X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mega Man Legacy Collection


Svar
Per SPer SSkrevet 25/08-15 19:02 
Pressetekst, trimmet:

Mega Man Legacy Collection is available to purchase now digitally across Europe and North America for MSRP GBP11.99/ EUR14.99/USD14.99 on PS4, Xbox One and Windows PC.

Mega Man Legacy Collection is a comprehensive compilation of the original six 8-bit Mega Man games, bringing back iconic villain Dr. Wily and his Robot Masters like Magnet Man and Bomb Man, for our hero to defeat. The Museum Mode featured in the game allows players to access and enjoy hundreds of vintage concept sketches, stunningly high resolution pieces of production art including unused Robot Master designs, a database full of enemy information and a retro music player featuring over 100 songs from the Mega Man games!

There is also a brand new Challenge Mode which remixes gameplay segments from the original games, creating new adventures for even the most seasoned players to conquer, whilst also acting as a good starting point for newcomers to experience Mega Man for the first time. The collection retains its retro 8-bit style with a newly added HD flourish.

With global leaderboards for Challenge Mode, players can compete against the best with the ability to upload video replays and showcase a whole new generation of Mega Man talent.

Mega Man Legacy Collection -- Series History Trailer | PS4
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/08-15 19:54 
Temmelig fesen opsamling tbh.

Kun mm1-6, selv Mega Man Anniversary Collection fra 2004 havde mere at byde på.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/08-15 20:03 
Men det var så heller ikke verdens bedste konverteringer. Så forhåbentlig er denne her bedre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 26/08-15 20:15 
De anmeldelser, jeg er stødt på, roser konverteringen og ekstramaterialet. 120,- på PSN er dog liiige i overkanten.
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 27/08-15 09:18, rettet 27/08-15 09:20 
120 er fint for 6 af de hands-down bedste spil fra den generation.

Jeg har kun læst én anmeldelse, men synes dens indblik i spillene virker ret fornuftig: http://metro.co.uk/2015/08/25/mega-man-legacy-collection-review-ancient-history-5359953/

Rent teknisk virker det som en god konvertering, med mulighed for pixelperfekt grafik osv.
Det jeg ikke er særlig vild med er muligheden for et valgfrit savepoint på hver bane, og autofire som default indstilling (der også er tilgængelig i de challenges der måles på online scoreboards). Det er to tilføjelser der fuldstændig ødelægger spillenes koncept.
Der er et maksimum antal skud på skærmen, men ingen maksimum skudfrekvens, så autofire i især de tidligere Mega Man spil gør reelt at alle større fjender som kræver flere skud nu kan ordnes ligeså nemt som hvis det kun tog ét. Det er en snydefunktion. Og savestates siger sig selv.

Det er ikke super game breaking, for "man kan jo bare lade være med at benytte det", men det er irriterende at muligheden er der, og jeg synes det er lidt respektløst overfor spillene.
Hvad der kunne have været fedt, var en "training mode" hvor man kan vælge mellem alle baner og bosser og spille dem hver for sig, med disse funktioner slået til.
Jeg er også lidt nysgerrig efter hvilken indflydelse auto-fire kan have på speedrun-scenen. Hvis de nye udgivelser accepteres i de eksisterende kategorier, fjerner det pludselig fuldstændig det element der vedrører evnen til at button mashe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/08-15 10:35 
Mon ikke trophies mv. er slået fra, hvis man benytter autofire og savestates? Burde de ihvertfald - også scoring.
j/k
SumezSumezSkrevet 27/08-15 10:52 
Ikke når man bruger autofire i hvert fald, hvis man skal tro på den anmeldelse. Det er en af de ting den kritiserer direkte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 27/10-15 11:15, rettet 27/10-15 11:16 
Fortsat fra Aargh tråden
Der er ca 55 Challenges. Små bidder fra de forskellige spil. Tager man skade i et segment, tager man det med til næste. Dør man, starter man fra starten af segmentet. Der er en tidsberænsning for hele udfordringen, med ranks, guld, sølv, bronze alt efter hvor meget tid man har tilbage.
Der er så ranglister, og man kan se replays. Challenges låses op efterhånden som man får mindst bronze i dem.
De sidste to er så "All Appearing Blocks (No Items)" som skal klares på seks minutter (det er vist virkelig ALLE screens med de fandens blokke fra MM1-6), og All Robot Rush (No Items), 60 minutter limit, rekorden ligger på 28 minutter. Kan man klare de to kan man vel vitterlig kalde sig for en Megaman mester :)

Det er en god Collection, konverteringen er helt tro til originalerne (med tilføjelse af save States og autofire, som man bare kan undlade at bruge hvis det forstyrrer), inkl NES slowdown og det typiske flimmer i højre side, som ellers bliver gemt i overscan. :)

Der er en bug med achievements desværre ( og den er vist i alle udgaver). Der er et for at klare hvert enkelt MM, og et for at klare dem alle. Det er god desværre lidt bugged, og man skal derfor klare den sidste boss i alle spil i samme spil session. Det kan doh nemt ordnes ved at beholde et save State ved den sidste boss og så ordne dem alle igen bagefter.
SumezSumezSkrevet 27/10-15 11:28 
"All Appearing Blocks" udfordringen lyder som BS udover alle grænser. De segmenter har ALTID været designet med henblik på at man bør benytte items til at komme igennem dem, selvom de godt kan klares uden. Det er kun MM9 og 10 der ikke helt forstår dette, fordi dem der har lavet de to spil ikke har samme sans for gennemført level design som dem der lavede de originale 6 spil. :\

Men som en valgfri challenge er det selvfølgelig meget "sjovt", hvis man synes den slags er sjovt. Speedrunners kan nok have det fantastisk over det :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 27/10-15 13:51 
Der er så også en all Appearing Blocks med items, og No items udgaven er ikke nødvendig til at få alle achievements (all robot Masters no items har sit eget achievement for 100G men der er nok andre Challenges til at få 50 bronze/sølv/guld uden AAB NI).
Jeg så replayet af nr1 AaB ni, og synes ikke jeg kunne se er sted hvor det kunne gøres mere end marginalt bedre, der var ikke nogen "fails" så at sige, og den ligger ved 2:28 deromkring, om limit er 6 minutter.
SumezSumezSkrevet 13/11-15 01:02 
Legacy Collection kommer i fysisk udgave til 3DS. Er der nogen rygter om fysiske udgaver til andre platforme?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Le RoofLe RoofSkrevet 13/11-15 03:59 
Jeg kiggede tilfældigvis på VG+ den anden dag, hvor de udover 3DS udgaven også lister den til PS4 og Xbox One.
Har dog ikke læst nogen officiel udmelding.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 13/11-15 08:07, rettet 13/11-15 10:06 
Godt set. De har en dato sat til 23. februar, så mon ikke det har rod i noget fornuftigt.

Så er spørgsmålet bare om købet kan retfærdiggøres når man allerede har den tilsvarende samling til PS2, og alle spillene på Famicom. :)
edit: Plus et par stykker til PS1
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-15 09:50 
Men Anniversary Collection er ikke særlig god :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 13/11-15 09:55 
Hvad er der i vejen med den? Jeg spørger slet og ret fordi jeg har været på jagt efter den et godt stykke tid, og det ville jo være rart at vide om jeg kan spare de penge. ^_^
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-15 11:37, rettet 13/11-15 11:39 
Hop og skyd er byttet om i flere (alle?) versionerne. Musikken er remixet i nogle baner (Xbox i hvert fald, men ikke GameCube svjh.). Skaleringen er ren røv i GameCube-versionen, men kan justeres i Xbox (kan ikke huske hvor godt), ved ikke med PS2.
Spillet kører ikke 240p i nogen versioner, det er 480i/p only.

Til sammenligning er Mega Man X Collection til PS2 rimelig perfekt så vidt jeg har kunne bedømme, men her er flere af spillene selvfølgelig også bare PS1-spillene som bliver launchet fra en menu. I 240p og hele svineriet :)

Spillet er i øvrigt billigt her Odin:
https://www.videogamesplus.ca/mega-man-anniversary-collection-ps2-p-6762.html

Jeg har som sagt ingen erfaring med PS2-versionen, det kan være den bare er kræs :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 13/11-15 11:46 
Det er tit den speedrunners bruger, så helt skod kan den ikke være. Jeg spiller dem normalt kun på min NES alligevel, så jeg har faktisk heller ikke haft mulighed for at bedømme PS2-versionen. Men jeg vil hellere have halvklam opløsning end savestates og autofire hvis jeg endelig SKAL vælge. Til gengæld lyder challenge modes ret godt.

Er den remixede musik ikke ligesom på PS1 hvor man kan vælge mellem den originale og den remixede?

At hop og skud er byttet om lyder dog som en fadæse af dimensioner. Det er det samme på Taito Legends.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-15 11:49 
Jeg mener der er autofire i Anniversary Collection også.

Jeg synes også at savestates er en træls tilføjelse. Det fjerner hele idéen med at spillene skulle være svære at gennemføre hvis man blot kan cheate ved at save og loade hele tiden.
En suspend option hvor man kunne save og quitte spillet, og hvor ens save ville blive slettet når man startede igen, ville være en okay tilføjelse, som ikke kunne misbruges. Men man snyder selvfølgelig ingen andre end sig selv ved at misbruge den slags :)

Man kan selvfølgelig lade være med at bruge dem, hvilket jeg ville gøre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 13/11-15 11:50 
Ok, læste lidt om det, og Anniversary Collection har også autofire. Til gengæld har den også våbenvalg på skulderknapperne og ingen slowdown, hvilket begge er en klar fordel over NES-udgaverne (begge forbedringer findes dog også i PS1-udgaverne så vidt jeg husker).

Går ud fra at det samme også er gældende for Legacy Collection.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 13/11-15 11:53, rettet 13/11-15 11:53 
Konsolkongen>
Man kan selvfølgelig lade være med at bruge dem, hvilket jeg ville gøre.

Det er helt rigtigt, men jeg har svært ved ikke at bedømme et spil ud fra de muligheder de giver spilleren. :) Selvom man ikke gør brug af disse muligheder føles gennemførsel som en mindre bedrift på baggrund af at man ligeså godt kunne have gjort det. Challenge modes gør lidt op for det.
Mega Man 4+ stopfordrer dog også spilleren med så mange ekstraliv og E-tanke, at det ikke er meget anderledes end et savestate :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 13/11-15 11:55 
Fornem gennemgang af skavanker og fordele, d'herrer. Jeg kunne ikke have ønsket mig mere. ^_^
3of193of19Skrevet 13/11-15 11:56 
Sumez, du behøver jo ikke bruge autofire og savestates. Autofire er en knap for sig selv, man er ikke tvunget til at bruge det.
Så vil jeg hellere have en perfekt port som I LC, med de sjove extras i Challenge mode.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-15 11:56 
Jeg går ud fra at hvis speedruns bliver kategoriseret alt efter hvilken version man spiller? Jeg ville personligt foretrække NES til hver en tid, også selvom den har slowdowns.

Jeg mener bestemt også at credits mangler fra Mega Man 7, fordi udviklerne til MMA ikke var særlig gode til at emulere SNES :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 13/11-15 11:57 
Sumez>
Ok, læste lidt om det, og Anniversary Collection har også autofire. Til gengæld har den også våbenvalg på skulderknapperne og ingen slowdown, hvilket begge er en klar fordel over NES-udgaverne (begge forbedringer findes dog også i PS1-udgaverne så vidt jeg husker).

Går ud fra at det samme også er gældende for Legacy Collection.

NES Megaman spil SKAL da have slowdown :)
OdinOdinSkrevet 13/11-15 12:12 
Konsolkongen>
Spillet er i øvrigt billigt her Odin:
https://www.videogamesplus.ca/mega-man-anniversary-collection-ps2-p-6762.html

Takker. Men det er jo så NTSC-udgaven og jeg har ikke en NTSC-maskine endnu.
Der er måske ikke 60Hz-option i PAL-udgaven?
SumezSumezSkrevet 13/11-15 12:13, rettet 13/11-15 12:14 
3of19>
Sumez, du behøver jo ikke bruge autofire og savestates. Autofire er en knap for sig selv, man er ikke tvunget til at bruge det.
Så vil jeg hellere have en perfekt port som I LC, med de sjove extras i Challenge mode.

Jeg ville aldrig bruge savestates, så er spillene heller ikke sværere, men jeg garanterer dig for at hvis spillet giver mig en autofire knap, så bruger jeg den :\

Konsolkongen>
Jeg går ud fra at hvis speedruns bliver kategoriseret alt efter hvilken version man spiller? Jeg ville personligt foretrække NES til hver en tid, også selvom den har slowdowns.

Det gør de. Jeg tog også fejl, det er specifikt Mega Man 8 jeg tænker på (og MMX spillene på den anden collection), som de plejer at spille på Anniversary, og det skyldes primært de kortere loadtider.

3of19>
NES Megaman spil SKAL da have slowdown :)

Jeg synes ikke det tilføjer noget positivt til spillet. I visse af dem er det virkelig slemt. Værst er det når det betyder at input droppes, men helt generelt er der ingen fordel i et langsommere spil. Det er ikke Cave.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 13/11-15 12:15 
Odin>
Takker. Men det er jo så NTSC-udgaven og jeg har ikke en NTSC-maskine endnu.
Der er måske ikke 60Hz-option i PAL-udgaven?

Der er mig bekendt ikke nogen PAL-udgave.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 13/11-15 12:28 
Shit - du har ret! Det forklarer sgu' da ret godt hvorfor jeg ikke har set et eneste eksemplar hos de europæiske forhandlere jeg normalt køber fra. Doi.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig