X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dark Souls 3


Svar
SumezSumezSkrevet 17/06-15 23:25 
From Software ligger godt nok ikke på lade side... med en release forventet til tidlig 2016, bliver DS3 det femte spil i serien, på en periode på kun 7 år. Man skulle tro det var FIFA.

Der blev tilsyneladende fremvist en gameplay demo på E3, men der er ikke dukket nogen videoer op fra den. :(

Her er lidt om de nye tiltag i kampsystemet:
Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
191 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 18/04-16 00:03, rettet 18/04-16 00:04 
De fleste fjender kan dræbes ved at smide dem ud over kanten. Hvis de ikke selv gider derud, er det en stor fornøjelse at lave backstab på bedste This Is Sparta manér.

Normalt synes jeg dog det er lige lovligt cheap, og går ikke bevidst efter det udover oppe under loftet i cathedral of the deep hvor spillet tydeligt opfordrer til det
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/04-16 08:02 
Nyt i store ting der er rimelig nemt a misse. Spoilers er kun hvis man ikke har været igennem det nævnte område endnu:

Undead Settlement
SPOILER-TEKST:
Man kan tage elevatoren op til toppen af tårnet, hvor kæmpen skyder sine styre pile/spyd fra.
Jeg fatter slet ikke hvordan man skal opdage dette, og det er et rent tilfælde jeg lige faldt over metoden: Man skal rulle hen over knappen på elevatoren så man ikke kører med ned, så bliver det muligt at køre op med den efterfølgende

Catacombs:
SPOILER-TEKST:
Broen man løber over inden bossen kan ødelægges, så man kan klatre ned af den og finde et helt nyt område.

Jeg kunne meget godt tænke mig at høre hvis folk kender mere af lignende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/04-16 08:19, rettet 18/04-16 08:19 
@Undead Settlement thing: Cool, tak Sumez :) At opdage den slags er jo en del af det, der gør DS cool.
j/k
SumezSumezSkrevet 18/04-16 08:20 
Ja, så længe man ikke forventer at man opdager al den slags selv :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/04-16 08:23, rettet 18/04-16 08:23 
Mange ting opdager man jo også først, når man har været i den anden ende :)
j/k
SumezSumezSkrevet 18/04-16 08:33 
Der er desværre også rigtig mange ting jeg har misset og er gået glip af. Rimelig frustrerende, når et NG+ playthrough er ekstremt usandsynligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/04-16 08:52, rettet 18/04-16 08:53 
slk486>
Mange ting opdager man jo også først, når man har været i den anden ende :)

Lige i det tilfælde, vi taler om...
SPOILER-TEKST:
kommer jeg til at tænke på, at man kan nå at se det, fordi elevatoren starter nede og går op (med fyren fra den første DS), når man kommer til den første gang.
j/k
SumezSumezSkrevet 18/04-16 09:40 
Jeg gik ud fra at man ville finde en måde at komme derop meget senere i spillet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 18/04-16 11:17 
Jeg synes bare det er fedt med alle de gemte items, questlines, covenants etc. og for mig er det en væsentlig del af Souls serien. Det er en fremragende måde at belønne den nysgerrige og modige.

Da jeg sidder fast ved træet, har jeg grundigt støvsuget Undead Settlement og High Wall of Lothric. Især Undead Settlement gemmer på en stor mængde af skjulte områder! Den største belønning blev en ring som har været en væsentlig del af alle mine builds i Souls serien. Den er grøn. :P

Er fortsat lidt i tvivl om hvilken vej mit build skal gå. Har været omkring de fleste sammensætninger i de øvrige spil og alt har sine fordele og ulemper. Foreløbig har jeg fordelt mine levels nogenlunde jævnt, men jeg skal helt sikkert specialiseres, når jeg finder den rigtige kombination af udstyr. Mit Longsword +3 håndterer det meste, men Irithyll Straight Sword frister selvom det må opgraderes med twinkling titanite.

Alt kører i øvrigt fortsat upåklageligt efter cirka 8 timer.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 18/04-16 11:29, rettet 18/04-16 11:29 
Træet er ekstremt nemt så længe du holder dig fra den hvide hånd mens den er i luften. Så længe der er "bylder" rundt omkring der stadig kan smadres, kan du gøre en del skade på det uden at være i særlig stor fare.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/04-16 11:50, rettet 18/04-16 11:51 
Shhh. Hold op med at snakke om Dark Souls! Kan ikke ikke fokusere! :D

Er også i gang med at rode rundt i Undead Settlement. Giver mig en Resi 4 vibe :)

Spiller du på PC Papand? Har ikke haft nogen som helst problemer på min.
j/k
SumezSumezSkrevet 18/04-16 11:55, rettet 18/04-16 11:56 
Jeg er kun halvvejs(?) gennem DS3 og glæder mig allerede til det næste From Software spil i denne stil >_>

Det er lidt vildt at det kun er 7 år siden Darkbeat lavede en tråd om Demon's souls som var på vej, og der er allerede 5 spil i "serien".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 18/04-16 12:00 
Miyazaki har allerede fastslået at dette er det sidste spil i serien, og at de næste projekter bliver noget helt andet. Jeg er dog også sikker på, at de nok skal vende tilbage til formlen. Det skulle ihvertfald være første spiludvikler i historien der valgte at skyde deres mest populære malkeko. ^_^
SumezSumezSkrevet 18/04-16 13:43 
Spørgsmålet er hvad der defineres som "noget andet".
Jeg ville slet ikke have noget problem hvis de talenter der nu står for Souls-spillene, bygger noget helt nyt - der vil uden tvivl være ting man kan genkende - det fantastiske leveldesign er ikke noget der har med serien at gøre, det ligger i hovedet på folkene der står bag.
Det er nok heller ikke utænkeligt at Bloodborne 2, i From's verden, sagtens kan kategoriseres som "noget helt andet". Omvendt ville jeg blive ufatteligt vild i varmen over et Shadow Tower 3, med produktionskvaliteten fra Dark Souls.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/04-16 13:44 
Faktisk skrev jeg lige netop et eller andet sted forleden dag, at hvis der er noget der arbejder imod DS3, så er det at alt det genkendelige fra de tidligere Souls-spil, fjerner lidt af den mystik og magi der kendetegnede den første gang man prøvede både Demon's Souls og Dark Souls 1.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-16 13:52 
Jeg kan forudse at jeg kommer til at hade hvor nemt det er at lave sparket i DS3. Da jeg bruger Scimitar resulterer det i stedet i et underligt backflip, som jeg kommer til at lave igen og igen uden at ville det.
Resultat, jeg er oppe imod en stor fjende, jeg backflipper ind i et hjørne og har derved mistet alle muligheder for at dodge = jeg er død.
Dumt, virkelig dumt From Software...
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 18/04-16 13:57 
Jeg er helt enig Sumez. Objektivt tror jeg egentlig Dark Souls 3 er et bedre spil, men følelsen da jeg spillede Demon's Souls og Dark Souls er vanskelig er hamle op med.

Så længe From holder fast i grundstenen for Souls / Bloodborne, så skal jeg nok købe alt de spytter ud med figur, pis og papir, koste hvad det koste vil. :D

slk486>
Shhh. Hold op med at snakke om Dark Souls! Kan ikke ikke fokusere! :D

Er også i gang med at rode rundt i Undead Settlement. Giver mig en Resi 4 vibe :)

Spiller du på PC Papand? Har ikke haft nogen som helst problemer på min.

Jeps. Kører også som en drøm her, men blev en anelse skræmt af de mange crashes der blev rapporteret på Steam forummet. Både Dark Souls 1 og 2 kørte også perfekt på PC'en, selvom førstnævnte krævede en mindre mod / patch.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
slk486slk486Skrevet 18/04-16 14:02 
Konsolkongen>
Jeg kan forudse at jeg kommer til at hade hvor nemt det er at lave sparket i DS3. Da jeg bruger Scimitar resulterer det i stedet i et underligt backflip, som jeg kommer til at lave igen og igen uden at ville det.
Resultat, jeg er oppe imod en stor fjende, jeg backflipper ind i et hjørne og har derved mistet alle muligheder for at dodge = jeg er død.
Dumt, virkelig dumt From Software...

Sjovt nok har jeg haft ikke haft nogen problemer med at komme til at lave backflip overhovedet.
Fandt ud af, at parry/riposte er bundet til det skjold man bruger - ret irriterende. Bruger pt skjold med 100% physical, men som "forwarder" mine Scimitar's special, istedet for parry og har endnu ikke fundet et 100% physical med parry. Hvorfor kunne det ikke være valgbart? Min gameplay stil har altid været dual hand og parry/riposte, med lidt skjold til bestemte steder/fjender... Arg :)
j/k
slk486slk486Skrevet 18/04-16 14:03 
Papand>
Jeps. Kører også som en drøm her, men blev en anelse skræmt af de mange crashes der blev rapporteret på Steam forummet. Både Dark Souls 1 og 2 kørte også perfekt på PC'en, selvom førstnævnte krævede en mindre mod / patch.

Spillede også DS1 via Steam (og patch), og det kørte også altid uden de mindste issues.
j/k
SumezSumezSkrevet 18/04-16 14:48, rettet 18/04-16 14:48 
Det har endnu ikke lykkedes mig at udføre et eneste parry/riposte. Er vi helt sikre på at det faktisk findes i spillet, og ikke bare er noget I påstår at gøre brug af for at spille smarte? :P

I Bloodborne gjorde jeg det konstant, og det gjorde mange af bosserne (f.eks. ham den høje gut på taget, alle andre mente var så svær) supernemme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/04-16 14:53, rettet 18/04-16 14:55 
Jep, det findes - jeg HAR udført det :D men det kræver et skjold, der har parry, som "special".
Savner det især mod de forskellige knights, da jeg slet ikke har nok poise til at modstå deres angreb blot med skjold.
j/k
SumezSumezSkrevet 18/04-16 15:35 
Jeg har et skjold med parry, så meget galt på den er jeg alligevel heller ikke :P
Ethvert forsøg på at udførre et parry har bare resulteret i min umiddelbare død. Selv imod de svæklinge man møder i tutorial'en som kun eksisterer netop for at man kan øve sig i parry...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/04-16 15:57 
Tjah, så er du nok bare helt udenfor rækkevidde :p

Måske er timingen ændret? Synes nu det har været som det plejer, når jeg har brugt det.
j/k
SumezSumezSkrevet 18/04-16 15:59 
For lige at være helt konkret så ja, det er et timing-spørgsmål. Jeg har lavet parry i Souls-spil, men har altid været dårlig til det. Og jeg mener det når jeg siger at det endnu ikke er lykkedes mig at gøre det én eneste gang i 3'eren. Det er virkelig sært, for som nævnt havde jeg ingen problemer med pistol-parry i Bloodborne. Umiddelbart burde den eneste forskel vel være afstanden til fjenden?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 18/04-16 16:10 
Jeg stinker til party, men har brugt det imod de store knights i spillet med succes :/ lyder weird at det ikke er lykkedes en eneste gang, hvis de før har gjordt det o de andre spil :/ det må være timingen :/
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 18/04-16 16:27 
Læste lige op på det. Timingen er ændret, i forhold til "1'erne", og det samme som i 2'eren, hvor jeg heller ikke kunne finde ud af det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-16 17:31 
Det gir vel meget god mening? :)
Jeg har aldrig brugt det, synes aldrig jeg har formået at kunne time det i nogen af spillene.
I Bloodborne var det dog ret nemt og blev brugt flittigt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 18/04-16 19:26, rettet 18/04-16 19:36 
Sumez>
For lige at være helt konkret så ja, det er et timing-spørgsmål. Jeg har lavet parry i Souls-spil, men har altid været dårlig til det. Og jeg mener det når jeg siger at det endnu ikke er lykkedes mig at gøre det én eneste gang i 3'eren. Det er virkelig sært, for som nævnt havde jeg ingen problemer med pistol-parry i Bloodborne. Umiddelbart burde den eneste forskel vel være afstanden til fjenden?

Jeg bruger parry og riposte konstant. Især mod de større fjender, og jeg kan bestemt mærke, at der er et længere parry vindue nu end der har været i de tidligere spil, hvilket bare er dejligt. Jeg ved at visse af skjoldene ikke har en parry-funktion, men det lyder virkelig mærkeligt at det ikke er lykkedes dig. Jeg har set dig spille Ninja Gaiden i timevis og ved at dine reflekser og sans for timing er langt mere præcise end mine, så det må være noget andet end det. Jeg spekulerer på om ens valgte våben eller stats også er en faktor? Jeg bruger næsten eksklusivt sværd, så prøv for sjovs skyld dette setup for at se om det er dine våben og skjoldvalg der er årsagen til at du ikke kan lave parry og riposte:

Bevæbn dig med enten et broadsword eller longsword. Single-hand.
Vælg Knight Shield, East-West Shield eller Small Leather shield.
(De fleste små, buckler-lignende skjolde har parry og tilbyder også de længste parry-vinduer, men de nævnte er dem jeg selv har prøvet og VED det virker perfekt med.)

Find et af de tidligere områder med nemme townsfolk-agtige fjender. Lige før din modstander er ved at ramme dig med en angrebsanimation, tapper du hurtigt på L2 (knappen skal ikke holdes inde). Din avatar burde nu parere angrebet ved at slå skjoldet hårdt ud til venstre og du bør høre en høj *thump!*-lyd der indikerer at din fjende nu er staggered i et sekund eller to. Tryk dernæst R1 (skal ikke holdes inde) for riposte.

* Med de tidlige fjender behøver du ikke engang være så præcis, men kan ofte trykke allerede halvvejs gennem deres angrebsanimation og du kan sågar være heldig at lave en parry allerede når du ser dem lægge an til et sving.

Jeg tror ikke jeg har misset et eneste parry-vindue på de tidlige fjender med ovenstående setup.
SumezSumezSkrevet 18/04-16 22:12 
Jeg har i hvert fald kunnet konkludere at forskellige skjold har helt forskellig timing til parry. Jeg tror det er det der smadrer det for mig. Den lange animation op til parry effekten (på det store 100% physical skjold jeg bruger nu) gør det umuligt for mig at time. Alle fjenderne har virkelig et utal af forskellige mulige angreb, og mange er næsten umulige at kende timingen på indtil kort før det connecter, hvilket gør det nemt nok at rulle gennem, men et parry kræver at man er klar længe i forvejen :/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/04-16 22:17 
Er iøvrigt nu 30 timer inde i spillet, og har ikke længere tal på alle de bosser jeg har nedlagt. Har placeret to lord cinders, og har vistnok en tredje lige rundt om hjørnet. Mit indtryk af spillets bosser er stadig lige positivt. De bliver ved med at være varierede, og kan alle klares med lidt snilde selvom de virker umulige til at starte med.

Jeg kan mærke spillets slutning lige rundt om hjørnet, men det må meget gerne blive ved meget, meget længere. (lige modsat DS2 der bare aldrig ville slutte)
Er spændt på hvor meget jeg har endnu, men vil gerne undgå at have noget spoilet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 18/04-16 23:44 
Fik lige lavet en lille video med mit SL 70ish build indtil videre.
Herfra skal jeg bare lvl min equip load stat og ellers finde tungere armor :D

Ingen direkte spoilers - andet end lidt lokationer og combat...

https://m.youtube.com/watch?v=2C5sVylN_Xk
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 19/04-16 07:37 
Sorry, var nød til at unsubbe indtil jeg har gennemført - scenarier i thumbnails og titler ;)
j/k
--Skrevet 19/04-16 09:33 
Helt ok :D
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 20/04-16 11:27, rettet 20/04-16 11:29 
Dark Souls The Board Game
Ser faktisk ud til at den måde de tager gameplay-mekanikker fra spillene er ret gennemtænkt.
Ser dog ud til at være mere baseret på held og risk/reward end reel taktik?

https://www.kickstarter.com/projects/steamforged/dark-soulstm-the-board-game
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/04-16 11:46 
Tjah, de påstår det er taktisk, men der er vel altid en portion held involveret i brætspil med terningekast.

Det ser rigtig cool ud.
j/k
SumezSumezSkrevet 20/04-16 13:56, rettet 20/04-16 13:57 
Sumez>
Nyt i store ting der er rimelig nemt a misse. Spoilers er kun hvis man ikke har været igennem det nævnte område endnu:

To nye:

Dungeon-området (hvis man spiller online, er der nok beskeder der hinter kraftigt til det, men hvis man overser det er det en meget stor missable!):
SPOILER-TEKST:
I det lille udendørs område hvor der sidder en lille drage-statue og kigger ud i horisonten, er der en gesture man kan bruge. Den skal ikke bruges i særlig lang tid for at have effekt, og det er ret tydeligt hvilken det er (man får den først senere i spillet)

Ikke en missable, men en ret interessant ting man kan i High Wall. Spoiler er dog ang. en boss du nok først har mødt hvis du har fået de første tre Lords of Cinder
SPOILER-TEKST:
Hvis man dræber hende damen der giver dig banneret, kan du møde Dancer of Boreal Valley med det samme i stedet for at vente til sent i spillet. Ved dog ikke om man stadig får mulighed for at komme videre til det ellers aflåste område ved at vinde kampen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/04-16 14:18 
Iøvrigt, lige en indskydelse. Jeg har endnu ikke oplevet at blive invaderet (eller have tilkaldt et rødt/lilla phantom) uden at vi begge har bukket høfligt inden vi går i kødet på hinanden. Det er fantastisk at der er så god kotume på online-delen, det tror jeg ikke er noget man ser i mange andre spil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 21/04-16 19:06, rettet 21/04-16 19:14 
Så fik jeg kværnet igennem DS3. Jeg sluttede af med et massivt str. / tank build, hvor jeg dog kunne holde equip load på <70% og dermed rulle fornuftigt, selv med tungt armor. Brugte en blanding af Exile og Havels armor. Primært brugte jeg Fume Ultra Greatsword +5, som giver MASSIV skade, samt fungerer ganske glimrende som skjold. I nogle kampe, hvor bossen var meget aktiv, brugte jeg en combo af Butcher Knife +10 / Havels skjold - Mega Tank mode :D :D :D

Jeg fik besejret alle bosser solo, på når en enkelt, hvor jeg summonede en NPC. Alle bosser blev taget, undtages en enkelt valgfri (Nameless King), som jeg ikke ville bruge mere tid på til sidst. Mit umiddelbare indtryk er, at sværhedsgraden overordnet set er "nemmere" end DS1/2, men igen tror jeg det kommer massivt an på build. Dog skete det ikke i de andre Souls spil, at jeg nakkede bosserne i første forsøg, hvilket skete en håndfuld gange i DS 3. Bonfires er der ligeledes NOK af denne gang. Der kunne godt være sparet lidt på dem, eftersom der er så mange genveje.

Alt i alt en yderst positivt oplevelse! Fedt med klare referencer til DS1 + Demon´s ift. lvl design, samt overdrevet mange shortcuts - lidt i stil med mængden fra BB.

Jeg kan nu fortsat bedre lide det overordnede helhedsorienterede leveldesign fra DS1, og det virker lidt til at DS3 er en blanding af DS1 og Demon´s på dette punkt. Lokalt lvl design, er efter min mening langt hen ad vejen noget af det bedste jeg har set i Souls serien. Det er jo helt sindsygt vidunderligt :O!!!
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 21/04-16 22:08 
Hvor lang tid endte du på?
j/k
--Skrevet 21/04-16 23:10 
Cirka 31 timer og SL101
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 21/04-16 23:53 
Fnnnnhhh huuuhhh... hahh... ham der champion bossen... -________-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/04-16 16:35 
Glem min forrige besked, jeg fik ham langt om længe, med en tilpas mængde tålmodighed og held. Nu sidder jeg så fuldstændig fast ved en af de (formodentlig :)) rigtig sene bosser i spillet. En boss der er nem nok at forudsige når man kender hans komboer, men han er så aggressiv et skjold ingenting hjælper, og en enkelt fejl betyder den sikre død. Skal være ekstrem heldig for at finde tid til at tage en estus uden at blive straffet for det.

... og det er kun første fase -_-

Jeg er virkelig tæt på at tilkalde hjælp, men har ikke lyst til at gå på kompromis med mine princippet overfor hvad jeg formoder er en af spillets primære bosser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 22/04-16 18:44 
Hvilken boss er det? Hvad build bruger du?
Spiller nu: Animal Soccer World
ClinkieClinkieSkrevet 22/04-16 20:00 
Åha, Sumez, ud fra din forrige besked, hvor du beklagede dig over "Champion..." bossen, så er jeg riiimelig sikker på hvor du er, og ja for fanden, han var ved at drive mig til vanvid! Held og lykke i hvert fald!
PapandPapandSkrevet 22/04-16 20:53 
Du har godt nok haft fart på m1chelsen. Jeg har allerede spillet 20 timer og er kun SL46! Til gengæld er mit Dark Sword +6 ved at være ret heftigt, så jeg har slagtet det meste uden de helt store problemer. Dog har jeg taget en pause nu, efter at Pontiff Sulyvahn har revet mig rundt 2 gange. Glæder mig til jeg kan lave respec, for lige nu er mine levels placeret meget spredt for at teste forskellige våben og builds.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 22/04-16 21:56 
m1chelsen>
Hvilken boss er det? Hvad build bruger du?

SPOILER-TEKST:
Prince Lorian.
Kører Dex build med standard sværd/skjold. Skjold er dog som nævnt ikke noget værd i den kamp. :)
Endte med at klare ham - gemte en video her: https://www.youtube.com/watch?v=B2dzIzGNmqU
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 22/04-16 23:40 
Papand>
Du har godt nok haft fart på m1chelsen. Jeg har allerede spillet 20 timer og er kun SL46!

Ja, det blev til en del timer i weekenden, hvor konen havde weekend vagt :P Og når jeg først er i gang med et godt spil, kan det være svært at slippe igen :)

Sumez: Vild nok kamp :) Specielt ifm. det lyn som bliver smidt. Der er heldigvis rigeligt med windup time, så det fint kan dodges IMO. Den tog mig også en del forsøg, dog ente jeg selv med at skifte mit Fume Ultra Greatsword ug med Havel greatshild / Butcherknife +10 kombination (passer med cirka samlet vægt som Fume, så jeg kunne holde det til <70% equipload) Du kan evt. se min kamp her: https://www.youtube.com/watch?v=uuvQ_gFq_2o
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 23/04-16 00:51, rettet 23/04-16 00:52 
Jeg havde giga problemer med "Biskoppen". Shit, det tog mange forsøg - MED phantom hjælpere. Endte med det alligevel lykkedes at tage den alene. Havde slet ikke HP nok, så den mindste uheldighed kostede mig livet.

Heldigvis videre igen :)
j/k
SumezSumezSkrevet 23/04-16 15:17 
@slk: Det var også den første boss jeg følte at jeg stødte hovedet imod muren med. Især fordi man ikke kan rulle gennem hans angreb - eller, man kan, men hans rytme er så utilregnelig at det slet ikke er til at time ordenligt, og han har næsten ingen pauser mellem hans angreb. Jeg endte selv med at sætte 100% lid til mit skjold, og aldrig prøve at få mere end ét jab ind ad gangen, og så ellers bare være tålmodig. Når først man har luret ham, er han pludselig ret nem, og anden fase er heldigvis noget lettere, da den er meget mere forudsigelig, men ellers en rigtig fed kamp.

Modsat den video jeg postede længere oppe, hvor det virkelig var på et hængende hår, synes jeg faktisk jeg klarede kampen rigtig flot, da jeg endelig vandt. :P Kan ses her: https://www.youtube.com/watch?v=jDzDuc605G8
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 23/04-16 15:26, rettet 23/04-16 15:28 
m1chelsen>
Sumez: Vild nok kamp :) Specielt ifm. det lyn som bliver smidt. Der er heldigvis rigeligt med windup time, så det fint kan dodges IMO.

Ja, havde egentlig ikke så svært ved dem, men var virkelig uheldig med dem i den kamp hvor jeg endelig vandt, og når først de fanger en, er det virkelig farlige, det er et mirakel at jeg ikke døde. Desværre er vinduet hvor man skal dodge ret smalt, og det samme med retningen - du kan ret tydelig se problemet første gang han bruger det i kampen, hvor jeg løber rundt og prøver at finde ud af hvor han har teleporteret hen. Hvis man ikke ved hvor han står, er det lidt et spørgsmål om held, hvorvidt det er muligt at dodge det.

Ret vildt at du bare kan stå der og blokere alle hans angreb, det får virkelig kampen til at se nem ud. Da jeg prøvede på det med mit "grønskolding" af et skjold (100% physical, 85% fire, 50 stability), døde jeg bare få sekunder inde i kampen. Hvad er dine stats?? Slutbossen må da have været en leg for dig. :)

Og er der overhovedet nogen bosser der gav dig problemer med det build? Virker ikke rigtig som om der er nogen svagheder, når du stadig kan bruge fast rolls. Det minder meget om den tilgangsvinkel jeg spillede Demon's Souls og det første Dark Souls med, men et pænt stykke inde i DkS, var det ikke rigtig tilstrækkeligt længere, og især i DS2 er der godt nok ikke meget man kan regne med sit skjold til, så efter det valgte jeg at droppe den fremgangsmåde fuldstændig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
191 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig