X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation VR


Svar
Per SPer SSkrevet 15/09-15 18:34, rettet 15/09-15 18:47 
Pressetekst:

Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) har i dag afsløret, at det Virtual Reality-system, som er under udvikling til PlayStation 4, kommer til at hedde PlayStation VR. Med PlayStation VR bliver det muligt for spilleren at træde direkte ind i spillets virtuelle verden.

>>>

PS VR has generated huge excitement from many developers as well ... Se hele indlægget
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
727 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-16 16:21 
Men hvis den skal rendere et 3D-rum, det kommer vel til at kræve ekstra ressourcer også selvom det bare er tom plads? Men måske det bare går lige op med den lavere opløsning?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/09-16 16:32 
Dunno ;) Tror ikke den feature er vist endnu.
JmogJmogSkrevet 07/09-16 19:00 
Konsolkongen>
Men hvis den skal rendere et 3D-rum, det kommer vel til at kræve ekstra ressourcer også selvom det bare er tom plads? Men måske det bare går lige op med den lavere opløsning?

Der er ikke noget "rum". Det er blot et 2D-billede der svæver i luften.

Og glem alt om det. Vi skal op i 4k mindst på de her headsets skærme før, det kommer i nærheden af billedkvaliteten på et Dantax TV på tilbud i Føtex.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-16 19:43 
Men den skal stadig skalere og rotere billedet. Det gør den næppe gratis :)

Og jeg har glemt alt om det. Don't care :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/09-16 19:50, rettet 07/09-16 20:07 
Sony magic. Det virker bare! :D

Her er nogen flere demo præsentationer fra idag.
Eagle Flight:
https://youtu.be/59VdNammC_8?t=5m29s

og RIGS: Mechanized Combat League
https://youtu.be/sJ2G-HZzwzQ?t=4m1s


Eagle Flight ser mega chill ud. Bare race rundt samtidig med at man kan se og hører dyrene omkring sig.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/09-16 10:40, rettet 15/09-16 10:42 
Ny trailer for Summer Lesson afslører noget mere om spillet.

https://youtu.be/Q0ohMDvQKlA

Spillet launcher som "Summer Lesson: Akira Miyamoto Seven Days Room (Basic Game Pack)" til en budget-pris og der vil senere komme forskellige situationer i form af DLC, hvor man f.eks. er udenfor eller på en café.

Den blonde udlænding fra E3 2015 demoen er ikke at spotte nogen steder, men man kunne forestille sig at hun fik sin egen version af spillet engang i fremtiden
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/09-16 17:44 
Summer Lesson præsentation fra TGS

https://youtu.be/wBpVm2xNRS4

Det ser ud til at man har 7 dage til at hjælpe Hikari med hendes lektier så hun kan bestå en eksamen (eller sådan noget). Det spiller som et rimeligt traditionelt visual novel, hvor man vælger fra forskellige bolde i luften og ryster hovedet for ja og nej, istedet for at vælge svar på en liste. Der er også et smart VR trick hvor hun vil have at man hører noget musik ved at dele hørertelefoner med hende og jeg kan forestille mig at det så spiller i éns højre øre når man læner sig ind for at hører det.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/09-16 21:06 
Battlezone trailer. Det ser ikke ud af meget, bare som et almindeligt spil, men det skulle efter sigende være meget imponerende i VR.

https://youtu.be/hY2EwtmEcas
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/09-16 01:48 
Jeg var inde og prøve PS VR på Comic Con Copehagen og var virkeligt imponeret. Der er ikke de samme "skyklapper" som Google Cardboard og Gear VR. Det føltes virkeligt som om det er omkring én.

Her er en ny Japansk demo af Farpoint
https://youtu.be/p9zAs0J69b0
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/09-16 04:28 
Unboxing videoer er begyndt at dukke op. I USA får de demo disken i et rigtigt cover, imens det bare bliver en pap-lomme i EU

https://youtu.be/qzViElo5lis
JmogJmogSkrevet 04/10-16 02:53, rettet 04/10-16 02:54 
En ret overraskende nyhed fra PS bloggens faq om PSVR: Breakout boxen kan ikke lave HDR pass through. Lidt baggrund, så alle er med på hvad der menes:

Når du har en PSVR, så er kablingsettupet PS4 HDMI og USB udgang kobles til indgange i breakout boksen. Boksens udgange kobles til dit TV eller receiver (som så kobles til TV) og headsettet. Når du ikke bruger headsettet, for eksempel når du spiller Horizon, så sender boksen blot signalet videre - dvs pass-through.

Men HDR kan ikke outputtes fra boksen.

Pænt tåbeligt og forhåbentlig noget der kan firmwareopdateres, for det vil rigtig hurtigt blive irriterende at skulle fra/tilkoble breakout boksen, når man skifter mellem VR og HDR, hvis man har et HDR TV. En del PSVR ejere med HDR TV vil sikkert helt lade være med at spille i HDR enten fordi de ikke ved de går glip af det eller fordi de ikke gider besværet med at skifte HDMI kabler hver gang de vil se Netflix.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/10-16 04:09 
Det var godt nok ikke særligt smart designet, hvis man skal skille det hele ad hver gang man vil spille noget i HDR.
BeanoBeanoSkrevet 04/10-16 08:49 
Det var dog tåbeligt, jøsses.
3of193of19Skrevet 04/10-16 10:47 
Jeps Jmog, super tåbeligt at der er sparet på det punkt.
Ikke at det virkelig først bliver aktuelt før om et halvt år eller så og de første HDR spil/patches kommer på markedet (da ingen udviklere vidste noget om HDR update til PS4 Amateur).
BeanoBeanoSkrevet 04/10-16 11:09, rettet 04/10-16 11:12 
Det nye Deus Ex er efter sigende allerede patchet til HDR på PS4.

Edit:
https://www.vg247.com/2016/10/03/deus-ex-mankind-divided-becomes-first-game-to-support-hdr-on-ps4/
slk486slk486Skrevet 04/10-16 11:30 
Cool. Nu skal man så bare have en HDR skærm :)
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/10-16 13:45 
Livestream starter kl 14:00-ish

https://www.twitch.tv/giantbomb
http://www.giantbomb.com/chat/
BeanoBeanoSkrevet 05/10-16 14:17 
De er allerede ulidelige dumme at høre på :(
BeanoBeanoSkrevet 05/10-16 14:26 
Tracking issues? Jøsses...
JmogJmogSkrevet 05/10-16 16:25, rettet 05/10-16 16:28 
Dumme at høre på? Indtil videre synes jeg de har været ganske saglige.

Rigtig ærgerligt med alle de tracking issues. Forhåbentlig noget der kan forbedres med firmware. Ret interessant ting de lige sagde om en kollega der havde skrevet til dem:

Han havde præcist samme issues som dem, fik byttet headsettet, hvorefter alt kørte perfekt. Kunne også forklare hvorfor der er vildt forskellige oplevelser af hvor god tracking er i forhold til Vive og Rift.
BeanoBeanoSkrevet 05/10-16 16:42 
I så fald må det være et ret udbredt problem.
OdinOdinSkrevet 05/10-16 16:45, rettet 05/10-16 16:49 
Leadbetter har heller ikke skrevet noget om udprægede trackingproblemer i sin anmeldelse af HMD'en på Eurogamer, og med hans vanlige pertentlighed er jeg sikker på at vi ville have hørt om det hvis han havde oplevet det. Så det kan altså sagtens være en børnesygdom med visse headsets.
JmogJmogSkrevet 05/10-16 16:46, rettet 05/10-16 16:47 
Ja, det er ret bekymrende, hvis det er en hardwarefejl. Lugter lidt af det, for GB crewet havdet for eksempel ikke oplevet det i alle de demoer de havde på messer. Og de har prøvet at variere lysforhold og afstand derhjemme.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/10-16 16:47 
Her er et review roundup

http://www.androidcentral.com/playstation-vr-review-roundup
Le RoofLe RoofSkrevet 05/10-16 16:54, rettet 05/10-16 16:56 
Leadbetter nævner faktisk headtracking problemer ved for stor afstand til kameraet.

PlayStation VR Review
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
OdinOdinSkrevet 05/10-16 17:15, rettet 05/10-16 17:19 
Det er rigtigt, men der får man også besked om det via et nag-overlay, som han også nævner i artiklen. Han nævner ikke noget om at der skulle være voldsomme problemer når man holder afstanden.
Det er dog i sig selv et problem at ens bevægelsesfrihed er så begrænset, synes jeg.
JmogJmogSkrevet 05/10-16 17:46, rettet 05/10-16 17:47 
Jeg fatter ikke at man i hvert spil skal kalibrere højden. Hvorfor i alverden er det ikke på OS niveau og hvorfor kopierede de ikke den perfekte måde Vive gør det?

Vive: Læg controlleren på gulvet og vælg på skærmen "den ligger på gulvet"

Boom. Nu ved den for evigt hvor gulvet er.

At lade folk selv vurdere deres højde i et lokale uden fikspunkter er meningsløst. Det vil være umuligt at lave en korrekt vurdering uden at skifte frem og tilbage mellem spil og kalibrering.
BeanoBeanoSkrevet 05/10-16 17:58 
Ja det talte de også om på GB streamet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-16 18:10, rettet 05/10-16 18:10 
Jmog>
Jeg fatter ikke at man i hvert spil skal kalibrere højden. Hvorfor i alverden er det ikke på OS niveau og hvorfor kopierede de ikke den perfekte måde Vive gør det?

Vive: Læg controlleren på gulvet og vælg på skærmen "den ligger på gulvet"

Boom. Nu ved den for evigt hvor gulvet er.

Jeg har ikke set streamet endnu. Men det du nævner kræver vel at kameraet så kan se controlleren når den ligger på gulvet. Med mindre controlleren kan måle hvor langt over jorden den er, hvilket jeg ikke tror er tilfældet.

For mit vedkommende ville det ikke være en løsning da jeg vil komme til at sidde forholdsvist tæt på kameraet, som vil skulle stå ovenpå en centerhøjttaler. Det vil altså ikke kunne se controlleren der ligger på gulvet, foran TV-bordet hvorpå højttaleren står.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/10-16 18:17 
Pointen var også at højde indstilling bør være på OS/profil niveau ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-16 18:24 
Det er jeg med på, men jeg kommenterede bare på at jeg ikke tror at det vil være så nemt som på Vive, da PSVR ikke har de der kasser i hjørnerne af lokalet. Sidder man for tæt på kameraet, og er kameraet i en hvis højde, så har maskinen ingen anelse om hvor gulvet er henne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 05/10-16 18:45 
Til first time setup kunne sofabordet vel flyttes, så kameraet kan se gulvet. Pointen er at kameraet aldrig igen skal kunne se gulvet. Det skal blot gøres en enkelt gang, så systemet husker hvilken højde gulvet er i.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-16 18:53 
Ikke et sofabord. Jeg kan dårligt flytte bordet kamera og højttaler skal stå på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 05/10-16 18:58 
Ah, centerhøjtaleren er meget højt oppe?
BeanoBeanoSkrevet 05/10-16 18:58, rettet 05/10-16 18:59 
Jmog>
Til first time setup kunne sofabordet vel flyttes, så kameraet kan se gulvet. Pointen er at kameraet aldrig igen skal kunne se gulvet. Det skal blot gøres en enkelt gang, så systemet husker hvilken højde gulvet er i.

Indstillingen skal blot være til personens højde ifh. kamera, kalibrering til gulvet er unødvendigt.
JmogJmogSkrevet 05/10-16 19:07 
Fik lige en mail fra Gamestop om at Batman VR er gratis (150kr normalt), hvis man køber tre af disse spil sammen med headsettet:

Driveclub VR, Battlezone, Rigs, Eve, VR Worlds.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-16 19:25 
Jmog>
Ah, centerhøjtaleren er meget højt oppe?

Den står 40-50cm over gulvet. Men når der er 1,5m mellem sofa og kamera vil det ikke kunne se gulvet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 05/10-16 19:25 
Superhypercube ser godt nok sjovt ud (GB stream, de er også begejstrede).
BeanoBeanoSkrevet 05/10-16 19:36 
Ja ret cool, og kræver ikke VR :)
JmogJmogSkrevet 05/10-16 19:56 
Så er GB streamen slut. Afsluttende konklusioner er at hvis de tracking-problemer de oplevede er en generel ting og ikke kan løses med firmwareopdateringer, så er PSVR død.

Håber dælme det kan rettes, for hvis PSVR dør, så dør AAA VR. PC VRs eneste chance er at få ports fra konsollerne.
BeanoBeanoSkrevet 05/10-16 19:59 
Helt enig, de har et kæmpe problem hvis det viste er standarden.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/10-16 21:47 
Det var virkeligt underligt med det dér rysteri i spillene, for IGN nævner specifikt at de ikke har haft problemer med ubehag, i deres anmeldelse. Til gengæld siger det at motion control ikke er perfekt og det er selvfølgelig fordi kameraet prøver at holde styr på de lys på remoterne, men ikke noget med at den mister sync eller at hele verden flytter sig rundt.

https://youtu.be/wX8wlviCYIE
3of193of19Skrevet 05/10-16 21:48, rettet 05/10-16 21:49 
Et bedre kamera hjælpe en del. Er det nye kamera lidt højere kvalitet eller er det bare et design update?

Rysten på Move Controllerne kunne være et problem med for lave deadzone/tolerance. Det burde være ret nemt at fikse.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/10-16 21:50 
Det skulle være præcis det samme indmad, ifølge Sony, men jeg tror også at problemerne med rysten og tracking ville kunne løses med et bedre kamera.
JmogJmogSkrevet 05/10-16 22:09 
3of19>
Et bedre kamera hjælpe en del. Er det nye kamera lidt højere kvalitet eller er det bare et design update?

Rysten på Move Controllerne kunne være et problem med for lave deadzone/tolerance. Det burde være ret nemt at fikse.

Det er faktisk specifikt på Dual Shock 4 det opleves og det er en del nyere teknologi end Move. Det er ikke rysten som sådan, men snarere at hvis du holder controlleren helt stille, så ser den (i de spil hvor den renderes) ud som om den langsomt bevæges væk/mod spilleren. Frem og tilbage. Et reelt problem i spil, hvor man skal placere noget præcist som i Tumble.

Faktisk selv uden en controller oplevede de også at hvis man holdt headsettet stille (selv hvis man satte det på et bord), så bevægede hele verden sig som om man langsomt lænte sig frem/tilbage.

Alting peger på at det er kameraet der er synderen, for selvom Move er gammel teknologi og klart en Vive eller Touch controller underlegen (fordi de har mange sensorer mod én på Move), så skulle man tro at sensor-delen af headsettet var god nok.
BeanoBeanoSkrevet 05/10-16 22:09, rettet 05/10-16 22:11 
Ja, samme kamera specs.

Move controllers udviser præcist de samme symtomer som foråsagede cursor-drift i nogle PS3 "lyspistol" Move spil, pga. dårlige motionsensors i controlleren, og ikke kameratracking. Dette ses i GB's Until Dawn demo hvor pistolers vinkel er off efter et stykke tid.
DS4 tracking er dårligere end Move pga. der ikke er indbyggede motionsensors og gyroskober. En DS4 der ikke man ses af kameraet, går i ged mens Move stadig kan trackes delvist.
JmogJmogSkrevet 05/10-16 22:12 
Den allermest underlige tracking-fejl var at i flere af spillene endte Brad med at sidde skråt i forhold til sin startposition, fordi kameraet åbenbart mente at siden af headsettet var fronten. Så spillets "ligeud" blev langsomt forrykket.
BeanoBeanoSkrevet 05/10-16 22:15 
Ja, jeg har en mistanke om at der også er motionsensors i headsettet, for virkede tracking ikke stadig da de helt tildækkede kameraet?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/10-16 22:19 
Enig. Det giver ingen mening at den skulle tabe den tracking med mindre kameraet ikke var tændt, men man så at de syncede det flere gange da Dan lå i sofaen, så det var sat til osv.
BeanoBeanoSkrevet 05/10-16 22:21, rettet 05/10-16 22:23 
Det mente de så var pga de ikke holdte kameratet stabilet... dunno ;)

Edit: Vil faktisk give mening - at tracking stopper hvis kameraet ser bevægelse men motionssensors ikke sporer det.
727 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig