X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation VR


Svar Sortering
Per SPer SSkrevet 15/09-15 18:34, rettet 15/09-15 18:47 
Pressetekst:

Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) har i dag afsløret, at det Virtual Reality-system, som er under udvikling til PlayStation 4, kommer til at hedde PlayStation VR. Med PlayStation VR bliver det muligt for spilleren at træde direkte ind i spillets virtuelle verden.

>>>

PS VR has generated huge excitement from many developers as well ... Se hele indlægget
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
727 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Svar Sortering
BeanoBeanoSkrevet 19/04-23 15:43 
Min pakke skulle også være ankommet i dag, men har ikke været hjemme og checke det :)
BeanoBeanoSkrevet 19/04-23 19:07 
Yes, de var landet - ingen fedtfingre på mine men lidt støv som nemt fjernes med pudsekluden. Virker umiddelbart som et kvalitetsprodukt men jeg får nok først tid til at prøve dem i morgen.
JmogJmogSkrevet 20/04-23 09:19, rettet 20/04-23 09:21 
KTC>
Mit første indtryk af produktet er, at det ikke giver nogen nævneværdig forskel i billedets skarphed i siderne, så det er stadig ret utydeligt og med chromatic aberration.

Hvorfor skulle det have gjort en forskel? Linserne hjælper med dit synshandikap - intet mere end det. Det er udelukkende beregnet til at du ikke behøver have briller på.

Uskarphed i siderne skyldes typen af linser der bruges i PSVR2. Intet kan ændre på det.
BeanoBeanoSkrevet 20/04-23 10:03, rettet 20/04-23 10:07 
Jeg har fået testet mine VR Optician inserts en times tid, bestemt en forbedring - skarpere billede, færre refleksioner og langt mere praktisk end med brillerne, og så risikerer jeg ikke flere ridser på VR linserne :P Men ja, de løser ikke de problemer PSVR2 optikken har.
KTCKTCSkrevet 21/04-23 22:42 
Jeg havde fået nye briller da jeg købte PSVR2, og de glas gjorde altså noget skidt for billedet, specielt med chromatic aberration, så jeg skiftede til de gamle briller, som ikke havde samme problem, så jeg synes ikke det var en urealistisk tanke, at PSVR2 brilleglassene kunne gøre en forskel, når de kan monteres helt tæt på headsettets glas, og er formet til at følge kurven fra disse. Det gør en forskel med refleksioner, hvilket er meget rart, men ikke så meget andet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 22/04-23 16:28 
Der er CA selvom man ingen briller har på. Men jeg kan godt se at briller måske kan forværre det.
BeanoBeanoSkrevet 23/04-23 21:29 
Nogen her som kan anbefale en bestemt PSVR2 taske til headset og controllers?
JmogJmogSkrevet 23/04-23 23:24 
Holy shit, Saints and Sinners er bare godt. Har lige spillet det tre timer i træk og morede mig fremragende. Våben - både nærkamp og afsands- er en fornøjelse at bruge. At kæmpe mod zombierne er en fryd og hele loot og upgrade loopet er meget vandedannende. Super spil. Skader bestemt heller ikke at det ser superskarpt ud i høj opløsning.
BeanoBeanoSkrevet 28/04-23 15:24 
Beano>
Nogen her som kan anbefale en bestemt PSVR2 taske til headset og controllers?

Jeg endte med at købe dette som er udmærket:
https://www.amazon.de/-/en/Growalleter-Portable-Protective-Accessory-Adjustable-Black/dp/B0BX6H2M17/ref=sr_1_5?crid=2X869LATDFEF2
BeanoBeanoSkrevet 25/05-23 11:31 
Beat Saber er endeligt kommet til PSVR2, gratis hvis man ejer PSVR udgaven :)
JmogJmogSkrevet 25/05-23 14:07 
Synapse ser fedt ud og jeg anede ikke før nu at David Hayter lagde stemme til skurken. Man kan høre ham i traileren. Det er ren evil Snake. Skønt :-D

https://youtu.be/RBp19AwB1Pg
BeanoBeanoSkrevet 25/05-23 20:30 
Beano>
Beat Saber er endeligt kommet til PSVR2, gratis hvis man ejer PSVR udgaven :)

Men det har også launch issues *suk*. F.eks. frame-raten skøjter noget periodisk :/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-23 16:05 
Beano>
Men det har også launch issues *suk*. F.eks. frame-raten skøjter noget periodisk :/

Ja det opdagede jeg også øjeblikkeligt. Super ærgerligt for havde glædet mig til at prøve Beat Saber og sprang det over på PSVR1 da Move-tracking var så dårlig at det nok ikke have givet mening.

Jeg er ærgerlig over at have brugt penge på det, dels fordi det kun var digitalt (det er altid ærgerlige penge at bruge) og fordi jeg kort tid efter fandt ud af at Synth Riders er udkommet fysisk, er billigere og måske endda fungerer bedre (det er i hvert fald hurtigere at komme ind i). Så stor anbefaling til det hvis man er til genren. Så må vi håbe at Beat Saber bliver fikset i nær fremtid :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/08-23 19:46 
Jeg tror de er ligeglade.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-23 19:54 
:(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-23 13:25, rettet 22/08-23 13:30 
Nogle tanker om PSVR2 efter at have haft det i nogle uger:

Det store bump i opløsning gør en mærkbar forskel. Desværre er størstedelen af billedet bare utroligt uskarpt og man kan ikke rigtig gøre noget ved det. Så mange generationer inde i VR er jeg ikke sikker på at det bliver bedre lige foreløbig, men endnu højere opløsninger giver i hvert fald ingen mening før de har fikset skarpheden over hele synsfeltet.
Jeg er chokeret over hvor meget ghosting OLED-skærmene har. Det er OLED, jeg troede slet ikke ghosting var muligt. Det er ikke gamebreaking, men det kan se skidt ud når man lægger mærke til det (Dashboard med RE VIII baggrund er især slemt da det er ren sort/hvid). Jeg har prøvet at skrue nogle takker ned for brightness som hjalp en smule. Måske er det en begrænsing som følge af panelernes størrelse? Til 5000kr synes jeg godt man kan tillade sig at være lidt skuffet, især når det ikke var et problem på PSVR1.

I det mindste er farvetemperaturen mere korrekt og skriger ikke længere som et neon-skilt som var tilfældet på PSVR1. Det er jeg rigtig glad for de har rettet op på.

Headsettet sidder dårligere end det gamle. Det er svært at få det til at sidde så man opnår maksimal skarphed og mindst chromatic abberation, men jeg synes at jeg ver ved at være ret god til at ramme det efterhånden.
Den slider der styrer afstanden mellem panelerne hjælper ingenting. Bare den står et eller andet sted i midten er det fint. Jeg kan ikke se forskel om jeg justerer lidt den ene eller anden vej.

Det lyder nok ret negativt, men når folk har døbt PSVR2 "The premium headset" - altså det bedste på markedet så havde jeg alligevel forventet lidt andet. I hvert fald af skærmene. Heldigvis er intet af det så skidt at det er ødelæggende for oplevelsen som hovedsageligt har været super god ellers :)

Controllerne er super gode, lette og meget behagelige at bruge. Det er imponerende at prøve noget der faktisk tracker ordentligt. Beat Saber og lign. har jeg altid haft interesse i at prøve, men jeg gad ikke på PSVR1 hvor tracking ville være en så stor gang nonsens at det nok ikke ville være ret spilbart. Jeg håber derfor på upgrades til Super Hot VR, Blood and Truth, og faktisk alle andre spil man spillede med Move-controllere på PS4.

At man slipper for komplicerede setups, med breakout boxes og kamera gør virkelig hele forskellen for mig, og hvorfor jeg tror at jeg kommer til at bruge PSVR2 meget mere end jeg nogensinde gjorde det forrige. Jeg er meget imponeret over at man i et spil som Gran Turismo bare kan tilslutte eller fjerne headsettet in game og spille videre på den måde.

Jeg har haft nogle fantastiske oplevelser med Resident Evil VIII, Synth Riders og Gran Turismo 7. Sidstnævnte kan jeg faktisk ikke forestille mig at jeg kommer til at spille på TV. Jeg ser meget frem til hvad der ellers udkommer til platforen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 22/08-23 20:15 
“Så mange generationer inde i VR er jeg ikke sikker på at det bliver bedre lige foreløbig”

Joda, det er skam løst. Bare ikke på PSVR2.

Det du beskriver der er effekten af at bruge fresnel linser. PSVR2 er sandsynligvis det sidste headset vi ser med den type linser. Alle andre er gået/går over til pancake linser. Der har du et meget større sweetspot og højere kant-til-kant klarhed. Det er vanvittigt behageligt for øjnene ifht fresnel.

Så hvorfor har PSVR2 ikke også pancake linser? Flere grunde:

-Pancake medfører et tab i lysstyrke, så man (producenten) må kompenserer for det og skrue op for lysoutputtet. Det KAN lade sig gøre med OLED men er problematisk. Sony prioriterede høj lysstyrke og HDR i stedet.

-Det er dyrere. OLED, HDR, eyetracking, pancake linser. Man kan ikke have det hele på én gang.

-Pancake sltter begrænsninger for den field of view man kan have. PSVR2 er 110 grader. Med pancake havde det nok været 100 grader.

Mht Ghosting, så varierer det fra spil til spil. Jeg gad vide om det du ser ikke i stedet er reprojection. Når det kombineres med OLED persistence så lægger man mærke til det. RE8 har også en del underlige effekter af reprojection + deres AA løsning, hvilket er spillets og ikke headsettets skyld.

Så har vi diffusion filteret som er en af årsagerne til uskarphed. Effekten af det er som et slags grynet filter man især ser på grå farver. Sort ser perfekt ud, men liiiige over sort, så ser man virkelig filteret. Hvad er så formålet med det? At reducere screendoor effekten. Det virker faktisk, for med den opløsnkng PSVR2 har burde pixelstruktur være mere synlig. Til gengæld gør det billedet en smule blødere pg mindre skarpt. Faktisk lidt som anti aliasing.

Virkeligt en underlig designbeslutning. Jeg tror der var kommet langt mindre negativ feedback, hvis de havde ladet være for resultatetet er mindre skarpt end Quest 2 selvom opløsningen er højere.

Apropos designbeslutninger så er jeg enig i at PSVR1 var rarere at have på og nemmere at finde korrekt position.

Men det er stadig et fedt headset. OLED er skønt på trods af kompromiserne. Controllerne er en fryd at bruge, især når et spil udnytter alle funktionerne. Det er dog en skam at de ikke kopierede design/fit fra PSVR1. Jeg er i to sind om fordelene opvejer ulemperne ved stadig at bruge fresnel linser.

…feedbackmæssigt i den brede kundegruppe havde det nok været smartere at gå efter pancake og droppe HDR.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-23 20:52, rettet 22/08-23 20:53 
Det er en skam at der ikke er brugt de andre linser så. Jeg er enig i at jeg hellere ville være HDR foruden :)

Hvad mener du med reprojection i forhold til ghosting? Det må ske i alle spil, men det er heldigvis ikke altid synligt. Aller lettest er det at se når man blot har en 2D-skærm oppe foran sig og drejer hovedet. Det nævnte eksempel er blot PS5’erens dashboard med REVIIII highlightet så baggrunden vises. Drejer man hovedet så ligner det at hele skærmen wobbler, i mangel af bedre ord :)

EDIT: Sådan noget som Synapse er jeg lidt bange for ser ret skidt ud i PSVR da det primært er sort-hvid.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 22/08-23 21:25 
Ahh, du snakkede om PS5 menuen, så er jeg med. Ja, den ligner lort i VR :-D. Man kan godt mærke den ikke er lavet til VR.

Synapse ser pissegodt ud faktisk. Jeg ville have ønsket mig noget mere variation grafisk men det fungerer fint. Og kombinationen af eyetracking og gestures til at smide rundt med ting med telekinesis er nok den bedste brug af telekinese i et spil nogensinde. Det er genialt.

Ikke et perfekt spil men absolut værd at købe.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-23 22:07 
Okay så ingen blur i Synapse i nærheden af det jeg ser med RE-skærmen i dashboardet? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/08-23 05:08, rettet 23/08-23 05:10 
Nope.

Men ser du da også den slags inde i spillene normalt?

Bulletstorm VR fik i øvrigt lige en dato: 14. december. Det skal nok blive festligt i VR.

Har du forresten prøvet Moss? Jeg er igang med at spille det og det er umådeligt hyggeligt. Det er også en fryd med et spil der ser så skarpt ud. Der er få spil der kører native res, men det her kunne godt se ud til at være et af dem.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/08-23 10:37, rettet 23/08-23 10:38 
Jeg synes der er meget ghosting i Star Wars-demoen i starten hvor man er i den mørke bar. Når man kommer udenfor i skoven er det ikke noget problem.

Moss har jeg til PSVR1, men fik aldrig prøvet det. Udviklerne er ikke interesserede i at tilbyde upgrade, hverken gratis eller betalt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 25/08-23 13:49 
Pakken med begge spil til PS5 har allerede været på tilbud, og skal nok komme det igen.
Jeg havde allerede gennemført Moss på det første PSVR, og har gennemspillet det igen på PSVR2, hvor jeg virkelig synes, at forskellene på de to headsets viser sig. HDR og den højere opløsning giver spillets miljøer en del mere dybde og liv, og det var en fornøjelse at gennemleve eventyret igen.

Så, smid pakken med de to spil på ønskelisten, for jeg synes helt sikkert den er de 187,85, jeg gav for den, værd.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 25/08-23 14:55 
No Man’s Sky, som har fået meget flak for at være lav opløsning på PSVR2 fik en stor patch i går med diverse features (alle platforme) og også et boost til opløsning på PSVR2. Det understøtter nu foveated rendering. Jeg har ikke selv prøvet det endnu, men feedback rundt omkring er enormt positiv. Det er ikke en lille forskel det har gjort.
BeanoBeanoSkrevet 09/01 20:02 
Frisk Minter-syre på vej til PSVR2...

https://www.eurogamer.net/psychedelic-headbanger-akka-arrh-coming-to-ps-vr2-in-march
BeanoBeanoSkrevet 14/03 20:46 
PSVR2 patch skulle endeligt være kommet til Tin Hearts.
BeanoBeanoSkrevet 18/03 10:12 

PS5 versionen med PSVR2 understøttelse er oppe nu. Gratis hvis man ejer PS4 versionen.
727 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig