X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zero Escape Volume 3!


Svar
3of193of19Skrevet 04/07-15 10:56 
ZE3 blev annonceret af Aksys ved deres panel ven Anime Expo. Sommer 2016 til Vita og 3DS, engelsk udgave produceres samtidig med den japanske denne gang, nok pga den store succes serien har haft udenfor Japan.

Link...
SumezSumezSkrevet 17/03-16 10:27, rettet 17/03-16 10:28 
Ny trailer: https://www.youtube.com/watch?v=E8z9yogpeUA

Kotaku har en artikel der afslører en masse detaljer om spillet, men det er ting som virkelig tangerer spoiler-territorie, så jeg valgte ikke at læse særlig langt, og vil undlade at linke til den. :)

Den mest relevante detalje er:
Spillet bliver cinematisk, i stedet for en VN. Heldigvis er japanske stemmer en mulighed.
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om det - fordelen med en VN er at det lave budget ikke ikke går ud over oplevelsen. Ud fra traileren, virker det hele meget billigt og stift i det...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 17/03-16 12:14, rettet 17/03-16 12:19 
Kotaku artiklen nævner også at det er på vej til PC (Steam) foruden 3DS/Vita. Desuden hintes det at de to første måske kommer på Steam:

Nothing official yet, but the team slyly hinted that the first two games might make it to Steam in the near future as well.

(Artiklen er stadig potentiel SPOILER territorie, som Sumez skriver ovenfor)
http://kotaku.com/everything-we-just-learned-about-zero-escape-3-1765374818
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 17/03-16 14:27 
Ak. Limited Watch Bonus Edition er allerede udsolgt :(
3of193of19Skrevet 28/06-16 21:23 
Spillet er i øvrigt ude nu. Sidde lige og downloader Vita udgaven. :))))
Bede-xBede-xSkrevet 04/07-16 23:17 
3of19: Må jeg spørge, hvorfor du har ændret din karakter af spillet fra 8 til 10? Man bliver jo altid lidt nysgerrig, når spil vurderes i den høje ende herinde, så jeg håber ikke, det gør noget jeg spørger ind til det :)

Det får så god omtale de steder jeg følger med, at jeg sidder og overveje at gå i gang med det snart, selv om jeg ikke har spillet forgængeren. Er dog i tvivl om det er det rigtige valg..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 04/07-16 23:31, rettet 04/07-16 23:35 
Fordi jeg gennemførte det i går aftes. :)
Zero Escape Volume 3!

De filosofiske spørgsmål spillet leger med er så velintegreret i historien at jeg knapt kan kalde det andet en en af de bedste tidsrejsehistorier jeg har set før.

Men jo, spil endelig de andre spil først. Uden kendskab til 999 og VLR ville jeg nok vurdere det til 8/10 istedet.
999 kan fås billigt til iOS og hvis du har været med på PSPlus i længere tid burde du have VLR i dit bibliotek.
JmogJmogSkrevet 05/07-16 03:49 
Er 999 til iOS uden puzzles/kun historien?
Bede-xBede-xSkrevet 05/07-16 05:41 
Ja, men der er flere ports på vej. De udsendte Zero Time Dilemma på Steam for nyligt uden at have udgivet de to første. Siden har de annonceret at 999/VLR remasters med voice acting og vist nok puzzles, også kommer på andre platforme. De tweetede at det ligner et Steam skib:

https://mobile.twitter.com/Uchikoshi_Eng/status/741171506827255808

Så mon ikke Steam er givet og skulle man gætte Vita også. Måske flere?

3of19: Jeg skifter desværre mellem Plus og Gold fra måned til måned og foretrækker ofte Gold, fordi man får lov til at beholde 360 spillene, når ens abonnement udløber. Det er så også årsagen til jeg gik glip af VLR. 999 har jeg til gengæld :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 05/07-16 07:44, rettet 05/07-16 07:45 
Bede-x>
jeg sidder og overveje at gå i gang med det snart, selv om jeg ikke har spillet forgængeren. Er dog i tvivl om det er det rigtige valg..

Det er helt sikkert det forkerte valg. Der er absolut ingen grund til ikke at spille de to første, fantastiske spil i serien først :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 05/07-16 08:14 
Jeg skal nok vente. Tak for info til jer begge to :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
--Skrevet 05/07-16 08:15 
Er p.t. selv i gang med VLR (ca. 6 timer inde i spillet) og det er nu ganske okay IMO. Der går muligvis lidt for meget bekræftelse i dialogen, hvor man nogle gange tænker "hold nu kæft", eftersom en anseelig dele af dialogen bærer præg af, at karaktererne konstant bekræfter det åbenlyse overfor hinanden. Man skulle næsten tro at det var et kursus i aktiv lytning x10 :P

Når det så er sagt, så finder jeg det ganske underholdende og med en god og fængende historie. Det afvikles btw fint på PSTV (ved faktisk ikke om et whitelist hack er nødvendigt :/?)

Hvordan ser det ud med ZTD ift. fysisk udgivelse? Findes det kun som download, eller er der planer om at det kommer i fysisk eksemplar til Vita?
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 05/07-16 08:31 
Det er udkommet i fysisk eksemplar til Vita i nordamerika.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 11/07-16 12:24 
Nu fik jeg endelig bestilt spillet fra videogamesplus. Kunne ikke holde mig længere, og man kunne godt risikere at spillet pludselig bliver svært at opdrive.

m1chelsen: Har du spillet 999 også? Ville egentlig ikke anbefale at man spiller VLR uden at have spillet 999 først. Historierne er selvstændige nok til at man godt kan, men det er ærgerligt at gå glip af sammenhængen, og 999 bliver meget spoilet af VLR.

Hauke: Har du gjort noget for at læse op på historien i de to foregående spil inden du startede på ZTD? Kan næsten intet huske fra VLR lige nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/07-16 12:38, rettet 11/07-16 13:07 
Er Vita udgaven PSTV kompatibel?

Edit: Svaret er ja.
http://pureplaystation.com/zero-time-dilemma-is-now-playable-on-pstv/2016/07/
3of193of19Skrevet 11/07-16 14:38 
Sumez>
Nu fik jeg endelig bestilt spillet fra videogamesplus. Kunne ikke holde mig længere, og man kunne godt risikere at spillet pludselig bliver svært at opdrive.

m1chelsen: Har du spillet 999 også? Ville egentlig ikke anbefale at man spiller VLR uden at have spillet 999 først. Historierne er selvstændige nok til at man godt kan, men det er ærgerligt at gå glip af sammenhængen, og 999 bliver meget spoilet af VLR.

Hauke: Har du gjort noget for at læse op på historien i de to foregående spil inden du startede på ZTD? Kan næsten intet huske fra VLR lige nu.

Det nåede jeg ikke. Det var fint nok (kunne huske de store træk),
Men ellers er der denne her video, der sammenfattet fortæller alt der er sket t.o.m. den sande slutning til VLR:
(Advarsel til folk der ikke har spillet 999 og VLR: ALT bliver spoilet nådesløst. DO NOT WATCH)
https://www.youtube.com/watch?v=6vNYzwnHmX4
SumezSumezSkrevet 11/07-16 14:57, rettet 11/07-16 14:58 
Har set videoen, og den hjælper desværre ikke. Jeg synes den opsummerer 999 ret fint, men VLR's historie bliver der kørt temmelig hurtigt henover, i forhold til hvor kompleks den er. Det stemmer meget godt overens med mine minder om de store træk, men synes ikke jeg forstår noget i forhold til hvordan spillet leder op til 3'eren. Især alt det med Myrmidons, Brother og Left. Har ikke lyst til at slå noget op, af frygt for spoilers omkring ZTD.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 11/07-16 15:53 
Hvis du har set den efter at have spillet 999 og VLR bliver du ikke mere klar til ZTD :)
SumezSumezSkrevet 25/08-16 08:00, rettet 25/08-16 15:58 
Så kom jeg endelig gennem "spillet" efter 20+ timer.
Vil ikke gå så meget i detaljer pt. men det lever på ingen måder op til forgængerne. Havde håbet på en stor forløsning som slutningen af 999, men historien udviklede sig blot fuldstændig som man kunne forvente, og med så mange plot-forcerede regler og plothuller at det bliver fuldstændig umuligt ikke at være rimelig apatisk overfor alt hvad der sker.
Føler nærmest at jeg har spildt min tid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig