X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation VR


Svar
Per SPer SSkrevet 15/09-15 18:34, rettet 15/09-15 18:47 
Pressetekst:

Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) har i dag afsløret, at det Virtual Reality-system, som er under udvikling til PlayStation 4, kommer til at hedde PlayStation VR. Med PlayStation VR bliver det muligt for spilleren at træde direkte ind i spillets virtuelle verden.

>>>

PS VR has generated huge excitement from many developers as well ... Se hele indlægget
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
727 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 15/10-16 10:18 
Har ikke selv set videoen, men så på Neogaf at Brad skulle have sagt at efter han fulgte de tips der er i Sonys instruktionsvideo, så var problemerne kraftigt minimeret derhjemme.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/10-16 11:02 
Det er nok et tilfælde, for det virkede desværre ikke for Jeff som netop prøvede at lave en komplet shutdown og reboot, under live streamet, for at se om det afhjalp problemet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/10-16 12:38 
Endnu en interessant teori: Kameraet har ikke et IR-filter, hvilket betyder at fjernbetjeninger etc vil ses som kraftige lyskilder af kameraet. Løsningen her er pissenem: sørg for der kke er fjernbejeninger. Kameraets synsfelt.

Meget spændt på at få testet min når jeg henter den mandag.
BeanoBeanoSkrevet 15/10-16 13:34, rettet 15/10-16 13:52 
Fjernbetjeninger sender kun IR når den bruges, så den teori lyder langt ude :)

Edit: Forklarer heller drifting problemerne. Se GB da de spillede Driveclub - det var temmelig komisk at se på.
3of193of19Skrevet 15/10-16 15:10 
Spillede igennem Arkham VR i går og havde en DEL drifting/skipping og det ødelagde meget af stemningen, Indlevelsen går helt fløjten.

Rez og Thumper til gengæld.... Wow. Hvis man kan finde det punkt hvor du reelt prøver at fokusere øjnene op de objekter du kigger på, som om det var noget men ser i det fjerne, stiger indlevelsen markant. Rez føles nærmest som om man virkelig flyver, eller kører på en rutjebane, og Thumper er hypnotisk. Freaky.
JmogJmogSkrevet 16/10-16 00:36 
Hauke, har du fået prøvet Driveclub endnu? Ser ud til at være det mest polariserende spil mht om man får kvalme eller ej. Kan man klare Driveclub, så kan man vist klare alt.

Et tip, som jeg ikke har set andre skrive: Lad være med at bruge en hyperbil første gang du prøver det. Start med noget mere normalt og skaler derefter op til Lamborghinier og Ferrarier. Jeg tror det der går galt for de fleste er at de gør som de plejer i bilspil og sætter sømmet i bund bag rattet på en bil til 10 millioner kroner. I den virkelige verden ville de sandsynligvis få kvalme hvis de tog et sving med 250km i timen, så det sker ikke overraskende også i VR.

Ovenstående er min egen personlige teori om hvorfor nogen bliver så hårdt ramt af lige Driveclub. Det er sandsynligvis det spil, hvor spilleren har mest fart på og accelerationen er mest ekstrem. Oveni det kommer et disconnect mellem at man accellerer meget hurtigt og IKKE kan føle nogen g-kræfter hive i en. Hjernen siger "det giver ikke mening" og derfor kommer kvalmen. Det tror jeg kan minimeres kraftigt, hvis man har trænet sig til at g-kræfterne ikke kommer via biler med mere afslappet acceleration.

Min egen plan er at starte med en åben bil i consumer-klasse af cabriolet-typen (Mazda MX5 for eksempel) og så, når jeg har vænnet mig til at kaste den rundt i sving, gå op til Aston Martin, Ferrari etc.
3of193of19Skrevet 16/10-16 01:46 
Jeg prøvede Driveclub første aften. Så ud til at være ok mht køresyge (tog to tre runder time attack).
Mit problem var mere grafikken. Pga den lave opløsning ser alt der er længere end 50 m væk ud som én farvelade grønbrungul.
JmogJmogSkrevet 16/10-16 01:55 
Der er en del teorier om at Driveclub kører subnative. Forhåbentlig kommer der en patch til det, når Pro udgives.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/10-16 03:28, rettet 16/10-16 03:29 
Nogen der har meldt ud hvordan farvebalancen er på VR?

Jeg formoder at de indstiller den slags nogenlunde som de gør Vita. Som er okay, så længe man ikke sammenligner med et korrekt billede.
Worst case ville være hvis de gjorde som med deres mobiltelefoner og skruede den blå farve op på 160-180% :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/10-16 08:43 
Blev ikke køresyg af driveclub, men måtte stoppe med Scavenger’s Odyssey der blev jeg meget køresyg. :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 17/10-16 16:28, rettet 17/10-16 18:37 
Har fri om en halv time. Henter Headset og kamera da. Får Driveclub til anmeldelse og har købt og downloadet (elsker remote download-funktionen) Rez, Superhypercube og Tumble på min PS4 allerede, så jeg er klar.

Havde egentlig bestemt mig for ikke at købe noget før jeg havde prøvet demoerne, men jeg kender mig selv godt nok til at vide de vil være pengene værd.
3of193of19Skrevet 17/10-16 16:51 
Rez Infinite er helt klart min favorit titel til PSVR indtil videre. Det er virkelig som om spillet blev lavet til VR fra starten af.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/10-16 23:29 
Happening! Summer Lesson kommer med Engelsk tekst i et Asia release!

https://youtu.be/sbN8uUFPTXI
JmogJmogSkrevet 18/10-16 02:36 
Så fik jeg spillet en del for første gang hertil aften. Jeg fik ikke prøvet noget med Move endnu, men det Giant Bomb demonstrerede med at spilverdenen pulserer ind/ud og at DS4 også laver samme bevægelse når man holder den stille sker også for mig. I de spil jeg har spillet indtil videre er det dog stort set kun i menuerne, at jeg har lagt mærke til det. Er spændt på hvordan det vil være i spil såsom Tumble.

Fik prøvet følgende:

Rez: Stadig et fremragende spil og fungerer henrivende godt som VR spil. Har Area X til gode.

Superhypercube: Fascinerende, simpelt, udfordrende. Ved endnu ikke om det holder i længden (det blev hurtigt MEGET svært), men jeg vender klart tilbage til det.

Driveclub VR: Driveclub i 60fps (eller 90 - det er mindst 60) er en fremragende ting. Driveclub i subnative opløsning på et display, hvor opløsningen er den største mangel er til gengæld en dårlig ting. Det kræver lidt tilvænning. Gameplayet fejler dog intet og jeg oplevede ikke det mindste ubehag i spillet.

Selve headsettet er en positiv oplevelse. At opløsningen er lidt lavere end Vive, bemærker man slet ikke, og det er langt mere behageligt at have på. Det trykker ikke på ansigtet, det er bedre ventileret og det er supernemt at tage af/på med minimalt behov for individuelle justeringer. Fremragende design.

I morgen skal jeg have prøvet Rigs.
JmogJmogSkrevet 19/10-16 00:59 
Rigs er rigtig imponerende. Helt vildt poleret. Det føles som VRs første AAA-titel. Jeg slog alle comforts fra og hyggede mig gevaldigt med træningsbanerne. Fik dog grueligt tæv mod AI i mine første to kampe. Man dør forbandet hurtigt. Jeg skal vist have trænet noget mere. Men spillet er et fremragende eksempel på at fuld bevægelighed kan fungere i første person i VR.

Prøvede også noget Tumble, som er et fremragende spil. Det lider dog gevaldigt under at trackingen af Move controllerne (hos mig) er så ustabil. Prøvede at dreje på kameraet, skrue op/ned for lyskilderne i rummet (ingen af dem var i frame) uden at det gjorde nogen forskel. Vil prøve i morgen om det hjælper at flytte kameraet til en lavere position. Indtil videre har jeg haft det i hovedhøjde siddende.
3of193of19Skrevet 19/10-16 01:59 
Rigs prøvede jeg demoen af i aftes. første spil hvor jeg decideret fik kvalme. Men jo, det er meget poleret. men det er nok et af de spil hvor jeg m sige, don't dink and VR :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/10-16 18:11 
Der kommer et skydebane spil ved navn "Lethal VR" fra Team17. Man kan også flænse rundt med kastestjerner og knive, så det er ornli' John Woo træning :D

https://youtu.be/y4opWxtYx5U
BeanoBeanoSkrevet 20/10-16 18:23 
Kom nu med Point Blank VR :D
3of193of19Skrevet 22/10-16 18:53, rettet 22/10-16 18:53 
Ang. UHD farver med PSVR, så er det heldigvis på den måde at man blot behøver frakoble selve headsettet.
Boksen og det tilhørende kabelhelvede kan blive siddende. Sålænge headsettet ikke er sat til, kan man spille PS4 med HDR.
JmogJmogSkrevet 22/10-16 18:57 
Hvad? Det giver jo ingen mening. Det vil sige boksen alligevel understøtter HDR passthrough?

Hvorfor i alverden skulle det gøre forskel om headsettet er koblet til eller ej? Om det er koblet fra eller slukket burde jo være det samme for boksen.
3of193of19Skrevet 22/10-16 22:36, rettet 22/10-16 22:40 
Hmm, jeg tror jeg har fejlinterpreteret en status besked på mit TV; det er nok som du siger. Lagde bare mærke til at det siger UHD Color når jeg slår over på PS4. Men det gør den både med og uden headset sat til, og jeg har ingen HDR spil til den til at checke (mener ikke dashboardet selv slår over i HDR; Shadow of Mordor fik vist en PS4 Pro patch, men der er bøvl med US PSN for tiden, så jeg kan ikke hente det, og jeg ved ikke om det blot er en PS4 Pro "4k" patch eller også giver HDR på PS4 Amateur).
Og når jeg afspiller en HDR Bluray på min Xbox One S kommer der lige en decideret besked "now playing an HDR video" på skærmen et øjeblik.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/10-16 04:11 
Darkbeat>
Man skal bare være opmærksom på at man ikke bruger surround hovedtelefoner, eller ihvertfald slår funktionen fra, for ellers vil lydbilledet ikke virke ordentligt.

Oplever det samme med Vive - nogen mener, at surround-phones (inkl trådløse) fungerer bedst til VR. Det er dog ikke tilfældet, svjv. Jeg droppede de medfølgende ear-plugs til Vive, da de let kan falde ud. Endte med http://www.pricerunner.dk/pl/94-2956816/Hoeretelefoner/Audio-Technica-ATH-M40X-Sammenlign-Priser?q=audio+technica+ath+m40x&ref=redirect&search=audio+technica+ath+m40x]Audio-Technica ATH-M40x[/LINK]" target="">Audio-Technica ATH-M40x og tilpassede (moddede) https://www.av-cables.dk/Minijack-til-Microjack/2-5mm-microjack-han-3-5-mm-minijack-hun-1-m-4453.html]Deltaco 2.5mm microjack han/3.5 mm minijack hun 1 m[/LINK]" target="blank">Deltaco 2.5mm microjack han/3.5 mm minijack hun 1 m i kombination med http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/kabler-og-adaptere/HAMA122325/hama-flexi-slim-minijackkabel-3-5-mm-3-5-mm-0-75-m]Hama Flexi-Slim minijackkabel, 3.5 mm - 3.5 mm (0.75 m)[/LINK]" target="">Hama Flexi-Slim minijackkabel, 3.5 mm - 3.5 mm (0.75 m). Det har givet mig en mere problemfri lydoplevelse - selvom jeg godt kan mærke den ekstra vægt af et sæt hovedtelefoner (der findes dog meget tungere hovedtlf).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/10-16 04:39, rettet 23/10-16 04:41 
3of19>
Kunne også forestille mig at lys i rummet kan forstyrre Tracking. Jo mørkere i rummet, desto bedre burde tracking være.

Med Vive er det reflekterende overflader, der kan fucke trackingen op (men på det seneste har folk mest rapporteret bøvl med spejle). Sensorerne, "basestationer/lighthouses", scanner spilområdet vertikalt og horisontalt op til 5 m. Jeg har ikke selv oplevet problemer med dette - dog heller intet spejl i området, men et hvidt tv-bord i højglans. Oplever stort set flydende tracking ud over hvad jeg tror er en firmwarefejl i controllerne eller en softwarefejl i SteamVR, der skaber en virtuel controller stuttering (med et interval på 3-4 sek) i Valve's VR Tutorial og The Lab (minispil).

RJK>
Jeg er interesseret i om jeg kan undlade brillerne, da jeg umiddelbart fint kan se skarpt i den afstand skærmene sidder, men det slår mig at jeg intet aner om hvordan de ting omkring fokusering og (virtuel) afstand egentligt fungerer, og en hurtig googling gør mig ikke meget klogere.

Jeg ved ikke med PSVR, men med Vive er det muligt at korrigere IDP (øjenafstand) på selve headsettet. Den kan måles med webkamera eller ved at gå til optikeren. Jeg bruger ikke briller og har ikke fået testet mit syn i flere år - men er klart (ret sikkert) blevet mere nærsynet. Et estimat er at tage en lineal og måle afstanden foran et spejl. Jeg kom frem til ca 74-75 mm. Ifølge Valve sætter de IPD'en til en 63-64 mm, når de fremviser Vive til folk. Jeg oplevede et lidt anstrengt fokus, der synes at blive mindre ved 70-71 mm (hvor jeg fokuserer mere klart på linserne). Skal ved lejlighed lige have set på måling via webkamera.

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4e9roo/psa_best_way_to_set_your_ipd_correctly/

Father Roderick: Playstation VR First Reaction Video!
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/10-16 04:43, rettet 23/10-16 04:43 
PSVR kan i øvrigt tilsluttes pc, men ingen har svjv fået VR ud af dette endnu (snarere kun en virtuel storskærm af deres desktop).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DunwichDunwichSkrevet 23/10-16 18:23 
http://www.ign.com/articles/2016/10/20/driveclub-vr-review

5.9 til Driveclub VR.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/10-16 06:40 
Til næste år kommer der et 10/10 spil :D

http://www.siliconera.com/2016/10/21/inti-creates-gal-gun-vr-game-development/

Ingen platform annonceret, men jeg vil æde min gamle hat på at det er PlayStation VR til at starte med.
DunwichDunwichSkrevet 24/10-16 10:42 
http://www.eurogamer.net/articles/2016-10-24-game-charges-people-to-try-playstation-vr

Vi har heldigvis ingen GAME butikker i Danmark, men sådan et dick move her, kan jeg sagtens se Gamestop lave.
millenniummillenniumSkrevet 24/10-16 10:48, rettet 24/10-16 13:24 
Dear GAME,

PlayStation VR

Best Regards.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 24/10-16 12:47 
Usselt.
JmogJmogSkrevet 24/10-16 14:42 
Gad vide om det overhovedet er lovligt. Headsettet ejer de vel som sådan, så der kan de muligvis gøre hvad de vil, men for spillenes vedkommende svarer det til at udleje dem. Nogen der ved om hvem som helst bare kan købe en film eller et spil og udleje dem, eller om man skal have en eller anden form for bevilling/licens til det?
OdinOdinSkrevet 24/10-16 15:33 
Norm (Gaming Historian) har faktisk dækket situationen omkring spiludlejning i denne meget informative video, der netop dækker det store retsslagssmål Nintendo havde med videoudlejerne i firserne og det præcedens-sættende resultat heraf:
https://www.youtube.com/watch?v=J3xuy5YALl0

Det sagt, så har boilerplate EULA'en på spil og spilhardware i snart tredive år eksplicit forbudt det. Det holder bare ikke i retten, og jeg er sikker på at GAMEs advokater ydermere vil plædere, at de jo ikke udlejer hverken hardware eller spil, men blot udlejer rummet der spilles i. Hvilket er lovligt, da det er på lige fod med f.eks. netcaféer.
jaesjaesSkrevet 24/10-16 22:48, rettet 24/10-16 22:52 
Beano>
Polybius, nyt PSVR spil på vej fra Jeff Minter...

https://www.youtube.com/watch?v=h93Gokilr8k

Fedt koncept - inspireret af vandrehistorie-spillet af samme navn :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Polybius_(video_game)

Vildt at navnet ikke allerede var under copyright...
JmogJmogSkrevet 25/10-16 00:42 
Fin prøvet The Kitchen for første gang her til aften. Lige inden havde en kammerat revet headsettet af en tredjedel inde i det fordi det var for skræmmende. Jeg tog den hele vejen igennem. Jeg havde set det hele før på videoer og alligevel skreg jeg højlydt i slutningen.

Jeg er pludselig meget spændt på at prøve Resident Evil 7 i VR, når det kommer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-16 20:10, rettet 26/10-16 20:13 
Jeg fik prøvet PSVR her til træffet i weekenden og var overordnet positivt tilfreds ovenpå alle de problemer jeg havde hørt om.

Absolut ingen tracking problemer for mig. Heller ingen syge selvom jeg spillede i over en time, Driveclub (hurtigste biler jeg kunne komme i nærheden af), The Heist, Rush of Blood og Playroom VR. Det skal dog siges at jeg havde fået lidt indenbords inden jeg kastede mig ud i det, men jeg kan ikke forestille mig at dét er en fordel :D

Opløsningen er skræmmende lav. Det kom voldsomt bag på mig. Især i Driveclub som vidst var det første spil jeg prøvede. Rush of Blood som havde meget bedre AA så bestemt meget bedre ud.

Farvetemperaturen virkede okay, jeg lagde ikke umiddelbart mærke til noget der var storslemt. Skærmene havde som forventet slør når man bevægede hovedet hurtigt, omend det bestemt er mindre end på alm LCD-skærme. View-angle er måske til den smalle side, men jeg lod helt ærligt først mærke til dette anden gang jeg prøvede, efter jeg havde snakket med Camous om det :)

Jeg var også ekstremt positiv overfor move controllers i The Heist. Det var virkelig naturligt og nemt at gribe ud efter og tage ting. Det havde jeg ikke regnet med. Jeg formoder dog at Move-controllere kan fucke voldsomt op i andre spil og at Vive på alle måder er overlegent her :)

Overall gik jeg derfra med et positivt indtryk, men det er ikke noget jeg løber ud og køber foreløbig. Vil også tro at Pro er et must hvis et spil som Driveclub allerede kører sub standard opløsning på den almindelige. Jeg tror at dét bliver en af måderne de får VR til at køre på den gamle maskine, og det er ikke kønt.

https://www.instagram.com/p/BL1QJzKA_95/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/10-16 20:45 
DC er voldsomt nedgraderet ift. originalen, ikke kun lavere opløsning, så ved ikke hvor meget PS4 Pro vil redde det :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-16 21:00 
Jeg tænker også på spil fremadrettet. Hvis det er dét her der skal til for at få VR til at køre på alm PS4 så ser det skidt ud for maskinen :)

Man kan håbe at DC bliver pænere på Pro, eller i hvert fald højere opløsning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/10-16 21:05 
Flere titler vil uden tvivl udnytte det til VR, blev vist på Pro eventet i sept. ;)
JmogJmogSkrevet 26/10-16 23:41 
Driveclub er også virkelig unikt på det her område. Alle de andre spil jeg har prøvet ser markant bedre ud. Rigs er for eksempel decideret flot og ligner et AAA-spil i VR.
BeanoBeanoSkrevet 27/10-16 08:22, rettet 27/10-16 08:23 
Sikkert. DC var jo originalt også 30fps så der skulle væsentlige nedgraderinger til for at presse det op på solid 60fps rendering som PSVR (på papiret) kræver som minimum :D
DunwichDunwichSkrevet 27/10-16 09:38 
Tror I det går med VR, som det gik med Pokemon Go; Folk bruger det 4-5 måneder, og så finder de noget nyt?
BeanoBeanoSkrevet 27/10-16 09:56 
Jeg har lidt samme mavefornemmelse. Har svært ved at se det holder mere end 9-12 måneder før hypen dør ud og forbrugerne langsomt går tilbage til at smide alle pengene efter konventionel gaming. Sony har investeret massive summer i 3. parts support her i starten men hvis forbrugerne ikke køber VR spil om 9-12 måneder vil udgiverne forlade platformen når de selv skal financere hele festen. Og så er dødspiralen startet...
JmogJmogSkrevet 27/10-16 11:44 
Jeg har også mine tvivl. Der er to problemer:

Vil der komme eksklusive AAA-titler til PSVR? Næste store titel der kommer er Resident Evil 7, som potentielt kan være en fantastisk VR-oplevelse. Men det er ikke eksklusivt til VR. Mindre titler kan være dødsjove, men de vil ikke kunne holde det hardware-salgsmomentum, som er nødvendigt for at de store titler bliver produceret til platformen.

Bekvemmelighedsfaktoren er enormt vigtig. Rigtig mange af os, især os der har råd til at kaste pengene efter VR, har fuldtidsarbejde og vil gerne slappe af med et spil når vi kommer hjem fra arbejde. Man slapper ikke af i VR. Oplevelserne er fede, men VR er mere anstrengende end almindelig TV-gaming, da man slet og ret ikke sidder stille. Man bevæger sig konstant. Og det vil altid være mere trættende at skulle have noget "på" end bare at kigge på et TV.

VR virker. Alt det positive der siges om det er fuldstændigt rigtigt - det kan føles som et Super Mario 64 øjeblik. Bedste håb som jeg ser det er dog Vita-effekten: Forholdsvist lav install base, men vild entusiasme blandt spillerne som fører til at der bliver købt mange spil. Så PSVR vil kunne overleve og være succesfuld "nok", hvis den når op på 10 millioner dedikerede bruger. Det er der faktisk en rimelig god chance for. Jeg tror den vil sælge langt mere end det, men en del vil lægge den på hylden efter nogle måneder.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/10-16 15:45, rettet 27/10-16 15:47 
@Dunwich:

Er Pokemon Go ikke mere "gimmicky" end reel VR (der vel nemt kan ende som en niche og som mest de "voksnes glæde", medmindre der sker et prisfald på udstyret)? Jeg har dog (utroligt nok) ikke endnu ikke prøvet Go.

Men a la Konsolkongens førstegangsoplevelse - så virker tendensen til at være, at folk efter at have prøvet VR får en slags "abenbaring" og ser (langt mere) positivt på VR (nok ikke mindst fordi, som Jmog nævner, at det bare funker - dvs. VR-indlevelsen i hvert fald).

Mange virker dog til at blive ramt af førstegangsskuffelse mht. opløsning. Det var nu også det første (lavpunkt), der slog mig med HTC Vive - og at vi stadig er i VR's spæde begyndelse. Selve VR-indlevelsen ramte mig allligevel mere end forventet - især efter at have kastet mig ud i http://store.steampowered.com/app/270130/]The Gallery - Episode 1: Call of the Starseed[/LINK]" target="">The Gallery - Episode 1: Call of the Starseed - og kompenserede i høj grad for den ringe opløsning og "screen-door effect".

Sony har efter min forståelse gjort VR inkl. opsætning mere bekvemmelig og strømlinet end HTC Vive og Oculus. Vive har nok fortsat ry for at skabe den mest fuldkomne VR-oplevelse pga. mere brugertilpasning (men for høj pris og teknisk frustration).

For mig er det meget æv, at Resident Evil 7 ikke blev lanceret sammen med PSVR, der svjv mangler en dedikeret VR AAA-titel ved lanceringen (?) Men måske mindre vigtigt, hvis mange demoer / freebies / minispil virkelig viser, hvad headsettet kan præstere - og hvis teknikken bare fungerer (hvilket jeg kan forstå er tilfældet for de fleste ift. HTC Vive).

Jeg ser selv frem til RE7, selvom det nok bliver en "ret gysende" oplevelse...og markant anderledes end den traditionelle RE-oplevelse :/

Btw, er det virkelig kun Wupti, der p.t. ser ud til at have PSVR på lager for tiden (mange andre viser november som lagerstatus)? Kan mystisk nok ikke finde PS4-kameraet i deres sortiment :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-16 16:09 
Jeg håber at der vil komme mange, "rigtige" spil ala RE7 hvor VR er valgfrit. Dermed kan spillet nydes af folk uden headset og kan sikkert sælge meget bedre end ellers. Det kunne samtidig være en fin måde at få folk til at overveje at købe VR hvis man pludselig har en stak kompatible spil stående.

Men der er naturligvis unægteligt mere arbejde involveret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/10-16 17:10, rettet 27/10-16 17:18 
Bliver RE7 mon ikke en noget mere "flad oplevelse" uden VR?

Mht. "at komme på arbejde" så har jeg haft HTC Vive i lidt over 14 dage, og det er stadig et "arbejde" at komme i gang med spil...og så flyver tiden ellers af sted (indtil der sker et teknisk problem eller headsettet bliver for varmt at have på :/). Jeg har desuden fået en spøjs muskeltrækning, der kommer og går, under det ene øje :/

Har købt et webcam (det indbyggede på min bærbare virker ikke med Win 10) bare for at få tjekket min IPD/øjenafstand (altså afstanden mellem begge pupiller fra midten af dem). Orkede ikke at gå til optikeren :P Men lidt uklart synes jeg, om det reelt gør en forskel at indstille på Vive-headsettet...eftersom Valve har oplyst, at selv 10 mm fra egen IPD muligvis ikke gør den store forskel for alle (der skulle, hvis forstået korrekt, i værste tilfælde kunne trænge mere lys ind, hvis IPD'en ligger langt fra ens egen).

Jeg har ikke indstillet "eye relief"-tingen endnu (linsernes afstand fra øjnene, nok især en fordel for det brillebærende folk).

Jeg formoder PSVR er noget mere brugervenlig i den henseende (hvor alle den slags justeringer er komplet droppet eller?)?

PlayStation VR

(EDIT: Ja, det nåede rent faktisk at blive mørkt udenfor, mens jeg justerede IPD, som det ses i baggrunden ;)).

73,66 mm virkede som det mest hyppige i målingen (og tæt på det reelle snit = 73,62 mm), så jeg gik med dette.

PlayStation VR

Onlinejusteringen er meget enkel, men krævede (ud over webcam) adskillige forsøg...

http://www.trylive.com/demos/trylive-eyewear/pupil-distance

Bemærk! Vil ikke anbefale at bruge et dankort el.lign. til IPD-målingen...bare noget i samme størrelse til at holde over munden ;)

(Ifølge Steam Support har mænd i snit 65 mm og kvinder 63 mm - så jeg er åbenbart et særsyn ;P)

Valve er kommet med følgende forklaring om IPD og evt. konsekvenser af ikke at have justeret dette korrekt:

Our current headset goes down to ~60mm IPD. I set up the headset with an IPD that is 5mm off my IPD and it still looks good. There will be a bit of softer focus on the extreme edge of the image on one side. Even with the 5mm offset, the lenses produce a clear image with rock solid geometry (no warping). In our demo setups we usually set the IPD near the median IPD ~64mm and use that IPD for everyone who gets a demo. The difference in performance is not dramatic, but if you know what to look for you can see a slight difference. Even an IPD offset of 8-10mm still looks quite good.
What you will see if the lens is not centered, is an increase in stray light. The worst case scenario is looking at white text on a dark background. In that case, you will see stray light halos in the dark area around the white text. In games without sharp contrast boundaries the stray light will be difficult to see. You and your family will still be able to have incredible experiences using the HTC Vive.

Så måske hip som hap (for nogen), hvis IPD ikke kan justeres på PSVR...p.t. ingen anelse, om det gør nogen forskel hos mig med HTC Vive...skal måske bruge headsettet noget mere for at kunne vurdere det nærmere...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
3of193of19Skrevet 27/10-16 17:48 
IPD kan også justeres på PSVR.
JmogJmogSkrevet 27/10-16 19:26 
Men er noget anderledes. Kameraet tager et billede af dit ansigt og så angiver du på skærmen via flytbare krydser hvor midten af pupillerne er. Det sætter den så ipd efter.

Skyblazer, hvorfor måler du etc for at finde ipd på din vive? Jeg synes det fungerede glimrende blot at finde noget at fokusere på (tekst er oplagt) og så skrue "live" på ipd til det var i fokus.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/10-16 20:26 
IPD-instrukserne til PSVR lyder mere enkle så. :) I onlineværktøjet skulle der sættes et kredit-agtigt-kort for munden og flyttes to rette vinkler op i øvre venstre og højre hjørne af kortet, plus flyttes et sigtekornsagtigt ikon over hvert øjes midte...

Jmog, "pr. gefühl"-justeringer er sjældent tilstrækkeligt for mig. Jeg justerede også først IPD ud fra tekst på Vives VR dashboard. Derefter via en retvinklet trekantslineal foran et spejl ved at angive midten af hvert øje med en blyant lige under øjenbrynene (hvor jeg kom frem til en IPD på 74,5 mm...tæt på webcam-målingen). Jeg er "kalibreringstypen", og webcam-metoden virkede mere præcis (med lidt øvelse).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DunwichDunwichSkrevet 27/10-16 20:51 
Jmog>
Rigtig mange af os, især os der har råd til at kaste pengene efter VR, har fuldtidsarbejde og vil gerne slappe af med et spil når vi kommer hjem fra arbejde.

Jeg ved ikke hvad dit fuldtids arbejde består i, men VR er ikke et luksus produkt, og det afspejler prisen også.
JmogJmogSkrevet 27/10-16 22:04 
"Råd" var måske forkert formuleret. "Villige til at kaste pengene efter" var det jeg mente. Selvom PSVR er "billig" VR, så er der stadig mange der ikke vil hoppe i til samme pris som en konsol.
727 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig