X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Opringning fra skjult nummer?


Svar
nerosnerosSkrevet 17/09-15 15:01 
Jeg får iøjeblikket til stor frustration et opkald op til to gange dagligt fra et skjult nummer? Hvis jeg tager den er der ingen som svare? Jeg er sikker på det er et eller andet fup nummer som gør at afsender fra det skjulte nummer får penge af en eller anden slags :-(

Jeg kan ikke blokere nummeret da det jo er skjult! Hvordan skaffer jeg mig ud af den slags. Afsender ringer til mig på alle mulige tidspunkter af døgnet. Det er fuldstændig random og meget irriterende.
Bashful Neophyte
DunwichDunwichSkrevet 17/09-15 15:18 
Politiet ---> Kendelse til at se hvem der har nummeret ---> Vedkommende som ringer, skal forklare sig overfor politiet.

Alternativt, lad være med at tage telefonen når nogen med hemmeligt / skjult nr ringer. Så giver de som regel op.

Hjælper det ikke, så skrig så højt du kan i telefonen (få evt en pige til at gøre det...seriøst; Det virker) næste gang tumpen ringer. Problem løst.
JmogJmogSkrevet 17/09-15 16:26 
Hmm, burde han egentlig ikke kunne henvende sig til sit teleselskab, oplyse det præcise tidspunkt kaldet kom og bede dem blokere det? De kan se nummeret og så længe de ikke oplyser et til Neros, så burde der ikke være et problem i det.
nerosnerosSkrevet 17/09-15 22:36 
Ja det er lige før man burde kontakte politiet! Ellers så tror faktisk det ville være en god ide at henvende sig til mit teleselskab og håbe på de kan hjælpe. Viste ikke de kunne blokere nummeret for mig. Det prøver jeg :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-15 23:58 
Du må meget gerne lade os vide hvis du kan få de numre blokeret ved at kontakte dit telefonselvskab. Jeg bliver i gennemsnit ringet op et par gange om ugen af en telemarketings pis. Det ville være pisse nemt hvis Sony troede på muligheden for at blokere et nummer. Men det kan man desværre ikke :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 18/09-15 08:27, rettet 18/09-15 08:27 
Havde samme problem på et tidspunkt, politiet ville ikke gøre noget som helst ved det.
Løsningen blev, at jeg fik hemmeligt nummer. Har nul opkald fra de fjolser mere, inkluderende stupide sælgere :)

@Konsolkongen, du kan blokere numre du kender. De skal tilføjes dine kontakter, og blokeres derfra.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
GreaseballGreaseballSkrevet 18/09-15 09:27 
Virker underligt de ringer fra skjult nr. Fidusen med at få penge ud af folk på den måde er netop at de ser at nogen har ringet og så ringer de til nummeret. Mange ser ikke lige det et udlansk nr de ringer til og så SMÆK så koster det penge fordi nummeret er sat op som et betalings nr.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/09-15 09:33 
Jeg tager aldrig telefonen, når det er et hemmeligt nummer, der ringer. Hvis det så skulle vise sig at være en "rigtig" person, som forsøger at få fat i mig, må vedkommende finde sig i at skulle få fat i mig på en anden måde. Jeg er helt kold.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/09-15 09:54 
Sonic>
@Konsolkongen, du kan blokere numre du kender. De skal tilføjes dine kontakter, og blokeres derfra.

Ja det er vidst rigtigt nu du siger det :) Jeg synes dog det er en dårlig løsning fra Sonys side at man skal have numre i ens telefonbog, som man faktisk ikke gider ringes op af :D

Hemmeligt nummer er ikke noget for mig. Jeg tager den, som Killer Bean, heller aldrig hvis der ringes med hemmeligt nummer. Det er kun for spioner og folk under vidnebeskyttelse i min bog og så farligt lever jeg ikke endnu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WikzoWikzoSkrevet 18/09-15 10:02 
Overvej Truecaller. Kan blokere for "SPAM-numre", samt vise dig hvem som ringer: https://www.truecaller.com/
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/09-15 12:01 
Konsolkongen>
Du må meget gerne lade os vide hvis du kan få de numre blokeret ved at kontakte dit telefonselvskab. Jeg bliver i gennemsnit ringet op et par gange om ugen af en telemarketings pis. Det ville være pisse nemt hvis Sony troede på muligheden for at blokere et nummer. Men det kan man desværre ikke :(

Der findes en såkaldt "Robinsonliste" man kan melde sig til, hvis man vil undgå markedsføringsopkald. Det plejer at virke ret godt.

Link
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/09-15 16:27 
Min bror blev i en periode ringet op mindst 3 gange dagligt af hemmeligt nummer.
Robinsonlisten fungerer skide godt ifølge ham, og han er endnu ikke blevet sendt til en Ø for at tude sammen med andre ligegyldige mennesker på TV3.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KTCKTCSkrevet 19/09-15 15:53 
Nu fik jeg et opkald fra ukendt nummer igen, og siden det er blevet et mønster, at der ringes cirka hveranden dag, besluttede jeg mig for at tage telefonen denne gang. Med en bestemt og afmålt stemme, sagde jeg mit navn, og blev mødt af en kvindestemme, der sagde at hun ringede fra Gallup. Jeg afbrød hende med spørgsmålet "Er det jer, der ringer til mig hele tiden fra hemmeligt nummer?", hvorefter der blev et par sekunders stilhed og svaret "Øh, det ved jeg godt nok ikke". Jeg fortsatte "Ja, for der har cirka været et opkald hveranden dag, og jeg vil faktisk gerne undvære at blive forstyrret hele tiden".
Nu skete der så noget, som brød det typiske mønster, hvor man på 27 forskellige måder skal fortælle dem, at man ikke har lyst til at svare på alle deres spørgsmål, for hun sagde kort og godt "du må undskylde at jeg forstyrrede", hvorefter samtalen var slut.
Nu er det så spændende at se, om de helt stopper med at ringe...
Måske virker det at vende situationen, og simpelthen stille dem spørgsmål i stedet?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig