X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retr0bright/Retrobright.


Svar Sortering
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/05-15 22:06 
Nu blev produktet lige nævnt i en anden tråd i forbindelse med modding, og da jeg selv har overvejet at forsøge på at lave en portion, synes jeg lige så godt, der kunne blive oprettet en dedikeret tråd.

Er der nogen her på forummet, der har erfaring med Retr0bright?

Er der nogen der ved, hvordan man nemmest og billigst får fat i ingredienserne her i landet?

Vanish (og andre klon-produkter), kan man købe i ethvert supermarked, så den ged er hurtigt barberet.

Glycerin kan fås i Matas og sikkert også andre steder.

Man kan også få brintoverilte i Matas, men det er kun 10% og det er ikke ligefrem billigt. Kan man få det billigere andetsteds, og er det overhovedet muligt at få fingrene i noget på mere end 10%?

Og så er der Xanthangummi. Det kan i hvert fald købes på nettet, men har i set det i nogle fysiske butikker? Kender i nogle gode alternativer, som kan købes i Danmark? Majsstivelse skulle kunne bruges i en snæver vending, men det er vist ikke helt optimalt.

Retr0bright
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-15 22:12 
Kan det ikke købes færdigblandet et sted i udlandet? Eller vil indholdet af brintoverilte være et problem at importere?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/05-15 22:24 
Det er faktisk lidt mystisk. Så vidt jeg kan se, kan man købe brintoverilte (på 10-12%) i tonsvis på eBay, men der er ikke én eneste auktion med færdigblandet retr0bright.
AV Intelligent Terminal
OdinOdinSkrevet 29/05-15 22:40, rettet 29/05-15 22:52 
Det er fordi blandingen kun er effektiv i få dage efter den er lavet, så det kan faktisk ikke lade sig gøre at sælge det som færdigblandet produkt. Det står også på websitet.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/05-15 22:45, rettet 29/05-15 22:57 
Ahhh, så giver det mening :)

EDIT: Eller næhh?

Det står da ikke nogen steder? Det eneste, der bliver nævnt er, et man først må tilsætte det TAED-holdige produkt lige umiddelbart inden man skal benytte sit retr0bright, da TAED netop sætter voldsomt skub i nedbrydningen af brintoverilte.

Tror nærmere, at manglen på retr0bright "kits" på eBay skyldes, at man skal være registreret som et firma, der sælger kemikalier, før man overhovedet må forhandle den slags?
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 29/05-15 23:17 
Jeg har set flere steder hvor folk advarer mod at bruge færdigblandet retr0bright... Det meste skulle angiveligt være noget værre juks.
Lidt lige som med chrystal meth. Der skal man heller aldrig stole på nogen; kan meget bedre betale sig at selv lave en portion ude i sin winnebago };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
amnesiaamnesiaSkrevet 30/05-15 01:34, rettet 30/05-15 01:37 
Vedr. brintoverilte så er der også følgende - hvilket stadig koster lidt penge - men som til gengældt er noget kraftigere end hvad der kan findes i Matas, såfremt de kun forhandler 10%.

http://www.easyteach.dk/shop/brintoverilte-35-%25-597p.html

Hvis det ser virkelig gult ud for ens konsolpark mv. - så er der også en family edition her :D

http://www.linolie123.dk/shop/brintoverilte-35%25-25-9667p.html
Græsset ER grønnere på den anden side!
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/05-15 08:52 
Jeg har noget færdi bladet.
Har kun testet lidt. Og det virket!

Jeg venter på mit super famicom ting (som er på en båd fra japan) så jeg kan teste noget mere! Der er nemlig et par gule controller.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/05-15 09:43, rettet 30/05-15 09:44 
Elgen>
Jeg har set flere steder hvor folk advarer mod at bruge færdigblandet retr0bright... Det meste skulle angiveligt være noget værre juks.

Det er ret sort. Hvor svært kan det være at blande brintoverilte med en smule glycerin og stivelse og drysse en knivspids Vanish i en zip bag? :D

Jeg kan dog se, at der på YouTube er masser af tosser, som har købt almindelige cremer til hårblegning og beskiver dem som "Retr0bright", hvilket jo er fuldstændig hul i hovedet.

amnesia>
Vedr. brintoverilte så er der også følgende - hvilket stadig koster lidt penge - men som til gengældt er noget kraftigere end hvad der kan findes i Matas, såfremt de kun forhandler 10%.

http://www.easyteach.dk/shop/brintoverilte-35-%25-597p.html

Cool. Men kan man så købe det som privatperson, eller kan det kun foregå gennem en registreret uddannelsesinstitution?
AV Intelligent Terminal
amnesiaamnesiaSkrevet 30/05-15 10:07 
Man skal have et CVR-nummer - men det kender man vel nok en der har, hvis da ikke man selv har en lille enkeltmandsvirksomhed. Ellers er der da incitament for at oprette en sådan ;-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig