X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Everybody's Gone to the Rapture


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 17/07-15 16:35, rettet 17/07-15 18:11 
Vi mangler vist en tråd til The Chinese Room's kommende historiedrevne spil, der foregår før/under(?) apokalypsen i et mindre landområde i England i firserne. De siger der vil være en del interaktivitet i det, men ud fra hvad de har fremvist, ser det ikke ud til man kan påvirke miljøerne i nogen videre grad. Det behøver dog ikke betyde så meget, for alene hvor de vil hen med spillet, og mediet, kan vise sig at være interessant nok i sig selv.

Et længere kig på det: https://www.youtube.com/watch?v=OP9PHw5ZDxU

Everybody's Gone to the Rapture

Udkommer til PS4 d.11/8.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 10/08-15 14:41 
Der er kommet anmeldelser:

www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1093497
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PapandPapandSkrevet 10/08-15 15:34 
Det ser fantastisk ud. Jeg er bare betænkelig om spillet har nok kød på benet, som gør det til mere end en teknisk flot præstation. Det ekstremt lave tempo tiltaler mig bestemt heller ikke.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
OdinOdinSkrevet 10/08-15 15:42 
Jeg eeeeelsker langsom pacing og udforskning. Der er alt for få af den slags spil, så jeg er ihvertfald på.
Bede-xBede-xSkrevet 10/08-15 16:18 
Jeg er blevet rigtig glad for mange af de kortere historiefortællingsspil (Life is Strange, Gone Home, Brothers og den slags), hvor man har fjernet alt det overflødige fyld og bare koncentrerer sig om grundkernen. Det er måske også fordi noget af det jeg hader mest ved moderne spildesign, er tendensen til bare at fylde på, ofte i form af repetitive spildtidsopgaver og grinding. Så jeg glæder mig til Rapture :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 10/08-15 16:56, rettet 10/08-15 16:57 
Udviklerne estimerer det tager ca. 4-6 timer at gennemføre alt efter hvor meget man udforsker, så ikke et kæmpe spil :)

http://www.dualshockers.com/2015/08/10/everybodys-gone-to-the-rapture-expected-to-run-4-6-hours-physical-release-depends-on-sales/
BeanoBeanoSkrevet 11/08-15 14:34 
Oppe i EU PSN Store nu. kr 119,- for PS+ medlemmer, ellers kr 149,-.
BeanoBeanoSkrevet 17/09-15 23:14 
Everybody's Gone to the Rapture
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/09-15 23:51 
Ah det er DERFOR alle er væk.
BeanoBeanoSkrevet 18/09-15 07:44 
Præcist :)

Tidsperioden passer også ganske fint?
WehnerWehnerSkrevet 01/02-16 21:38 
Indkøbt som første spil efter Witcher. Det bliver noget af en kontrast...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 03/02-16 00:27 
To timer her til aften. Det er underligt fascinerende, men det presser godt nok grænsen for, hvad man med rette kan kalde et "spil".
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 03/02-16 01:11, rettet 03/02-16 01:17 
Jeg ser flere og flere kalde den her slags spil for interactive fiction. Selvom det er allerede er en genre, og en umådelig bredt term, så passer det så godt, IMO, at jeg håber, det spreder sig. Så kan der altid laves undergenrer som ved fx RPG'er.

Det tror jeg vil gøre både udviklere og brugere en tjeneste, og vi kan måske slippe for det tåbelige begreb walking simulator - alt for mange bruger det negativt, og en genre-betegnelse skal have en neutral klang, hvis det skal kunne bruges til noget, synes jeg.
JmogJmogSkrevet 03/02-16 03:03 
Jeg er selv stor fan af "Feet'em up" :-)
WehnerWehnerSkrevet 03/02-16 23:50 
Tog lige knap en time til. Walking simulator er en helt præcis betegnelse :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 04/02-16 20:00 
Hvad det end var, så er jeg igennem nu, og jeg kunne rigtig godt lide det. Stærk, ulineær historiefortælling, der holder en på dupperne, tyk stemning og reelt set intet gameplay. Det hele i et pace, der får en New Jersey-film til at virke forjaget.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OdinOdinSkrevet 04/02-16 20:07 
Jeg er rigtig glad for at du også fik en god oplevelse ud af det. Både konen jeg var både opslugte og rørte og jeg gik meget langt (bogstavelig talt) for at få så mange facetter af historien med som muligt.
WehnerWehnerSkrevet 04/02-16 20:10 
Meget langt... og meget langsomt. Hvis man kunne få new game+ med ekstra tempo, ville jeg gøre det. Men historien er virkelig skruet godt sammen. Jeg tror dog, jeg ville have været lost i figurgalleriet, hvis ikke jeg havde kørt med undertekster. Altså fordi teksterne hele tiden viste navnet på den talende.

Antagende at det er et spil, så er jeg ikke sikker på, at jeg har oplevet bedre historiefortælling i et sådant.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 15/11-16 08:27 
Okæææææ jeg er i gang, takket været PS+ gratis spil ordning. Et af de spil som konstant fylder mig med OCD uro og neurotiske tics, fordi jeg leder for meget efter nogle spilleregler ... en eller anden logik jeg skal sætte samme for at komme fra A til B, som jeg aldrig får.

Det kræver et specielt mindset at spille disse "luftige" spil, som kun kræver at man følger dine fornemmelse og sænker alle parader. Måske lidt i samme dur, så kan jeg dog meget bedre lide Life is Strange, men er heller ikke færdig med Rapture endnu.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig