X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Undertale


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 25/09-15 16:58, rettet 25/09-15 16:59 
Det har kun tre anmeldelser på Gamerankings, alle 10/10:

http://www.gamerankings.com/pc/180989-undertale/index.html

Jim Sterling roser det til skyerne på hans kanal (i hvertfald i de minutter jeg så): https://www.youtube.com/watch?v=ZHjQymYy8EM

Ser absolut ikke bemærkelsesværdigt ud på screenshots, men nu er i det i hvert fald på min radar. Synes også det skulle være på jer andres.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 26/09-15 11:30 
Giantbomb review 5/5 anmeldelse:

http://www.giantbomb.com/reviews/undertale-review/1900-715/

Har ikke turde læse nogen af anmeldelserne endnu, fordi alle siger man ikke bør vide noget om det, men det må kunne et eller andet. Flyttet til toppen af min to do liste :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 06/10-15 01:10 
Det her er godt, varmt, opfindsomt og er vild med den måde det leger med forventningerne på. Bestemt et spil jeg vil anbefale, men også et jeg slet ikke kan forstå ligger med næsten 97% på Gamerankings. Er der andre herinde, der har prøvet det?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 06/10-15 12:31 
Det ser ret spændende ud. Tror jeg giver mig i kast med det inden længe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 06/10-15 15:20 
Fedt. Er sjovere at snakke om herinde, hvis der er andre der spiller det :)

Det er desværre ikke kommet på Gog, men kan fås DRM frit hos udvikleren selv og Humble (medfølger også en Steam nøgle, for dem der vil have det). Håber ikke at det er endnu en Thomas Was Alone historie, hvor Gog har afvist ham..

Der er små controller issues: Knapperne sidder underligt ift. konventionerne, men kan remappes, mens ESC/F4 benyttes til at forlade spillet + gå i fullscreen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 07/10-15 14:24 
Gik ind i spillet uden at vide andet end at et af dine mål er at komme igennem det uden at slå nogen ihjel (hvilket går helt fint indtil videre). Er kommet et stykke ind indtil videre, og det er umiddelbart ret tiltalende. Har endnu ikke set noget der forklarer hvorfor det bør hive så mange topkarakterer ind, men mon ikke det kommer.

Earthbound-inspirationen er selvfølgelig indlysende, og det er helt klart spillets "hjemmelige" stil og "genry savvy" måde at levere eksposition på der giver det rigtig meget charme. Det er indtil videre stadig rigtig underholdende, og jeg er ret glad for den underspillede humor. Det er dog en stil der præger rigtig mange moderne indie-spil, og på mange måder føles det meget som at spille Space Funeral igen, der langt henad vejen var bygget op omkring præcis samme koncept. Og især efter spillets første kapitel får jeg meget sådan en fornemmelse af at man har set det hele før - det kommer dog løbende med tilpas mange nye tiltag til at jeg holder fast i det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/10-15 15:48 
Jeg glæder mig også til at give mig i kast med det senere. Har kun hørt godt om det og det lyder som noget der skal spilles inden internettet ødelægger det for én, enten ved at spoile det eller nå over det dér klimaks punkt hvor alle lige pludselig syntes det er lort og først kan lide det igen om 3-4 år... Seriøst, folk er så negative nu om dage. :S
SumezSumezSkrevet 07/10-15 18:28 
Negative? Synes nærmest udelukkende jeg har hørt gode ting om det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 05/01-16 00:50, rettet 05/01-16 01:03 
Nærmede mig afslutningen af spillet (første gennemspilning) og kunne på trods af tidspunktet ikke slippe det igen. En interessant idé, med en yderst interessant udførelse. Det kan på trods af sin korte længde virke lidt langtrukkent, men vent med vurderingen indtil det er gennemført.

Det er svært at snakke om spillet uden spoilers, men glem alt I skulle have læst og spil det med et åbent sind. Jeg har svært ved at se hvordan det skulle være et tidsløst mesterværk, men det vil uden tvivl være tiden værd for alle herinde.

Tilføjelse: Mente spillets normalpris var noget højere end jeg gav, men er kun 9,99€. Til den pris skulle det være en no-brainer for alle der ikke har et direkte had mod Bullet hell, RPG eller EarthBound.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/01-16 15:46 
Jeg har endelig fået spillet det igennem og er vild med det.
Syntes det er fantastisk at det har så mange forskellige muligheder, selvom det ligner et ligefrem RPG på overfladen. Alle bør checke det ud! :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/01-16 18:13 
Der er nogen sindsyge BANGERSSSS i det spil, for øvrigt.
Mix af chiptune og rigtig musik og chiptunes inde i rigtig musik!

https://youtu.be/gi2FOXsCIpY
SumezSumezSkrevet 14/01-16 21:48 
SPOILER-TEKST:
I CAN'T BELIEVE THE QUEEN HAS RETURNED!
AND ALSO THAT SHE'S A HUGE DORK!!!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 14/01-16 22:02 
Ja soundtracket er forrygende.
Gode melodier, sjove øjeblikke, passende referencer (FF 6), kraftig brug af leitmotiv...
Spillet er virkelig noget særligt.
3of193of19Skrevet 18/01-16 00:03 
Første gennemspilning. fedt spil!
Anden gennemspilning:
Undertale
SumezSumezSkrevet 18/01-16 08:08 
Hvad var din anden gennemspilning? Genocide? Jeg e ri gang med det nu, og der er nogle meget sjove ændringer indtil videre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 18/01-16 09:35 
True pacifist. Jeg rører ikke No Mercy (Fox er vist ikke så glad for genocide betegnelsen) med en ildtang.
SumezSumezSkrevet 18/01-16 09:40 
Hvad gjorde du så første gennemspilning?
Jeg spillede pacifist som det første, da det virkede som det klart mest intuitive for mig, så jeg er ikke sikker på hvad forskellen er.

Ftr, synes jeg "genocide" er meget mere betegnende end "no mercy". Den går ud på decideret at opsøge alle random encounters og udrydde dem indtil der ikke er flere tilbage. "But nobody came".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 18/01-16 09:51, rettet 18/01-16 09:52 
Jeg prøvede uden at dræbe nogen, men kom til at dræbe Toriel.
Genocide er meget betegnende, jeg læste bare et sted at Fox ikke er glad for betegnelsen (selvom det igen ser ud til at være noget der kom fra Tumblr et eller andet sted).
SumezSumezSkrevet 18/01-16 09:58 
Hvordan "kommer man til" at dræbe Toriel? :P
Jeg dræbte hende på mit genocide run, og hun dør selvsagt ret nemt, men kunne kun gøre det ved faktisk at vælge "attack"? :)

Men hvis du har sparet alle andre efterfølgende, er der så nogen særlige forskelle på det du har spillet og "true pacifist", udover, formoder jeg, den sidste slutning?
Jeg kunne faktisk bedre lide den første slutning SPOILER-TEKST:
med Asgore og Flowey
end "true ending" SPOILER-TEKST:
med Asriel
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 18/01-16 10:28 
SPOILER-TEKST:
Jeg prøvede at tale med hende mange gange uden resultat. På et tidspunkt begyndte jeg så i Pokemon manér at prøve at få hendes HP lidt ned for at se om det hjalp, men efter nogle få hits tog hun pludeslig over 60% skade på én gang og døde.
3of193of19Skrevet 18/01-16 10:36 
Har du så spillet True Pacifist eller "bare" set slutningen?
Det lød som om du laver Genocide som run nummer 2?
SPOILER-TEKST:
Synes også slutningen med Asgore og Flowey er meget spændende, men netop det der sker der fik mig til at ville prøve true pacifist. Også selv hvis man så ikke dræber andre end "bare" Toriel, forfølger det en hele spillet igennem. Der er en samtale med Sans der gør direkte ondt.
SumezSumezSkrevet 18/01-16 10:36 
Interessant
SPOILER-TEKST:
På genocide ruten dør hun i ét slag. Og jeg tror ikke bare det er fordi min "LOVE" er over 1.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 18/01-16 10:40 
SPOILER-TEKST:
På normal skal der mere end et slag til. Nu har jeg ikke prøvet genocide, bare læst lidt og set en smule lets play, men hvis du udrydder alt i Ruins er ens interaktion med Toriel også meget anderledes. Hun prøver at beholde dig i huset, ikke for at beskytte dig, men for at beskytte de andre fra dig
SumezSumezSkrevet 18/01-16 10:43 
Ja, det er en forskel der går igen hele vejen igennem. Man kan også skippe de fleste puzzles, virker som om den mode i stor grad er designet til folk der allerede har spillet spillet i forvejen.

Derfor jeg er meget interesseret i hvad du fik ud af at spille hele spillet igennem som pacifist, fremfor dit første hvor du kun slog Toriel ihjel? Jeg har som nævnt kun spillet som pacifist før, og kan ikke forestille mig at meget som har være anderledes?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 18/01-16 10:55 
SPOILER-TEKST:
Det meste af spillet forløber ens op til slutningen. Der var noget dialog her og der der refererede til min sidste gennemspilning, og jeg havde kun været på date med Papyrus. Der kommer så en hel ekstra dungeon efter man bliver venner med Undyne og Alphys som jeg ikke havde set (som man vistnok KAN se på et normal run, men den måde eventet bliver udløst på gør det ret usandsynligt at man ser det på sit første playthrough, selv hvis man ikke dræber nogen overhovedet).
SumezSumezSkrevet 18/01-16 11:04, rettet 18/01-16 11:05 
Den ekstra del med Alphys, dungeon, og efterfølgende slutning er først tilgængelig på pacifist hvis man loader sit save lige inden slutningen. Så får man et telefonopkald man kan følge for at "spille videre".
Jeg synes stadig den "første" slutning er meget federe, end true ending, som er meget en mere klassisk, stereotyp "power of friendship" slutning. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 18/01-16 11:18 
Man kan godt fornemme at den er stereotyp, men når man SPILLER den slutning efter alt det der er sket, med disse fantastiske unikke personligheder, hver med deres meget menneskelige svagheder og charme føles det virkelig velfortjent.
Det var derfor jeg spurgte om du rent faktisk havde SPILLET true pacifist slutningen eller bare set video af den. Da Undertale er en interaktiv oplevelse med rimelig meget frihed udover et binært traditionelt moralsystem, synes jeg det giver en helt anden binding til hvad der sker end hvis man bare SER det ske.
SPOILER-TEKST:
Og så gav neutral slutningen mig bare en enorm sur fornemmelse til sidst. Det føltes hult. Jeg ville gerne hjælpe mere, men fordi jeg lavede én fejl i starten af spillet kunne jeg ikke redde Asgore, jeg kunne ikke få mig selv til at lade Flowie leve heller. Da han sagde han ville dræbe mine venner, kunne jeg ikke tillade ham at være en fare for dem.
SumezSumezSkrevet 10/02-16 11:38 
https://www.facebook.com/fakyuscrub/videos/918200418277245
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 10/02-16 12:57 
Sweet :)
Undertale. The gift that keeps giving.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/08-16 19:09 
Soundtracket kan nu købes på vinyl

http://store.iam8bit.co.uk/products/undertale-vinylsoundtrack2xlp
SumezSumezSkrevet 26/08-16 19:26 
Ok, det har jeg ventet på! Tak Bo <3
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/07-17 18:22 
Så er det nu man kan pre-order Undertale fysisk til PS4, Vita eller PC

https://www.fangamer.com/products/undertale-ps4-vita
SumezSumezSkrevet 18/07-17 19:53 
Er Fangamer Collector editions sådan nogen der bliver udsolgt med det samme, eller ryger de på brugtmarkedet til halv pris fordi alle køber dem?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/07-17 20:01 
Jeg har ikke købt derfra før, så jeg ved det ikke.
slk486slk486Skrevet 18/07-17 21:29 
Thanks.

De har ikke haft Collectors Editions før, tror jeg. De havde det der retro city spil, som røg ret hurtigt.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/07-17 22:23 
Eneste sted spillet sælges i nogen udgave?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/07-17 22:27 
Umiddelbart, ja
BeanoBeanoSkrevet 19/07-17 10:48 
Så kan det gå hen og blive meget dyrt at få hjem :/
3of193of19Skrevet 19/07-17 12:21, rettet 19/07-17 12:21 
Steam/PSN? :p
BeanoBeanoSkrevet 19/07-17 12:46 
Naturligvis fysisk eksemplar jeg taler om ;)
SumezSumezSkrevet 29/09-17 09:21 
Så kom der trackingkode på min forsendelse :3 Glæder mig til toldbøden!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/10-17 12:16 
Virkelig en lækker pakke :o

Undertale
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 04/11-18 15:48, rettet 04/11-18 15:49 
Hvis folk ikke har hørt om det, så er Episode 1 af spillets efterfølger, Deltarune, blevet sluppet uden den helt store varsel. Og iøvrigt gratis.

Undertale

Det er fuldstændig samme ånd, humor og primært det samme gameplay, men i et mindre(?) omfang da spillet er episodisk.
Kan helt klart anbefales at køre igennem. Selv hvis man ikke har spillet Undertale (de fleste referencer er i hovedpersonens hjemby hvor figurer fra "1'eren" genbruges i nye roller.

Nok en god idé at spille det hurtigst muligt, inden internettet bliver forpestet med utålelig fandom omkring de nye figurer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig