X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Windows 10


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/08-15 06:57 
Det virker suspekt at Windows 10 er gratis for alle og med god grund.
Det dataminer din computer fuldstændig, bruger din båndbredde og alt muligt andet skrald.

http://imgur.com/gallery/I8u2G
Soren47Soren47Skrevet 05/08-15 09:42 
Øv - Men jeg synes nu ikke det lyder så slemt når man også læser kommentarerne. :)
Jeg har dog ikke fået Windows 10 endnu eller undersøgt det så godt endnu :b
NaieraNaieraSkrevet 05/08-15 13:13 
Køb en Mac.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 05/08-15 13:41, rettet 05/08-15 13:42 
Jeg rører ikke Windows 10 opgradering før der kommer afklaring/fixes og evt. et godt værktøj der kan hjælpe med at blokere det crap MS igen igen igen har gang i. Men det haster nu heller ikke for mig - Windows 8.1 med Start8 fungerer fortræffeligt for mig og jeg spiller overhovedet ikke på maskinen. Har ikke set nogen Windows 10 features jeg bare vil/skal have.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/08-15 15:41, rettet 05/08-15 15:42 
Jeg valgte at opgradere min PC ude på jobbet fra W7 til W10, få dage før jeg stoppede :D Udelukkende fordi der alligevel ikke var ret meget at rive i, pga sommerhalvåret, og fordi jeg var nysgerrig for at se hvordan Microsoft håndterede sådan en update.

Jeg blev egentlig meget positivt overrasket over hvor nemt det gik. Det tog ca en times tid. Ingen programmer blev slettet (meget Mac-agtigt), og jeg skulle egentlig bare installere grafikkort-driveren på ny.

Fik brugt det et par dage, og det kørte rigtig fint. Meget bedre og mere ligetil end standard Windows 8.1, men det har jeg også kun få timers erfaring med.

Jeg var dog ikke klar over at de havde inkluderet så mange svinske ting i det nye OS. Så jeg kommer nok aldrig til at bruge det selv. Jeg ville bare dele at upgrade-processen i hvert fald forløb smertefrit for mig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/08-15 16:03 
Jeg har hørt der findes en mulighed i W10 for at rulle tilbage til tidligere version hvis man fortryder :)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/08-15 16:30 
Jeps.
Indstillinger -> Opdatering og sikkerhed -> Genoprettelse

Der står dog, at den kun er tilgængelig i en måned efter opgraderingen til W10, men det burde også være tid nok til at prøve det efter.


Jeg har alligevel skiver til både Windows 7 og 8/8.1, så jeg tror lige det går, hvis jeg vil rulle tilbage engang. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
PapandPapandSkrevet 05/08-15 18:38, rettet 05/08-15 18:40 
Hvem er kilden til det her? I følge kommentarerne ser det ud til at være det sædvanlige hyleri over store stygge Microsoft.

Jeg har været godt tilfreds med både Windows 7 og 8, hvor min pc har fungeret som den primære enhed til spil. Har aldrig haft noget bøvl. Afventer at opgradere til Windows 10 til jeg er sikker på alt fungerer som det skal.

Edit: Kilden til hysteriet:

"Just a guy from Canada.

I love anything to do with video games, particularly Pokemon, comics and I'm really into science fiction as well.

I still don't have a clever joke to write at the end of this.

Here's a picture of drunken me in a Batman mask.

http://imgur.com/1xb4FbK"
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/08-15 19:07 
Om der står M$ eller Apple på tingene er vel ligegyldigt? Apple sender fra Yosemite, som standard, også alle dine Spotlight-søgninger videre til Apple selv og Bing. Det er da heller ikke i orden.

Jeg har svært ved at blive klog på imgur-siden om det hele kan deaktiveres under installationen af W10, eller kun dele af det. Hvis det første er tilfældet så har jeg allerede sagt nej til det hele på computeren på arbejde, men hvis man skal ind manuelt og grave i indstillinger bagefter, er det bare ikke i orden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/08-15 09:23 
Surprise...

"Windows 10 sends data to Microsoft, despite of privacy setting set not to"

http://www.techworm.net/2015/08/windows-10-sends-data-to-microsoft-despite-of-privacy-setting-set-not-to.html
DunwichDunwichSkrevet 14/08-15 12:43 
En af mine venner havde lige installeret Win 10 i går, mens jeg sad og kiggede på, og efter installationen samt genstart, virker Windows / Start knappen nede i hjørnet ikke. En søgning på Google fortalte, at han ikke var ene om at opleve problemet. Opret ny bruger, og giv Admin rettigheder til ny bruger.

Ufatteligt at sådan en bommert kan slippe igennem Microsoft's QA. For hver dag der går, er jeg gladere for at jeg skiftede til Mac. Aldrig mere PC bullshit.
SumezSumezSkrevet 14/08-15 12:54 
Er det ikke netop QA de er i gang med nu? W10 er jo ikke officielt ude endnu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/08-15 12:56 
Windows 10 er frigivet, jo.
SumezSumezSkrevet 14/08-15 12:56 
Oh :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 14/08-15 13:22 
Men vi har et år til at opgradere gratis. Hvis der er noget man ikke skal så er det dælme at opgradere i den første måned.
dRxLdRxLSkrevet 14/08-15 13:25 
Min kæreste spurgte i går om hun skulle tage imod tilbudet om at opgradere gratis fra windows 7 til 10.

Mit svar: "Det kan du godt gøre, men så må du klare dig selv".

:-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 14/08-15 13:31 
Minder lidt om min situation, bare omvendt. Jeg hjælper alle i familien og mange af vennerne med computere, netværk, nas, tv, telefoner og alt muligt andet teknik. Det generer mig ikke synderligt da de fleste af "problemerne" er nemme at løse.

Jeg har dog gjort livet nemmere for mig selv ved at melde ud at jeg ikke supporterer noget som helst med et Apple-logo på. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
OdinOdinSkrevet 14/08-15 13:53, rettet 14/08-15 14:03 
Det værste er når man bruger en masse tid og energi på at give venner og familiemedlemmer gode råd og vejledning til indkøb af teknologi, og de så rask væk alligevel køber hvad end fløsen i den hvide skjorte fortæller dem de skal købe i butikken.
Af hele to omgange har jeg brugt flere dage på at hjælpe svigerfar med at researche og finde frem til et nyt TV der dækkede alle hans behov, var fremtidssikret (indenfor rimelighedens grænser), var mild ved pengebogen og kunne købes på Bornholm (pænt svær ligning at få til at gå op). Efter snesevis af spørgsmål, lange pædagogiske kurser i faldgruber og do's & don'ts, endte han begge gange i sidste ende med at ignorere alt hvad jeg havde sagt for i stedet at spendere 40k på et dårligt, forældet, proprietært B&O-produkt. Fordi prestige.
Da han efterfølgende ikke kunne få lortet til at spille sammen med noget som helst andet i husets mediealter og regnede med at få mig som gratis support for hans tumpede valg, måtte jeg bede ham kigge i vejviseren efter min hjælp.
NaieraNaieraSkrevet 14/08-15 14:03 
Sjov drejning tråden her lige tog. Det nemmeste at supportere er da produkter med æbler på.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 14/08-15 14:11 
Ikke rigtig. Når noget går galt med et iOS-device er der f.eks. ret beset ikke ret meget du som "supporter" kan pille ved.
NaieraNaieraSkrevet 14/08-15 14:16 
Ikke rigtig. iOS-dimser går ikke i stykker :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 14/08-15 14:36, rettet 14/08-15 15:14 
Og når de alligevel gør, er man fucking-fuck-fucked fordi apple (i hvert fald i danmark) er så dårlige til at yde service på defekte produkter :-p

(faktisk modsat min egen oplevelse, men man hører tit om folk der er meget pigefornærmede på apple mht. reklamationer).

Min pointe ifhld til kæresten var i øvrigt bare at jeg ikke anbefalede windows 10 (pga. "prismodellen"), og hvis/når hun fik problemer med det, ville jeg ikke bruge tid på at sætte mig ind i det så jeg kunne hjælpe hende. Hendes windows 7 installation fungerer som den skal.

Hvis hun, til min uendeligt store overraskelse, en dag med tilbageholdt åndedræt visker mig i øret om det ikke var på tide at jeg introducerede hende og hendes laptop til en eller anden linux variation, er der ingen ende på de mængder af den support jeg ville kaste efter det projekt.

Hendes iPhone må hun (i det store hele) klare selv, og hendes windows hjælper jeg hende med så længe det er version 7.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OdinOdinSkrevet 14/08-15 15:21 
Hvis hun, til min uendeligt store overraskelse, en dag med tilbageholdt åndedræt visker mig i øret om det ikke var på tide at jeg introducerede hende og hendes laptop til en eller anden linux variation, er der ingen ende på de mængder af den support jeg ville kaste efter det projekt.

"By God, woman! My penis can only get so erect!"
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/08-15 10:35 
Hvis nogle mangler Windows til billige penge, så er der et link her :=)

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
AmbyAmbySkrevet 17/08-15 10:46 
Erfaringerne har her i biksen været ret positive.

Min opgradering fra 8.1 til 10 har stort set været uden problemer. Opgraderingen tog ½ time, og så var jeg klar igen. Eneste problem er at Enterprise Mode i IE11 ser ud til at være lidt buggy.

En kollega opdaterede var Win7 til 10. Der var lidt små problemer, men ikke nogle showstoppers. Vi har også adskillige udviklere. der har opgraderet uden problemer. Imponerende i forhold til hvor mange mystiske værktøjer de har installeret.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SumezSumezSkrevet 17/08-15 11:28 
Kører alle Windows programmer på 10'eren præcis som de gjorde på 8'eren eller hvorledes? Er lidt nervøs for supporten på ældre programmer, især mht. video, DirectX osv. Pirmært tænker jeg på OBS. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 17/08-15 14:08, rettet 17/08-15 14:11 
Jeg tror ikke der er nogen i verden der kan afgøre om alle programmer kører præcis på 10 som det gør på 8 ^_^, men koncensus indtil videre lader til at være, at stort set alt kører som det skal. Vi har heller ikke haft nogen problemer herude på arbeit med hverken udviklingsmiljøer, værktøjer eller tunge grafiske applikationer. Det har været business as usual.
Med lige netop OBS er der til gengæld p.t. bøvl med AMDs Windows 10-grafikkortdrivere som sætter en kæp i hjulet. Det har så ikke rigtig noget at gøre med Windows som sådan, for OBS virker i sig selv fint (de skriver også selv på OBS-sitet at de har fuld support for 10). Det er bare AMD der skal have bugfixet lidt. Jeg ved ikke om der er lignende problemer med Nvidia-kort.
SumezSumezSkrevet 17/08-15 14:17 
Det er lige præcis den slags jeg mistænkte kunne skabe problemer. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 28/07-16 06:42, rettet 28/07-16 06:56 
Et forsøg på at opgradere fra windows 7 til 10 har fuldstændig flækket min computer. Har nogen et par tips?

Her er forløbet:

Forsøgte med den gratis opgradering

Efter en time stod der stadig Starter download

Google sagde det kunne ske og da det ikke virkede at lukke vinduet*, og da jeg kunne se at der ikke var aktivitet på det trådløse netværk, forsøgte jeg at starte windows update og søge efter opdateringer

Da der ikke rigtigt skete noget genstartede jeg

Efter login fik jeg mit alm. skrivebord i win7 men uden ikoner eller startmenu. Åbner jeg task manager kan jeg se at netværk ikke er startet; generelt er meget lidt startet

Har prøvet med fejlsikret tilstand; virker kun ordentligt uden netværk

Det er således som om installationen har været i gang og så ikke er blevet færdig. Men der stod som sagt intet om at den var i gang og der var ingen advarsel da jeg genstartede computeren

I boot menu har jeg bl.a. punkterne Reparer computeren og Sidst fungerende konfiguration, skal jeg prøve en af dem? Der fulgte vist ikke en disc med computeren så der ligger måske en partition på drevet med win7, men jeg aner ikke om den er fucket af den mislykkede installation. Jeg kan se at der er adgang til c drev men kan ikke huske præcist hvilke mapper der var før. Før var der vist 540 gb ledig og nu siger den 539, men det kan vel være midlertidige filer eller lign der er slettet...

Eller hvad med Microsoft support, rører de ved sådan noget når det er en ældre computer?

EDIT: * prøvede også at åbne vinduet igen og der stod det samme.

I øvrigt er ms ikke tydelige omkring support, bl.a. derfor prøver jeg her først.
ChronoChronoSkrevet 28/07-16 08:02 
Da jeg opdaterede måtte jeg igennem det her: http://venturebeat.com/2015/07/28/how-to-force-windows-to-start-downloading-the-windows-10-update-files/

Men ellers prøv da bare at bede den reparere - det kan næppe gøre tingene værre ;-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JmogJmogSkrevet 28/07-16 14:12 
Glem alt om at ringe til MS support. Det vil nok være et mirakel hvis du kan komme igennem.

Tag sidst fungerende konfiguration og prøv opgraderingen igen. Hvis du har mulighed for at slutte maskinen til routeren via kabel, så gør det. Mere stabilt/sikkert.
dRxLdRxLSkrevet 28/07-16 14:17 
Jeg bruger ikke windows ret ofte (måneder imellem), men er også hoppet på vognen, nu hvor de siger at snart holder op med at være gratis.
Upgrade programmet kører i lang tid, genstarter til at jeg lige netop ser windows 10 logoet og rebooter så til windows7. Har nu prøvet at lave en installations USB disk, og installere fra den.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 28/07-16 14:50 
Hvilket gav mig en fejlkode jeg kan google til følgende:

https://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/c56d2a3d-877f-47e7-beae-0d6959888a3b/upgrading-to-windows-10-error-the-installation-failed-in-the-safeos-phase-with-an-error-during?forum=win10itprosetup

Så jeg piller min primære disk fra, er nok også sikrere :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 28/07-16 16:58 
'Sidst fungerende konfiguration' virkede heldigvis. Tak for hjælpen.

Hvis den har været i gang med at opgradere, så har det været en alvorligt misvisende besked, da der utvetydigt stod, at den ville downloade men ikke installere Windows 10. Gider ikke bruge mere tid på det, så må vente til næste computer med at få Windows 10.
JmogJmogSkrevet 28/07-16 17:00 
Den starter med at downloade. Derefter går den automatisk videre til installationen.
jaesjaesSkrevet 28/07-16 17:31 
Det er muligt, men den skrev direkte, at efter download kan du starte opgraderingen eller indstille hvornår du vil opgradere :)
JmogJmogSkrevet 28/07-16 17:34 
Den løj ;-)
Soren47Soren47Skrevet 28/07-16 18:33 
Jeg har også lige installeret Windows 10. Ved mig startede den også bare af sig selv.
Installationen tog i alt omkring 7 timer..
3of193of19Skrevet 28/07-16 18:43 
Windows ved nu engang bare hvad der er bedst for dig, så bare klik OK og alt bliver godt.
jaesjaesSkrevet 29/07-16 16:08 
Jeg gav det et hurtigt forsøg via Windows Update. Det gik stort set smertefrit.

Lige efter installation ville Startmenuen ikke åbne, men den virkede efter genstart. Opgraderingen gik også relativt hurtigt - ca. 2 timer inkl. download. Der var mulighed for at opgradere med det samme eller vente.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig