X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dark Souls 3


Svar
SumezSumezSkrevet 17/06-15 23:25 
From Software ligger godt nok ikke på lade side... med en release forventet til tidlig 2016, bliver DS3 det femte spil i serien, på en periode på kun 7 år. Man skulle tro det var FIFA.

Der blev tilsyneladende fremvist en gameplay demo på E3, men der er ikke dukket nogen videoer op fra den. :(

Her er lidt om de nye tiltag i kampsystemet:
Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
191 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 17/06-15 23:25 
From Software ligger godt nok ikke på lade side... med en release forventet til tidlig 2016, bliver DS3 det femte spil i serien, på en periode på kun 7 år. Man skulle tro det var FIFA.

Der blev tilsyneladende fremvist en gameplay demo på E3, men der er ikke dukket nogen videoer op fra den. :(

Her er lidt om de nye tiltag i kampsystemet:
http://www.polygon.com/2015/6/17/8798005/dark-souls-3-e3-2015
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 04/08-15 19:17 
Video med lidt gameplay i slutningen, og masser af vilde monsterdesigns:

https://www.facebook.com/darksouls/videos/915403578532687/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 04/08-15 20:21 
Link som ikke kræver facebook-konto:
https://www.youtube.com/watch?v=7REpuaSbrBQ
JmogJmogSkrevet 04/08-15 20:43 
At dømme udfra hastigheden, så er det reelt Bloodborne 2.

Ikke at det er en dårlig ting.
PapandPapandSkrevet 04/08-15 22:00 
Uanset om det er kampsystemet fra Bloodborne eller Dark Souls, så kører mit hypetog for fulde damp. Videoen gav lige en spand kul ekstra.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
--Skrevet 04/08-15 22:27 
Yep hastigheden minder minder nu umiddelbart mere om BB end Souls. Håber bare ikke at der bliver givet afkald på hele equipload systemet, men det gør der nok ikke :)
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 04/08-15 23:20 
Så længe estus flasks er tilbage...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 04/08-15 23:28 
Tilbage? De har da ikke forladt serien :/?
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 05/08-15 00:12 
Jo, i Bloodborne. Jeg går ud fra at det er en af de ting de gjorde for (uden ærlig meget held) at få Bloodborne til at fremstå som "en anden serie". Der er naturligvis ingen grund til at de ikke skulle være tilbage i DS3, men så igen er der heller ikke meget grund til at de fjernede dem i Bloodborne, fremfor bare at give dem et nyt navn, som de gjorde med alt andet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 05/08-15 08:16 
Ja okay, på den måde :P Nu er Bloodborne jo heller ikke et Souls spil, så det giver jo god mening at det adskiller sig på en række punkter. Synes egentlig Bloodborne formår at adskille sig rigeligt, til at det ikke bare virker som en DS 2.5.
Samtidig blev der i BB også pillet en del af de aspekter væk, som jeg synes er sjove at nørde med i DS. Specielt build delen, virkede som en skrabet affære i BB (ift. DS2), selvom det egentlig passede godt ind i BB universet ikke at medregne equipload, nu hvor stort set alt armor var stof.

Kunne dog også godt tænke mig et BB2 på et tidspunkt, selvom jeg nok er en lille smule mere til Souls :)

Uanset hvad, så er jeg godt hypet. Det bliver nok til en preorder herfra :O
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 05/08-15 10:16, rettet 05/08-15 10:18 
Bloodborne er i den grad et Souls spil, alt andet er vist at lyve overfor sig selv. :P Det er fuldstændig umuligt for mig ikke at se det som en del af serien Demon's Souls -> Dark Souls -> Dark Souls 2 -> Bloodborne -> Dark Souls 3.
Det er nemmere for mig at ignorere Dark Souls 2 som en del af serien end Bloodborne :)

Mht. fremtidige spil så jeg hellere endnu en "ny retning" end noget der bliver brandet som Dark Souls 4 eller Bloodborne 2. F.eks. en "efterfølger" til Shadow Tower, baseret på alt det de har lært og udviklet i Souls-serien, ville være helt fantastisk!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 05/08-15 10:34 
Er tiden ikke inde til et nyt King's Field? :)

Ellers håber jeg at fremtidige udgivelser i Souls serien går i helt nye retninger mht. setting.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 05/08-15 10:48 
Dark Souls er jo bare efterfølgeren til King's Field :P

Jeg er helt klart også interesseret i flere nye interessante settings. Bloodborne var et sjovt nyt udgangspunkt, men helt generelt følte jeg mig ikke i nogen mærkbart anden setting i forhold til Dark Souls. Nu er det selvfølgelig heller ikke fordi Shadow Tower er den største afviger, men jeg ville gerne se det.... Abyss har virkelig en fantastisk stemning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 05/08-15 15:07 
Sumez>
Bloodborne er i den grad et Souls spil, alt andet er vist at lyve overfor sig selv. :P

Ja, teknikken minder meget om hinanden, men det er ikke en del af Souls serien, jeg ved ikke hvordan du kan betragte det sådant?

Hvad får dig til at mene, at det er en del af Souls serien? Ja, gameplayed minder utrolig meget om det, ingen tvivl omkring det. Der er dog stadig en hel række forskelle, som tydeligt deler serierne op. Items, builds, "tids era" spillestil ift. udstyr, og ikek mindst navnet i sig selv, som slår det meget godt fast.

At påstå at det er samme serie, bare fordi gameplayer på en lang række punkter minder om hinanden, svarer til at påstå at WarCraft og StarCraft er samme serie.
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 05/08-15 15:15 
At sige at "gameplayet minder om hinanden på en lang række punkter" er vist en underdrivelse af dimensioner. Hvis man ignorerer navngivning, er der ligeså mange ligheder mellem Bloodborne og Dark Souls som der er mellem Dark Souls og Dark Souls 2.

De fleste nummererede efterfølgere har flere fundamentale ændringer end disse to "forskellige serier". Én ting er hvordan spillet brandes, en anden ting er hvad det faktisk er. Den eneste grund til at Bloodborne ikke er et officielt Dark Souls spil, er at Sony skulle have rettighederne til Bloodborne. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 05/08-15 15:21 
Ser ud til at vi har spillet forskellige eksemplarer af de omtalte spil :D? Jeg mener at de differentierer sig på alt andet end selve gameplayed, som i grunden er en revurderet udgave af souls gameplayed.
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 05/08-15 19:25, rettet 05/08-15 19:25 
Med den logik, så kunne man jo sige at et tilfældigt Assassin's Creed-spil ikke tilhører samme serie som resten. Samme type gameplay i ny setting.

Præcis som Bloodborne vs souls.

Og der findes da også masser af spilserier med mere markante gameplayændringer end der er mellem BB og de officielle Souls spil. Havde de lanceret spillet som Dark Souls 3 havde ingen undret sig. Det er jo i høj grad samme stil og type af gameplay. En videreudvikling.
--Skrevet 05/08-15 19:48, rettet 05/08-15 22:43 
Hvis de havde lanceret BB som DS 3, så havde jeg undret mig bigtime.

Bonfires? Estus flasks? Souls? Forsimplet builds? Antal af ringe (som har massiv indflydelse på build, og har steget igennem tiden, med 4 i DS2) Demon´s: 2 - DS1: 2 - DS2: 4. Antallet af våben / skjold har ligeledes været stigende (et hav af builds), men faldt massivt i udvalg i BB, men nyt system ift. trickweapons. Ny "tids periode" med guns? Ingen fast / fatroll mekanik? Måden hvorpå skjold bruges i Souls, ift. offensiv angreb uden skjold (træskjoldet ikke medregnet).

Jeg er helt med på at selve gameplay delen teknisk føles som et Souls spil, ingen tvivl om det. Når man spiller det, kan man tydeligt mærke, at selve den tekniske del er hevet ud af Souls, ift. movement, combat, lockon, bosskampe osv. Har stopper ligheden dog også, så vidt jeg kan se :)
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 05/08-15 19:58 
Jeg har spillet hele spillet igennem, samt New Game+, og lighederne stoppede aldrig :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 05/08-15 19:59 
Nej, og Quake og Unreal er også samme serie :)
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/08-15 20:58 
Jeg kan sagtens se lighederne, men jeg er med m1chelsen her :)

Jeg synes især at de begrænsede muligheder for build og det hurtigere kampsystem får det til at skille sig ud fra DS :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 08/08-15 08:18 
Spændende video, fra souls g33k som har spillet og analyserer demoen fra Gamescom.

VaatiVidya: The Shape of Dark Souls 3 ► Gamescom Demo
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 21/09-15 10:43 
20 min. gameplay fra TGS...

https://www.youtube.com/watch?v=f_wRNNdqhw8
OdinOdinSkrevet 21/09-15 10:57 
Så. Hold. Dog. Kæft. Pigebarn. Jeg måtte simpelthen slukke for lyden midtvejs fordi hendes stemme skærer gennem marv og ben.

Derudover så ligner det den krydsning med mellem Bloodborne og Dark Souls som jeg gættede på at det nok ville blive til. Det bliver spændende at prøve kræfter med. Jeg synes ganske vist at flere spiljournalister havde sagt, at hastigheden hvormed man selv og fjender bevæger sig ligger et sted mellem Dark Souls og Bloodborne, men alt hvad jeg har set i både denne video og off-screen optagelser ligner straight-up Bloodborne.
BeanoBeanoSkrevet 21/09-15 11:24 
Ja hun er temmelig irriterende at høre på :P

Skal ikke gøre mig til DS ekspert (langt fra), men de spiller også som en pose nødder :D
SumezSumezSkrevet 21/09-15 12:01 
Odin>
men alt hvad jeg har set i både denne video og off-screen optagelser ligner straight-up Bloodborne.

Det er udelukkende positivt! :)
Det er svært at vende tilbage til Dark Souls efter Bloodborne. Kommer aldrig til at bruge et skjold igen. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 23/03-16 06:49, rettet 23/03-16 06:55 
Launch trailer som vist indeholder SPOILERS:

https://www.youtube.com/watch?v=QjY99zF3_to

Jeg så nogle tilfældige sekunder og goddamn noget lækkert creature/environment design. Igen. Svært at bedømme på min telefon, men billedkvaliteten virkede ret flimrende.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 23/03-16 08:17 
Det gik først lige op for mig at spillet står lige for døren... Med ca. tre uger til release tror jeg også jeg springer trailers og andet video over. Den slags spil skal opleves gennem overraskelsens magi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 23/03-16 15:52 
Hele setuppet / omgivelserne ved den fjende / boss ting ved 2:06 fik lige mine tanker hen på første boss i Lords of the Fallen :D?

Ud fra den del video jeg har set af DS3 indtil videre, glæder jeg mig helt sindssygt meget :D
Spiller nu: Animal Soccer World
PapandPapandSkrevet 23/03-16 18:36 
Bestilte collectors for flere måneder siden og er så ellers gået i flyverskjul for alt der hedder trailers og previews. Glæder mig helt vildt, men skal ikke have spoilet noget.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 23/03-16 19:53 
Man kan i øvrigt købe og spille den engelske Xbox One version... NU. Det udgives først om nogle uger, men da det er ude i Japan, Xbox One er regionsfri og alle digitale versioner er den samme, så virker det her:

Log ind på Xbox Store fra en computer. Skift region til Japan. Redeem nogle JP MS point koder (køb fra Playasia, amazon JP eller Xbox Storen sat til JP). Køb Dark Souls 3. Derefter er den tilgængelig under dine spil på Xboxen, da det er samme gamertag. Spillet indeholder alle de europæiske sprogpakker og defaulter til det sprog som Xboxen er sat til.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-16 22:16 
Jeg så en smule af Giant Bombs stream hvor de spiller PC-versionen. Uden at spoile noget, så ligner det bare mere af det samme og det er egentlig præcis hvad jeg gerne vil have :)

PC-versionen lader dog til at være uhyggeligt buggy og crasher nærmest hele tiden. Ved ikke hvordan det er med konsollerne, men det er værd at have i tankerne og holde øje med om det bliver rettet her op til launch.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/03-16 23:12 
Har ikke hørt om crashes, men der er framerate problemer på Xbox 1 (er iøvrigt 900p) og framepacing issues som i Bloodborne.

To en halv uge til launch i vesten, så der er tid til en patch inden da (selvom framepacing næppe løses).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-16 23:15, rettet 25/03-16 23:16 
Ja framepacing vidste jeg godt ville være et problem i konsoludgaverne. Det viste DF i deres analyse af betaen.

Da jeg oprindeligt hørte om problemet i Bloodborne var jeg virkelig turned off. Ved ikke hvor meget patchen rettede på det, for jeg spillede først flere måneder efter udgivelse og selvom jeg godt kan se problemet, har det aldrig været gamebreaking, eller tæt på for mig :)

Jeg køber det til PS4. Havde egentlig overvejet den store collectors edition, men jeg har været for sent ude kan jeg se, så jeg nøjes med SE i stedet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/03-16 23:52 
Nej, jeg var heller ikke enormt generet af det. Altså, jeg kunne tydeligt se det var der, men resten af spillet var så godt, at jeg hurtigt glemte det.
slk486slk486Skrevet 26/03-16 00:14 
Det er bare så ærgeligt, når det er sådan en åndsvag lille ting, der kan betyde så meget for oplevelsen af smoothness, at det ikke er fixet efter så lang tid.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-16 00:26 
Det er vidst et generelt problem med spillets engine.
Det er sådan helt Unity-agtigt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 26/03-16 06:33, rettet 26/03-16 06:52 
Jeg snupper det på PC. Skulle det være buggy kan jeg sagtens vente et par uger, mens de fikser det og til den tid vil konsolversionerne nok stadig køre 20-30fps med dårlig framepacing. Med i overvejelserne er også at jeg ved det vil være kompatibel med min næste PC, hvor det vil køre endnu bedre, uden man skal betale igen for en remaster. Gratis online og (forhåbentlig) cartridge-agtige loadetider spiller selvfølgelig også ind.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-16 11:46, rettet 26/03-16 11:49 
Austin fra Giant Bomb snakkede om at spillet kørte stort set perfekt med max settings på hans gtx 760, så jeg tror ikke det er fordi spillet er så krævende :)

Det kører godt nok ikke for heldigt på Xbox One ud fra den performance video DF smed op i går.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 26/03-16 12:07, rettet 26/03-16 12:36 
På Gaf var der en der postede en video, hvor det ifølge ham skulle køre 60fps (så ikke filmen for at undgå spoilers) på en i5-3570k/GTX 670, så kravene er til at overkomme og ser heller ikke teknisk imponerende ud fra de få sekunder jeg har set.

Jeg er på i7-6700k/GTX 980Ti og vil bare have konstant 60fps, gerne ved 1080p. Er som altid villig til at gå på kompromis med enhver setting inkl. opløsning, men det burde ikke være nødvendigt. De får dog ikke nogen penge før folk har sagt god for at den endelige version fungerer uden crashes.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 26/03-16 17:56 
Digital Foundry har lavet en Face-off:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-dark-souls-3-face-off

De vigtigste punkter:

Både Xbox One og PS4 har framepacing issues.
Xbox One er 900p og PS4 1080p.
Xbox One falder ofte til 25fps, hvor PS4 stort set altid holder 30fps.
Lidt højere kvalitet på visse effekter på PS4.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-16 17:58 
Det var egentlig præcis som forventet af PS4-versionen. Det er ikke helt i orden, men det er fint nok og jeg tror ikke jeg bliver generet for meget af det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/04-16 10:21 
Spillet er blevet flot modtaget.

Pt. 90% på Metacritic:
http://www.metacritic.com/game/playstation-4/dark-souls-iii

EG anmeldelse:
http://www.eurogamer.net/articles/2016-04-04-dark-souls-3-review
SumezSumezSkrevet 05/04-16 10:31, rettet 05/04-16 10:33 
Men 2'eren havde 91% på Metacritic. Tror det skal bedømmes på første hånd, vil ikke sætte forvæntningerne for højt...

edit: Stødte iøvrigt på (hvad jeg vil betegne som) en "spoilet" kun et par paragraffer inde i EG's anmeldelse, så tror også jeg sørger for at vente med at læse noget om spillet før jeg allerede er i gang med det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 05/04-16 12:48 
Ja, Sumez, den der ene procents forskel på Metacritic, er en dealbreaker. Jeez mand.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/04-16 12:51 
Mon ikke han hentyder til at Dark Souls II generelt var dårligere modtaget af fans af serien?

Hvordan skulle det nye være i forhold til sværhedsgrad?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/04-16 13:28 
Jo. Min pointe er naturligvis at en høj Metacritic score ikke betyder at de har fikset de ting der var galt med DS2.
Den første alarmklokke er for mig at fast travel er tilgængelig fra starten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/04-16 14:28 
Det var nu ikke toerens problem IMO. Det var det sløje level- og monster-design i forhold til resten af serien. Der er også fast travel i Bloodborne og det ødelagde nu ikke spillet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 05/04-16 15:17, rettet 06/04-16 09:22 
Selvom det "komplette og sammenhængende leveldesign" i DS2 stinker i forhold til DS1, er DS2 fortsat et glimrende spil overordnet set, vil jeg mene. Nogle ting gør spillet sågar bedre end DS1, specielt i forhold til build muligheder.

Hvis man ser bort fra sammenhængen imellem de forskellige arealer i DS2, og fokuserer på dem individuelt, er kvaliteten langt hen ad vejen på samme niveau med DS1 efter min mening. Der er flere steder, med virkelig lækkert "lokal leveldesign". Dog er det "den store helhed" der mangler, hvor disse bliver forbundet, hvilket får helheden til bryde en ellers herlig verden.

1 uge endnu til DS3 CE dukker op :D Yay!
Spiller nu: Animal Soccer World
Bede-xBede-xSkrevet 07/04-16 11:36, rettet 07/04-16 11:40 
Fra PC Gamers (Durantes) performance artikel:

Load times are a topic I almost forgot to mention, simply because they are so minuscule. On an SSD, I measured load times between 1.5 and 3 seconds on death or when warping between bonfires.

Det lyder dog til at være ekstremt cpu tungt i enkelte områder. Folk på Gaf snakkede om sub-10fps i senere områder på konsoludgaverne og det bliver nok umuligt at holde konstant 60fps der :(

The charts above show measurement results for one such area. The single-core CPU result was omitted, since measuring it would risk being thrown out of the game due to low framerate and generally not be particularly useful. In some ways, what we observe here is similar to the previous results: 6 cores are not meaningfully better than 4, but 2 suffer from a lack of parallelism. Far more stunning though—and not quite what you would expect given the visuals on display—is the sheer level of (primarily sequential) CPU grunt necessary to maintain high framerates.

Even at 4.2 GHz, only an average of 51 FPS can be achieved, and performance drops almost linearly with lower frequencies. I would love to know the internals behind the performance of this particular part of the game, and also whether it is the one I’ve heard referred to an “appaling slideshow” on consoles.

In any case, what does all of this mean? Well, for one, that if you have any recent i5 or i7 Intel desktop CPU, you need not worry about maintaining a 30 FPS minimum on the CPU side in Dark Souls 3. It also means that getting a truly consistent 60 FPS is much harder: throughout most of the game, it requires 4 cores at high-end desktop CPU speeds, and in a few areas it might prove impossible on any standard system. Overclocking a brand new i7-6700K may help bump up your minimum framerate in the game's most CPU-bound areas, but likely won't guarantee a locked 60 FPS.

http://www.pcgamer.com/durantes-dark-souls-3-port-analysis/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
191 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig