X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dark Souls 3


Svar
SumezSumezSkrevet 17/06-15 23:25 
From Software ligger godt nok ikke på lade side... med en release forventet til tidlig 2016, bliver DS3 det femte spil i serien, på en periode på kun 7 år. Man skulle tro det var FIFA.

Der blev tilsyneladende fremvist en gameplay demo på E3, men der er ikke dukket nogen videoer op fra den. :(

Her er lidt om de nye tiltag i kampsystemet:
Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
191 emne(r).
« < 1 2 3 4

Svar
--Skrevet 23/04-16 20:32 
Jeg fokuserede primært på Vigor, indtil jeg havde ca ~1000-1100 HP. Dejlig buffer, ift. nogle "on kill hits" (fx den omtalte lightning / holy "wave" vi lige har skrevet om).
Min Strenght fik jeg smidt op i 40 (Minimum for at kunne 2-hand FUME) - Fume fungerer i øvrigt som et ganske okay skjold, men okay stats i def. Yderligere brugte jeg knight ring (tror jeg den hedder) som giver +5 str.
45 strenght i alt - Også nok til dejlig tunge armors (Kombinerede Havel / Exile, til at nå tættest på <70%)
Endurance nåede op på ~25-30ish Fint at kunne smide et par hårde slag med FUME / tanke med Havels skjold.
Vitality omkring 40. Denne fik jeg også hurtigt banket op, så jeg netop kunne gå rundt med 2 hånds og fortsat være "okay" beskyttet. Hele tiden holdt jeg den dog <70%, så i starten af spillet gjorde jeg ofte brug af ganske lette armors - specielt efter jeg fik FUME som vejer en del.
Dex smed jeg 1 point i, for at kunne bruge FUME (tror jeg det var?)

Ganske solidt build vil jeg mene :) På min YT channel, har jeg smidt en del andre kampe op, hvis du vil se dem. I nogle kampe, var det svært at tanke. Her brugte jeg i stedet FUME. Glimrende til str. build :D
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 24/04-16 00:40 
Ja, tålmodighed er generelt order of the day, med Soul's spillene. Det er altid når man bliver utålmodig, at det går galt :D
j/k
SumezSumezSkrevet 25/04-16 09:59 
Sumez>
Iøvrigt, lige en indskydelse. Jeg har endnu ikke oplevet at blive invaderet (eller have tilkaldt et rødt/lilla phantom) uden at vi begge har bukket høfligt inden vi går i kødet på hinanden. Det er fantastisk at der er så god kotume på online-delen, det tror jeg ikke er noget man ser i mange andre spil. :)

Oplevede et nyt twist på dette forleden dag, da jeg nåede slutbossen og ville varme op med en lille duel, så tilkaldte et rødt phantom på stien op til bossen.

Han indledte kampen (efter det obligatoriske buk) ved at drikke alle sine Estus-flasker. Jeg anerkendte hans rimelig badass offer og lod det være tydeligt at jeg gjorde det samme.

Hvorefter jeg selvfølgelig smadrede ham :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 25/04-16 12:43 
Jeg har brugt rigtigt meget tid på pvp i specielt Dark Souls 2. Med mange nye brugere til DS3, var jeg faktisk nervøs for at gentleman traditionerne ville forsvinde. Men nej, de lever fortsat i bedste velgående. Har haft 15-20 kampe og alle efter samme kendte fremgangsmåde: Buk -> tøm Estus falsker -> buff våben -> marker du er klar med "ready stance" -> FIGHT! Det er bare rigtig fedt.

Fik i øvrigt nedlagt Oceiros og Danseren i går, så det går stødt fremad. Mit build er fortsat en kombination af strengt og magi på SL76. Dark Sword +7 i højre hånd og Witch Staff i venstre, med mulighed for at hive et Black Iron Greatshield frem i stedet. Det giver en masse fleksibilitet, som specielt i pvp er en stor fordel.

Tror i øvrigt også jeg fik færdiggjort questline for både Michelin manden og Anri. :)

Farmede i souls undervejs? Synes godt nok jeg har langt til SL108 som m1chelsen sluttede på.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
--Skrevet 25/04-16 13:47, rettet 28/04-16 08:01 
Jeg har farmede en smule Souls 4-5 lvls. Og ellers hvis jeg havde brug for Souls for lige at kunne stige lvl.
SPOILER-TEKST:
Det nemmeste sted jeg fandt frem til - i hvert fald ift. Mit build - var Anor Londo bonfire, hvorefter jeg tog de 3 Knights (samlet 9000 Souls), tilbage til bonfire og igen.
Med mit build gav det cirka 100k Souls på 10 min.

Men det er ikke noget jeg har brugt meget krudt på synes jeg... Det bliver så kedeligt :P
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 25/04-16 13:47 
Vildt nok du klarede Anri's quest! Du må have taget ét skridt ad gangen med en guide i hånden gennem catacombs :P

Jeg har ikke farmet souls på noget tidspunkt, og er omkring lvl 80 ved slutbossen svjh.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-16 14:12 
Jeg sad og kiggede lidt på en af de NPC quests der var i spillet. Fuldstændig sindssygt og totalt urealistisk at man klarer dem uden at have en guide ved hånden :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 25/04-16 14:21, rettet 28/04-16 08:02 
SPOILER-TEKST:
Faktisk tjekkede jeg først guiden til sidst, fordi jeg ikke kunne forstå hvad den gule markering som var efterladt i Catacombs betød. På det tidspunkt manglede jeg så kun sidste step i Anor Londo og det blev faktisk hintet af Yuria.

Jeg må ha været meget heldig, for jeg har da i hvert fald sprunget minimum et led over i questen og jeg er rendt ind i dem tilfældigt undervejs. Tror i øvrigt heller ikke jeg fik den mest lykkelige slutning, men jeg fik alle items og det er det vigtigste. :P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 25/04-16 14:37 
Hvis du var nået til SPOILER-TEKST:
Anor Londo
så kan du da ikke have gennemført det der sker i Catacombs? Jeg fejlede den del bare fordi jeg slog bossen i området, havde ikke engang gået videre til det efterfølgende sted endnu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 25/04-16 14:50 
Da jeg slog bossen i Catacombs havde jeg kun mødt Anri & Horace i Road of Sacrifice og Firelink Shrine. Siden så jeg dem ikke, før jeg mødte Horace i en grotte hvor han angreb mig. Derefter rendte jeg ind i Anri i Catacombs, hvor jeg var rundt og støvsuge items. Til sidst stod hun i kirken. Derefter opdagede jeg den gule markør i Catacombs og slog op i en guide.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 25/04-16 15:16, rettet 25/04-16 15:16 
Men da du mødte Anri i Catacombs efter Horace havde du vel ikke besejret Wolnir endnu, så?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 25/04-16 16:22 
Jo, Wolnir klarede jeg meget tidligt. Under min første tur tilbage for at støvsuge items fandt jeg det hemmelige område hvor jeg rendte ind i Horace i grotten. Herefter går der noget tid og jeg klarer en boss eller to yderligere. Vender så tilbage til den oprindelige opgave med at støvsuge Catacombs og her render jeg så på Anri. Derefter går der igen noget tid og nu møder jeg hende i kirken. Derefter kan jeg ikke finde hende, men jeg ser en gul markør i Catacombs hvor hun stod før. Hvad den helt præcis betyder ved jeg ikke. En tilsvarende er hvor Horace døde.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 25/04-16 16:28 
Sært. Lige efter jeg klarede Wolnir var Anri overhovedet ikke at finde i catacombs
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 25/04-16 16:31 
Kan det være noget i forbindelse med timingen på kampen mod Horace?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/04-16 21:00 
Jeg tog Curse-rotted Greatwood i første forsøg i dag. Jeg har aldrig taget en DS-boss så chillaxed før, så jeg endte med at bruge over 8 min på at tosse rundt. Jeg var også ret heldig en del gange under kampen. Rart at se at seriens nogle gange mindre heldige collision detection går begge veje :D

https://www.youtube.com/watch?v=_iU7mhSCuGA
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 28/04-16 07:40, rettet 28/04-16 07:41 
@Papand og m1chelsen: Kan i ikke smide nogle spoiler tags ind? SPOILER-TEKST:
Anor Londo er en ret stor en af slagsen.
j/k
SumezSumezSkrevet 28/04-16 08:07 
slk486 har helt ret. Jeg har taget mig den frihed at smide et par spoiler-tags ind i de indlæg :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 28/04-16 12:42 
Jo, det skal jeg gerne gøre :) hvor længe kører man egentlig med spoiler tags, og hvornår er spil gamle nok til at man kan drøfte dem uden?
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 28/04-16 12:53, rettet 28/04-16 12:53 
Hverken spil eller film bliver nogensinde gamle nok til at man ikke skal gøre hvad man kan for at undgå at spoile noget for andre ;-)

Det er utopi på et forum, men en måned er ihvertfald ikke nok til at "alle" har gennemført det.
j/k
SumezSumezSkrevet 28/04-16 13:14 
Jeg vil også mene det er subjektivt, og case-to-case basis, og med forbehold for hvor følsom et spil eller en film er, såvel som hvor følsom den typiske fanskare må forventes at være. :) Dark Souls 3 har ikke engang været ude i en måned, det har været ude i to uger i Europa. Men der er visse ting som jeg vil mene altid er spoilers uanset hvor gammel et spil er. F.eks. plot-twists eller identiteten af en hemmelig slutboss, osv.

Navne på områder, bosser osv. anses typisk som spoilers i Souls-spillene, da spillenes stil og stemning er bygget meget op omkring oplevelsen af det ukendte. Vil dog mene at man holder sig fra en tråd som denne hvis man ikke engang kan holde til at vide at der optræder en kirke og/eller et gravkammer - men et navn som det førnævnte område er trods alt en af de ting i spillet der har lidt større impact, omend de nok stadig må betegnes som en ret mild spoiler. :)

Det er muligt at undgå spoilers langt henad vejen ved f.eks. at referere til bosser blot som f.eks. "slutbossen", "den sidste lord of cinder", "bossen i kirken", osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 28/04-16 18:43 
Ja okay. Alternativt kunne man også oprette en tråd, hvor der bliver gjort opmærksom på, at spoilers er ok, så man slipper for en masse spoiler tags og derved kan diskutere spillet "frit" :) Jeg kommer dog ikke til at diskutere dette spil mere lige foreløbig, eftersom alt er pakket ned og klar til at blive flyttet, så det må vente herfra :D
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 28/04-16 19:44 
Det var også min tanke med en dedikeret spoilerific tråd.
j/k
PapandPapandSkrevet 29/04-16 20:43 
Så blev jeg også færdig inklusiv alle bosserne. Timeren stoppede på 41 timer og SL96.

Spillet er fantastisk som ventet. Savner mystikken der ramte mig med specielt Dark Souls, men objektivt set er det nok seriens bedste. 0 bugs på 41 timer er vidst også særklasse med moderne spil. :)

Nu skal jeg læse guides og støvsuge covenants for items. Skal samtidig finde det helt rigtige build til både pvp og New Game+.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-16 17:37 
Der er åbenbart risiko for at blive bannet i PC-versionen, hvis man bliver invaderet af hackers. Lyder vanvittigt :(

https://youtu.be/QorCAXwC0rY
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 02/05-16 19:27 
Ja, så det også tidligere i dag. Godt nok skidt :/
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-16 00:38 
Jeg tror desværre jeg bliver nødt til at lægge Dark Souls III på hylden et stykke tid. Kan slet ikke blive fænget af det lige efter jeg gennemførte Bloodborne, som jeg på mange måder synes er et langt bedre spil.
Dermed ikke sagt at DSIII ikke er super godt, men jeg sidder konstant og længes efter Bloodbornes hurtigere (og sjovere og bedre) gameplay. Jeg synes også spillet kører ret ringe til tider, så måske man med fordel kunne vente til PS4 Neo er udkommet og spillet forhåbentlig kommer til at køre 60fps :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/05-16 07:57 
Skægt, jeg synes slet ikke jeg oplevede nogen mærkbare performance-issues. Men jeg er heller ikke så overfølsom overfor den slags som du er.
Hvordan synes du Bloodborne's gameplay var bedre? Jeg synes egentlig det var meget af det samme, med stor fokus på dodging og aggressiv spillestil, trods muligheden for at bruge skjold.
Jeg synes DS3 har en lille edge over Bloodborne mht. de langt mere varierende områder, og mere interessante bosser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 17/05-16 08:21, rettet 17/05-16 08:22 
Skægt, jeg synes slet ikke jeg oplevede nogen mærkbare performance-issues. Men jeg er heller ikke så overfølsom overfor den slags som du er.

Heller ikke jeg. Jeg er 80% igennem nu og har ikke oplevet hiccups eller områder med nogen mærkbar drop i framerate. Hvorhenne har du været plaget af det, Konsolkongen?
slk486slk486Skrevet 17/05-16 08:46 
Jeg er også mere til DS3s variation i områder, men også det bredere spektrum af playstyles, man har mulighed for. Har dog ikke lagt så mange timer i Bloodborne endnu, så er spændt på om min holdning ændrer sig, når jeg nu spiller dem grundigt i omvendt rækkefølge :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/05-16 08:56 
Konsolkongen>Jeg synes også spillet kører ret ringe til tider, så måske man med fordel kunne vente til PS4 Neo er udkommet og spillet forhåbentlig kommer til at køre 60fps :)

Sikker på det ikke bare er det kendte frame-pacing issues som giver illusionen af lav performance (som Bloodborne)?

Det kunne de jo bare fixe og kræver ikke ny hardware :P
--Skrevet 17/05-16 16:29 
Konsolkongen>
Jeg tror desværre jeg bliver nødt til at lægge Dark Souls III på hylden et stykke tid. Kan slet ikke blive fænget af det lige efter jeg gennemførte Bloodborne, som jeg på mange måder synes er et langt bedre spil.
Dermed ikke sagt at DSIII ikke er super godt, men jeg sidder konstant og længes efter Bloodbornes hurtigere (og sjovere og bedre) gameplay. Jeg synes også spillet kører ret ringe til tider, så måske man med fordel kunne vente til PS4 Neo er udkommet og spillet forhåbentlig kommer til at køre 60fps :)

Hvor er det spændende hvordan smag og behag er forskelligt. Jeg er langt He ad vejen enig, blot med omvendt fortegn. For mig fremstår DS3 som et bedre spil på alle områder, men det er nok fordi Souls serien grundlæggende tiltaler mig mere end Bloodborne, selvom BB også i min bog er et glimrende spil.
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 20/01-17 12:49, rettet 20/01-17 12:50 
God dammit...

http://www.gecco.co.jp/sheet/sheet-cinder-en.html

FLERE penge på tat :o :)
j/k
slk486slk486Skrevet 21/03-17 13:17, rettet 21/03-17 13:18 
PS4 Pro patch til Dark Souls 3 d. 24. Forventer ikke andet, end at den bliver "unlocked", så den kan bruge PS4 Pro forøgede ressourcer. Burde alt andet lige være lidt bedre end Boost mode.

http://gematsu.com/2017/03/dark-souls-iii-patch-1-11-launches-march-24-includes-ps4-pro-frame-rate-increase
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-17 15:04 
Fedt, glad for at jeg ventede så :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 21/03-17 15:33 
Har også gået og ventet på at genspille, så det passer fint :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-17 16:32 
Jeg håber at det i det mindste kommer til at køre bare lidt bedre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 21/03-17 16:38 
Det gør det jo allerede med Boost mode, så det gør det jo nok :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-17 17:06, rettet 21/03-17 17:16 
Ja, men ikke meget. Jeg håber at den meget større GPU de får mulighed for at udnytte med patchen giver dem rådighed til at komme framepacing-problemerne til livs. Men det er nok naivt. Bare From Software var bedre til at lave spil :)

EDIT: Jeg håber virkelig ikke at de laver en Square Enix og bare unlocker frameraten på Pro hvis det betyder en framerate på 40-50. Så tror jeg hellere jeg vil foretrække 30 med framepacing-problemerne :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 24/03-17 11:00, rettet 24/03-17 11:00 
Unlocked og ser ud til at ligge imellem 45-60 :/

https://www.youtube.com/watch?v=SdD5d4L-zow

Videoen siger så ikke om der er en 30fps framecapped setting.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/03-17 13:53 
Called it :(

Øv hvor er det en skam at From er så dårlige til det tekniske. Håber at Nioh's succes og tekniske præstation kan presse dem til at stramme sig an med Bloodborne 2 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 27/05-17 11:22 
Så har man nørdet meget DS3 :D

https://www.youtube.com/watch?v=z5XS-dfx0lg&t=13317s
Spiller nu: Animal Soccer World
191 emne(r).
« < 1 2 3 4

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig