X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation VR


Svar
Per SPer SSkrevet 15/09-15 18:34, rettet 15/09-15 18:47 
Pressetekst:

Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) har i dag afsløret, at det Virtual Reality-system, som er under udvikling til PlayStation 4, kommer til at hedde PlayStation VR. Med PlayStation VR bliver det muligt for spilleren at træde direkte ind i spillets virtuelle verden.

>>>

PS VR has generated huge excitement from many developers as well ... Se hele indlægget
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
727 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 15/03-16 22:46 
Interessant. Kameraet er påkrævet men følger ikke med i basispakken. Uventet men fint for dem der allerede har kameraet og godt at det er påkrævet, så alle spil kan udnytte det.

Fristet af at gå på jagt efter et kamera, men hvis de annoncerer en bundle med et par nye Move controllere og kamera, så vil jeg egentlig hellere vente på den og købe det hele på en gang.
BeanoBeanoSkrevet 15/03-16 22:47 
slk486>
Ja, en jeg ser meget frem til at tage del i :)

Håber da på nogle fede oplevelser hen af vejen. Især Eve Valkyrie har min opmærksomhed.

Dreams i 2017 kan blive killer-app'en for mig, men jeg får nemt kvalme i nogle 1. person spil, så jeg er tilbageholdende med at investere uden at prøve det først ;)
JmogJmogSkrevet 15/03-16 22:48 
Darkbeat>
Star Wars Battlefront får også en VR mode, eksklusivt til PSVR.

VR mode til Battlefront eller separat udgivelse? Det sidste virker mest sandsynligt.

Jeg gætter på det bliver en on-rails shooter. Almindeligt Battlefront/FPS gameplay dur ikke i VR.
BeanoBeanoSkrevet 15/03-16 22:49 
Jmog>
Interessant. Kameraet er påkrævet men følger ikke med i basispakken. Uventet men fint for dem der allerede har kameraet og godt at det er påkrævet, så alle spil kan udnytte det.

Fristet af at gå på jagt efter et kamera, men hvis de annoncerer en bundle med et par nye Move controllere og kamera, så vil jeg egentlig hellere vente på den og købe det hele på en gang.

Det er jeg ret sikker på de vil senere op til lancering. Nu handler det om at markedsføre med en lavere pris ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/03-16 22:49 
Det har du faktisk ret i. Det hedder bare "Battlefront VR"

https://twitter.com/jeffgerstmann/status/709849651180998656
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/03-16 22:55 
Her er hvad der er i æsken.

PlayStation VR
JmogJmogSkrevet 15/03-16 22:59, rettet 15/03-16 23:00 
Gameplay trailer for "Playstation VR Worlds":
http://youtu.be/PxWbQYitPSU

Rigtig god idé at samle alle minispillene, som pressen har leget med de sidste to år, og udgive samlet. Into The Deep, London Heist, The Kitchen, et Luge-spil og noget scifi shooter-ting. Burde egentlig være pack-in titlen fremfor det der PS Home gøgl.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/03-16 23:02 
Og her er nogen 3rd party devs der arbejder på PSVR titler

https://twitter.com/VG_Dave/status/709860831173935104

Marvelous er imellem, så Life & Hometown i 3D! :D
slk486slk486Skrevet 15/03-16 23:05 
Lidt interessant med Aquire, Idea Factory, Arc Systems og Level-5.
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/03-16 23:12 
SEGA's projekt er jo allerede teaset i TGS traileren

PlayStation VR
slk486slk486Skrevet 15/03-16 23:17 
Juhuu, Hatsune Miku! :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 15/03-16 23:18 
Jmog>
Burde egentlig være pack-in titlen fremfor det der PS Home gøgl.

Playroom? ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/03-16 23:21 
Ja, da jeg så SEGA tænkte jeg først Sonic, ønskede Yakuza men kom i tanke om at det var Miku :D
BeanoBeanoSkrevet 15/03-16 23:26, rettet 15/03-16 23:27 
Playroom VR
http://youtu.be/L99ASXU4akc

Tumble VR
https://blog.eu.playstation.com/2016/03/15/physics-puzzler-tumble-vr-unveiled-for-playstation-vr-from-supermassive-games/
JmogJmogSkrevet 15/03-16 23:27, rettet 15/03-16 23:28 
Beano>
Jmog>
Burde egentlig være pack-in titlen fremfor det der PS Home gøgl.

Playroom? ;)

That's the one :-)

Flere af de titler i VR Worlds er i øvrigt beregnet til Move. London Heist giver for eksempel absolut ingen mening uden Move. Det her er en oplagt pack-in til en Deluxe bundle med headset, kamera og Move.

Jeg ville klart købe den.
BeanoBeanoSkrevet 15/03-16 23:28 
Jeg forventer London Heist spilbar med DS4 :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/03-16 23:34 
Her er en hel omgang presseballade med billeder af sagerne og halløj

http://newspublicator.dk/e10/parker/pm/d2903327335e760e/em537917/view/
JmogJmogSkrevet 15/03-16 23:42 
Beano>
Jeg forventer London Heist spilbar med DS4 :)

Teoretisk set kunne det godt lade sige gøre, men så går man glip af det alle journalisterne beskrev som det fedeste. At putte et magasin i pistolen :-D
jaesjaesSkrevet 15/03-16 23:51, rettet 15/03-16 23:53 
Beano>
Ikke fuld opløsning, ikke afslappende over længere tid, etc.

Jmog>
Jeg tror skam skærmene er fine nok, men opløsningen på det du ser i bioen vil være lav. Forestil dig at filmen er 1080p. Udover at du ser på en skærm der er MEGET tæt på dine øjne, så udnyttes skærmens fulde 1080p opløsning ikke, da du netop "sidder" langt nok væk til at kunne se hele det virtuelle biograflærred.

Det bliver som at se en DVD-film på en 1080p projektor. Absolut ikke rædsomt - det gjorde jeg selv i mange år. Men de er svært at gå tilbage.

Plus, vi snakker stadig om at spænde noget fast på dit ansigt. Jeg tror når hvedebrødsdagene er ovre, så vil folk finde ud af at de hellere vil slappe af når de ser Netflix og kun ofre deres "headset-energi" på VR-spillene.

Tak for info. Jeg går ud fra, at journalisterne har testet en rum tid, men derfor kan de jo godt have været relativt lette at imponere; eller I er svære at imponere, vi får se ;)

Som afveksling forventer jeg VR til film vil være fint, og ok for os der ikke gider projektor eller tv over 50-55" ;)
JmogJmogSkrevet 15/03-16 23:56 
Darkbeat>
Her er hvad der er i æsken.

PlayStation VR

Det billede forvirrer mig. Kablerne specifikt. Til højre for headsettet kan vi se de kabelender der kommer ud af det. Den til højre er HDMI og den til venstre USB eller noget proprietært der sender/modtager alt andet end billede/lyd. De to stik går ind i boksen i midten.

Til venstre for boksen er der et HDMI kabel, som skal gå fra PS4 til boksen. Helt ude til venstre er der et kabel der ligner USB til noget mindre. Det er nok et kabel til at gå fra AUX-udgangen bagpå PS4 og til boksen. Men hvad er den nederst til højre som ligner to USB til... til... Ja, hvad søren er det. Og hvorfor kræver det to USB. En PS4 har kun to USB indgange og den ene vil være nødt til at blive brugt til kameraet. ER det her kameraet? Og i så fald, hvorfor er der to stik?
JmogJmogSkrevet 16/03-16 00:04, rettet 16/03-16 01:07 
jaes>
Tak for info. Jeg går ud fra, at journalisterne har testet en rum tid,

Mnja, det har de nok netop ikke. Det har altid kun været korte temoer på en halv time af gangen de har leget med. Og stort set altid kun spillene. Ingen har på noget tidspunkt fået et spil og beskeden "spil til du ikke gider mere". Det er ikke meget mere end en uge siden at journalisterne begyndte at have headsets at lege med på deres arbejde. Og alt hvad der har været udgivet har været korte minispil og tech-demoer.

Jeg er ikke i Video-afficcionado-mode, når jeg siger nu, at det vil se markant dårligere ud end et hvilket som helst 40 tommer TV på hvilken som helst afstand. Det vil helt klart være sjovt at opleve, men jeg tror ikke du skal regne med at du fast vil se film og serier på den her måde. Måske den første måned. Og du vil aldrig bruge den om sommeren, når det er varmt. Husk på, uanset hvad du bruger den til, så er det en tætsiddende maske du tager på.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/03-16 00:05 
Måske er der noget passthrough så man kan lade en controller? Controllerne bruger ihvertfald mini-usb.

Her er portene på den dér box der følger med.

PlayStation VR
PlayStation VR
slk486slk486Skrevet 16/03-16 00:05, rettet 16/03-16 00:06 
PS4 kameraet har da sin egen port bagpå?
j/k
JmogJmogSkrevet 16/03-16 00:13, rettet 16/03-16 00:15 
Ahh, nu giver det hele mening.

De to porte på fronten af splitterboksen er noget proprietært som er hhv AV og motion data. De sluttes til de to kabelender der kommer fra headsettet. De to HDMI'er bagpå boksen går til hhv. TV og PS4. Mikro USB-stikket bagpå boksen går til PS4 via det kabel som er helt ude til venstre og som så er et Mikro USB->USB kabel.

Så har vi én USB fri til opladning og AUX-porten vil blive brugt til kameraet.

Det passer sammen så.
JmogJmogSkrevet 16/03-16 00:14 
slk486>
PS4 kameraet har da sin egen port bagpå?

Var ikke klar over den brugte AUX-porten før. Jeg troede den brugte USB :-)
JmogJmogSkrevet 16/03-16 00:37 
Jmog>
Ahh, nu giver det hele mening.

De to porte på fronten af splitterboksen er noget proprietært som er hhv AV og motion data. De sluttes til de to kabelender der kommer fra headsettet. De to HDMI'er bagpå boksen går til hhv. TV og PS4. Mikro USB-stikket bagpå boksen går til PS4 via det kabel som er helt ude til venstre og som så er et Mikro USB->USB kabel.

Så har vi én USB fri til opladning og AUX-porten vil blive brugt til kameraet.

Det passer sammen så.

Og kablet nederst til højre er selvfølgelig en forlænger til at gå mellem headset og boksen, hvis man har brug for det. På billedet har de endda placeret dem mod hinanden, så man kan se det er ideen.
jaesjaesSkrevet 16/03-16 00:39 
Jmog>
Mnja, det har de nok netop ikke. Det har altid kun været korte temoer på en halv time af gangen de har leget med. Og stort set altid kun spillene. Ingen har på noget tidspunkt fået et spil og beskeden "spil til du ikke gider mere". Det er ikke meget mere end en uge siden at journalisterne begyndte at have headsets at lege med på deres arbejde. Og alt hvad der har været udgivet har været korte minispil og tech-demoer.

Jeg er ikke i Naiera-mode, når jeg siger nu, at det vil se markant dårligere ud end et hvilket som helst 40 tommer TV på hvilken som helst afstand. Det vil helt klart være sjovt at opleve, men jeg tror ikke du skal regne med at du fast vil se film og serier på den her måde. Måske den første måned. Og du vil aldrig bruge den om sommeren, når det er varmt. Husk på, uanset hvad du bruger den til, så er det en tætsiddende maske du tager på.

Den ene artikel jeg så var for Gear, og journalisten så en film på to timer. Som sagt forventer jeg det kun som afveksling. Måske en film om måneden eller noget i den stil. Om filmoplevelsen bliver markant ringere på PSVR, er jeg ikke klar over.
JmogJmogSkrevet 16/03-16 00:50 
Det vil nok være meget personligt. Væsentligt mindre skarpt og mere pixeleret. På den positive side, så er det meget større, hvilket giver en wow effekt. En film om måneden lyder meget fornuftigt.
JmogJmogSkrevet 16/03-16 00:51, rettet 16/03-16 00:52 
Jmog>
Interessant. Kameraet er påkrævet men følger ikke med i basispakken. Uventet men fint for dem der allerede har kameraet og godt at det er påkrævet, så alle spil kan udnytte det.

Fristet af at gå på jagt efter et kamera, men hvis de annoncerer en bundle med et par nye Move controllere og kamera, så vil jeg egentlig hellere vente på den og købe det hele på en gang.

Vi mangler en pris, men Shuhei Yoshida har allerede bekræftet at der kommer en bundle med Move og kamera:
http://www.techinsider.io/there-will-be-a-playstation-vr-bundle-with-a-playstation-camera-2016-3

Den tager jeg.
3of193of19Skrevet 16/03-16 01:39 
Hvornår kommer Rez VR? :)
JmogJmogSkrevet 16/03-16 01:41 
Ikke annonceret endnu. Hvis vi ikke får det at vide i denne uge så sikkert på E3. Meget sandsynligt at det kommer i år.

Og det bliver købt med det samme her :-)
3of193of19Skrevet 16/03-16 03:10 
Håber bare der kommer noget god Trance Vibration support. :)
BeanoBeanoSkrevet 16/03-16 07:27 
Ifm. kablerne og tilslutning, så vises det hele her...

http://www.eurogamer.net/articles/2016-03-16-behold-the-final-playstation-vr-in-all-its-heavenly-glory
OdinOdinSkrevet 16/03-16 08:12 
Darkbeat>
Specs
PlayStation VR

Star Wars Battlefront får også en VR mode, eksklusivt til PSVR.

1920 x RGB x 1080... A-hvaffornået?
slk486slk486Skrevet 16/03-16 08:34 
Ja, "HVER pixel kommer i RGB" :D
j/k
OdinOdinSkrevet 16/03-16 08:39, rettet 16/03-16 08:40 
Ah. Selvfølgelig. Modsat konkurrenten Virtual Boy, der leverer billeder i 384 x R x 224.
JmogJmogSkrevet 16/03-16 08:42 
Det er deres sjove måde at skrive de bruger pixels i RGB konfiguration versus pentile.
BeanoBeanoSkrevet 16/03-16 08:47 
Odin>
Ah. Selvfølgelig. Modsat konkurrenten Virtual Boy, der leverer billeder i 384 x R x 224.

lol
OdinOdinSkrevet 16/03-16 08:47 
Pentile er også RGB. Det er bare arrangeret anderledes. Uanset hvordan man vender eller drejer det, er der en eller anden Powerpoint-gøgler der skal have tæv med en våd Berlinger.
slk486slk486Skrevet 16/03-16 08:50, rettet 16/03-16 08:52 
Det er vel bare for at understrege at displayet har 3 subpixels per pixel - altså "ægte" rgb, i modsætning til både Vive og Oculus (afaik).
j/k
BeanoBeanoSkrevet 16/03-16 08:51 
Jmog>
Et lille tip. Så snart PSVR pris og bundles afsløres vil prisen på PS3 Move controllere, som vil være den samme controller til PSVR, stige kraftigt på brugtmarkedet.

[...]

Jeg har derfor købt den her:
http://www.amazon.co.uk/Sony-PlayStation-Move-Charging-Station/dp/B004477IZA/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1457792667&sr=8-1&keywords=playstation+move+charging+station

Den er ikke brugt, den koster 30kr, og den fylder ikke mere end den behøver. Intet slid på mini-USB-porten, da den bruger kontaktfladerne i bunden af Move controllerne til at oplade. 6 tilbage på lager. Get'em while they're hot. Kommer med UK stik, men det er samme kabeltype, som man bruger til en printer (8-tals stik), så du har sikkert et liggende du kan bruge.

Tak for tippet. Bestilte en hos dem som koster ca. kr 80,- inkl forsendelse - ok deal :D
JmogJmogSkrevet 16/03-16 09:00 
Xing: The Land Beyond:
https://blog.eu.playstation.com/2016/03/15/xing-the-land-beyond-is-coming-to-playstation-vr/

PSVR 1st person puzzle adventurespil. Ser nydeligt ud.
JmogJmogSkrevet 16/03-16 09:01 
Odin>
Pentile er også RGB. Det er bare arrangeret anderledes. Uanset hvordan man vender eller drejer det, er der en eller anden Powerpoint-gøgler der skal have tæv med en våd Berlinger.

Læste din post lidt hurtigt og tænkte "tæv med en våd berliner?! Lyder klamt!"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/03-16 11:31, rettet 16/03-16 11:33 
PlayStation VR
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/03-16 13:48 
Amazon.co.uk har udsolgt for Day 1 headsets ifølge videogamer.com (ved ikke om de egentlig overhovedet ville sende dem til DK)

CDON kan man reservere hos:
http://cdon.dk/spil/sony_playstation_vr-26862743

Det samme gælder for Coolshop som har dem lidt billigere
https://www.coolshop.dk/produkt/sony-playstation-vr-headset-ps-vr/AX4Z5C

Man kan sådan set også forudbestille dem hos Webhallen, men de tror de skal have over 7000 for den. De har rettet packshottet, så gad vide om de retter prisen på et tidspunkt
http://www.webhallen.com/dk-da/spil/playstation_4/216101-playstation_vr

Elgiganten og Fona har ikke fået det i deres webshop endnu.
BeanoBeanoSkrevet 16/03-16 14:13, rettet 16/03-16 14:14 
PSVR har samme vejl. pris som PS4 havde ved lancering i 2013 så interessant at Coolshop har prissat PSVR dyrere end PS4 dengang - de vil nok ikke brænde nallerne igen :D
dRxLdRxLSkrevet 16/03-16 14:57 
Dollaren er vel også steget?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 16/03-16 15:03, rettet 16/03-16 15:03 
Nej for de satte prisen op ca. kr 400,- få dage efter :)

Den danske pris sættes vel også efter EURO prisen alligevel.
slk486slk486Skrevet 16/03-16 15:31 
Darkbeat>
Amazon.co.uk har udsolgt for Day 1 headsets ifølge videogamer.com (ved ikke om de egentlig overhovedet ville sende dem til DK)

Det gjorde de.
j/k
JmogJmogSkrevet 16/03-16 17:13 
Det er næppe permanent. De ved sikkert ikke endnu hvor mange de får allokeret. Så snart de ved det, så kommer der mulighed for at reservere igen.

Jeg reserverer min i Gamestop. Skal lege med den på dag 1. Man skal i øvrigt lægge 500kr i depositum. Fair nok. kasserne vil fylde af pommern til på deres lager, så de skal være sikre på at sælge dem alle ved launch.

(bliver næppe et problem. VR-tørsten er stor nok til at Sony ikke kan producere flere end der bliver solgt på launchdagen)
727 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig