X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Iconoclasts - retro RPG action puzzle platformer


Svar
JmogJmogSkrevet 29/07-15 22:28 
Det ser godt nok ikke skidt ud. Udkommer senere i år til PS4 og Vita. Har været under udvikling siden 2007 af én mand. Nu har han så allieret sig med Bifrost Entertainment, hvilket har fået vind i sejlene under udviklingen.

Story trailer (med en smule action):
https://www.youtube.com/watch?v=j0MKh5Sm6ts

Gameplay trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=VZE7kGax7Ds

Iconoclasts - retro RPG action puzzle platformer
JmogJmogSkrevet 29/07-15 22:31 
Bossfights har han godt nok også styr på:
https://www.youtube.com/watch?v=ZfISI9biqvw
Bede-xBede-xSkrevet 29/07-15 23:22 
Det har jeg ventet på længe, så fedt hvis det endelig kommer i år. På Steam står det det først til 2016, men det er måske en af de der "først på Playstation"?

Cool bosskamp, selv bossens dødsanimation er lige på :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 30/07-15 00:17 
De har godt nok ikke annonceret noget specifikt endnu, men udvikleren har selv skrevet på Neo Gaf "it's coming very soon" og at det er nærved "content complete". Så teoretisk set kan det selvfølgelig være det først bliver næste år, men chancerne for i år virker gode.
Bede-xBede-xSkrevet 30/07-15 00:35 
Fingrene krydsede ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 30/07-15 08:17 
Uden at have set andet end det screenshot, vil jeg næsten skyde på at den "ene mand" der er tale om, er Joakim Sandberg? :) Ligner i den grad hans stil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 30/07-15 09:26 
Det er ham :-)
SumezSumezSkrevet 26/01-18 11:33 
Heads-up, spillet udkom i tirsdags. En anelse forsinket.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/01-19 17:54 
Spillet kan forudbestilles fysisk til Switch nu, til en små $35

https://limitedrungames.com/products/switch-limited-run-25-iconoclasts-preorder
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 18/01-19 17:58, rettet 18/01-19 17:59 
Nu har jeg spillet det en del efter det udkom gratis på PS+. Det er da et godt metroidvania pixel-spil, men heller ikke så vanedannende som sådan et spil KAN være. Man overvejer hvad der gør forskellen.... Hvornår tænder jeg for spillet fordi jeg hellere må komme videre, og hvornår fordi jeg har en urge og ikke kan lade være?

Jeg havde helt klart en kæmpe urge da jeg spillede Guacamelee, så hvad gør forskellen?
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 26/01-19 22:31, rettet 26/01-19 22:34 
Jeg er også i gang med spillet, og har også svært ved at blive helt grebet af det. Lidt samme følelse som da jeg spillede Owlboy.
Det er svært at sætte fingeren på, hvor det går galt, for grafik og styring er der ikke noget at udsætte på i nogen af spillene.
Spil som Dust - An Elysian Tail og Ori And The Blind Forest, samt alle Shantae spillene, kunne sagtens fange mig, og selv gamle klassikere som Super Metroid og Zelda - A Link To The Past, har jeg været helt opslugt af inden for nyere tid (og det er uden at have decideret nostalgi for nogen af dem).

Måske er det historien, banerne og sammensætningen, som ikke fanger mig i Iconoclasts, ligesom jeg også tit sidder fast og ikke aner hvor jeg skal gå hen for at spillets historie fortsætter og der bliver låst op for nye områder. Spillets puzzles er faktisk også fine, men heller ikke disse nydes fuldt ud.

Er det noget af det samme for dig?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 27/01-19 07:24 
Ja, præcis. Jeg troede en 16bit-lignende metroidvania med så god respons og fysik ville gå rent ind hos mig, og spillets struktur fejler heller ikke noget. Der mangler bare noget nudging - noget som pirrer og motiverer mig til at følge næste mål. Det er dén følelse jeg mangler. Man ved ikke hvad dét er, før det mangler. Og så er selve historien virkelig uinteressant, så det er absolut ikke det narrative som holder mig igang.
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 27/01-19 12:39 
Ja, og det er lidt synd, når det netop har været historie og personernes relationer, som har været driftkraften for udvikleren.
Jeg synes grafikkens nuttede udtryk står i stærk kontrast til spillets dialog, som er decideret mørk og behandler voksne og dystre emner.
Jeg tror dog kun det er et mindre element, hvor der måske mere mangler udvikling og rød tråd i figurerne og orden i dramaturgien, hvilket også giver mening, efter jeg så making of videoen på YouTube. Udvikleren har arbejdet alene på spillet i 7-8 år og har ikke haft noget script eller lignende, så det er måske ikke så underligt, at spillet mangler noget struktur og sammenhæng.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig