X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PAL Gamecube-spil


Svar
McBlueMcBlueSkrevet 17/10-15 17:41 
Hej alle!

Jeg har læst, at en komplet PAL samling til Gamecube indeholder 449 spil. Samtidigt har jeg læst, at nogle samlere mener, at en PAL komplet Gamecube samling indeholder 457 spil. Hvad er rigtigt? :)
OdinOdinSkrevet 17/10-15 21:22, rettet 17/10-15 22:18 
Det rigtige svar er nok et definitionsspørgsmål.

Den ene liste (449) tæller individuelle spil.
Den anden liste (457, som dog faktisk er ukomplet) tæller udgivelser. Dvs. den tæller bundles, spil med tidsbegrænsede preview-discs og bonusser som individuelle udgivelser.

Ekstra bundle-udgivelser som ikke er talt med i de 449:

Donkey Konga 2 Pak (incl. Bongos)
Donkey Kong: Jungle Beat Pak (incl. Bongos)
Final Fantasy: Crystal Chronicles (incl. GBA Link Cable)
Mario Kart: Double Dash!! (incl. The Legend of Zelda: Collector's Edition)
Metroid Prime (incl. Metroid Prime 2: Echoes bonus disc)
Star Wars: Rogue Squadron III: Rebel Strike (Limited Edition incl. Preview Disc)
The Legend of Zelda, The: The Wind Waker (Limited Edition incl. OoT & Master Quest)

2 Games in 1: Der SpongeBob Schwammkopf Film + SpongeBob Schwammkopf: Kampf um Bikini Bottom
2 Games in 1: Der SpongeBob Schwammkopf Film + Tak 2: Der Stab der Träume
2 Games in 1: Die Unglaublichen + Findet Nemo
Jump & Run Pack (Spyro: A Hero's Tail + Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex)
Prince Of Persia: Sands Of Time + Prince Of Persia: The Warrior Within (Player's Choice, muligvis kun i Frankrig)
WWE Power Pack
(Der er sikkert flere)

De første syv af de ovenstående udgivelser kunne fås i det meste af Europa, mens de efterfølgende kun kunne fås i specifikke territorier - f.eks. Frankrig eller Tyskland.
Og så var der særheder som Pac-Man Vs., der blev inkluderet som bonus-spil i visse udgaver af hele tre forskellige Namco-udgivelser. Alt afhængigt af hvilket territorie man befandt sig i, kunne den findes i henholdsvis R:Racing, I-Ninja eller Pac-Man World 2 (og for at gøre forvirringen komplet var dette kun i den amerikanske Player's Choice-udgave af spillet).

Summa summarum: Der blev udgivet 449 PAL-spil. Men visse af spillene dukkede altså også op i forskellige bundles med ny emballage. Og disse er der desværre ikke rigtig fuldt overblik over i samlerkredse.
SumezSumezSkrevet 17/10-15 22:17 
Jeg ville nok ikke rigtig overveje at kalde mig en samler hvis jeg ikke havde samtlige udgaver af alle SpongeBob Schwammkopf spil
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 17/10-15 22:22 
Nej, vel? Schwammkopf für der Winn!
McBlueMcBlueSkrevet 17/10-15 23:25 
Javel ja, det giver faktisk god mening :-)
Efter min egen mening for den forklaring, så betragter jeg en komplet PAL Gamecube samling for at være 449 spil. Alt andet betragter jeg som tilbehør, som man kan skaffe udover. Er jeg helt galt på den, med den konklusion? :D
OdinOdinSkrevet 17/10-15 23:39 
Nej, det er også sådan jeg selv ser det. Det andet bliver for flydende og svært at gennemskue. Så skal man begynde at tage stilling om man så også skal have de regionale varianter med, Player's Choice-udgaverne, de begrænsede Club Nintendo-tilbud, dobbeltpakkerne (som ikke kommer i ny æske, men et sleeve med to spil i), osv. osv. Det bliver lynhurtigt et tosseærinde. ^_^
WehnerWehnerSkrevet 17/10-15 23:48 
Kan man godt nok sige, at man har en komplet samling uden Zelda-genudgivelsen? Eller er det fordi, der er flere versioner af den?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
McBlueMcBlueSkrevet 17/10-15 23:52 
Cool! Takker meget for hjælpen :-)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig