X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rare Replay (opsamling med 30 Rare-spil)


Svar Sortering
jaesjaesSkrevet 15/06-15 21:24, rettet 15/06-15 21:24 
Denne E3-nyhed fortjener nok lidt mere spotlight.

Til august udkommer en pakke til XBO med 30 spil fra Rares katalog til $30. Der er selvfølgelig en del spil, de ikke kunne inkludere pga. rettigheder, men en god samling alligevel.

Her er de 30 spil inkl. lidt video-forklaring:
http://www.ign.com/articles/2015/06/15/e3-2015-rare-replay-announced-for-xbox-one

Lidt om baggrunden og hvilke tilføjelser opsamlingen får (fx cheats og filtre):
http://www.ign.com/articles/2015/06/15/e3-2015-rare-replay-is-a-different-type-of-remastered-collection
Captain NCaptain NSkrevet 16/06-15 05:45 
Det er godt nok lidt af en pakke. Har dog kun kunne finde spillet på Webhallen og der koster den næsten 500kr :S
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
OdinOdinSkrevet 16/06-15 09:30, rettet 16/06-15 10:03 
Gad vide hvad den opsamling kommer til at gøre ved de absurd høje priser på de oprindelige udgivelser af Conker, Banjo-Tooie og i mindre udstrækning Donkey Kong Country-spillene? Sikkert ingenting.
SumezSumezSkrevet 16/06-15 09:32, rettet 16/06-15 09:33 
Det gjorde intet for prisen på Conker (faktisk er den først blevet dyr sidenhen) at de lavede en stærkt forbedret remake af den på Xbox1, som er både flottere og meget billigere, så det ville jeg ikke regne med.
Banjo-Tooie er også allerede udgivet på XBLA for nogle år siden, men det lader faktisk til at være blevet en smule billigere af det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/06-15 10:17, rettet 16/06-15 10:18 
Captain N>
Det er godt nok lidt af en pakke. Har dog kun kunne finde spillet på Webhallen og der koster den næsten 500kr :S

Placeholder pris men giv dem lige lidt tid - spillet er trods alt annonceret få timer før dit indlæg :D

Shopto har en preorder pris på £18.85
http://www.shopto.net/video-games/xbox-one/XB1RA36-rare-replay-collection
DunwichDunwichSkrevet 16/08-15 10:43 
Er I andre også målløse over den mængde af fæces, som er brændt ned på en disc, i denne opsamling? Måske er det min egen fejl at jeg lige ville se hvad al postyret gik ud på, for jeg kender kun Rare fra deres fine Nintendo titler, og havde en formodning om, at der - kvantitetsmæssigt og kvalitetsmæssigt - ville være nogle ligeså store perler imellem, på denne, den Ultimative opsamling. En stor del af titlerne er uspillelige - lad os bare være ærlige; En smart rewind feature kan ikke rette op på dét faktum, at man bare ikke kan polere en lort.

GoldenEye glimrer, selvfølgelig, ved sit fravær, og Conker er den inferiøre N64 udgave, og ikke den flotte remasterede Xbox ditto. Grabbed By the Ghoulies, er - utroligt nok - faktisk den eneste titel, som er genskabt i en egentlig Xbox One udgave, og spillet ser flot ud og kører godt.

Men tilbage til min målløshed. Den skyldes givetvis, at jeg havde en - indrømmet - naiv forestilling om, at siden Rare i visse cirkler kun omtales som Jesu genfødsel, ville kunne levere computerspil af en vis standard - også mht deres tidligere udgivelser, og forhåbentligt da også efter samarbejdet med Nintendo stoppede. Men uheldigvis var man kun leveringsdygtige, da Nintendo fortalte hvordan det skulle være. Desværre er denne opsamling, det endegyldige bevis på dette.
SumezSumezSkrevet 16/08-15 12:23 
Kiggede lige listen igennem, og der er alligevel et par gode titler på den.

Conker er selvfølgelig stadig et fremragende spil, selv på N64, og Banjo-Kazooie og Banjo-Tooie er to af denres generations allefineste platformsspil.
Battletoads har altid være en lidt upoleret titel, men jeg synes det første til NES er rigtig godt, og formår at være underholdende på trods af de konstant mixer fuldstændig forskellige koncepter fra den ene bane til den næste.
Battletoads Arcade er interessant fordi det er første gang en konsoludgave af det er tilgængeligt, og af et beat'em up at være er det meget underholdende, men bossernes nærmest uendelige mændge health gør det godt nok sløjt i længden. Battletoads & Double Dragon mangler tydeligvis.

Deres gamle isometriske spil har en rimelig hård fanskare, men må indrømme at jeg aldrig helt har haft fidus til dem, de virker meget primitive.

Men det er selvfølgelig klart at nogle af de bedste spil de leverede, udover Banjo og Goldeneye, var dem der var baseret på Nintendo Franchises - Donkey Kong Country 2 og 3 er nok deres bedste værker, og Diddy Kong Racing ville nok helt klart også have pyntet på opsamlingen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-15 18:15 
Jeg kunne tjekke selv, men fungerer Conker på N64 også sådan at man angriber med køllen i 3rd person shooter-style som i Xbox-versionen?
Jeg gav det nogle timer dengang det udkom i remastered version på Xbox, men jeg brød mig virkelig ikke om det.

Jeg købte opsamlingen for N64 Banjo-spillene som jeg havde hørt meget godt om. Har spillet fire baner af det første og må indrømme at jeg synes det lever op til hypen. Det er et rigtig fint spil, næsten på Rayman 2 niveau :)

Derudover er jeg helt enig med Dunwich. Rare har generelt aldrig lavet ret gode spil, og der er godt nok langt imellem på opsamlingen her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/08-15 18:22 
Conker er virkelig schizofrenisk mht. styring og retning. Jeg ser det ikke rigtigt som et enkelt strømlignet spil, det er bare et sammensurium af åndssvage idéer som samlet set giver en virkelig mindeværdig oplevelse på godt og ondt. Der er mange dele der ikke er super velgjorte, og styringen kan være træls flere steder.

At sige Rare "aldrig har lavet ret gode spil" er godt nok lidt af en påstand. Hvis Rayman 2 decideret er -bedre- end Banjo-spillene må jeg nok snart få det prøvet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-15 18:27 
Hvis jeg ikke bryder mig om Conker og Donkey Kong Country-spillene, så er der vel ikke noget at sige til at jeg ikke synes de gjorde det super godt?

Jeg har aldrig spillet hverken GoldenEye eller Perfect Dark igennem. Jeg har prøvet begge for nyligt, men GoldenEye er slet ikke spilbart længere. Perfect Dark findes dog i en 360-udgave, men jeg synes det starter enormt kedeligt og umiddelbart er det ikke noget jeg har lyst til at fortsætte med foreløbig. Men kan sagtens være at det får en ordentlig chance på et senere tidspunkt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 16/08-15 18:28, rettet 16/08-15 18:30 
Donkey Kong Country og Perfect Dark holder (stadigvæk) 100!
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 16/08-15 18:32, rettet 16/08-15 18:33 
Du har ret, Rare er ikke særlig fede hvis man ikke kan lide spil :P

edit: Nu dømmer du ikke Donkey Kong Country ud fra det første spil i serien, vel?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-15 18:46 
Jeg har kun snuset meget kort til de to efterfølgere, så jeg skærer dem måske for meget over én kam? Bliver de rent faktisk sjove?

Jeg ved godt at grafik ikke er alt, men jeg har dog lidt svært ved at se bort fra at det er nogle af de grimmeste spil i 16-bit generationen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/08-15 18:58, rettet 16/08-15 18:59 
Ud fra din indstilling at dømme, tror jeg ikke du vil åbne op for de to andre. :) Jeg synes også at de, helt modsat, er blandt de flotteste spil i 16-bit generationen, og nok nogle af de eneste der nogensinde er slippet godt for det helvede der er prærenderet 3D-grafik.
Jeg synes dog at at 1'eren i serien er rimelig sløj. Noget decideret ringe spil er det ikke, men det er meget kort, alt alt for nemt, og rimelig ensformigt i sit design. De store sprites skaber mange problemer med "kameraet" der gør at banerne ofte kan straffe dig for ikke at reagere på fjender du ikke kan se endnu, hvilket især er slemt i vandbanerne.

2'eren synes jeg gør op med alt det. Det er virkelig et solidt og kreativt designet spil, med sjove nye idéer på hver bane, meget forbedret kontrol over spillets kamera, og en udfordringskurve der klatrer fornuftigt, og med de valgfri "lost world" baner, giver det en lille ekstra udfordring der er sjov at gå efter. - og måske SNES'ens bedst producerede soundtrack.
3'eren er mere af det samme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 03/06-18 17:15 
Er der nogen ulemper ved at købe spillet brugt? Jeg tænker på download/kode som eventuelt skal bruges for at hente/se det hele?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/06-18 08:16 
Jeg mener at det hele er på discen. Der er godt nok nogen af spillene hvor den peger på XBLA for at downloade det dérfra, men der er ikke nogen engangskoder med, så vidt jeg husker.
Per SPer SSkrevet 04/06-18 09:40 
Takker.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-18 09:55 
Det hele er på discen, men skal stadig downloades fra XBLA? Den tror jeg ikke jeg forstår :)

Uanset hvad er der kommet ca. 30 updates til hver titel på opsamlingen, så det er nok ekstremt broken hvis man ikke opdaterer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/06-18 09:58 
Det er ligesom med Xbox originals. Du smider discen i og så henter den sådan noget som Banjo Kazooie og Perfect Dark der udkom på XBLA så det dukker op under dine spil. De nævner det et eller andet sted i den her video

https://www.youtube.com/watch?v=nhkGWGwiUjw
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-18 10:02 
Hmm det mindes jeg ikke var tilfældet da jeg købte opsamlingen ved launch. I så fald havde jeg nok brokket mig højlydt over det :)

Per må da gerne tjekke om det er tilfældet når han modtager hans. Jeg orker desværre ikke at skulle slette mit og installere det igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 04/06-18 10:22 
Mon ikke det er fordi der er opdaterede ISO'er på XBLA, som den hellere vil have? Jeg husker heller ingen downloads da jeg installerede i sin tid.
j/k
JmogJmogSkrevet 04/06-18 18:32 
Ingen Xbox 360 spil kan køre/installere fra skive på en Xbox One. Skiven i sig selv er blot validering af køb.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-18 18:34 
Det er ikke en Xbox 360-skive :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 04/06-18 18:40 
Det er selvfølgelig rigtigt, men nu skrev jeg jo også bare X360 spil fra skive.

Jeg kan dog godt forstå din undren. Den emulerede udgave kunne jo fint være lagt på skiven hvis der var plads. Hvilket der må være. Spillene fra de ældre platforme fylder jo næsten intet og hver X360 iso kan højst fylde 8GB. Rigeligt plads på en bluray.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-18 18:41 
Som sagt mindes jeg heller ikke at nogen af dem skulle downloades fra nettet. Jeg synes bestemt bare den installerede fra skiven :)

Der står i hvert fald intet på coveret om at internet er krævet for at kunne spille alle titlerne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 04/06-18 19:35, rettet 04/06-18 19:36 
Ja, som Kk skriver, så installerer 360 spillene fra skiven, men man kunne godt forestille sig at evt nyere udgaver automatisk ville blive downloadet.
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig