endnu længere væk fra PS3s Cell arkitektur, hvilket gør emulering praktiskt talt umuligt.
DunwichDunwichSkrevet 18/11-15 10:00 
Sumez>
Vil vove at skyde på at en eller anden grad af input lag er nærmest uundgåeligt i enhver form for emulering. :)

Det har ikke været et problem for DS spil på 3ds eller Wii spil på Wii U.

Har ikke oplevet input lag i de tilfælde.
Bede-xBede-xSkrevet 17/11-15 10:57 
Jeg tror vi er nogenlunde enige. Tearing ødelægger virkelig meget. Der vil dog være steder, hvor det er at foretrække fx i hurtige multiplayer oplevelser på displays med høj refresh rate.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/11-15 10:49 
Nej ikke for os der vidste noget om det. Jeg har altid været meget generet af tearing og vil til næsten hver en tid foretrække framedrops.

Det jeg mente var at udviklerne tydeligvis gik ud fra at vi ikke lod mærke til det, for det blev godt nok brugt flittigt en overgang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 17/11-15 10:46 
Konsolkongen>Jeg synes bestemt at tripple-buffering er træls. Det gjorde f.eks. Last of Us multiplayer fuldstændig uspilleligt for mig, men i singleplayer var det klart at foretrække over den mængde screen-tearing der nok ellers havde været nødvendig :)

Bestemt. I en langsom singleplayer er det at foretrække.

Konsolkongen>Men tearing må trods alt være blevet brugt i meget højere grad end tripple-buffering i sidste generation, ikke sandt?

Jo, men tror ikke det var så overset, som du forestiller dig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-15 23:37 
Ja i visse tilfælde var det et problem med Xbox'ens scaler. Derfor jeg aldrig benyttede højere opløsning end 720p (der er alligevel næsten ingen spil der kører 1080p på Xbox 360). Især på Capcoms spil var tearing et problem hvis man valgte en højere opløsning.

Der var selvfølgelig også en masse titler som bare havde tearing og intet havde med Xbox'ens scaler at gøre.

Bede-x: Jeg synes bestemt at tripple-buffering er træls. Det gjorde f.eks. Last of Us multiplayer fuldstændig uspilleligt for mig, men i singleplayer var det klart at foretrække over den mængde screen-tearing der nok ellers havde været nødvendig :)
Men tearing må trods alt være blevet brugt i meget højere grad end tripple-buffering i sidste generation, ikke sandt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-15 22:58 
Ja, og især hvis man valgte nogen af de mere utraditionelle opløsninger 360 støttede.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 16/11-15 22:52 
Mode 9: tearing - jo, det var ret tydeligt på Xbox 360. Det var vist ekstra meget med VGA, kan det passe?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-15 22:45, rettet 16/11-15 22:50 
Konsolkongen>
Hvilket også får mig til at tænke på om der bruges trippe-buffering eller lign., siden tearing er helt væk på alle titler

Det var også min første tanke og hvad jeg skrev til en kammerat i morges :)

Det føles nøjagtig som den controller lag man oplever, når triple buffering er slået til (nogen af spillene måske endda lidt værre) og det er vel der for der ikke er tearing i One udgaverne.

Konsolkongen>
Tearing var sidste generations hot fix for dårlig performance, for det var der jo ingen brugere der lod mærke til...

Tror de fleste af os lod mærke til det. Var mere input lag i spil med triple buffering slået til folk over så :(
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-15 21:52, rettet 16/11-15 23:32 
Screen tearing kan slet ikke lade sig gøre på Xbox One BC :)

Hvilket også får mig til at tænke på om der bruges tripple-buffering eller lign., siden tearing er helt væk på alle titler og Bede-x oplever laggy controls.

EDIT: At screen tearing er helt væk på alle titler synes jeg er dét der gør Xbox One BC interessant. Tearing var sidste generations hot fix for dårlig performance, for det var der jo ingen brugere der lod mærke til... Fedt at tearing er et mindre problem end tidligere, og fedt at BC teoretisk set giver os mulighed for at spille tearing tunge titler uden. Alt efter genre vil jeg nok hellere have laggy control end screen tearing :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 16/11-15 21:45 
Prøvede Sonic CD og var overrasket over hvor høj musikken var via One i forhold til 360'eren. Måtte skrue mere ned for anlægget end normalt.
Gears of War Judgement prøvede jeg igår. Kørte overraskende godt. Ingen slowdown eller screen tearing.
3of193of19Skrevet 16/11-15 17:13 
major Nelson havde en lille snak med en af ingeniørerne på backcomp holdet og det lyder som om systemet er rimelig avanceret, nogle helt nye nu patenterede teknikker som var udslagsgivende for at det overhovedet kunne lade sig gøre på One.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-15 17:11 
Dunwich>
Hvad baserer du den påstand på, Sumez?

Der er mig bekendt lag i, i hvert fald hovedparten af, emulatorer af andre konsoller.

Digital Foundry spekulerer dog i at det måske ikke er direkte emulering som sådan der er brugt her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 16/11-15 16:54 
Bede-x>
Har prøvet det under en time sammenlagt, men Defense Grid crasher ret ofte og har sænket framerate, Perfect Dark har et frame pacing problem, N+ har frustrerende stutters der påvirker både billede og lyd osv. Der er intet af det jeg har prøvet, der føles 100% korrekt og jeg håber DF laver en undersøgelse af input lag, for det virker flere af spillene til at lide under.

Det sagt så kan det tænkes det kan være brugbart, for dem der kan leve med at emuleringen ikke er helt korrekt. Spørgsmålet er dog om nogen af spillene går ned efter x timers gameplay, men mon ikke der bliver lavet en liste med hyppige bugs?

EDIT: I Defense Grid vælger den cloud save automatisk (er ikke guld medlem). Efter hver kamp skrev den noget med at den ikke kunne gemme resultatet eller noget i den stil..

Hmm, så er det måske ikke noget jeg bilder mig ind, at Gears of War 3, virker lidt mere sløv i kontrollen, end jeg synes jeg husker det fra 360'eren. Tilgengæld ser spillet virkelig godt ud, i dets emulering.
DunwichDunwichSkrevet 16/11-15 16:51 
Hvad baserer du den påstand på, Sumez?
SumezSumezSkrevet 16/11-15 08:02 
Vil vove at skyde på at en eller anden grad af input lag er nærmest uundgåeligt i enhver form for emulering. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-15 07:13, rettet 16/11-15 07:16 
Har prøvet det under en time sammenlagt, men Defense Grid crasher ret ofte og har sænket framerate, Perfect Dark har et frame pacing problem, N+ har frustrerende stutters der påvirker både billede og lyd osv. Der er intet af det jeg har prøvet, der føles 100% korrekt og jeg håber DF laver en undersøgelse af input lag, for det virker flere af spillene til at lide under.

Det sagt så kan det tænkes det kan være brugbart, for dem der kan leve med at emuleringen ikke er helt korrekt. Spørgsmålet er dog om nogen af spillene går ned efter x timers gameplay, men mon ikke der bliver lavet en liste med hyppige bugs?

EDIT: I Defense Grid vælger den cloud save automatisk (er ikke guld medlem). Efter hver kamp skrev den noget med at den ikke kunne gemme resultatet eller noget i den stil..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
XiwanaXiwanaSkrevet 14/11-15 20:05 
Den smule Just Cause 2, jeg har spillet på XO de sidste par dage, har funket upåklageligt. Ingen bugs eller uventede slowdowns.
[inspirational quote here]
Bede-xBede-xSkrevet 14/11-15 19:58, rettet 14/11-15 19:58 
Digital Foundry har kigget på Fallout 3 specifikt:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-fallout-3-is-an-xbox-one-back-compat-showcase

Ser bedre ud end jeg turde håbe. Spørgsmålet er så om svingende performance er det eneste man kommer ud for eller om det er som med 360, hvor mange spil pludselig oplevede bugs og crashes. Nogen der har testet det gennem et fuldt spil? Regner med at forsøge Fable 2 inden for de nærmeste måneder..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 13/11-15 08:07 
Hvad med andre regionslåste spil? Jeg er især interesseret i US...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 13/11-15 04:05 
Det nye dashboard ser ud til rent faktisk at være godt.

Den åd os' mit Hong Kong-eksemplar af Fallout 3 uden problemer, selvom det altså var en låst titel på 360.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-15 16:04 
Der kommer flere løbende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 12/11-15 12:55 
Er det virkelig det? Hvad med alle CAVE spil :-(
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 12/11-15 12:24 
Gears er på listen, men jeg kan ikke se Sega Rally Revo:

Xbox One kompatible 360 titler
DunwichDunwichSkrevet 12/11-15 11:54, rettet 22/02-17 14:26 
Det skulle være oppe i dag, den 12 november.

Glæder mig til at se om mit Sega Rally Revo og Gears of War 3 virker.

Liste over alle spil
527 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig