X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation VR


Svar
Per SPer SSkrevet 15/09-15 18:34, rettet 15/09-15 18:47 
Pressetekst:

Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) har i dag afsløret, at det Virtual Reality-system, som er under udvikling til PlayStation 4, kommer til at hedde PlayStation VR. Med PlayStation VR bliver det muligt for spilleren at træde direkte ind i spillets virtuelle verden.

>>>

PS VR has generated huge excitement from many developers as well ... Se hele indlægget
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
727 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/10-16 23:04, rettet 27/10-16 23:06 
Jmog>
Oplevelserne er fede, men VR er mere anstrengende end almindelig TV-gaming, da man slet og ret ikke sidder stille. Man bevæger sig konstant. Og det vil altid være mere trættende at skulle have noget "på" end bare at kigge på et TV.

VR virker. Alt det positive der siges om det er fuldstændigt rigtigt - det kan føles som et Super Mario 64 øjeblik.

Jeg var meget meget tæt på ikke at spille Vive i går, da jeg forinden brugte (endnu mere) tid på fejlfinding sammen med Steam Support (der reagerede ret prompte på min oplevelse af "controller stuttering", der sker med intervaller på 4-5 sek, når controllerne bevæges i diverse retninger - som jeg nu har opdaget sker i spil generelt, men fortsat ikke i det VR-standardrum, headsettet starter op i...her er trackingen 100% flydende). Jeg har stadig kun fundet ét andet identisk tilfælde på nettet.

In any case, trods jeg burde været gået i seng efter den fejlfindingsproces, besluttede jeg mig for at installere The Gallery og prøve mit nye "VR-skumunderlag" (skum-puslespilsbrikkerne) af, hvor jeg opdagede samme controller-stutter. Trods dét var jeg i spillets greb få minutter efter start og måtte modvilligt tage headsettet af for ikke at ende med en arbejdsmæssig sygemelding - og ikke pga. VR-syge, men det virkede bare naturligt at spille videre.

Men der kan så også gå flere dage, før jeg rører VR igen. Skumbrikkerne virker ellers holdbare og gav lige en ekstra form for "VR-tryghed" over at bevæge sig rundt på et afgrænset VR-område (har dog stadig lyst til at prøve Virtuix Omni for at kunne løbe frit rundt i VR-spil).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
JmogJmogSkrevet 28/10-16 00:24 
er der overhovedet nogle rigtige VR-spil som understøtter den?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/10-16 11:34 
Der skal sikkert noget gevaldigt hackværk til, men det er da lykkedes folk at spille GTAV med den

https://youtu.be/QZEnjwUqc4M
JmogJmogSkrevet 28/10-16 12:23, rettet 28/10-16 12:25 
Jep, det var det jeg mente. Der vil næppe være nogen Vive-spil der understøtter den, da de skræddersys til at du har et begrænset område. Oculus spil i endnu mindre grad. Så reelt kan den kun bruges til non-vr spil som køres med nogle tools der får dem til at virke i VR.

Det vil man meget hurtigt finde ud af er ret dårlige oplevelser. Unaturlige bevægelser såvel som at man ikke får motion controller kontrol over sine arme, hvilket er et must i et first person spil i VR for at give god indlevelse (såvel som godt gameplay). Her tæller jeg dog ikke cockpit-spil med.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-16 15:33 
Jeg tror det sidste VR har brug for er af blive fragmenteret endnu mere end det allerede er.
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 28/10-16 16:39 
Microsoft er tydeligvis af samme holdning, og er igang med at få samling på tropperne med fælles standarder og en mere ambitiøs og langt mere brugervenlig løsning på room-scale VR (hvilket bestemt er tiltrængt):
http://www.gamesindustry.biz/articles/2016-10-28-microsoft-blows-open-the-vr-race-with-a-quiet-bombshell
BeanoBeanoSkrevet 28/10-16 19:27 
Pro patch til BattleZone...

http://www.dualshockers.com/2016/10/28/new-patch-adds-ps4-pro-support-battlezone/
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/10-16 19:34, rettet 28/10-16 19:39 
Sensorer i selve headsettet lyder som en fornuftig løsning fra MS. :)

Btw, skriver det her påvirket af VR-svimmelhed med PS VR (var på lager hos Wupti) efter 4-5 omganges tidskørsel i DriveClub VR...blev "rundt på gulvet", efter jeg stoppede med at køre sdiste omgang og skulle til at lukke spillet for at prøve en anden demo. :( Har slet ikke oplevet lignende med HTC Vive.

Fulgte PSVR-opsætningen nøje, kørte alle kalibreringer og justeringer (men måtte hive headsettet af for at måle IDP via "Measure Eye-to-Eye"-indstillingen, som jeg troede var hardwarebaseret ligesom HTC Vive - åbenbart softwarebaseret virtuel indstilling med PSVR).

Placerede kamera oven på tv i ca 2 m afstand fra siddeposition i en højde på ca 1,28 m over gulvet og med headsettet på ca 10 cm under kamera (vinklede det lidt nedad).

Har en noget tømmernændsagtig fornemmelse i hovedet lige nu :/

Har tjekket diverse reddits...nogen sidder blot 4 fod fra kameraet for at få en præcis tracking af headset + controller?! Er nødt til at fjerne et gulvtæppe, hvis jeg skal tættere på kameraet :/

Kommer dog næppe til at røre VR igen, før om en dags tid eller to.

PlayStation VR

EDIT: HTC Vive-sensoren er monteret i ca 2,5 m højde, men den var slukket...ville dog næppe have haft indflydelse på PSVR-trackingen...?
EDIT2: Billedlink fikset :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/10-16 19:51, rettet 28/10-16 19:52 
For the record: det "grønne" område på Vive-sensoren er en refleksion fra tv eller noget...er ret sikker på den var slukket ;)

PlayStation VR
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
JmogJmogSkrevet 03/11-16 02:09 
Activision giver gratis VR mission (fly/cockpit) fra Infinite Warfare til alle PSVR-ejere fra i morgen:
https://blog.activision.com/t5/Call-of-Duty/Call-of-Duty-Infinite-Warfare-Details-You-Need-to-Know/ba-p/10059743
millenniummillenniumSkrevet 03/11-16 08:49 
Igen er jeg ret forundret over, hvor svært det er at få en try-before-you-buy af PlayStation VR, medmindre man kender nogen som har sættet. 4.000kr til noget som man ikke har prøvet? No way.

Hvem ville købe et nyt fjernsyn uden at have se hvordan en tændt skærm ser ud?

Hvorfor dælen Sony (eller er det NF som distribuerer?) ikke har sørget for at have en masse demo-exhibitions i indkøbscentre og tech butikker fatter jeg ikke, og det kan i værste fald skade den potentielle omsætning i det brede marked, når VR-sættet kun købes af dedikerede gamers som er villige til at tage risikoen.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-16 09:08 
El-giganten i Svendborg har en demo man kan prøve. Ved dog ikke om det er standard for kæden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 03/11-16 09:18 
I hele København er jeg ikke bevidst om ét sted hvor man kan prøve PSVR. Og der er immervæk nogle mennesker samlet. :)
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/11-16 12:34 
Du kunne i glostrup i Elgiganten , fik en mail fra playstation om det. De var vist osse i kødbyen?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 03/11-16 14:24 
Må spørge i Mitco i Kødbyen om de ikke får en PSVR. De har jo allerede Vive, Rift og glasses til demo.
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/11-16 16:19 
Jeg hentede den der Collar Dooty VR ting og det fungere som forventet. Man flyver rundt i et rumskib og skyder på ting. Det er ikke lige så pænt som de lignende missioner i Infinite Warfare og slet ikke lige så pænt som Eve Valkyrie, men som en lille gratis ting er det fint nok.
BeanoBeanoSkrevet 08/11-16 14:57 
Barfmania? :D

http://www.eurogamer.net/articles/2016-11-08-trackmania-turbo-gets-free-vr-update-on-ps4-oculus-and-vive
3of193of19Skrevet 08/11-16 19:13, rettet 08/11-16 19:14 
Ville bare ønske Sony ikke havde dummet sig and HDR og VR PU'en. Det er simpelthen Sony i en nøddeskal...

Jeg kan ret nemt komme til kablet som jeg plejer at trække fra PU'en til tv'et og bagsiden af min PS4, så jeg kunne nok bare springe PU'en over når jeg ikke skal bruge den, men i det lange løb er det en gang rod. Skulle jeg bruge en splitter eller switch i stedet for (tænkte den ene vej direkte i TV'et, den anden vej igennem recieveren, da det alligevel kun er til social screen og når man en gang imellem skal checke noget menu halløj)?
Kan sådan noget øge lag (ville ikke være så fedt, specielt til VR).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-16 19:27 
En receiver kan godt tilføje lag (det gælder dog ikke alle). En switch eller splitter gør ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 08/11-16 19:50, rettet 08/11-16 20:59 
Signalet ville gå ind i recieveren efter det er gået igennem PU'en og dermed efter PSVR headsettet.
Men skal det være en splitter eller en slags aktiv switch? Tænker på at PS4'en skal connecte til 4K TV'et for at bekræfte at HDR10 understøttes. Og hvis PU'en også sidder et sted i kæden kommer der måske bøvl i handshake?
3of193of19Skrevet 08/11-16 21:24 
Lækkert, Rez Infinite får en lille overhaling til PS4 Pro.
Ud over at hele spillet nu kører i full native 3840x2160, kører Area X (som kører med en helt anden grafikmotor, Unreal 4) på PSVR nu med fuld 1080p per øje istedet for 1440 x 810 per øje. Glæder mig til at prøve det!

Rez Infinite Pro update
JmogJmogSkrevet 08/11-16 23:24 
Trackmania Turbo understøtter nu PSVR:
http://www.eurogamer.net/articles/2016-11-08-trackmania-turbo-gets-free-vr-update-on-ps4-oculus-and-vive
BeanoBeanoSkrevet 08/11-16 23:33 
3of19>
Lækkert, Rez Infinite får en lille overhaling til PS4 Pro.
Ud over at hele spillet nu kører i full native 3840x2160, kører Area X (som kører med en helt anden grafikmotor, Unreal 4) på PSVR nu med fuld 1080p per øje istedet for 1440 x 810 per øje. Glæder mig til at prøve det!

Det er delt til begge øjne, ikke pr. øje ;)
3of193of19Skrevet 09/11-16 07:11 
Intern rendering så skaleret til PSVRs 1080p skærm selvfølgelig
BeanoBeanoSkrevet 09/11-16 09:59 
Ja det må give et renere billede trods alt, vildt at opløsningen var så lav før.
3of193of19Skrevet 09/11-16 13:21 
Det var vist kun Area X der kørte sub-native og det er også noget vildt effektfyrværkeri. Men under alle omstændigheder glæder jeg mig til at se det på Pro imorgen.
3of193of19Skrevet 11/11-16 23:53 
Hmmmm, move controller kan bruges til Trance Vibration i Rez Infinite.... }:-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-16 00:22, rettet 12/11-16 00:29 
>_<

Så skal man ikke købe sådan noget brugt :D

Hvordan gør Pro med 1080p-titler på et UHD TV, opskalerer den, eller outputter den bare i 1080p? Der findes UHD TV med nearest neighbor scaling fra 1080p, som ser fantastisk ud, tvivler på at Pro'en vil skalere lige så pænt hvis den gør det. Omvendt er jeg sikker på at Pro'en vil skalere lige så fint, eller pænere end de fleste andre fjernsyn skalerer fra 1080p til UHD.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/11-16 06:33, rettet 12/11-16 06:38 
Kommer an på det enkelte spil. Pro vil altid outputte til dit TV i den opløsning du sætter i systemmenuen (ligesom PS4 Classic). Alle Pro patchede spil vil rendere i opløsning X og så nedskalere til 1080p eller opskalere til 4k inden output til TV. Non-patchede spil vil opskalere til enten 1080p eller 4k afhængigt af hvad du vælger i systemmenuen.

X varierer fra spil til spil. I nogle spil (Tomb Raider, The Witness, Nioh, Last of Us) kan du selv vælge i spillet hvad X skal være.

Det eneste man aldrig kan sætte x til er dog "samme opløsning og grafiske effekter som PS4 Classic". Man er låst til et af de forbedrede modes. Medmindre man lader være med at hente patchen, så vil alt nemlig være identisk med Classic og de modes er der ikke i spillets menuer.

Dette er så selvfølgelig ikke en mulighed til spil hvor Pro mode er indbygget fra starten og ikke via en patch. Indtil videre er der dog ingen af dem som kører dårligere i Pro Mode.
BeanoBeanoSkrevet 12/11-16 08:04 
Mantis Burn Racing gør.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-16 11:44 
Jmog>

Tak for svaret. Regnede også med at maskinen opskalerede alt til UHD :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 14/11-16 11:40 
Man kan forestille sig at den bare bruger Bilinear. Foretrak faktisk PS3'ens måde at gøre det op, selvom det kom sig af en begrænsning :)
j/k
JmogJmogSkrevet 17/11-16 04:51 
Skamløs selvpromovering:
http://www.geekculture.dk/arkiver/21943

Jeg anmelder Driveclub VR. Der er også et par videoklip, jeg optog via share-funktionen fra en PS4 Pro.
DunwichDunwichSkrevet 21/11-16 13:08 
Jeg forstår ikke, hvordan du kan give 4/6 til et spil, som du selv kalder et fint demo spil og en blandet fornøjelse?
JmogJmogSkrevet 21/11-16 21:56 
Fordi de positive sider er så fremragende. Jeg har ikke lyst til at spille det fire timer i træk, hvilket jeg sagtens kunne finde på med Driveclub. DCVR er i mindre sessioner en rigtig god oplevelse som giver noget almindelige bilspil ikke kommer i nærheden af.

Det er helt klart et meget lille firtal på nippet til tre som DCVR får i min bog. Driveclub er et meget stort femtal på nippet til 6.
BeanoBeanoSkrevet 23/11-16 22:33 
DF laver en sammenligning af DC og DC VR...

https://youtu.be/7mHQ58voy_Y
BeanoBeanoSkrevet 25/11-16 11:45 
Jeg har en kollega som er ved at købe PSVR men vi kan ikke finde Move controllers nogen steder - udsolgt. Nogen der har set butikker hvor de er på lager?
3of193of19Skrevet 30/11-16 13:03, rettet 30/11-16 13:04 
Angående HDR/4K RGB problematikken, så så jeg et billigt fif på Reddit, som jeg lige selv har afprøvet, og det virker:
En HDMI kopler (hun/hun forlænger), som man sætter de ender af HDMI kablerne som man ellers putter i PU'en i, når man ikke skal spille VR.
Det er en lidt kluntet løsning, men man undgår at slide HDMI porten på sin PS4, og man skal alligevel rode med PU'en når man sætter headsettet til. Og så koster de kun 50kr. Kan selvfølgelig give problemer ved længere kabeltræk.

Link...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/12-16 13:17 
Star Wars™ Battlefront™ Rogue One™: VR Mission er ude på PlayStation Network nu. Det er ihvertfald gratis for alle ejere af Battlefront... Ved ikke om alle kan hente det.
JmogJmogSkrevet 07/12-16 13:39 
Kun Battlefront-ejere.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/12-16 15:27 
Har lige spillet det!
Drengedrøm er kommet til live.
Det var vild fedt.
Så skal vi bare ha' et fuld vr spil!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 08/12-16 18:34 
Lige før det er PS VR værd i sig selv? :)
j/k
3of193of19Skrevet 08/12-16 19:37 
Der har vi Rez Infinite for allerede :)
slk486slk486Skrevet 08/12-16 20:11 
Fair point, men min disc er ikke komme endnu :)
j/k
3of193of19Skrevet 08/12-16 21:19 
Samme her, købte det også digitalt. Mizuguchi-sama har brug for pengene :)
BeanoBeanoSkrevet 09/12-16 01:18 
Noget nyt om Rez udgivelsen? Kan kun se det står til at shippes i midt-november for preorders, men ikke et dyt fra dem siden :P
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/12-16 07:05 
De har en twitter reklame for spillet hvor der står "NOW SHIPPING!", som får det til at lyde som om at det burde være på vej, men jeg ved ikke helt hvad der sker for dem. De har heller ikke afsendt deres Call of Duty plade endnu.

https://twitter.com/iam8bit/status/805442619824226304
BeanoBeanoSkrevet 09/12-16 07:12 
Cool nok. Synd de ikke kunne lade være med at ødelægge coveret med grim PSVR reklame :/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-16 07:17 
Det er vidst meget typisk firmaet. Man begynder næsten at tro at vi aldrig modtager spillet.
Deres No Man's Sky LE er heller ikke blevet afsendt endnu svjh... :)

Det er godt nok utroligt så dårligt det fungerer for dem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/12-16 08:20 
Nåh nu har de lige fået en Updates side hvor man se hvad der kommer hvornår

http://iam8bit.com/updates/?mc_cid=5e8c1a0bdc&mc_eid=f78fe2ace9

"Late December" for Rez
727 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig