X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SD-kort?


Svar
nerosnerosSkrevet 01/07-15 17:30, rettet 01/07-15 17:31 
Jeg har i sinde at købe et SD card til min Macbook Air fordi jeg mangler mere plads. Super fedt at man sådan lige kan få 128GB mere plads i form af sådan en løsning.

Man kan få de 128GB cards både som alm. SD card og som et micro card med adapter til.

Der er utrolig stor forskel i prisen som både kan befinde sig på 50kr og helt op til 1000kr åbenbart! Her bliver jeg ganske forvirret angående pris og hvad der er bedst?

De såkaldte micro SD cards er de billigste af slagsen men er de gode nok? Hvilke SD cards mærker er bedst osv og skal man bare gå for en billig Kina løsning?

Hjælp mig!
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/07-15 17:39 
De findes i forskellige klasser, men hvis man går efter et der er Class 10+, så burde kvaliteten være rimeligt god.
Lige med sådan noget, plejer jeg personligt at bruge EDB priser som guide til at finde hvad der er bedst til det jeg vil have.

http://www.edbpriser.dk/tilbehoer/hukommelseskort.aspx
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/07-15 18:29, rettet 01/07-15 18:35 
neros>
Der er utrolig stor forskel i prisen som både kan befinde sig på 50kr og helt op til 1000kr åbenbart! Her bliver jeg ganske forvirret angående pris og hvad der er bedst?

De dyre kort har højere skrive- og læsehastighed. Det er en vigtig ting, hvis du tit flytter rundt på mange og/eller store filer. Ellers får du hurtigt lange løg.

Hvis du kan nøjes med 64GB (og din Macbook understøtter SDXC UHS-II), er det her det hurtigste, du kan få:
http://www.edbpriser.dk/hukommelseskort/sandisk-extreme-sdxc-uhs-ii-memory-card-64-gb-uhs-class-3-id-8165157.aspx
Det læser 280MB/s og skriver 250MB/s. Det svarer nogenlunde til en SATA II SSD.

Men hvis du hellere vil have 128GB og kan nøjes med 100MB/s er det det her dyr, du skal gå efter:
http://www.edbpriser.dk/hukommelseskort/pretec-sdxc-uhs-i-memory-card-128-gb-uhs-class-1-id-8280007.aspx

Hvis hastigheden ikke er så vigtig, kan du roligt gå efter de lidt billigere.
AV Intelligent Terminal
WikzoWikzoSkrevet 01/07-15 18:33 
Du kan læse lidt mere om micro SD-kort og hastigheder på nedenstående link.

Lifehacker: Does it Matter What Class Micro SD Card I Have in my Android Phone?
nerosnerosSkrevet 01/07-15 21:54, rettet 01/07-15 21:55 
Ok det er nok helt klart bedst med det hurtigste overhovedet, men 1000kr lige nu får jeg nok ikke lige råd til. Godt at i lige kunne hjælpe mig det var vigtigt det med hastighederne. De SD Cards jeg har set på ebay har ikke 100MB/s eller 280MB/s ihvertfald så det må være derfor visse Cards er så billige. Så må jeg lige spare lidt sammen ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/07-15 23:41 
Pas på med ebay. Der er mange klon kort i omløb, som desværre er noget værre bras. Når det kommer til sådan noget så ville jeg holde mig til sikre firmaer herhjemme, som får direkte fra leverandøren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 02/07-15 09:51 
Ok tænkte det nok det er også nogle helt uhyggelige billige SD cards der ligger derude. Køber et her hjemme :-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig