X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Grandia II Anniversary Edition


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/08-15 20:37 
Grandia II udkommer til PC her den 24 August.
Det er en port af Dreamcast versionen

http://www.gamespot.com/articles/grandia-ii-remastered-launches-august-24/1100-6429824/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-15 20:41 
Grandia II er fantastisk. Jeg har det dog helt fint med Dreamcast-versionen. Har altid synes det spil var latterligt flot, men jeg er også meget til farvestrålende spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
la0sla0sSkrevet 17/08-15 20:54 
Så enig. Vanvittigt frisk palette, og dejligt spil.

DCen havde altså noget med farverige og klare textures.
Hvad sker der?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-15 20:58 
Ja den kunne altså noget med textures. Sonic Adventure 2 i Knuckles/Rouge-banerne er sgu lidt af en muskelviser hvad det angår :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/08-15 20:59 
Jeg har aldrig fået spillet det, men det kunne da være en fin lejlighed til at få det gjort :)
3of193of19Skrevet 17/08-15 21:10 
Det er klart et top 5 rpg fra den generation.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/08-15 23:25 
Det må jeg hellere få kigget på engang... Eller måske bare spille min DC udgave, så jeg også kan få taget den DVI scaler i brug, som Konsolkongen pegede mig i retningen af... For snart to år siden. :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/08-15 00:51 
Gør det. Grandia II var faktisk det allerførste spil jeg smed på efter jeg fik min egen Gefen-scaler :)

Grandia gør sig skide godt opskaleret igennem den. Det er knivskarpt og clean :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 03/09-15 07:49 
Lidt eksponering blev der plads til på Pax :)

Grandia II Anniversary Edition
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 03/09-15 13:07 
Jeg ville virkelig gerne spille det, men jeg fik det aldrig til Dreamcast, og jeg ved ikke med PS2-udgaven. Den kunne vel køre med Flame Meisteren.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/09-15 13:21 
Jeg har ikke sammenlignet de to udgaver, men har altid hørt at Dreamcast var at foretrække. Den kører desuden 480p VGA hvor PS2 kun er 480/576i :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 03/09-15 13:29, rettet 03/09-15 13:30 
Jeg har desværre ikke en ordentlig VGA-boks.

Er det ellers nemt at få til at virke med Flame Meisteren?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/09-15 15:44 
Nej så skal du lave noget sync combiner først. Jeg har ikke prøvet, for jeg bryder mig ikke om 480p opskaleret igennem Framemeister'en.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 16/09-15 13:04 
Har ikke spillet det her siden PS2 udgaven udkom og havde glædet mig til endelig at se det køre ordentligt, så det var lidt skuffende at starte det for at blive mødt med 30fps. Kampene kører dog 60fps, hvilket altid er noget. Har kun set de første par timer, men det virker til at holde udmærket op mod hvad jeg husker. Mest irriterende er den måde alting skal udpensles på og man slåes konstant oven i hovedet med den mindste karakterisering eller tema. Har efterhånden forstået heltens syn på livet, samt at han er Geohound, men det nævnes så også på samme måde i de første 28 ud af 40 dialoger (eller noget i den stil. Talte ikke efter :)).

Glæder mig til at komme videre med det, for kampene i Grandia spillene er som altid pisse fede.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/09-15 14:55 
Vildt at det kører 30fps uden for kampene, når Dreamcast spillet kørte konstant 60 :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 16/09-15 16:02 
Anniversary udgaven kørte 30fps på udgivelsen og GungHo skrev, at det var det samme som original udgivelsen. Efterfølgende fik det så en patch, hvor de har fået kampene til at køre 60fps, mens resten af spillet er 30fps.

Er for længe siden jeg har spillet Dreamcast versionen og har det ikke selv, så kan ikke længere huske om det kørte 30fps eller 60fps, kun at det var betydeligt mere hakkende i PS2 udgivelsen. Men der var jo pokkers mange spil som kørte 60fps på Dreamcast, modsat moderne konsoller som typisk går efter 30fps, når 3D grafikken bliver bare en lille smule avanceret..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 18/09-15 12:09 
Konsolkongen>
Vildt at det kører 30fps uden for kampene, når Dreamcast spillet kørte konstant 60 :/

De bliver godt nok ved med at påstå, at det er 30fps på Dreamcast ovre på Gaf (fra indlæg 340 og frem):

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1102285&page=7

Det skal ikke opfattes som om, jeg betvivler hverken dig eller dem. Kan ikke selv huske det, men ville gerne vide det, da GungHo brugte det som forklaring på at PC udgaven i starten kun kørte 30fps (før 60fps kampe patchen).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/09-15 16:16 
Jeg skal da gerne prøve at pakke Dreamcasten frem i weekenden og se ad :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 19/09-15 16:32 
Det må du meget gerne, hvis det ikke er til for meget besvær. Mange tak :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 19/11-22 17:09 
Er Grandia HD Collection god? Det bliver nok som download, med de priser den fysiske udgave går for...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-22 17:27, rettet 19/11-22 18:09 
Jeg tror 2'eren er okay hvis du har det fint med at al 2D-grafikken i menuer og HUD er gennemkneppet af ulækre filtre. Men resten af spillet er jo 3D og ser ganske fint ud :)

Etteren ligner simpelthen jeg ved ikke hvad da character sprites har fået samme ulækre behandling :/

Jeg er selv i gang med at spille etteren igennem på Saturn nu hvor det har fået engelsk patch. Har tidligere gennemført det på PlayStation, men det er desværre ikke et spil der holder ret godt længere.
Kampsystemet er sådan set rigtig godt, men det er også så broken at der absolut ingen udfordring er. Det er kun hvert tiende eller tyvende kamp at jeg bliver ramt af en fjende, så det er muligvis det letteste spil jeg nogensinde har spillet. Virkelig synd da spillet ellers har rigtig meget godt kørende for sig.

Toeren har ikke en lige så stærk historie, men det er på alle andre områder et langt bedre spil :)

EDIT: Den fysiske udgave kan købes fra Playasia hvis det er. Ikke voldsomt billig, men klart mindre end hvad folk tror de kan få for Limited Run-udgaven på ebay :)

https://www.play-asia.com/grandia-hd-collection-english/13/70ex4r
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig