X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dragon Quest Builders


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 08/07-15 10:37 
Der er næsten ikke noget info om det endnu, men der er annonceret hvad der ligner en Minecraft klon med Dragon Quest figurer.

Dragon Quest Builders

http://www.dragonquest.jp/builders/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 28/07-15 15:36 
Der er kommet en lille smule gameplay og det ser nøjagtig så hyggeligt ud, som man kunne forstille sig:

https://www.youtube.com/watch?v=nqXc_L5kh4U&feature=youtu.be
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 29/07-15 08:43 
Ja det ser hyggeligt ud :) Håber på en udgivelse i vesten.
Bede-xBede-xSkrevet 29/07-15 11:34, rettet 29/07-15 11:47 
Jeg er spændt på at se, hvordan de vil få kameraet til at fungere optimalt. Ud fra videoen ligner det et trediepersonsspil og umiddelbart skulle man tro, at det kunne give problemer, når man er i stand til at bygge små to-bloks tunneler.

Men det er måske derfor der ikke er tag på huset i demoen?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 29/07-15 14:10 
Kan vel løses med transparens eller lign :)
Bede-xBede-xSkrevet 18/09-15 00:16, rettet 18/09-15 01:20 
Hov, havde overset dit svar, Beano. Men nej, transparens er ikke nok, hvis tingene fungerer som i Minecraft, da man så vil kunne se blokke, man ikke skal kunne se (alternativt kan man formørke området fuldstændigt i længere end den ene bloks afstand som spilleren skal kunne se, men det medfører sine egne problemer..). Det de gør i stedet for, er at lave transparens på karakteren, men det leder (som forventet) til ligeså meget bøvl i små gange, da man kun har karakteren og ikke (indendørs) omgivelserne at navigere efter. Se fra 12.40 her (ny 18 minutters gameplay film af en der vist ikke er tilvænnet hverken kontrol eller controller):

https://www.youtube.com/watch?v=IR_Op3Qc0JA

Husene er også stadig uden tage, så det kan være man slet ikke kan komme ind i så lukkede situstioner som Minecraft. Havde det været mig med controlleren, havde jeg gravet direkte ned i præcis et felts bredde, for at se hvordan de håndterer kameraet der. Håber de har en bedre løsning, end det ser ud til på filmen her.

Ser ellers ud til at være noget, jeg godt vil hygge med. Skal bare lige have overtalt Playkid og Hyakotake til at købe PS4. Kom nu, Tem :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 27/05-16 18:23, rettet 27/05-16 18:34 
Kommer i Europa i oktober: http://youtu.be/E9m8uRfOl8s

https://blog.eu.playstation.com/2016/05/27/d...pl=tw&adbpr=36969785
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 30/08-16 20:16 
IGN kigger på den engelske udgave:

http://youtu.be/OXWDwAGqr3E
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/08-16 21:59 
Det ligner lidt noget Mindcraft der godt kunne være for mig. Det virker i hvert fald som om der er lidt mere mening med det hele :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 30/08-16 22:07 
Det er vist også singleplayer only, hvilket overraskede mig, men så er de nødt til at strukturere det anderledes end Minecraft. Jeg synes stadig det ser hyggeligt ud og køber det på dagen. Håber at der er crossbuy.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 30/08-16 22:50 
Kommer det også til Vita?
Bede-xBede-xSkrevet 30/08-16 23:15 
Jeps :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 31/08-16 11:16, rettet 31/08-16 11:17 
Bede-x>
Det er vist også singleplayer only, hvilket overraskede mig, men så er de nødt til at strukturere det anderledes end Minecraft.

Men der er en astronomisk lille chance for man alligevel kan finde hinanden online, siges der. JEG ER HYPED!! :D
BeanoBeanoSkrevet 27/09-16 17:03 
Der er demo til PS4 og Vita på PSN Store.
Bede-xBede-xSkrevet 27/09-16 23:30 
Tutorial'en er lidt sløv, controllen lidt underlig og frameraten desværre ofte en lille smule under 60, men jeg er totalt solgt til det her. Utroligt charmerende og hyggeligt at gå rundt i ud fra det jeg prøvede af demoen. Glæder mig til udgivelse.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 28/09-16 10:31 
Jeg har også blandede følelser mht. demoet. Pænt og hyggeligt nok men hakkende grafik og tearing når man panorerer, trækker fra helhedsindtrykket. Demoet er v1.0 og kan være gammel kode og forbedret til launch.
Bede-xBede-xSkrevet 04/10-16 16:30, rettet 04/10-16 16:31 
Anmeldelserne ser umiddelbart positive ud:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1288811
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 13/10-16 11:07 
GiantBomb quick-look

https://www.youtube.com/watch?v=HY0NX7RXLK4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/10-16 21:12 
Var klar på det lidt inde i videoen, men der er lidt for meget arbejde i det: Hunger meter, en milliard forskellige resourcer du skal lave til andre ressourcer før du kun bruge dem til at bygge ting med. Det er ikke særligt intuitivt designet.
"Rings are cool" -- Knuckles, Sonic Boom (2014)
SumezSumezSkrevet 22/08 12:17, rettet 22/08 12:19 
Et par tanker omkring spillet her efter jeg fik spillet første Chapter igennem som led i min mission om at komme gennem så mange DQ spil som muligt inden 11'eren udkommer.

Det har jo fået en generelt rigtig god modtagelse. Faktisk siger næsten alle anmeldelser jeg har læst at det er "bedre end Minecraft", men det er vist selvsagt at det kommer meget an på hvad man dømmer Minecraft ud fra.
Ingen tvivl om at det er superfedt at der er et mål med det hele. Du bygger ikke kun for at tilfredsstille dig selv, men dem der kommer for at bo i din by. Jeg er fan af RPG-aspekterne. De "tilfældige" områder er altid designet ud fra et overordnet forprogrammeret layout, så der er lidt ting at finde ved at udforske - små sidequests, store fjender osv.

Men i den sammenhæng bliver der også fjernet virkelig meget af den frihed der er en del af Minecraft-formlen. Ikke at der er noget der forhindrer dig i at spille det som Minecraft, da man kan bygge hvad man vil lige hvor man vil. Men spiller man ud fra spillets forudsætninger, så er man begrænset til at bygge indenfor et meget lille fastsat areal, og mange af de strukturer man skal bygge er 100% forudbestemt efter faste blueprints.
Det der dog mest går mig på er hvor meget hele konceptet er blevet reduceret til arbejde. Når jeg sætter mine egne mål i Minecraft er det sjovt, og jeg føler hele tiden jeg kan lege med nye sjove idéer. I DQ Builders gør jeg bare det andre folk beder mig om, og hele sandbox-konceptet føles kraftigt kompromitteret.

Have håbet at det bare var første kapitel der var meget tutorial-orienteret, men efter jeg fik åbnet for andet kapitel viser det sig at dette om noget føles endnu mere begrænset i forhold til at følge indbyggernes konstante krav.

Jeg kan ellers rigtig godt lide konceptet, figurerne er charmerende, og spillet er flot og sødt. Men det er svært ikke at føles som om man bare følger én lang tutorial. Nogen der har spillet videre/færdigt? Bede-x?

Mht. Darkbeats formodninger, så er alt i spillet ekstremt intuitivt. Du behøver ikke have materialer på dig, de kan bare ligge i en kiste et sted, og at bygge noget er bare at vælge det fra en liste. Spillet er generelt meget mere lettilgængeligt end Minecraft, og at bygge, mine, crafte osv. er altsammen meget hurtigere og mere effektivt end i forlægget. Jeg ville gerne se et spil med den samme sjove RPG-opbygning, men som bevarer Minecraft's originale sandbox-oplevelse. Måske er det det, 2'eren vil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig