X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

kan ikke komme på xbox live


Svar
kingsizekingsizeSkrevet 03/08-03 22:21, rettet 03/08-03 23:03 
Når jeg forsøger at skabe forbindelse til xbox live. får jeg denne besked:
could not connect to xbox live. check these possible options.
-if you connect through a router, see if your router is on the router list at www.xbox.com/connect. (det er den ikke)
-if you connect through a router, verify that the maximum transmission unit(mtu) size is set to 1365 or greater. (hvordan gør man det?)

Jeg har internet hos ciber city (1024/256) og de har lånt mig en zyxel 642R router.
Jeg har forbundet min xbox via en switch.

hvad skal jeg gøre for at komme online?

håber der er nogen der kender svaret.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/08-03 22:27, rettet 03/08-03 22:59 
Det er næsten mere oplagt, at spørge om dette inde på www.xbox-live.dk eller, endnu bedre, bare søge på førnævntes fora, da spørgsmålet allerede er blevet stillet så mange gange derinde.

Just a thought :)
(...)
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 03/08-03 22:28, rettet 03/08-03 22:35 
Der er også mange emner herinde på PR om samme. Du kan jo bare søge på Xbox Live ;)

En eventuel løsning på problemet: Hvis du har mulighed for det bør du måske se om du kan åbne alle portene for Xboxens IP. Det skulle gøre det muligt at omgå de problemer der om muligt kan opstå når du forsøger at skabe forbindelse.

En helt anden teori... Skal du logge på en eller anden side, når du skal på nettet med din PC? Virker internetopkoblingen gennem routeren sammen med din PC?
I win, you loose
kingsizekingsizeSkrevet 03/08-03 22:43 
jeg har adsl, så jeg er på hele tiden
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 03/08-03 22:47 
Kan du komme på nettet via den lånte router med din PC?
I win, you loose
kingsizekingsizeSkrevet 03/08-03 22:48 
ja det er slet ikke noget problem
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 03/08-03 22:50 
Har du prøvet direct connect i stedet?
I win, you loose
kingsizekingsizeSkrevet 03/08-03 22:52 
du om jeg har forsøgt ved at sætte modemet direkte til xbox'en?
nej det har jeg ikke, jeg mangler et crossed kabel, men jeg er også del at en netværk og jeg tror ikke de andre vil sætte pris på at jeg snupper det hele til mig selv
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
kingsizekingsizeSkrevet 03/08-03 22:55 
hvordan kan jeg se hvilken ip min xbox har?
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/08-03 22:58 
Gå ind i "Kør" på din computer og indtast "winipcfg"
(...)
kingsizekingsizeSkrevet 03/08-03 23:02, rettet 03/08-03 23:05 
kan jeg ikke. "windows cannot find winipcfg" for jeg bare at vide
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/08-03 23:19 
Hmm, det kan jeg så ikke forklare... (Er ikke just en wizard når det kommer til PC'er ;)
Måske fordi du har en nyere udgave af Windows? (jeg har Win98)

Der er dog en website hvor du kan få fortalt din IP, men jeg kan ikke lige huske den på stående fod.

Anyone?
(...)
quadquadSkrevet 03/08-03 23:20 
www.myip.dk er et gæt herfra :D
NaieraNaieraSkrevet 03/08-03 23:23 
Fox McCloud >
Måske fordi du har en nyere udgave af Windows? (jeg har Win98)

Man kan ikke i WinXP. Hvis man bare vil se sin egen IP kan man skrive "command" i Kør og så bagefter "ipconfig" i dos-prompten. Så vidt jeg husker kan man heller ikke bruge WinIPConfig i 2000, men jeg gider ikke til at tænde for den bærbare for at finde ud af det ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/08-03 23:24 
Det er dæleme et godt gæt :)
(...)
TurricanTurricanSkrevet 04/08-03 09:07 
Kingsize, har du ringet til deres hotline?

Jeg synes det er svært at finde noget om MTU på 642´eren..
The Gods pause for a moment...
KTCKTCSkrevet 04/08-03 12:33 
Det er klart når MTU er noget man indstiller i Windows...
Du skal ind og rode med registreringsdatabasen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
TurricanTurricanSkrevet 04/08-03 13:37 
Så blev vi lidt klogere...
The Gods pause for a moment...
RebelheartRebelheartSkrevet 04/08-03 16:47 
KTC >
Det er klart når MTU er noget man indstiller i Windows...
Du skal ind og rode med registreringsdatabasen.

ROFLMAO.
Hvordan vil du redigere i Xboxens registreringsdatabase?
Nice try! ;-)
AmbyAmbySkrevet 04/08-03 17:29 
"It's easy to change the MTU on your PC, and you can do it without using the programs recommended here or going through the Registry editor.

1. Right-click the Network Neighborhood icon on your Windows 98 desktop and select Properties.
2. Select the Configuration tab and highlight Dial-Up Adapter in the Network Components pane. Click the Properties button below the pane.
3. Select the Advanced tab and highlight IP Packet Size."
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
kingsizekingsizeSkrevet 04/08-03 17:58 
jeg har snart prøvet alt, men intet hjælper. det er vel heller ikke til nogen gavn at ændre MTU'en på min pc.
Nu har jeg købt en D-link 604 router for at se om det skulle hjælpe, men ser ikke sådan ud, mon det er fordi at den trækker sit signal gennem min Zyxel Router?
Jeg kan heller ikke finde det firmware som Microsoft anbefaler, 2.18, jeg fandt 1.8 på d-links hjemmeside, datoerne passe sammen, men det hjælp ikke en sk...!
jeg er ved at blive disperart...!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
TurricanTurricanSkrevet 04/08-03 18:31 
Prøv lige og drop Zyxel routeren og kør direkte i i D-linken.
The Gods pause for a moment...
kingsizekingsizeSkrevet 04/08-03 18:35 
min dlink har ikke modem.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
TurricanTurricanSkrevet 04/08-03 18:39 
Skal du bruge det?

Såvidt jeg ved, uden at være helt sikker, kører CC DHCP og skal altså ikke bruge et decideret ADSL modem. Altså at der bare er mulighed for at sætte routeren direkte i "vægen". Men jeg er ikke helt sikker...
The Gods pause for a moment...
RebelheartRebelheartSkrevet 04/08-03 21:46 
kingsize >
Når jeg forsøger at skabe forbindelse til xbox live. får jeg denne besked:
could not connect to xbox live. check these possible options.
-if you connect through a router, see if your router is on the router list at www.xbox.com/connect. (det er den ikke)
-if you connect through a router, verify that the maximum transmission unit(mtu) size is set to 1365 or greater. (hvordan gør man det?)

Microsoft har åbenbart ændret i deres opsætning, som gjorde, at jeg også begyndte at få den fejl. Jeg kørte med en Netgear RP114 router og det virkede i starten uden problemer. Det vil sige efter korrekt konfigurering, som kunne findes på Microsoft's supportside. ;-)
Her i dag var jeg så inde og kigge på Microsoft's supportside igen og der skriver de nu: "This Netgear router currently doesn't work with Xbox Live."
Hvad fanden har de gang i?
For at komme på Xbox Live er jeg nu nødt til at forbinde Xboxen direkte til ADSL modemet med dertilhørende og irriterende baksen rundt med kabler. Suk!
Nu har jeg så en router liggende, som jeg ikke kan bruge til noget som helst. Hvor fedt er det lige?
Jeg har mest lyst til at opsige mit Live abonnement, når det skal være på den måde og laggen i RTCW og den generelle mangel på dedikerede servere hjælper heller ikke på humøret! :-(
kingsizekingsizeSkrevet 04/08-03 23:24 
Er der nogen der har cybercity og kan køre xbox live? I så fald med hvilken router?
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
SideshowSideshowSkrevet 04/08-03 23:48 
Jeg har Cybercity og det virker perfekt. Jeg bruger en Cisco 677
>>There's only Juan Pablo Angel<<
KTCKTCSkrevet 05/08-03 00:07 
Rebelheart >
ROFLMAO.
Hvordan vil du redigere i Xboxens registreringsdatabase?
Nice try! ;-)
Grin du bare videre...
Du har aldrig hørt om Internet Sharing, eller hvad?
Og jeg kan ikke forestille mig, at der vil være brug for at indstille MTU i Xboxen, for at være helt ærlig.

Jeg ved bare, at man normalt ikke indstiller MTU i routere eller modems, men man ændrer det i sit styresystem...

Desuden bygger Xboxen's "styresystem" på en Windows 2000 kerne, så teoretisk var det da muligt. Jeg kan så afsløre, at det ikke er sådan i praksis...

Visse personer herinde, udtaler sig kun om noget de ved noget om, så grin ikke alt for højt ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
kingsizekingsizeSkrevet 05/08-03 01:48 
nå jeg fik selv løst problemet. jeg sat et filter op i min router... jeg fulgte bare denne vejledning: http://www.zyxel.com/support/xbox.htm#1.1%20PPPoA%20Encapsulation Det var slet ikke det store problem.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
RebelheartRebelheartSkrevet 05/08-03 08:34 
KTC >
Grin du bare videre...
Du har aldrig hørt om Internet Sharing, eller hvad?
Og jeg kan ikke forestille mig, at der vil være brug for at indstille MTU i Xboxen, for at være helt ærlig.

Jeg ved bare, at man normalt ikke indstiller MTU i routere eller modems, men man ændrer det i sit styresystem...

Desuden bygger Xboxen's "styresystem" på en Windows 2000 kerne, så teoretisk var det da muligt. Jeg kan så afsløre, at det ikke er sådan i praksis...

Visse personer herinde, udtaler sig kun om noget de ved noget om, så grin ikke alt for højt ;)

Hvorfor dog bruge Internet Sharing, hvis man anvender en router og en switch?
Man kan godt indstille MTU i routere, men du har ret i, at man plejer at ændre det i styresystemet.
At Xboxen kører på en Win2000 kerne, ved jeg alt om.
kingsizekingsizeSkrevet 05/08-03 10:51 
Det var skam ikke MTU der skulle pilles ved. problemet står beskrevet i dette link: http://www.zyxel.com/support/xbox.htm#1.1%20PPPoA%20Encapsulation. Men det havde jeg aldrig fundet ud havde det ikke været for en fyr på www.xbox-live.dk forumet.
Man kan jo helle ikke ændre på noget ved at angive ny MTU værdi på sin PC.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
RebelheartRebelheartSkrevet 05/08-03 13:32 
Nej, ikke i din situation!
Men sig det til KTC. Jeg tror, han har misforstået emnet. ;-)
Forresten, tillykke med dit fungerende Xbox Live! :-)
KTCKTCSkrevet 05/08-03 14:22 
Damnit, jeg har ikke misforstået emnet.
Der blev spurgt om MTU og jeg svarede på dette. Jeg har hele tiden tænkt at det garanteret ikke var det, der var problemet, men lad nu det ligge.

Ja, tillykke med at du fik det til at virke :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
kingsizekingsizeSkrevet 05/08-03 14:53 
Tusind Tak you guys! :-)

Men det skal vi nu heller ikke komme op og skændes over, men alligevel tak for jeres hjælp.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig