X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bloodstained: Ritual of the Night


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 11/05-15 19:05, rettet 11/05-15 19:22 
Har ikke nået at sætte mig ind i detaljerne endnu, men rygterne talte sandt. Nyt Igavania på vej!

Pitchen:

-An exploration-focused, side-scrolling platformer featuring RPG and crafting elements.
-Koji Igarashi, the namesake of "Igavania"-style games, is leading the project, with Michiru Yamane composing the music and Inti Creates leadin... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
350 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
KTCKTCSkrevet 04/06-18 19:16 
Jeg er bare glad for at jeg valgte Steam versionen... Hovedgrunden er faktisk, at jeg kan smide et CRT-filter på spillet, hvilket jeg foretrækker til denne type spil.
Jeg ved godt det ikke hjælper jer andre, men jeg krydser fingre for at de snart tager sig sammen så I kan få jeres spil.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 04/06-18 19:31 
Klart, det er noget lort på Vita. Men på PS4 er det dødnemt.

Og hvis du skulle glemme hvilken mailadresse du købte hvad på (hvilket kun er relevant når du skifter maskine), så kan du jo bare søge i din indbakke efter spiltitlen.

Det er altså ikke så svært at holde styr på to konti.
WehnerWehnerSkrevet 04/06-18 19:32 
Nej, men det er noget bøvl. I dag har man så rigeligt med konti både her og der at holde styr på.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 04/06-18 19:32 
Sumez>
Ja, jeg har det på samme måde. Jeg har allerede en US account jeg ikke bruger, men for at indløse koden skal jeg lave en ny account til et andet europæisk land, så det er endnu en konto at holde styr på kun for at beholde ejerskabet af ét spil.
Præcis derfor jeg virkelig gerne vil vide om de har planer om overhovedet at udgive det i Skandinavien eller om de blot ønsker at fortsætte med at ignorere folk og lade som ingenting.

Hov, det er ikke US koder i har fået? Ah, så forstår jeg bedre.
slk486slk486Skrevet 04/06-18 19:37 
Well, jeg skrev ihvertfald og brokkede mig, da jeg konstaterede jeg ikke kunne aktivere koden på min PSN konto :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-18 23:06 
Det bliver spændende om EU-koden jeg får så virker på Switch. Der er i hvert fald en eller anden regions-forskel mellem EU og skandinavien, for jeg kan ikke høste Nintendo-point fra min EU udgave af Owlboy :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/06-18 09:05 
Spillet er nu dukket op på dansk PSN store også. Men koden virker stadig ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 05/06-18 13:32 
Det eneste jeg kan finde på dansk PSN er Curse of the Moon.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 05/06-18 14:08 
Det er også det, der er omdrejningspunktet i problemet ;)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-18 14:58 
Nu har jeg fået email om at der skulle ligge en kode klar. Men der er intet udover den midlertidige steam-kode :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/06-18 15:03 
Jeg tror den besked kun er tiltænkt US PS4 folk. Andre platforme mangler stadig, og EU PS4 fik koden for længe siden. De har ikke styr på så meget :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-18 15:40 
Okay det giver ingen mening :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 05/06-18 15:46 
Fik en mail idag at min kode var kommet, men da jeg så gik ind på backer surveyen var det stadig kun den gamle Steam erstatningskode, ikke min EU Switch kode. :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-18 15:52 
Noget helt andet. Siden det er Inti Creates er der vel nul chance for at spillet er skaleret ordentligt og tager sig pænt ud på skærmen? Integer scaling er en by i rusland for dem, så jeg forventer grimme strukkede pixels og shimmering når spillet scroller :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 05/06-18 16:06 
slk486>
Det er også det, der er omdrejningspunktet i problemet ;)

Hvis du nu kiggede på indlægget lige over mit...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 05/06-18 16:31 
Jeg er ikke helt med? Ritual of the Night kommer først meget senere i år (men skal vi ikke skyde på en forsinkelse?). Curse of the Moon er en slags "prolog" delvist inspireret af de ældre Castlevania-spil, og det eneste relateret til Bloodstained der (angiveligt) er "udgivet" i skrivende stund.

Curse of the Moon dukkede først op på PSN i Danmark i dag, selvom det burde være udgivet den 24. De download-koder som backere har fået virker endnu ikke, og de fleste backere på andre platforme har ikke engang fået deres koder endnu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 05/06-18 17:30, rettet 05/06-18 17:31 
Nååå :)

Jeg læste tilbage til Runes indlæg og synes det virkede som om han snakkede om det “rigtige” spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/06-18 22:36, rettet 05/06-18 22:37 
Så RotN er blevet til et 8-bit-spil i stedet og har ændret titel? Det er noget af en drejning :D Jeg har sikkert misset noget...må lige få læst tråden igennem ved lejlighed :P

EDIT: Jeg kan se, at der er to Bloodstained-titler, godt så...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/06-18 22:49 
KTC>
Jeg er bare glad for at jeg valgte Steam versionen... Hovedgrunden er faktisk, at jeg kan smide et CRT-filter på spillet, hvilket jeg foretrækker til denne type spil.
Jeg ved godt det ikke hjælper jer andre, men jeg krydser fingre for at de snart tager sig sammen så I kan få jeres spil.

Ditto (mht. scanlines), men at tænde for en pc for at spille et spil af den her type virker bare...*forkert* :) Men hver mand sin smag...jeg prøvede Dead Cells over Steam for over et halvt år tilbage - lækkert design, men kan stadig ikke vænne mig til at spille den slags spil på en pc :( Håber det dukker op på konsoller...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/06-18 22:52 
Bloodstained: Ritual of the Night

Scan Lines Matter T-shirt (Etsy)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
JmogJmogSkrevet 05/06-18 23:10 
Dead Cells kommer til konsol til august mener jeg det var.
3of193of19Skrevet 05/06-18 23:44 
SkyblazeR>
Så RotN er blevet til et 8-bit-spil i stedet og har ændret titel? Det er noget af en drejning :D Jeg har sikkert misset noget...må lige få læst tråden igennem ved lejlighed :P

EDIT: Jeg kan se, at der er to Bloodstained-titler, godt så...

Curse of the Moon er en bonus fra strech-goals.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/06-18 00:07, rettet 06/06-18 00:08 
Jmog: Det siger apptrigger også (Switch, PS4, Xbox). Så kan Iga kigge Dead Cells lidt mere over skulderen, inden RotN udgives :) Men han sigter vel mere efter at ramme SotN-stilen - og lykkedes det, er de fleste herinde sikkert godt tilfreds? Det vil jeg da være i hvert fald :)

Har heller ikke spillet Dead Cells så meget over Steam...prøvede med Xbox One-controller, men den trådløse controllerforbindelse til min pc var ikke optimal fra min normale siddeposition (nægter at ændre den :P). Og kombineret med spillets stejle "Dark Souls"-sværhedsgrad... :/ Har ikke noget imod svære spil, men det her fik mig næsten til at kyle controlleren ud over altanen...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/06-18 00:20, rettet 06/06-18 00:20 
3of19>
SkyblazeR>
Så RotN er blevet til et 8-bit-spil i stedet og har ændret titel? Det er noget af en drejning :D Jeg har sikkert misset noget...må lige få læst tråden igennem ved lejlighed :P

EDIT: Jeg kan se, at der er to Bloodstained-titler, godt så...

Curse of the Moon er en bonus fra strech-goals.

En kærkommen overraskelse...vel nok den største, jeg længe har oplevet på spilfronten :)

Men ud over at se Gametest har jeg ikke fulgt helt vildt med i spilbranchen over en længere periode...ret forfriskende faktisk :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 06/06-18 00:27 
Ja, en dejlig overraskelse, hvis de kunne få deres tis til at fungere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/06-18 00:45, rettet 06/06-18 00:46 
Tis = (u)tilgængeligheden af CotN på de her kanter? Er min nuværende forståelse, at man skal "tage til Grønland" for at kunne spille det (på konsol)? Eller vent, det kan de vel så heller ikke :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
slk486slk486Skrevet 06/06-18 08:56 
Efter at have skrevet til fangamer modtog jeg info om at Inti Creates har problemer med nogle af EU landende uden tidshorisont for fix. Nu har jeg tilgengæld fået en permanent Steam code fra fangamer.
j/k
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/06-18 10:35 
KTC>
Jeg er bare glad for at jeg valgte Steam versionen... Hovedgrunden er faktisk, at jeg kan smide et CRT-filter på spillet, hvilket jeg foretrækker til denne type spil.
Jeg ved godt det ikke hjælper jer andre, men jeg krydser fingre for at de snart tager sig sammen så I kan få jeres spil.

Hvad bruger du til at få scandlines med? :=}
Hoid to colony C05 where the computer is...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/06-18 13:37 
Scandlines?

Bloodstained: Ritual of the Night

Scandlines - Færger til Sverige og Tyskland
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/06-18 14:32 
Haha :=D

Okay jeg stener! Staver forkert pga min stavekontrol på iPad'en og læste at der stod noget scanlines... Shiiit :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
KTCKTCSkrevet 06/06-18 16:41, rettet 07/06-18 21:59 
SweetFX bruger jeg, og så med en settings fil, der passer til opløsningen, så det ser nice ud.
Jeg vil gerne dele min settings fil, hvis der nogen, der er interesserede.

Med hensyn til skalering, så virker det som om de tager det seriøst, for man kan vælge imellem forskellige integer scaling faktorer til vindue og i fuldskærm (1920x1080) har jeg heller ikke bemærket ujævnt skalerede pixels når spillet scroller, så man kan da håbe at de også laver det pænt på konsol.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 06/06-18 16:42 
slk486>
Efter at have skrevet til fangamer modtog jeg info om at Inti Creates har problemer med nogle af EU landende uden tidshorisont for fix. Nu har jeg tilgengæld fået en permanent Steam code fra fangamer.

Ditto. Fin praksis, men desværre ubrugeligt for mig. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/06-18 16:56 
KTC>
SweetFX bruger jeg, og så med en settings fil, der passer til opløsningen, så det ser nice ud.
Jeg vil gerne dele min settings fil, hvis der noget, der er interesserede.

Med hensyn til skalering, så virker det som om de tager det seriøst, for man kan vælge imellem forskellige integer scaling faktorer til vindue og i fuldskærm (1920x1080) har jeg heller ikke bemærket ujævnt skalerede pixels når spillet scroller, så man kan da håbe at de også laver det pænt på konsol.

Tak, det håber jeg også :)

Nu jeg tænker efter er de Inti Creates-spil jeg har erfaring med ports af 3DS-spil så det kunne være derfor. Ikke at det er nogen undskyldning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 06/06-18 19:06, rettet 06/06-18 19:08 
Nu blev jeg nysgerrig, om spillet rent faktisk kører en helt ren skalering i fuldskærm eller ej. Ved nærmere inspektion kan jeg se, at spillet, horisontalt, næsten konsekvent kører skiftevis 4 og 5 pixels i både højde og bredde. Og det er på trods af, at der stadig er borders.
Damnit, nu håber jeg ikke at jeg bliver generet af det, når jeg ved det, men så må jeg jo bare køre spillet i et vindue, selv om det heller ikke er optimalt...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/06-18 19:23 
KTC>
SweetFX bruger jeg, og så med en settings fil, der passer til opløsningen, så det ser nice ud.
Jeg vil gerne dele min settings fil, hvis der noget, der er interesserede.

Kan godt være jeg får brug for det. Giver lige lyd hvis jeg ikke kan finde ud af det selv :=>
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/06-18 19:24, rettet 06/06-18 19:24 
KTC>

*opkastssmiley :(

I det mindste var det gratis.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/06-18 22:16, rettet 06/06-18 22:16 
*måske
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 06/06-18 22:48 
Som sagt står det alligevel ret flot uden leverpostejfilter eller andet skidt, og selv om pixels ikke er 100% uniforme, så ser det stadig pænt ud. Jeg tror dog jeg vil spille det i 4x window fra nu af, da mit CRT filter ser pænere ud der. Scanlines og farver gør det virkelig lækkert at kigge på.
Lad mig høre, hvis I vil se eksempler :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 07/06-18 11:21 
^ Meget gerne :)
j/k
KTCKTCSkrevet 07/06-18 20:02, rettet 07/06-18 20:12 
Bloodstained: Ritual of the Night

Øverst er med filter, og nederst er uden, hvis nogen skulle være i tvivl.
Bemærk udover scanlines, hvordan farverne har mere glød og dybde. Jeg synes det er vildt, hvor langt man faktisk kan komme med et LCD display for at minde mere om CRT :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 07/06-18 20:19 
Hvordan fungerer filteret? Ser godt ud :)
j/k
KTCKTCSkrevet 07/06-18 20:27, rettet 07/06-18 20:27 
Det er SweetFx, hvor man smider et par mapper, indstillingsfiler og så et par DLL'er ind i spillets mapper, som det så bruger i stedet for de normale Windows DLL'er, hvorved der kan tilføjes diverse effekter.
Man skal ofte lige tweake indstillingerne lidt for at ramme den ønskede effekt, hvor man f.eks. kan justere gamma, spillets native opløsning, scanline-type og så videre. Man kan også lave simuleret curvature og sådan noget sjov, men det synes jeg normalt ikke er noget, jeg savner fra CRT-dagene :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/06-18 23:20, rettet 07/06-18 23:20 
Det ser godt ud. Jeg bruger det også på min Raspberry Pi 3, altså Scanlines og dog også curvature, som Retroarch har lavet. Jeg elsker det :=}
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 07/06-18 23:31 
Wow, spillet ser godt nok langt bedre ud med scan(d)lines. Det er som om udviklerne faktisk har designet grafikken til det, og så glemt at inkludere filteret.

EU PS4 koderne virker nu endelig! Håber Jer med Switch også har haft heldet med Jer i dag.

Spillet er faktisk ret godt. Langt mere er løftet direkte fra Castlevania end jeg troede, dog ofte uden den samme sans for deres mønstre og hvordan de bruges (mest åbenlyst ved "medusahovederne"), men til gengæld har spillet en del andre furnuftige tiltag i forhold til banernes design og de forskellige figurers styrker og svagheder. På mange måder minder det mig faktisk lidt om Little Samson.
Når først man har fået alle(?) fire figurer, skal man virkelig anstrenge sig for at dø, men jeg glæder mig til at spille det på en af de højere sværhedsgrader når der låses op for det. Har klaret de første fire baner pt, og missede kun powerup på første bane.

PS: Spillet skal selvfølgelig spilles i veteran mode. Alt andet virker tosset.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 08/06-18 00:22, rettet 08/06-18 00:23 
Ja, man snakker tit om at farvevalg i gamle spil var lavet efter CRT skærmens karakteristika, hvorfor de ikke ser ud på samme måde på moderne skærme. Man burde regne med, at Bloodstained - Curse of the Moon var lavet med/til moderne skærme, så med mindre det er fordi de bruger retro palette, skulle farverne ikke blive positivt påvirket af mit CRT filter, men det gør de tydeligvis, synes jeg.
F.eks. de dybe røde farver og fosforglød giver spillet mere dybde.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/06-18 01:08 
Sumez>
EU PS4 koderne virker nu endelig! Håber Jer med Switch også har haft heldet med Jer i dag.

Vi skal først modtage koderne :p

KTC> Synes det ser rigtig godt ud, og det skjuler også den skæve skalering (der dog ikke er så slem som de Inti Creates-spil jeg ellers har set på Switch).
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 08/06-18 08:18 
Mine billeder er faktisk fra 4x window, som er helt ren skalering.
Hvis jeg kører det i fuldskærm, ser det ikke lige helt så smukt ud, da forskellen faktisk betyder, at scanlines ikke matcher pixels 100%. Men ja, selv i fuldskærm har filteret en positiv effekt, hvis skaleringen ikke er perfekt.
Faktisk har jeg prøvet det på spil med leverpostejsfilter, hvor de faktisk kommer til at se skarpere ud med CRT filter på :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 08/06-18 09:02 
Jeg ved ikke om det har noget med den "skæve skalering" at gøre, men spillet scroller helt ad helvede til. Jeg har aldrig set et spil hakke så meget. Det er mest tydeligt på intro-tekst scrollen hvor man får ond i hovedet af at prøve at læse det, men det tager også noget tilvænning på selve banerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 08/06-18 09:31 
Det er PS4 udgaven, eller?

Jeg vælger konsekvent PC i de kickstartere jeg støtter, da man aldrig på forhånd ved, hvordan skidtet kommer til at køre på konsollerne, specielt i disse Unity-tider. På PC kan man oftest få en god oplevelse, bare maskinen er kraftig nok. Og så er G-Sync og 144hz heller ikke at kimse af :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/06-18 10:17 
KTC>
Mine billeder er faktisk fra 4x window, som er helt ren skalering.
Hvis jeg kører det i fuldskærm, ser det ikke lige helt så smukt ud, da forskellen faktisk betyder, at scanlines ikke matcher pixels 100%. Men ja, selv i fuldskærm har filteret en positiv effekt, hvis skaleringen ikke er perfekt.
Faktisk har jeg prøvet det på spil med leverpostejsfilter, hvor de faktisk kommer til at se skarpere ud med CRT filter på :)

Ville det på nogle måder hjælpe, hvis du satte opløsningen ned i Windows?
Hoid to colony C05 where the computer is...
350 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig