X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gode SNES action platform spil?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 04/08-03 13:11 
Findes de?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JuggernautJuggernautSkrevet 04/08-03 13:23 
Hmm. Det må man da svare ja til. Afhængig af hvad man synes er action platform. En af mine favoritter er Gods :)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RJKRJKSkrevet 04/08-03 13:24 
De to SNES Castlevania-titler? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/08-03 13:27 
Og selvfølgelig Contra, ikke at forglemme :D
dRxLdRxLSkrevet 04/08-03 13:34 
Gods er så vidt jeg husker alt for langsomt. Contra sker der så vidt jeg kunne se alt for lidt i (er jo forkælet med Gunstar Heroes).

Castlevania på SNES er jeg lidt lunken overfor men vil evt. give dem endnu en chance. De er heller ikke fleksible nok i deres gameplay hvis du spørger mig.

Det bedste platformspil jeg har spillet på SNES indtil videre er Mickey Mania, der findes i en bedre version til Mega Drive =)

Hvad med noget i stil med Shinobi III eller Gunstar Heroes (begge til Mega Drive)?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TurricanTurricanSkrevet 04/08-03 13:35 
Super Turrican går vel ind under den kategori...
The Gods pause for a moment...
dRxLdRxLSkrevet 04/08-03 13:37 
Ja, det havde jeg glemt, der er 2 stykker, og så vidt jeg kunne se er de rigtig gode.

Brød mig ikke ret meget om Mega Turrican (megadrive versionen), så måske mangler gameplayet det jeg har brug for.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TurricanTurricanSkrevet 04/08-03 13:43 
Earthworm Jim var faktisk ret grineren. Men det er mange år siden jeg har spillet det..
The Gods pause for a moment...
dRxLdRxLSkrevet 04/08-03 13:50 
Jeg syntes at det var alt for uklart hvad det egentlig gik ud på i EJ spillene. Meget af tiden hopede jeg bare rundt. Det logiske flow var ikke til stede.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 04/08-03 13:59 
Actraiser 2 og Skyblazer er fede. Actraiser 1 er også okay hvis man kan leve med "Simcity" delen.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KTCKTCSkrevet 04/08-03 14:01 
Demons Crest er en af mine favoritter...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 04/08-03 14:04 
Demons Crest er langt mindre action packed end Ghouls'n'Ghosts, som jeg da lige er kommet i tnake om at jeg gerne vil kigge på i SNES versionen hvor den skulle være en del anderledes.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 04/08-03 14:07 
Ghouls'n'Ghosts er forskelligt fra Arcade til SNES, selvom det overordnede design er ret ens.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 04/08-03 14:19 
Jeg havde stor fornnøjelse med Donkey Kong Country, selvom man ikke rigtigt kan pløkke med noget. Generelt var det nok Super Mario World, som jeg blev mest afhængig af.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 04/08-03 14:22 
De to serier er alt for langsomme til min smag.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
One1One1Skrevet 04/08-03 14:56 
Hvis du mener der sker for lidt i Contra 3 tvivler jeg på du finder nogle spil.
quadquadSkrevet 04/08-03 14:58 
Han mente nok Donkey Kong og Mario,
dRxLdRxLSkrevet 04/08-03 15:03 
Jeg mente faktisk SNES versionen af Contra, den virkede enormt tom og øde da jeg spillede den.

Jeg fandt Mega Drive versionen er noget mere inspirerende omend uendeligt meget sværere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 04/08-03 18:08 
Udover de nævnte..

Ok, hvis det er noget lidt mere "action packed" du er ude efter..

Mega Man X spillene, alle tre
Mega Man 7
Actraiser
Super Metroid
Sparkster (det kiggede vi jo på til sidste KT, jeg synes det er sjovere end MD spillet)
Earthworm Jim spillene
Super Ghouls 'n' Ghosts
Skyblazer (hej StrideR ;))

Det er dog mere eller mindre begrænsede hvor meget "action", der er i de titler. SNES har dog et kæmpe udbud af ganske underholdende klassiske platformsspil.

CastleVania burde du ikke give dig i kast med som "et action platformspil". Som du selv siger, er gameplayet/kontrollen i de ældre titler i den serie en anelse stiv i det. Dette synes jeg dog selv er en del af charmen, gør at man tænker anderledes, mens man spiller spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 04/08-03 18:15 
dRxL >
Jeg mente faktisk SNES versionen af Contra, den virkede enormt tom og øde da jeg spillede den.

Nå, troede lige jeg havde været bare lidt opmærksom der, men tjek tidspunktet - jeg kan undskyldes ;)
SumezSumezSkrevet 04/08-03 18:27 
Jeg synes ikke SNES Contra er mere "kedeligt" end MegaDrive spillet. Sidstnævnte er bare, som konkluderet mange gange efterhånden, noget sværere!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 04/08-03 19:30 
Ghouls'n'Ghosts er forskelligt fra Arcade til SNES, selvom det overordnede design er ret ens.

Nu hvor jeg har spillet det lidt mere, må jeg gå kraftigt imod den udtalelse. Artur kan dobbelthoppe i SNES versionen, men kan til gengæld ikke skyde hverken op eller ned men kun horizontalt. Det er dæleme ærgerligt for det gør at spillet en helt anden oplevelse end de andre versioner. Jeg synes at huske at et af de senere sæt sko i Master System versionen, hvis upgrade system er fundamentalt anderledes end de andre versioner, giver mulighed for dobbeltjump, men det ændrer jo ikke på at SNES versionens gameplay er helt og aldeles anderledes end Arcade og MegaDrive versionerne.
Og så har jeg ikke en gang været inde på at banerne er helt anderledes end dem man finder i de gode versioner, og at det irriterer mig grusomt at man ikke kan nakke Ghouls der er ved at komme op af jorden før de er fri af deres kiste, på den måde man kan med reaperne i de gode versioner.
Øv!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 04/08-03 20:00 
Super Ghouls 'n' Ghosts er bestemt anderledes end de ældre arkadeversioner (men der findes vist et til Amiga, der er lidt mere lig?)
Personligt synes jeg klart SNES spillet er bedre. Det er meget mere varieret og sjovt at spille. Gennem hele banen er der en masse elementer man skal mestre for at komme videre, og jeg får selv en meget bedre oplevelse af SNES spillet end arkadespillene og eksempelvis NES og Master System spillene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 04/08-03 21:03, rettet 04/08-03 21:05 
Så er arcadeversionerne heller ikke ældre end fra '88 mod SNES-versionens '91.
Jeg tror forresten du roder lidt rundt i tingene ved at antyde at der kom en version af Ghouls'n Ghosts til NES. Faktisk var det en port af forløberen Ghost'n Goblins der kom til NES. Sjovt nok minder monstrene i første bane af SNES versionen rigtig meget om dem i Ghost'n Goblins, hvor man iøvrigt heller ikke kan skyde op eller ned. Der er tilsyneladende lidt for meget "homage" i SNES spillet :(
Det er i hvert fald et Ghouls'n Ghosts spil langt mere af navn end af gameplay.


Og så må jeg heller lige dementere det rygte jeg næsten satte i gang lidt længere oppe. Man kan ikke dobbelt-hoppe i SMS versionen af Ghouls'n Ghosts, men til forskel fra andre versioner som jeg har spillet har man en hel del air-control. At man i SNES versionens har mulighed for at ændre retning med det andet hop er noget helt andet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 04/08-03 21:06 
Super Star Wars serien og Indiana Jones spillet er da heller ikke helt dårlige?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 04/08-03 21:14 
dRxL >
Så er arcadeversionerne heller ikke ældre end fra '88 mod SNES-versionens '91.

Så er de vel også ældre end SNES versionen?
Jeg tror forresten du roder lidt rundt i tingene ved at antyde at der kom en version af Ghouls'n Ghosts til NES. Faktisk var det en port af forløberen Ghost'n Goblins der kom til NES.

Ghosts 'n Goblins er da ikke mere forskellig fra Ghouls 'n Ghosts end Super Ghouls 'n Ghosts er. Jeg har ikke rodet rundt i noget, det er samme serie.
Super GnG er et genialt spil, og du bør uden tvivl give det en chance, men lad være med at sammenligne det for meget med forgængerne.
Og ja, man har ikke en skid kontrol i luften andet end det dobbelthop, men som CastleVania fan, kan jeg jo lide den slags :)

Born2Play >
Super Star Wars serien og Indiana Jones spillet er da heller ikke helt dårlige?

Indiana Jones er udmærket, det er jo Factor 5 der har lavet det :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 04/08-03 21:31 
"Ældre arcadeversioner"?

Der er kun ét Ghouls'n Ghosts til arcade. Derudover er der Ghosts'n Goblins, som er 1'eren.

Ikke andre...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/08-03 21:32 
dRxL >
Brød mig ikke ret meget om Mega Turrican (megadrive versionen), så måske mangler gameplayet det jeg har brug for.

Eh... er Mega og Super Turrican ikke de samme bare med forskellige navne, der matcher maskinerne?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 04/08-03 21:38 
Jeg sætter mig ned og gennemfører det, men indtil videre holder jeg på at arcadeversionen/megadrive er et langt bedre spil med mere præcis kontrol og deraf gameplay.

Så er de vel også ældre end SNES versionen?

Jo men ikke længere fra hinanden i teknisk udvikling end at arcadeversionen er fuldt på højde med SNES ditto. Det kan man ikke sige om Ghost 'n Goblins der ligger langt tilbage i tid.

Ghosts 'n Goblins er da ikke mere forskellig fra Ghouls 'n Ghosts end Super Ghouls 'n Ghosts er. Jeg har ikke rodet rundt i noget, det er samme serie.

Nu mere end antydede jeg at SG'n'G var et tilbageskridt i forhold til de fremskridt Ghouls 'n Ghosts gjorde fra Ghost 'n Goblins.
Det at kalde det for Super Ghoul'n Ghosts skaber jo en forventning om at spillet er nært beslægtet med og af samme kvalitet som arcadeversionen. Det ville have været mere passende at kalde det Super Ghost 'n Goblins da gameplayet er mere identisk med dette. Faktisk er magisystemet den eneste gameplayforbedring fra Ghouls 'n Ghosts som de har taget med over i "super" versionen. Og så har de tilmed ændret det og våbnene rigtig meget :(

Som mit sidste indicie for SNES versionen underlegenhed vil jeg gerne fremføre følgende links:

SNES: http://www.gamefaqs.com/console/snes/review/9408.html
Genesis: http://www.gamefaqs.com/console/genesis/review/6428.html

Bemærk hvordan SNES versionen har fået meget blandede anmeldelser.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 04/08-03 21:40, rettet 04/08-03 21:41 
Var GnG til Megadrive ikke en launchtitel, som var lavet til at demonstrere hardwaren og som Sega var indvolveret i på en eller anden måde?

Jeg har overhovedet ikke checket op på det, men jeg synes bare at erindre noget bladværk fra 89, der sagde noget om dette...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 04/08-03 21:43 
Konsolkongen >
Eh... er Mega og Super Turrican ikke de samme bare med forskellige navne, der matcher maskinerne?

Desværre ikke, de deler visse ligheder, med baner og lignende men af hvad jeg kan se i attract-mode til SNES versionen (som jeg endnu ikke har spillet) er det det bedre spil med langt flere grafiske effekter og lir.
F.eks. er der en boss i begge versioner der er en knyttet næve. I SNES versionen er den mode7'et og laver alt muligt gejl med at dreje rundt og lignende mens den megadrive versionen kun bevæger sig rundt på skærmen, op-ned og til siderne indtil man dræber den. Desuden er der helt sikkert nogle baner i SNES versionen som jeg ikke har set i megadrive ditto. Men jeg har anbragt det på listen over spil der skal gennemføres, og så må jeg hellere lige tage turen igennem MD versionen også, så sammenligningen kan blive mere præcis.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 04/08-03 21:48, rettet 04/08-03 21:50 
RJK >
Var GnG til Megadrive ikke en launchtitel, som var lavet til at demonstrere hardwaren og som Sega var indvolveret i på en eller anden måde?

Jeg har overhovedet ikke checket op på det, men jeg synes bare at erindre noget bladværk fra 89, der sagde noget om dette...

Sega fik lov at konvertere spillet til MegaDrive. Det var den gang. I tittelskærmen står der noget i retning af copyright capcom 1988, reprogrammed by Sega 1989.
Der er i øvrigt tale om en meget arcadetro port, hvor den eneste forskel jeg har bemærket er dårligere musik/lyd og lettere nedgraderet grafik med færre farver.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 04/08-03 22:06, rettet 04/08-03 22:06 
Jeg tør også godt lægge hovedet på blokken og sige, at opløsningen er lavere. Både CPS og CPS2 kører med nogle rimelig specielle brede opløsninger (384x224).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 04/08-03 22:37 
RJK >
"Ældre arcadeversioner"?

Der er kun ét Ghouls'n Ghosts til arcade. Derudover er der Ghosts'n Goblins, som er 1'eren.

Ikke andre...

Så er der da også to? Hvorfor har i sådan et problem med at se Goblins og Ghouls som to spil i den samme serie? Super Ghouls 'n Ghosts er en opfølger til Ghouls 'n Ghosts, ikke en konvertering af spillet, og er ligeså selvstændigt som de andre spil i serien..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 04/08-03 22:45, rettet 04/08-03 22:48 
Som jeg har forsøgt at argumentere for så virker det mere som en opfølger til Ghost 'n Goblins der lukreerer på Ghouls 'n Ghosts' gode navn.

Lighederne er for slående til at tænke Ghouls 'n Ghosts som andet end en opfølger til Ghost 'n Goblins, men det tager vi (jeg gør i hvert fald) for givet og har det slet ikke til diskussion.

Mht. forskellen i opløsning mellem genesis og arcade, så er jeg enig, jeg tænkte det bare ind under "dårligere grafik" da jeg skrev den tidligere post.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 04/08-03 22:52 
Sumez >
Så er der da også to?

Jeg læste bare dit indlæg som om, at der skulle være mere end et ældre arcadespil i serien end Ghouls'n Ghosts...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/08-03 23:08 
dRxL >
...spil med langt flere grafiske effekter og lir.
F.eks. er der en boss i begge versioner der er en knyttet næve. I SNES versionen er den mode7'et og laver alt muligt gejl med at dreje rundt og lignende mens den megadrive versionen kun bevæger sig rundt på skærmen, op-ned og til siderne indtil man dræber den...

Nice! en af mine venner har det til Snes, det skal jeg da lige ned og game så.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 04/08-03 23:15 
Meld gerne tilbage om dine indtryk af forskellene mellem de to versioner.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarklynoonDarklynoonSkrevet 05/08-03 12:12 
hvad med Hagane til Snes? jeg har ikke selv prøvet det,men jeg har kun hørt godt om det
Mortal Kombat the mother of all fighting games
NaieraNaieraSkrevet 05/08-03 13:19, rettet 05/08-03 13:20 
Hallo StrideR, fortæl så om Hagane :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 05/08-03 13:33, rettet 05/08-03 13:38 
Pheew det var et langt emne om Ghouls 'n' Ghost (gider ikke at læse det igennem), men kan sige:

-Super G'n'G til snessen er for mig den bedste version (wow ;)
-GBA versionen har nye baner inc. (har dog ikke spillet dem).
-Super grafx versionen er vist den bedste konvt. til hjemme konsol. (minus SS ver. som sikkert er arc. perf.??? ~ emulated)
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/08-03 14:50 
dRxL >
Meld gerne tilbage om dine indtryk af forskellene mellem de to versioner.

Yes... det gør jeg så nu...

Snes versionen er klart den bedste!
Banerne er meget anderledes og varierede i forhold til MD versionen. Lyden er bedre, og så er de 3D agtige effekter på hånden skide godt lavet.
Desuden har man flere våben, og nogle af dem vil man kunne genkende fra Turrican til C64...

Men hvor er krogen? Den mangler altså! Det er på den anden side med til at gøre MD versionen lidt sejere, og Musikken er klart federe i MD spillet.

Fik også prøvet Super Turrican 2... men det er skod.

Men alt i alt er der ikke så meget forskel. Det virker som om at Super Turrican er en udvidelse af Mega T, eller omvendt. Da figurende er næsten de samme.
Største forskel er sværhedsgraden Super er langt sværere end Mega.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/08-03 17:55 
Star Soldier >
-GBA versionen har nye baner inc. (har dog ikke spillet dem).

Hvis man ikke går specielt meget op i at eje original-udgaven, kan jeg klart anbefale GBA-versionen. Der er mange ret seje nye tiltag, der virker som om de altid burde have været i spillet. De nye baner er ikke de fedeste, men de er sjove at prøve, og så er de også baseret på settings fra det oprindelige Ghouls 'n Ghosts (f.eks. den bane med møllerne og "stenskilpadderne").

Save funktionen er med til at gøre det muligt at koncentrere sig om hver enkelt bane og lære den bedre.
Helt klart et topspil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig