X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Wars: The Force Awakens


Svar
SumezSumezSkrevet 05/11-15 12:23 
Lad os hellere få en ny tråd på banen, før filmsnak-tråden bliver til Star Wars-tråden. :) Der bliver sikkert nok at sige om den her film når den på et tidspunkt udkommer.

I mellemtiden har RedLetterMedia netop udgivet en forholdsvis lang video hvor Mike og Rich kommer med teorier omkring hvad der vil ske i den nye film: Se hele indlægget


The Force Awakens predictions
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
223 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 04/03-16 15:51, rettet 04/03-16 15:51 
Abrams fremstår for mig, som en ægte Star Wars fan der ikke er ude på at fucke med filmens fans. (Læste artiklen i Wired). Hvis han siger nej til udvidede editions (og det er i hans magt) så tror jeg faktisk på den.

Modsat Peter Jackson som bare overlod hele Hobbittens sjæl til filmstudiet, så de kunne malke lorten til det yderste (og lige meget hjalp det).
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 04/03-16 16:29 
Det hjalp da meget. De lange versioner er klart bedst. Og jeg ville også gerne have en længere Force Awakens. Hvis det ikke kommer nu, skal det nok komme senere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/03-16 17:51 
3of19>
Tror jeg venter på UHD boxsættet om nogen år.

Jeg læste det som UMD boxsættet. Det kunne være sejt hvis Sony startede på dét igen. :D
millenniummillenniumSkrevet 11/04-16 14:08, rettet 11/04-16 14:09 
Har forudbestilt Force Awakens Limited Edition Dark Side fra Amazon, for jeg synes den udgivelse virker en del mere spændstig end de nordiske udgaver.

Håber blot specifikationerne er korrekte, for der står den har danske undertekster, og jeg har en søn som meget gerne vil se med.

Link...
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 11/04-16 14:22, rettet 11/04-16 14:22 
Ellers sælger Elgiganten steelbook udgaven til 199,- inkl. forsendelse - samme indhold og garanteret med danske tekster :)
vyssenvyssenSkrevet 11/04-16 21:20 
Synes ikke jeg kan finde den i 3d. Kan det passe?
NaieraNaieraSkrevet 11/04-16 21:25, rettet 11/04-16 21:27 
Ja. Heldigvis.

Jeg fik i øvrigt mit eksemplar forrige lørdag :D
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 11/04-16 23:23 
Det er ikke en 3D optimal film. Star Wars er ikke 3D optimal.

Jeg så den i biografen først i 3D og derefter 2D, hvilket var absolut at foretrække. Billedernes kompositioner og ikoniske motiver fremhæves bedre i 2D.

Jeg er ikke fjende af 3D, men synes absolut at 2D Force Awakens havde the upper hand.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 12/04-16 00:24 
2D film skal ses i 2D. 3D-film kan man overveje at se i 3D hvis man er til den slags.

Force Awakens er en 2d film
slk486slk486Skrevet 12/04-16 08:43 
Så den første gang i 3D og selvom det er en udemærket opkonvertering, står den bedst i 2D.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 12/04-16 08:50 
Synes ikke helt de der steelbox edition er noget særligt. Minder mig om desperate forsøg på at sælge samme indhold i en standard stålæske.

Pap er mere forgængeligt, men synes det er federe hvis film-udgivelsen minder om et bogbind.

Snobben har talt.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 12/04-16 08:53 
Hvordan kan du dog sige sådan noget om steelbox editions. Det er jeg helt sikker på aldrig har været tanken ved nogen af dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/04-16 09:21 
millennium>Synes ikke helt de der steelbox edition er noget særligt.
Minder mig om desperate forsøg på at sælge samme indhold i en standard stålæske.
Pap er mere forgængeligt, men synes det er federe hvis film-udgivelsen minder om et bogbind.
Snobben har talt.

Piveri. De har også standard filmen på bluray til 150,- men så får du ikke det fine pap med - stadig danske undertekster.
millenniummillenniumSkrevet 12/04-16 10:15 
Jeg piver ikke. Jeg siger det bare. :)

Og den står helt på egen regning. Men kan huske i nullerne (hvor jeg stadig hang ud i Blockbuster) at de steelbox editions af tidligere DVDer begyndte at dukke op. Og der var intet unikt ved dem, udover metalæsken og lidt custom design.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 12/04-16 11:05 
Jeg nævnte steelbooken fordi jeg troede du gik efter en udgave med lidt "feelie-ekstra", danske tekster og ca. kostede det samme som pap-sleeve udgaven. Kan godt li' steelcases men syntes ikke det er kr 50 værd.
NaieraNaieraSkrevet 12/04-16 12:02 
Steelbooks er simpelthen bare for klammo. Jeg fatter slet, slet ikke hvorfor nogle går helt amok over dem. De har et dedikeret og utroligt velbesøgt underforum på Blu-ray.com. Æ fatter det ikk'.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BlumarinaBlumarinaSkrevet 18/04-16 17:04 
99kr for Blu-ray udgaven i Elgiganten. Gælder også DVD.

Link...
vyssenvyssenSkrevet 18/04-16 18:45 
Takker mange gange for DET tip.... Nu skal jeg bare gøre op med mig selv om jeg hellere vil have 3d. =P
JmogJmogSkrevet 18/04-16 20:12 
Super tip. Fragten er også gratis. Bestilt!
JmogJmogSkrevet 18/04-16 20:14 
vyssen>
Takker mange gange for DET tip.... Nu skal jeg bare gøre op med mig selv om jeg hellere vil have 3d. =P

(Hvisker: Det vil du ikke. Se den som den blev lavet. Nyd de flotte farver og detaljerne i billedet)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-16 20:25 
Hvis ens tv kan konvertere fra 3D til 2D opnår man så noget der minder om et perfekt resultat? Jeg fik 3D udgaven af Avatar gratis fra mit tidligere arbejde og bemærkede bare at mit TV havde denne mulighed. Synes umiddelbart det så fint ud, men hvis det er sådan noget hovsa-pis som ved motion interpolation så kan det jo være ligemeget :)

Jeg så dog kun ganske få minutter fra filmen, kan være jeg havde lagt mærke til problemer længere inde.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/04-16 20:31, rettet 18/04-16 20:31 
Der konverteres intet - der vises blot frames for det ene øje :) Om det så er lidt dårligere kvalitet pga. bitrate/komprimering ved jeg så ikke med sikkerhed.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-16 20:34 
Ah kewl. Ja det var da en oplagt løsning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/04-16 20:45 
Normalt kan man bare vælge 2D udgaven på 3D bluray :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-16 20:48 
Det kan man ikke her, men det er også sådan en Panasonic promo-udgave :)

Film er så 80'er.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/04-16 20:56 
2D muligheden havde nok ikke så høj prioritet for netop den udgivelse :D
OdinOdinSkrevet 18/04-16 21:52 
Beano>
Der konverteres intet - der vises blot frames for det ene øje :)

Præcis.

Om det så er lidt dårligere kvalitet pga. bitrate/komprimering ved jeg så ikke med sikkerhed.

Det vil det typisk være. Lidt afhængigt af længden på filmen og hvad der ellers er brugt plads på af ekstramateriale, naturligvis. I de fleste tilfælde skal man dog have en A-B sammenligning for at bemærke forskellen.

3D Blu-ray er i øvrigt ret simpelt og holder sig indenfor de oprindelige Blu-ray specs' rammer ved at benytte sig af frame packing, hvor hver frame er dobbelt højde - 1920x2205 (de ekstra 45 pixels bliver brugt til frame blanking). For hvert 48nde sekund vises henholdsvis øverste halvdel og dernæst nederste for hver eneste frame.
Så når filmen ses i 2D, nøjes afspilleren i virkeligheden bare med at vise den øverste halvdel af hver frame.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-16 22:04 
Jeg har i øvrigt slet ikke set den nye Star Wars endnu. Og jeg har formået næsten fuldstændig at undgå spoilers :)

Min interesse for den har været meget lav, men jeg håber jeg bliver positivt overrasket.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 19/04-16 01:32 
Cracked havde en spøjs lille video omkring hvorfor JJs "Mystery Box" er et dårligt valg for Star Wars:

Link...
BeanoBeanoSkrevet 19/04-16 06:25 
^ KÆMPE SPOILERS i den video.
slk486slk486Skrevet 19/04-16 07:35 
^ GIGA SPOILERS!

Og slet ikke enig, iøvrigt. Der er masser af Mystery Box i Star Wars - også den originale. Vælger Cracked nok bare at overse :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 19/04-16 16:56 
Modtaget med "limited edition sleeve" ... føler mig lidt ... skuffet. :-D

Star Wars: The Force Awakens
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 19/04-16 17:46 
Well... Looks pretty limited to me.
BeanoBeanoSkrevet 19/04-16 17:54, rettet 19/04-16 17:54 
@Mille: Hvorfor?
millenniummillenniumSkrevet 19/04-16 19:50, rettet 19/04-16 19:51 
Fordi inde i den limited edition sleve (tyndt stykke pap) er der bare en alm 2disc udgave i plastik cover.

Troede de havde gjort lidt mere ud af det.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 19/04-16 20:19 
Ok, jeg nævnte ellers det bare var et pap-sleeve... :)
DunwichDunwichSkrevet 03/10-16 12:45 
https://www.youtube.com/watch?v=miVRaoR_8xQ

Det er den tid igen.
BeanoBeanoSkrevet 03/10-16 15:14 
Fantastisk - mere underholdende end filmen :D
millenniummillenniumSkrevet 03/10-16 20:55, rettet 03/10-16 22:34 
Mr. Plinkett er min yndlings seriemorder ... Jeg mener filmkritiker.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 03/10-16 21:16 
...Du mener kok.

Mmmm. Pizza rolls.

Jeg opdagede godt at videoen var kommet igår aftes da jeg lagde mig i sengen med tablet'en, men besluttede at jeg ville vente med at se den til en dag hvor jeg havde rigtig god tid og kunne nyde den i fulde drag.
millenniummillenniumSkrevet 03/10-16 22:34 
Han er en verdensmand. Og ikke mindst en ladies man. :D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 04/10-16 08:50 
Jeg har aldrig hørt om manden før men skal vist checke flere af hans videoer ud :)
SumezSumezSkrevet 04/10-16 09:11, rettet 04/10-16 10:43 
Beano, hvis du aldrig har set deres review-show, har du satme meget til gode. Der er 116 afsnit af Half in the Bag nu; http://redlettermedia.com/category/half-in-the-bag/

Best of the Worst og deres nyeste show Re:View er også fantastisk gode.

Når man alligevel er på en Star Wars binge, så anmeldte de allerede Force Awakens da den udkom, og siger en masse fornuftige ting: https://www.youtube.com/watch?v=AvsiJppCdmk
Hvis det ikke er tydeligt, så er alle "Plinkett reviews" 100% Mike Stoklasa's side af sagen (selvom Plinkett spillets af Rich Evans i HITB)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 04/10-16 11:09 
Ok, det vil jeg kigge på senere :)
millenniummillenniumSkrevet 04/10-16 14:14 
Ikke senere. Nu.

Se hans Star Wars I, II, III reviews, Indiana Jones 4 review, Avatar review, Titanic review og Star Trek (JJ) review.

Du har indtil solnedgang.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 04/10-16 16:51 
Jeps. Hvis du skal starte et sted med Mister Plinkett, Beano, så skal det næsten være Star Wars: The Phantom Menace. Det var den video der satte RedLetterMedia på verdenskortet og den holder stadig hele vejen.
WehnerWehnerSkrevet 04/10-16 17:11 
Nåååh, nu ved jeg, hvad I taler om. Kan godt huske, at han pillede Phantom godt fra hinanden. Attack of The Clones-anmeldelsen var dog ret kedelig, så jeg havde faktisk troet, at han var en døgnflue :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
QQSkrevet 04/10-16 17:43 
Odin>
Jeps. Hvis du skal starte et sted med Mister Plinkett, Beano, så skal det næsten være Star Wars: The Phantom Menace. Det var den video der satte RedLetterMedia på verdenskortet og den holder stadig hele vejen.

Ja, uden tvivl. Den er mesterlig.
Det er rimelig indforstået at starte med 7'eren. Jeg er 40 minutter inde og han er slet ikke nået til at tale om filmen endnu! :)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/10-16 17:44 
Tog lige et kig i 3-5 min....
Kunne ikke holde ham ud! (måden han taler på :)
QUIT.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
OdinOdinSkrevet 04/10-16 18:58, rettet 04/10-16 19:08 
For mig passer Mr. Plinketts drævende stemmelægning perfekt til formatet, da han er invalidepensionist på stærke smertestillere og fra tid til anden zoner ud, taber tråden eller drøner ud ad en tangent (samtidig med at han faktisk formår at levere forbløffende intelligent filmanalyse). Inspirationskilden for stemmelægningen er tydeligvis Ted Levine, og givet at Mr. Plinkett har de samme tilbøjeligheder (og dem der er værre) som Buffalo Bill i Silence Of The Lambs, kan du sikkert se hvorfor.

Størstedelen af RedLetterMedias output har dog ikke Mr. Plinkett som omdrejningspunkt. Her er en af deres almindelige anmeldelser: https://www.youtube.com/watch?v=ePoxmPMwJNQ
Det er er godt format i tråd med Siskel And Ebert - bare mere laid back, hvor Mike og Jay, der begge er store filmbuffs, sammen anmelder en film gennem samtale.
223 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig