X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident Evil 2 remake


Svar
DunwichDunwichSkrevet 12/08-15 17:23, rettet 12/08-15 17:25 
https://m.youtube.com/watch?v=ZcW6W-xVl-8

We do it!
84 emne(r).
« < 1 2

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/01-19 13:43 
Ham Dolph Lundgren er ikke sådan lige til at bide skeer med, skal jeg da love for.

Resident Evil 2 remake

I MUST BREAK YOU
DunwichDunwichSkrevet 26/01-19 19:06 
Beano>
Nogen med spillet som kan berette om der er kommet en patch der fixer sortniveauet?

Spillets version, da jeg startede i går var 1.01, og jeg havde glemt alt om de rapporter om HDR problemet, at jeg bare sagde ja til HDR, da spillet spurgte, og så spillede jeg næsten fem timer, og nød hvert minut.

Men - jeg tror ikke de har fixet noget, for lavede lige en A/B med HDR on og off, og synes det ser lidt tåget ud med HDR til. Men det generede mig egentligt ikke, mens jeg spillede de næsten fem timer straight; Troede bare det var spillets look, og en del af designet. Så vidt jeg ku se, gik det heller ikke ud over detaljer osv - alt var skarpt og kørte virkeligt godt med 60 fps (PS4 Pro). Det havde bare et lidt tåget look.

En anden, og meget positiv, ting er, at jeg ikke var sikker på om jeg ville købe PS4 versionen, eftersom demoen, fik min Pro's blæser til virkeligt at køre, på den der irriterende måde. Men Elgiganten havde kun PS4 versionen, da jeg var derinde, så købte den. Til min store overraskelse, er min Pro dejligt stille, på retail versionen af spillet, så det er virkeligt lækkert.

Meget smooth 60 fps oplevelse, er det også, at spille det. De eneste, få, framedrops jeg har oplevet, var et par gange, når jeg åbnede en dør, og gik ind i et rum, men det var helt random når det skete, og kunne max tælles på een hånd, når det gjorde, samt det var split sekunder det varede.

Spillet er iøvrigt regulært fremragende. Det var meget svært for mig at stoppe og holde pause, i går.
BeanoBeanoSkrevet 26/01-19 20:05 
Det er ikke et HDR-specifikt issue, ellers ville det nemt kunne omgås :/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-19 20:21, rettet 26/01-19 20:22 
Det skulle være værre med HDR på, i følge Digital Foundry.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/01-19 20:32 
Ja standard HDR indstillinger er værst svjv men specifikke lokationer ser bare elendigt ud, HDR eller ej. Jeg skrev om det længere oppe, baseret på demoen :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-19 20:39 
Jo det læste jeg godt. Det skulle heller ikke forstås som om at det bare virker i SDR. Det jeg mente var at jeg selv personligt ville slå HDR fra når det nu ser så skidt ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-19 02:15, rettet 27/01-19 02:32 
https://youtu.be/ZhSyxjnwLOA

Korrekte HDR indstillinger åbenbart.

EDIT: Han ævler et øre af i ti minutter før han kommer til pointen. HDR brightness på max, og anden option sættes 3 eller 4 clicks fra venstre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/01-19 11:33, rettet 27/01-19 11:34 
Er osse træt af min Pro blæser , den larmer helt vildt.

Skal finde en shop , så de kan smide nyt bedre kølepasta på den.

Så må vi se om den holder kæft?

Købte Xbox one x spillet. Den maskine siger ingen ting :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-19 13:02 
Det hjælper ikke det helt store. Har selv gjort det i min :)

Det eneste der hjælper er at købe en af de 7200-modeller. De larmer meget mindre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/01-19 13:11 
Så det godt , men at ligge 3k igen.... :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-19 13:15 
Ja :/ Jeg håber Sony prioriterer blæserstøj højere med PS5.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 27/01-19 17:13 
ChronoSousa>
Så det godt , men at ligge 3k igen.... :(

Hvis du giver den gamle i bytte kan du nok få en for 1500.

Min larmer også i visse spil, men så snart der er lyd på fra spillet tænker jeg ikke over det.
JmogJmogSkrevet 27/01-19 17:15 
Konsolkongen>
Ja :/ Jeg håber Sony prioriterer blæserstøj højere med PS5.

Håb nærmere på de laver en større maskine. Det er derfor X er så støjsvag. Der er plads til en meget større blæser i kabinettet. En stor blæser kan køre langsommere og give samme køling som en lille der kører hurtigt. Men det tror jeg nu også de gør med PS5.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-19 17:17 
Støj er vidst utrolig subjektivt. Nogle kan se bort fra det og andre kan ikke.

Jeg har også været meget generet af det med min launch PS4 og alle 360-maskiner jeg har ejet. Min Pro er bedre, men jeg tænker at den skal udskiftes med en anden model en dag.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 27/01-19 17:28 
Forhåbentlig er PS5 bagudkompatibel. Så får min Pro lov til at køre indtil da.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-19 17:29 
Ja mon ikke det er tilfældet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 27/01-19 17:43 
ChronoSousa>
Er osse træt af min Pro blæser , den larmer helt vildt.

Skal finde en shop , så de kan smide nyt bedre kølepasta på den.

Så må vi se om den holder kæft?

Købte Xbox one x spillet. Den maskine siger ingen ting :)

Min Pro larmer netop ikke, i Resident Evil 2.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/01-19 19:09 
Mener min var still i re7 osse?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-19 19:16 
Det er heldigvis de færreste spil hvor blæseren går apeshit. Men måske også derfor man virkelig lægger mærke til det når det sker :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/01-19 21:02 
Jeg er igennem Claire og Leon A scenarierne nu og kan virkelig godt lide det. Som sådan én der ikke rigtig kunne lide Resident Evil serien før 4, men stadig respektere de gamle spil, syntes jeg at der hér er taget de gamle koncepter og moderniseret dem på en måde som jeg finder meget mere underholdende. Hvor jeg før syntes at inventory space og for mange puzzles var trælse i de gamle spil, er det tilpas afpasset for mig hér og der er nogen Quality Of Life ting, som f.eks. items man har fundet der bliver på kortet, så man ikke helt taber tråden og løber for meget i cirkler.

Hvis det bliver en success, som det ser ud til at blive, kunne jeg godt forvente at Capcom ville lægge REmake 3 i støbeskeen, men jeg så håber jeg ikke at det bliver paddet for meget eller bliver for open world... Sådan lidt ligesom Arkham City til Arkham Asylum. City var et rigtigt fint spil, men pacingen og Metroidvania-naturen i Asylum var perfekt, efter min mening.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/01-19 21:30 
Vi kommer til at se mere fra RE-engine. RE3 er nok næste, men vil se frem til code veronica, spillet ville være perfekt i RE-engine.

Jeg er vild med dette RE2 , der er nogle ting som de har cuttet væk fra ps1 udgaven. Som jeg var fan af, og var sikker på jeg skulle se i HD :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/01-19 21:35 
Men godt er det. Har gemmenført det 3 gange. Leon a og claire A-B

Starter på Leon B snart
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 28/01-19 09:19, rettet 28/01-19 09:22 
Mega ærgeligt de ikke har fikset brightness med lygten. Spillede demoen i går aftes - og det er bare så godt!
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/01-19 09:52 
Har næste altid spillet med høje brightness end andre , så jeg ser det slet ikke. :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 28/01-19 11:31 
Ha ha, der er også nogle spil, der bliver nemmere sådan ;P

Det tog nu heller ikke glæden ud af at spille demo'en, men jeg så det da.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-19 13:02 
Det hjælper heller ikke at sætte brightness som jeg skriver længere oppe?
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 28/01-19 13:22, rettet 28/01-19 13:22 
Så først din post her til morgen - længe efter de 30min udløb :D

Jeg har planer om at tage det med hjem i dag og så prøver jeg det af. Har virkelig lyst til at spille mere og det sker ikke så tit efterhånden.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/01-19 20:46 
Få det gjort , spillet er virkeligt godt!

Har været i gemmen den 4 gange nu. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 28/01-19 21:05 
Helt sikkert, men det blev for sent til at hente, så jeg må vist nøjes med at spille i weekenden :(

4 gange.. Vildt nok :D
j/k
enfenenfenSkrevet 28/01-19 22:23 
ChronoSousa>
Vi kommer til at se mere fra RE-engine. RE3 er nok næste, men vil se frem til code veronica, spillet ville være perfekt i RE-engine.

Ser frem til en evt. 3'er, da jeg aldrig fik spillet det helt igennem i sin tid.
What is the Matrix?
DunwichDunwichSkrevet 30/01-19 10:33 
Vanvittig gode tips til spillet.

https://www.youtube.com/watch?v=0fxnIw724Vc
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-19 01:18, rettet 04/02-19 01:21 
Så kom jeg igennem (Leon 1st/Claire 2nd) og kan tilslutte mig at det er vanvittigt godt :)

Jeg er lykkelig over at Capcom kom til fornuft og droppede microtransactions som der ellers var snak om for 3-4 måneders tid siden. Og sætter man HDR som jeg skriver længere oppe så er det washed out look ikke det store problem, og faktisk optræder det kun i politistationen. Andre steder med lommelygten er det helt fint, et lidt underligt valg, men jeg er glad for at det ikke var så gamebreaking som først antaget hvis man følger spillets anvisninger til HDR-indstillinger.

Der er lidt meget genbrug i de to scenarier, men det ved man jo hvis man har spillet originalen, så det kan ikke rigtig trække ned for mig :)

SPOILER-TEKST:
Jeg er dog lidt skuffet over at man bliver jagtet af Tyrant i begge scenarier. Det fungerer glimrende og er super nervepirrende at høre ham rende rundt tæt ved, og det ledte til nogle super fede øjeblikke. I hvert fald første gang.
Måske det er rækkefølgen jeg spillede i, men jeg synes at Tyrant gav langt mere mening i Leons campaign, og jeg synes det virkede en smule påklistret da han pludselig dukkede op ved Claire også. Det havde været fedt hvis de havde fundet på noget andet til hende :)

Det er også sjovt at begge scenarier foregår sideløbende, men at flere ting sker helt anderledes i hver af dem. Det giver ingen mening, men igen sådan var det jo også i originalen, så jeg har det helt fint med at det er sådan. Jeg undrer mig f.eks. meget over at Leon reddes fra Tyrant af Claire der kører en bil ind i ham, men i hendes campaign sker det aldrig :D

Det er et af de rigtig gode Resident Evil-spil og dermed på niveau med 1,2,CV,4 og VII, og selvfølgelig også noget af det allerbedste jeg nogensinde har spillet.

Nå ja, og sidstebossen er fuldstændig absurd flot og ulækker, og monsterdesignet som helhed er utrolig flot. Jeg er meget imponeret over at Pro-konsollerne kan levere omkring 1600p og rimelig stabil 60 frames.
Og dermed mit eneste reelt negative omkring spillet, som ganske vidst ikke påvirkede mig det mindste; det kører ret ustabilt på de almindelige konsoller :( Ingen tvivl om hvor fokus har ligget under udvikling.

Jeg håber der kommer et Resident Evil 3-remake i samme stil. SPOILER-TEKST:
Jeg er dog lidt skeptisk over hvordan det i så fald vil fungere da Nemesis-konceptet med at man jagtes rundt nu er blevet brugt i både VII og 2 remake. Det var dét der gjorde at 3'eren udskilte sig fra de tidligere i serien, og det kommer nok ikke til at have lige så stor effekt fremover...
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/02-19 09:05 
Nu vil jeg ikke skrive for meget.
Til dem som mangler at spille RE2. (Kom i gang)


Men det er Ada som køre bilen, ikke claire. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-19 10:02 
Haha du har ret, jeg må ha’ været træt :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
84 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig