X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Wars: The Force Awakens


Svar
SumezSumezSkrevet 05/11-15 12:23 
Lad os hellere få en ny tråd på banen, før filmsnak-tråden bliver til Star Wars-tråden. :) Der bliver sikkert nok at sige om den her film når den på et tidspunkt udkommer.

I mellemtiden har RedLetterMedia netop udgivet en forholdsvis lang video hvor Mike og Rich kommer med teorier omkring hvad der vil ske i den nye film: Se hele indlægget


The Force Awakens predictions
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
223 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 17/12-15 23:55 
Jmog>
Svær sammenligning. Dengang den første trilogi kom ud var der mere eller mindre kun seriøse "kritiske" anmeldere. Journalister.

20 år senere, da prequel trilogien kommer ud er Rotten Tomatoes gennemsnittet baseret på både seriøse anmeldere og fansites og amatøranmeldere. Folk med 20 års fandyrkelse i bagagen. Folk der typisk giver en højere karakter.

Som tidligere nævnt, så tog det lidt tid for de fleste før de dannede sig meningen at de syntes prequels var ringe film. Jo længere der er gået, jo mere upopulære er de blevet (men karaktererne står ved magt), men den oprindelige trilogi er det gået stik modsat med.

Enig i, at der ret sikkert er en forskel. Dog tror jeg mere det handler om, at sci-fi som genre var større og mere accepteret i 1999-2005 - kritikerne var hårdere over for genren i 1977-83. RT har ret strenge krav til sites og anmeldere, så fanboy-agtige sites har ikke en chance for at komme på listen.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/12-15 02:24 
Der er selvfølgelig noget tid til Episode 8, men jeg kom lige i tanke om at Rogue One udkommer til næste år, så der bliver mere Star Wars at se frem til! :)


Star Wars: The Force Awakens
BeanoBeanoSkrevet 18/12-15 04:34 
jaes>
Dagens horror-foto - Jar Jar-slikkepind:

Hvor perverst! (jeg vil ha' en)
slk486slk486Skrevet 18/12-15 08:52 
Kan godt lide Gareth Edwards' Godzilla, så tror der er en fornuftig chance for at Rogue One bliver god :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/12-15 09:01 
Tror Mads Mikkelsen bliver en god rum-nazist :D
slk486slk486Skrevet 18/12-15 09:23 
Ja, hvis han er med, tror jeg du har helt ret :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/12-15 09:27, rettet 18/12-15 09:27 
Han står listet på imdb :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/12-15 12:37 
Star Wars Trailer som er et mash-up af reklamer med Star Wars i. Marketingmaskinen kører på fuld skrald! I love it! :D

https://youtu.be/e-3WnQCEoTo
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/12-15 15:52 
Realistisk reaktion

Star Wars: The Force Awakens
millenniummillenniumSkrevet 20/12-15 17:48 
BTW, Lucas har virkelig fået meget (berettiget) kritik for hans CGI retoucheringer og fucked-up ændringer i de gamle film, men skal man rose ham, så vil jeg dog fremhævne ændringerne i Cloud City som særdeles velfungerende. Uden at være for meget og drukner i detaljer, så definerer han det bedre som en by. Det er lavet mange flere vinduer i gangene, som bader scenerne i orange lys.
Det er smukt lavet, og hvis nogen virkelig vil genskabe de gamle film as-is, så må de egentlig godt lade ændringerne i Empire blive.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 20/12-15 22:19 
Enig. Wampa-scenen er også lige en tand federe. Alting virker bare i Empire.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/12-15 23:38, rettet 20/12-15 23:38 
Så fik jeg også set giraffen.... Den er sgu okay.

Jeg er ikke specielt pjattet med Star Wars, og jeg bliver altid lidt harm, når de bliver beskrevet som værende "Sci-Fi", for det er de fanme ikke. Jeg vil nok nærmere kalde dem "Space-Phantasy". Men når det så er sagt, vil jeg godt indrømme, at jeg alligevel betragter de tre oprindelige film som klassikere. De er dumme og fjollede på en virkelig elskværdig måde, og jeg er fint underholdt hver gang jeg ser dem. De tre prequels derimod har jeg intet tilovers for. De har den ladeste humor og den mest ligegyldige og knastørre historie. Derudover er de så selvhøjtidelige, at det næsten er fornærmende. Helt objektivt set er det simpelthen bare elendige film.

The Force Awakens er måske ikke verdens mest opfindsomme Star Wars -film, men at den trods alt er nogenlunde vellykket skyldes hovedsageligt én ting; humoren. Selvhøjtideligheden fra de tre forrige film er blevet skrottet, og der bliver igen serveret lidt af den selvironi, der gjorde de tre gamle film udholdelige (måske utilsigtet?). Det er specielt Harrison Ford, som leverer varen. Det lang tid siden, jeg sidst har set ham i en rolle, hvor han ikke tydeligvis havde lyst til noget helt andet, så det gør mig helt glad at se ham give den gas igen. Han kan jo godt, når han vil :)
AV Intelligent Terminal
Soren47Soren47Skrevet 23/12-15 12:04 
Mangler nogen en stor Millenium Falcon figur? :)
Så en i en genbrugsbutik til 150 kr :)
OdinOdinSkrevet 23/12-15 12:23 
Var det den "gamle" udgave? Altså Kenner-legetøjet fra '79-'83?
http://theswca.com/images-toys/figuretoys/falcon.html
OdinOdinSkrevet 23/12-15 12:31, rettet 23/12-15 12:31 
KillerBean2>
Så fik jeg også set giraffen.... Den er sgu okay.

Jeg er ikke specielt pjattet med Star Wars, og jeg bliver altid lidt harm, når de bliver beskrevet som værende "Sci-Fi", for det er de fanme ikke. Jeg vil nok nærmere kalde dem "Space-Phantasy".

Vi har skam allerede ord for den genre Star Wars tilhører, og det har været brugt om filmene allerede fra begyndelsen: Space opera. https://en.wikipedia.org/wiki/Space_opera
Soren47Soren47Skrevet 23/12-15 12:53 
Umiddelbart syntes jeg den var større. Men ved ikke om den var mulig at åbne og om der var figurer i.
Da jeg ikke rigtigt er så stor Star Wars fan var 150 kr lidt for meget for mig, når jeg ikke helt vidste præcist om det var en model som folk var interesseret i :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/12-15 13:18 
Odin>
KillerBean2>
Så fik jeg også set giraffen.... Den er sgu okay.

Jeg er ikke specielt pjattet med Star Wars, og jeg bliver altid lidt harm, når de bliver beskrevet som værende "Sci-Fi", for det er de fanme ikke. Jeg vil nok nærmere kalde dem "Space-Phantasy".

Vi har skam allerede ord for den genre Star Wars tilhører, og det har været brugt om filmene allerede fra begyndelsen: Space opera. https://en.wikipedia.org/wiki/Space_opera

Mmmja, men "opera" er bare så grimt et ord. Næsten værre end "Audi" :/
AV Intelligent Terminal
OdinOdinSkrevet 23/12-15 14:19, rettet 23/12-15 14:24 
Well, det er nu engang genrens navn, og den dækker godt. Det er high adventure, dynastier og episke kampe uden så pokkers meget fokus på teknik og detaljer - modsat "hard sci-fi". En meget stor del af de bedste science fiction-romaner gennem tiden (deriblandt flere af mine personlige yndlinge) er space operas. Dune-, Hyperion-, Rama-, Culture- og Ringworld-serierne f.eks.

Men jeg kører også rundt med denne bumper sticker på min Audi:
http://www.cafepress.co.uk/+i-%27m-pro-opera-and-i-vote+bumper-stickers

(Disclaimer: Jeg har ingen Audi, men jeg ville totalt have den der Frasier-bumper sticker på den hvis jeg havde.)
WehnerWehnerSkrevet 23/12-15 14:29 
Kan være jeg skal have en med The Bern til Toyotaen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 20/01-16 23:29 
Episode 8 udsat til december 2017, fornuftigt imo.
WehnerWehnerSkrevet 20/01-16 23:34 
Havde de godt nok meldt maj ud? Jeg så godt på facebook, at den er udskudt, men jeg havde hele tiden regnet med julepremiere til hele hovedserien.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 20/01-16 23:34 
Hvornår stod den til førhen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/01-16 23:37 
Til maj 2017 så det passede med 40 års jubilæum for A New Hope.
WehnerWehnerSkrevet 20/01-16 23:43 
Der kan de passende udsende en af deres spin-offs så.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 21/01-16 06:01 
Anede ikke den skulle være kommet til maj 2017. Regnede hele tiden med der ville være en SW film om året med et års mellemrum (Rogue One er december 2016).
BeanoBeanoSkrevet 21/01-16 08:26, rettet 21/01-16 08:27 
Er nu heller ikke overrasket - Disney kan trods alt også sælge meget mere merchandising i december, det tror jeg har vægtet højst i beslutningen.
millenniummillenniumSkrevet 21/01-16 09:45 
Hvad siger mavefornemmelsen ang. instruktøren og JJ som executive producer?
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 21/01-16 09:53 
Det bliver mørkere, måske lidt mere ujævnt, men dybere og tematisk interessant.

(Selvfølgelig også fordi det er en efterfølger, der ikke skal slå temaer an). Rian Johnson vil gerne det lidt mere kantede og lege med det dobbelttydige. Det skal han nok i en lille grad få presset ind i filmen, og det tror jeg vil klæde den gevaldigt.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 21/01-16 09:54, rettet 21/01-16 09:55 
Dunno - Rian Johnson har jo ikke instrueret så meget. Jeg kender kun til Looper (ok film) og de få Breaking Bad afsnit han har instrueret, bl.a. Fly som er et af mine favorit afsnit. Forsigtig optimist :)
SumezSumezSkrevet 21/01-16 09:57, rettet 21/01-16 09:57 
Star Wars er så stor en blanding af diverse hoveder og markedsføringsstrategier, at den enkelte persons input næppe kommer til at gøre en kæmpestor forskel. Instruktørens evner til at instruere skuespillere og actionscener osv. kommer sikkert til at spille en rolle, men den samlede retning filmen tager, har han næppe meget at skulle have sagt i forhold til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/01-16 10:04 
Ja han har naturligvis begrænset frihed, specielt mht. historie men stilmæssigt kan det betyde noget - håber det bliver lidt mindre fluffy end TFA.
DunwichDunwichSkrevet 21/01-16 10:06 
Beano>
Dunno - Rian Johnson har jo ikke instrueret så meget. Jeg kender kun til Looper (ok film) og de få Breaking Bad afsnit han har instrueret, bl.a. Fly som er et af mine favorit afsnit. Forsigtig optimist :)

Det gik ret godt for Colin Trevorrow, som primært havde lavet Safety not Guaranteed (se den!!), inden han gik stratofærisk med den fremragende Jurassic World, sidste sommer. Altsammen handler det om talentet, og det har Rian Johnson også. Jeg glæder mig selvfølgelig også til Trevorrow's Episode IX. Bestemt en instruktør det er værd at holde øje med.
millenniummillenniumSkrevet 21/01-16 10:16, rettet 21/01-16 10:16 
Det var jo også Irvin Kershner som instruerede Empire Strikes Back, og han havde ikke nogen særlig interessant track record inden da, for SW konceptet var allerede tilstrækkeligt fastlagt af Lucas.

Men instruktøren kan IMO have betydning for hvilken følelse filmen formidler, og hans erfaringer med den kolde æstetik antyder at han nok er udvalgt til at gentage Empires unhappy ending.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 21/01-16 10:53 
Jeg er egentlig også mere bekymret over at Lawrence Kasdan ikke er involveret i 8 og 9, hvis man endelig skal pege på nogen. Det er selvfølgelig umuligt for mig at sige hvor stor indflydelse han havde på 7'eren, men jeg tror han er en person resten af holdet har taget temmelig seriøst...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 21/01-16 11:38 
Er det ikke noget med, at han/de har kørt Kasdan jr. i stilling til at deltage fremover?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 21/01-16 13:47 
Nej. Han skriver Young Han Solo-filmen og det er så det.
Hvad sker der?
WehnerWehnerSkrevet 21/01-16 13:57 
Det kan vi vel strengt taget ikke vide endnu :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 21/01-16 14:05, rettet 21/01-16 14:06 
Det er det han selv har sagt. Det må man vel tage som noget der passer... det er i hvert fald den eneste måde at svare på dit spørgsmål på :)
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 21/01-16 14:09 
Det ville i hvert fald være en fjollet ting at holde hemmelig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/02-16 10:40 
LEGO tid...

http://www.eurogamer.net/articles/2016-02-02-lego-star-wars-the-force-awakens-leaked-due-in-june

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=I7fDogSptXc
millenniummillenniumSkrevet 02/02-16 10:50 
Fedt, men et helt spil baseret på den ene film? Det fede ved LEGO Star Wars Complete Saga var jo, at der var så meget content og variation, at man kunne spille det hele året.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 02/02-16 10:57 
"Here's one interesting thing: the game's description mentions "exclusive playable content that bridges the story gap between Star Wars Episode 6: Return of the Jedi and Star Wars: The Force Awakens".

This could be taken from the various Journey to The Force Awakens books which are releasing now and reveal canon details about characters from in-between the two eras of films. Or it could be something Lego has cooked up especially."
GreaseballGreaseballSkrevet 02/02-16 16:42 
Her en lidt bedre trailer til det nye Lego Star Wars spil.

LEGO Star Wars: The Force Awakens Video Game - Announce Teaser Trailer
BeanoBeanoSkrevet 04/03-16 10:23, rettet 04/03-16 10:26 
Blu-ray/DVD udgivelse d. 5 april. Digital udgivelse et par dage tidligere.

Edit: ^ US datoer. Vist d. 18 april i Europa.
millenniummillenniumSkrevet 04/03-16 11:18 
Cool, det var hurtigere end jeg ventede.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 04/03-16 11:43 
Awesome! Nu håber jeg så ikke de laver stuntet med at udgive biografcuttet først og så præcis et år senere udgive en extended udgave med bells 'n whistles i den kalkurede forventning, at idioter som mig, der ikke kunne vente, render ud og køber den igen.
3of193of19Skrevet 04/03-16 11:58 
Tror jeg venter på UHD boxsættet om nogen år.
NaieraNaieraSkrevet 04/03-16 12:35 
Jeg har bestilt fra Amazon Canada for hurtigst mulig forsendelse :)

Med dummebøde fra DHL :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 04/03-16 12:50 
Odin>
Awesome! Nu håber jeg så ikke de laver stuntet med at udgive biografcuttet først og så præcis et år senere udgive en extended udgave med bells 'n whistles i den kalkurede forventning, at idioter som mig, der ikke kunne vente, render ud og køber den igen.

Man skal aldrig undervurdere grådighed, se f.eks. dette:

Star Wars: The Force Awakens

"Rigtige fans skal jo have begge udgaver!"
SumezSumezSkrevet 04/03-16 12:50 
Odin>
Awesome! Nu håber jeg så ikke de laver stuntet med at udgive biografcuttet først og så præcis et år senere udgive en extended udgave med bells 'n whistles i den kalkurede forventning, at idioter som mig, der ikke kunne vente, render ud og køber den igen.

Jeg ville rigtig gerne se en extended udgave. Der har været lavet masser af klip i filmen, og store dele der er taget ud, men Abrams påstår selv hårdnakket at der ikke kommer nogen extended.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
223 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig