X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

The Witness


Reply
Bede-xBede-xSkrevet 18/09-15 01:12, rettet 18/09-15 01:24 
Ok, så det endte med at være lang tid undervejs, fra da der først blev snakket om det. En af de tidlige udgivelses datoer fik vi i 2009:

http://www.engadget.com/2009/0... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
67 topic(s).
« < 1 2

Reply
JmogJmogSkrevet 30/01-16 16:57 
Det er det specielle. Det ser virkelig trivielt ud, men er det slet ikke. Alt er linepuzzles, men bestemt ikke dem alle som er i paneler/skærme. Og måden man opdager løsningen på dem kan være meget forskellig. I nogen kan stedet de er placeret på være nøglen eller skygger der falder på dem. Der er et utal af forskellige regler.

Det er et af de eneste spil der kan prsle med at det fent faktisk gør spilleren klogere. Det er rigeligt alle pengene værd.
quadquadSkrevet 30/01-16 17:26 
SPOILER-TEKST:
'Historien' gennemført, men mangler tonsvis

Uden tvivl pengene værd. Prætentiøst som den type indie-spil tit er, men vil uden tvivl stadig være unikt mange år frem. I en tid hvor de mest populære spil er multiplayer-shooters med uendelige respawns, minecraft og mobil-spil, er det virkelig fantastisk at se et spil der er så svært, men samtidig fuldstændig logisk og retfærdigt. Det har været en kæmpe oplevelse at spille The Witness, mere end det har været et godt spil. De "simple" puzzles (virkelig kun på overfladen) og den fantastiske visuelle præsentation, er skabt til at blive spillet sammen med personer der ellers aldrig ville røre et spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-16 18:29 
Jmog>
Det er det specielle. Det ser virkelig trivielt ud, men er det slet ikke. Alt er linepuzzles, men bestemt ikke dem alle som er i paneler/skærme. Og måden man opdager løsningen på dem kan være meget forskellig. I nogen kan stedet de er placeret på være nøglen eller skygger der falder på dem. Der er et utal af forskellige regler.

Det er et af de eneste spil der kan prsle med at det fent faktisk gør spilleren klogere. Det er rigeligt alle pengene værd.

Hvis det kommer fysisk vil jeg give det en chance :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 01/02-16 15:32, rettet 01/02-16 15:38 
Samme her. Ellers får det en chance, når det kommer på +.

Whichever comes first :)
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 02/02-16 23:25, rettet 02/02-16 23:30 
Har solgt et godt stykke over 100000, hvilket er mere end dobbelt hvad Braid gjorde i den første uge:

Across all platforms, The Witness has totalled over $5 million USD gross revenue in the first week, and it has sold substantially more than 100,000 units.

This is a good chunk more revenue in one week than Braid made in its entire first year, from August 2008-September 2009. (Braid initially launched on XBLA in August 2008, and it came to Steam in April 2009). Braid was considered a hit independent game at the time.

We can also compare sales by units instead of revenue; this is a little more of an apples-to-oranges comparison because The Witness has a higher price than Braid did (Braid launched at $14.99 [$16.50 when inflation-adjusted to 2015 dollars], and The Witness launched at $39.99). By number of units, the first week of each individual platform handily beats Braid’s first week of sales. (Witness on PC by itself beat Braid’s first week by a decent margin, and Witness on PSN by itself beat Braid’s first week by a decent margin, counting only by number of units). This is great because as price goes up, naturally the number of units sold goes down. So the fact that we beat Braid by units, more than doubly, is a really nice success.

The Witness launched on two platforms, PSN and Windows PC. Neither of these platforms dominates our sales; PC is very strong for us, and PSN is very strong for us.

http://the-witness.net/news/2016/02/fun-sales-fakts/

Kommer naturligvis aldrig op på de ti millioner som Portal spillene er på, men det er stadig rigtig fine tal for et spil i den genre. Til sammenligning starter Witness betydeligt bedre end The Talos Principle - som dog kun var på en format i starten - og det har nu næsten solgt 500000 på Steam (+ yderligere på PS4 og Android).

Konsolkongen>
Spillet ser ellers meget godt ud, men er det udelukkende puzzles med streger der skal tegnes? Det endte med at se meget trivielt ud i Giant Bombs quick look :/

Har ikke set deres quick look, men hvis det ikke står lysende klart hvor fint spillet lærer dig sine regler og konstant tilføjer lag til dem, har de ikke præsenteret det ret godt. Og finder du ikke den slags fascinerende er der nok ingen chance for du kommer til at holde af det. Det er puzzles med streger fra ende til anden uagtet hvor mange lag der så tilføjes.

Jeg ville anbefale at starte med The Talos Principle, da det har en mere umiddelbar fun factor og helheden i sig selv er lettere at få til at give mening. Eller Portal spillene hvis det skal være lidt mere i letvægter afdelingen :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 03/02-16 03:02, rettet 03/02-16 13:31 
266 +15 er jeg på nu. 6 lasere låst op.

Og her har jeg brug for et hint: Hvordan kommer man op i træhusene? Jeg har fundet det sted hvor der tydeligvis skal skydes en bro ud, men jeg kan ikke finde panelet der tænder for den.
quadquadSkrevet 03/02-16 10:32 
SPOILER-TEKST:
Hvordan kom du til Fyn før broen?
JmogJmogSkrevet 03/02-16 13:34 
Øh, det hint forstår jeg ikke. Jeg ER i træhus-området og det kræver ikke SPOILER-TEKST:
båden
at komme dertil. Mit problem er, hvordan kommer jeg op i træerne?
JmogJmogSkrevet 03/02-16 13:35 
Ah, tror jeg forstår nu. "Indgangen" til træhusene er sandsynligvis udgangen istedet. Så giver det mening.
Bede-xBede-xSkrevet 05/02-16 13:45 
Er jeg den eneste der finder farvesammensætningen på visse paneler lidt anstrengende at se på? Synes det er ret hårdt for øjnene nogle steder, hvilket er træls hvis det er et svært panel, man skal se på i længere tid.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 07/02-16 07:16, rettet 07/02-16 07:26 
Massive end game spoilers:
SPOILER-TEKST:
Har lige set credits og det er godt nok bemærkelsesværdigt så dresseret man er til at spotte stregerne, når man starter forfra efter at have gennemført spillet. Selv om jeg har taget mængder af sceenshots - hvordan kan man andet med den mesterlige framing der konstant udvises - fangede jeg først i anden omgang, hvor fint enden foregribes i det øjeblik man træder udenfor og bjerget ses i baggrunden ovenover den første puzzle.

Kortet gav også først fuldstændigt mening efter at have set kvinden i vandet med den tolvte lampe og så bemærket at hun er helt nedsunket, når man starter et ny spil. Antager at det er antallet af tændte lamper, der får hende til at stige? Apropos kvinden og kortet, så sad jeg lige og så traileren igen og fra 0.43-46 ser man laser linjerne oven på kortet: http://youtu.be/9ytwNUMdbcE
Gad vide om det er muligt at få deres refleksion til at ligge nøjagtigt oven på lamperne, hvis man kunne hæve kameraets perspektiv? Ville næsten være for elegant, men det er spillet jo omvendt mange andre steder.

Er begyndt på PS4 udgaven og skal nok skrive noget mere, når jeg føler jeg bare nogenlunde kan rumme helheden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 07/02-16 17:21, rettet 12/02-16 16:34 
Et par af de ting jeg studser over pt:

SPOILER-TEKST:
Jeg kan ikke få trekantssøjlen i starten og den gulv puzzle den unlocker til at føre til noget. Der er tydeligt tre (fire, men den sidste virker ikke) udgange som alle giver en rigtig-lyd, når man løser dem og det lyder til noget maskineri bliver aktiveret, men jeg kan ikke se nogen ændring..

Ved siden af det har den sorte sky frustreret mig hele spillet. Der må være noget med den, som den eneste sorte sky blandt alle de hvide. Ikke?

EDIT: Løste begge problemer og det første er ret genialt i udtænkningen. Det er det andet på sin vis også med spillets minimalisme hints :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 10/02-16 05:03 
Bede-x>
Massive end game spoilers:
SPOILER-TEKST:
Kortet gav også først fuldstændigt mening efter at have set kvinden i vandet med den tolvte lampe og så bemærket at hun er helt nedsunket, når man starter et ny spil. Antager at det er antallet af tændte lamper, der får hende til at stige?

SPOILER-TEKST:
Har fået alle 11 lasers på PS4 udgaven også. Af nysgerrighed valgte jeg at tage et billede af kvinden efter hver laser med formodningen om, at hun ville stige lidt efter hver enkelt. Det gør hun så ikke.. Eller det vil sige, hun stiger en lille bitte smule, men når slet ikke op med albuerne over vandet, som hun gjorde i mit PC save. Jeg antager at det er fordi hun stiger over tid, hvilket selvfølgelig leder til spørgsmålet om, hvor langt hun kan stige og om det kun er tid eller om der er andre "hændelser" forbundet med det.

Hvad optager så mine tanker nu?

SPOILER-TEKST:
Blomsterne. Der virker til at være en åbenlys sammenhæng mellem de isolerede blomster man ser rundt omkring og... Jeg hælder til at sige trekantspladerne, da de typisk er placeret på samme punkt, lettest illustreret ved blomsten i kaminen i et af husene og trekantspladen i skorstenen ovenover. Jeg kan dog ikke finde en blomst omkring trekantspladen i junglen, men fra den rette vinkel ser det ud som om der er et vindue (og tunnelsystem?) i jorden nær den første fuglekvidder puzzle. Antager at blomsten ligger inde i det system et sted?

Men hvad med de blomster der er placeret i "mølle" form nær møllen? ....
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/02-16 17:02 
SPOILER-TEKST:
Bede-x>Jeg antager at det er fordi hun stiger over tid, hvilket selvfølgelig leder til spørgsmålet om, hvor langt hun kan stige og om det kun er tid eller om der er andre "hændelser" forbundet med det.
.

SPOILER-TEKST:
Jeg har lige lagt mærke til at hun stiger væsentlig højere op over overfladen, hvis man... Er lidt usikker her, men tror det er når man gennemfører spillet og genloader sit save. Alternativt kan det være når man gennemfører udfordringen eller får det sidste trophy..

Noget andet er at hendes lampe stadig blinker som i den normale ending cutscene. Der er sikkert ikke noget i det, men jeg håber nogen med forstand på morse og den slags tager et kig på det på et tidspunkt :D

Noget andet er..SPOILER-TEKST:
Midtvejs gennem The Secret of Psalm 46 kunne det næsten ikke gå hurtigt nok med at få lagt tal sammen:

The Witness

SPOILER-TEKST:
Og yep, Jonathan Blow giver 135, som er nøjagtig det antal af landskabs puzzles, der vil give save filen det +6 man leder efter :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 17/12-16 19:06 
Det starter virkelig godt ud, med nogle intelligente puzzles, både i start slottet og når man kommer ud. I ørkenen og nede i kælderen med vandet, ændrer puzzles sig desværre til lidt for hurtige og lidt for smarte memory tests, og det var en skam. Det er der hvor jeg er nu, og savner egentligt bare puzzles igen.
DunwichDunwichSkrevet 19/12-16 21:09 
Jeg har ikke spillet videre fra der hvor jeg var sidst - i ørkenen, nede i kælderen med spejlvendte gåder i vand. Jeg kan genneskue nogle af dem, men den sidste kan jeg ikke rigtigt få min hjerne til at acceptere. Jeg ved instinktivt hvad jeg skal gøre....tegne løsningen spejlvendt, som hintet viser mig i reflektionen. Jeg har set løsningen vha google, så ved hvordan den skal se ud, men jeg vil gøre det selv, for ellers føler jeg ikke jeg er kommet lovligt videre, og har ikke lært noget til de næste puzzles. Er der et trick til de spejlvendte gåder, eller skal man bare lære at wrappe sin hjerne rundt om dem, og så er det det? Alle de andre gåder der har været, som jeg har løst (85 stk alt i alt), har været rigtigt gode og lærerige, men dem her...argh.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/07-17 19:49, rettet 04/07-17 19:50 
Steam summer sale, så jeg var jo nærmest nødsaget til at prøve det her spil :D

21 timer, 326 +1 puzzles og 6 lasers.

Har endnu ikke snydt og brugt nettet, men nu begynder jeg efterhånden godt nok at støde ind i nogle ting, der ikke ligefrem er overvældende intuitive. Har lidt en fornemmelse af, at et af de steder, hvor jeg sidder fast, leder til et område, som forklarer meget af det, der stadigvæk forvirrer mit lille grødhoved.
AV Intelligent Terminal
67 topic(s).
« < 1 2

Login for at besvare
Username
Password
Remember me