X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bloodstained: Ritual of the Night


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 11/05-15 19:05, rettet 11/05-15 19:22 
Har ikke nået at sætte mig ind i detaljerne endnu, men rygterne talte sandt. Nyt Igavania på vej!

Pitchen:

-An exploration-focused, side-scrolling platformer featuring RPG and crafting elements.
-Koji Igarashi, the namesake of "Igavania"-style games, is leading the project, with Michiru Yamane composing the music and Inti Creates leadin... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
350 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 09/06-15 03:41 
Meget tidligt offscreen gameplay klip:

https://youtube.com/watch?v=TU-NF6SJxps
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 09/06-15 06:57 
Håber ikke det er standarden at de tester det på et keyboard :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 09/06-15 23:20 
Så blev jeg backer af Bloodstained...
Det bliver svært at vente helt til 2017.
Kickstarteren slutter om tre dage.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 10/06-15 10:03 
Jeg har backet digital version til $28, fordi jeg primært er træt af moderne konsoller og har en PC, der næsten kan bruges som konsol.
Nu er jeg dog kommet lidt i tvivl, for WiiU udgaven med integration af touch ala Nintendo DS CastleVania spillene og muligheden for at spille det på GamePad og have en fysisk udgave, frister alligevel en del... Jeg kunne jo altid købe det på GOG, Humble Store eller Steam engang på udsalg og dobbeltdippe.

Hvilke tiers har I andre backet, og hvorfor?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/06-15 10:58 
"Did somebody say Vampire?"

https://youtu.be/B5KOhJqNofs
Bede-xBede-xSkrevet 10/06-15 14:52 
KTC>
Hvilke tiers har I andre backet, og hvorfor?

Tror jeg snupper den til $28 til PC. Bryder mig ikke så meget om nutidige konsoller, der er dårlige til kerneydelsen og uden PCen tror jeg, at jeg havde hadet moderne gaming. Derfor støtter jeg den udgave. Ville gerne have en fysisk kopi, men den er dyr og måske med danske afgifter oven i, så jeg nøjes med selv at smide spil og manual over på en disc til evig bevarelse :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 10/06-15 16:24 
Ok, gode argumenter.
Bliver det så Steam eller GOG for dig?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 10/06-15 19:49 
KTC>
Hvilke tiers har I andre backet, og hvorfor?

$100. Fordi jeg vil have det fysisk, og også gerne vil støtte det, med tanke på den store glæde, jeg har fået fra Igas tidligere spil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 10/06-15 22:28 
Nogen der har hørt yderligere omkring told/afsendelsesland? Synes det virker som om man er garanteret for at få en pakke fra USA vedhæftet et trusselsbrev fra PostDanmark på yderligere 400 kr...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-15 22:39, rettet 10/06-15 22:42 
Jeg vil egentlig helst have spillet på Wii U, men gælder det også hvis man backer med $60?

Der står jo:
If funded, the game will be developed for PC/Mac/Linux, XBOX One, Playstation 4, Wii U, and PS Vita. For the first time on Kickstarter, backers will have the option to receive actual PC / XB1 / PS4 / Wii U / Vita retail copies.
...
The physical copy of the game for Xbox One, Playstation 4, Wii U, PS Vita, Steam (PC/Mac/Linux), or GOG (DRM-free PC/Mac/Linux) will include exclusive Kickstarter-only content:

The mighty swordwhip
A super-powerful hidden boss
A Kickstarter Edition slipcase

Men under tiers står der intet om Wii U. Jeg går ud fra at man kan vælge hvilken platform man ønsker senere, sådan plejer det vel at forholde sig?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 10/06-15 22:51 
Det er nok fordi Wii U først blev tilføjet som platform senere. Hvis der er kickstarter exclusive content på Wii U må man formode at den bliver en valgmulighed.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-15 23:03 
Ja det tænker jeg også :)

Uanset backer jeg det alligevel. Bliver Wii U ikke en mulighed tager jeg PS4 i stedet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-15 23:31 
Bliver man først bedt om adressen når de er klar til at sende? Eller bruger de billig address? Hvad er normal procedure? Jeg har kun backet ReDux tidligere, og her blev jeg kontaktet og skulle svare tilbage med min adresse.

Jeg flytter til August, men selvom jeg tror jeg bliver boende i mange år frem, så er jeg ikke meget for at skrive den adresse på. Jeg har skrevet min fars i stedet, så kan det ikke gå helt galt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 11/06-15 01:04 
Normal procedure er at de sender en formular ud, når de kender ship date, hvor man kan bekræfte/ændre sin modtageradresse.

Så sørg for ikke at skifte mail de næste to år :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-15 01:05 
Hehe, det burde jeg kunne overholde :)

Tak for svaret.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-15 08:38, rettet 11/06-15 10:57 
KTC>
Bliver det så Steam eller GOG for dig?

Altid GOG hvis der er et valg. Jeg forstår godt, hvorfor det er nødvendigt for Valve at tillade DRM på deres service og Steams egen DRM er heller ikke specielt hård, sammenlignet med hvad man ellers udsættes for. Faktisk er det netop den mulighed for at installere spillet på så mange PCere, man har lyst til og benytte dem offline, der kan lede til misbrug ifb. med deres nyligt indførte returnerings garanti. At de også tillader at man låner sit spilbibliotek ud til vennerne, samt giver en garanti for, at spillene stadig vil være tilgængelige for brugerne i tilfældet af at servicen går ned, er vel så meget i den rigtige retning, som det kan være med DRM.

Kunne man forestille sig en tilsvarende garanti fra Sony/Microsoft? Næppe. Alene det at man skal døje med at flytte licenser rundt mellem maskiner og ikke kan låne sine spil ud, siger meget om deres syn på kunderne.. Det bliver vel en scorched earth approach a la den originale Xbox eller Playstation Mobile, når deres services går ned.

Om man så giver noget for Valves garanti eller ej - og muligvis er den ikke noget som helst værd - så er pointen her, at hos GOG har man ikke brug for en sådan. Mit Bloodstained kommer til at være helt uafhængig af GOG, så snart det er hentet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 11/06-15 09:45 
Ja, jeg hælder også umiddelbart mest til GOG, fordi det er DRM frit, og man ikke risikerer at miste skidtet i fremtiden.
Det, der taler for Steam, er at jeg har det meste af mit spilbibliotek der i forvejen, og fordi achievements er godt integreret der. Det er dog ikke nok, så det ender nok med at jeg enten tilføjet mine ikke-Steam spil til listen på Steam, eller finder en bedre launcher...

Hvis bare Nintendo havde en ordentlig konto-baseret løsning nu, så overvejede jeg Wii U digital download, men som det er nu, hvor jeg er afhængig af at både hardware og software ikke går i stykker, så er det udelukket.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 11/06-15 09:47 
Sumez>
Det er nok fordi Wii U først blev tilføjet som platform senere. Hvis der er kickstarter exclusive content på Wii U må man formode at den bliver en valgmulighed.

Det er korrekt. På andre kickstartere har jeg læst, at de ikke kan ændre teksten på de forskellige tiers, så snart kampagnen er startet. Det giver jo også fint mening, at det ikke må være moving target, men de kunne lave, så man ikke kunne ændre den eksisterende tekst, men godt kunne tilføje ekstra info.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-15 10:15, rettet 11/06-15 10:57 
KTC>
Det, der taler for Steam, er at jeg har det meste af mit spilbibliotek der i forvejen, og fordi achievements er godt integreret der.

Jeg kan rigtig godt li' Steam, selv om jeg foretrækker GOG. Er slet ikke i tvivl om, at den enorme vækst Valve/Steam oplever i øjeblikket, alene skyldes en positionering der er gunstig for både forbrugere og udviklere.

KTC>Hvis bare Nintendo havde en ordentlig konto-baseret løsning nu, så overvejede jeg Wii U digital download, men som det er nu, hvor jeg er afhængig af at både hardware og software ikke går i stykker, så er det udelukket.

Da drevet i min Wii U døde og maskinen skulle ombyttes, orkede jeg ikke at bruge tiden på at få mit digitale Super Metroid igen. Ikke fordi det kun havde kostet 2kr eller fordi jeg i forvejen har det fysisk, men alene fordi det var for besværligt. Nintendos DRM er håbløs.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-15 10:27 
Det ser ud til, at Bloodstained bliver det mest støttede spil på Kickstarter nogensinde. Er sgu glædeligt at se og også positivt at det er muligt, at producere den her slags uden om de store publishers.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
The DaneThe DaneSkrevet 11/06-15 18:19 
Bede-x>
Ah ok, det lød bare sådan på Gog linket. I alle fald fedt at en DRM fri udgave er mulig. Var super skuffet over at man ikke kunne presse Playtonic til noget tilsvarende. Hos dem bliver selv den fysiske udgave pålagt Steam og hvad er så formålet med den :(

Gog skrev "lige" (41 min siden) at Yooka-Laylee også kan skaffes hos dem nu.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-15 19:15, rettet 11/06-15 19:20 
Det var da fantastiske nyheder. Mange tak for infoen!

EDIT: Spurgte faktisk Andy Robinson ovre på Gaf i starten af kampagnen og der var der ikke planer om det. Fedt at de har ændret mening. Måske der så også kan nå at komme fysiske udgaver til konsollerne? Krydsede fingre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-15 23:28, rettet 12/06-15 23:43 
Der skulle komme et stream i Kickstarterens sidste 4 timer dvs. om ca. halvanden time med...

This is the way the Kickstarter ends: Not with a whimper, but with another Twitch stream, this time live from Inti Creates’ offices just outside Tokyo! Going live in just under 5 hours, Fraser and Becky from Video Games Awesome will be live with IGA, Ben Judd, the Inti Creates crew, and a host of special guests.

During the stream we'll be introducing one last challenge for you: IGA-chievements! As you collect mini-achievements, IGA will personally perform feats of strength and skill for your amazement. What will these mini-achievements and rewards be? You'll have to check in during the stream to find out.

Tune in later today at http://twitch.tv/ffstv to watch as the crew plays through classic indie Igavanias like La Mulana, Cave Story, and Shantae, showcases the amazing things you’ve made, and counts down to the end of your record-shattering Kickstarter.

http://www.timeanddate.com/countdown/generic?iso=20150613T08&p0=248&msg=VGA+Presents:+Bloodstained+Final+Countdown

https://www.kickstarter.com/projects/iga/bloodstained-ritual-of-the-night/posts/1262173

De er over 5 millioner dollars allerede og er dermed med længder det mest backede spil på Kickstarter nogensinde.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
The DaneThe DaneSkrevet 13/06-15 14:05 
De kom over 5,5 millioner med paypal donationerne, så de fik de sidste udvidelsespunkter med.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-15 14:58 
Fedt :) Jeg håbede at de nåede 4,5 så vi også fik det der minispil med. Kunne være blær hvis de udgiver det op til spillets release :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/09-15 15:02 
De har sendt surveys ud i dag, hvor man kan indtaste adresse og vælge hvilken version man vil have.

Jeg satser på at Wii U-versionen bliver hæderlig, så den tog jeg.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/09-15 15:51 
Wii U versionen bliver portet af et eksternt hold, Armature Studios. Så ville ikke være helt sikker på det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 16/09-15 15:58 
Det virker farligt at have et navn der let kan læses som 'Amateur Studios' ved hurtiglæsning.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/09-15 17:04 
Sumez>
Wii U versionen bliver portet af et eksternt hold, Armature Studios. Så ville ikke være helt sikker på det.

Ja det har du skrevet tidligere. Men hvis vi er tvunget til at tage valget så tidligt kan man ikke vide sig sikker på nogen af versionerne.
Jeg tvivler dog på at det bliver et særligt krævende spil, så mon ikke at Wii U versionen har god mulighed for at blive god :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/09-15 13:22 
Sorry, det er ret svært for mig at huske hvad jeg har skrevet før når jeg ikke har nogen hukommelse.

Bare lige en heads-up, jeg ved ikke om der er gået noget galt i deres udregning, eller om det er fordi jeg backede så tidligt at jeg er blevet opgraderet, men ved surveyet kunne jeg skifte min reward fra digital til fysisk udgave uden at betale andet ekstra end $5 shipping.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/06-16 09:36 
Bloodstained ligner fuldstændig Dracula X Chronicles på PSP.
Kunne være langt værre, men det er ikke SOTN-agtig WOW-faktor :P

https://www.youtube.com/watch?v=6VKfthxb4t8

Når nu de alligevel er blevet oversvømmet med Kickstarter-millioner, hvorfor så vælge discount-2.5D, fremfor et fantastisk flot håndtegnet HD 2D-spil? Jeg skal selvfølgelig ikke klage, jeg er bare spændt på rent faktisk at få det her spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/06-16 09:49, rettet 08/06-16 09:51 
Ja helt 2D art er det ikke, men det er da stadig væsentligt pænere end PSP :)

Det er ekstremt dyrt at få tegnet HD 2D animeret grafik, kombineret med at det er virkelig svært at finde grafikere der kan den artform.
j/k
SumezSumezSkrevet 08/06-16 09:54 
Deraf Kickstarter millionerne :) jeg ville foretrække hvis den slags blev spenderet kosmetisk fremfor bloated spildesign med en masse formålsløse modes og onlinegejl :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/06-16 10:58 
Jeg kan ikke være uenig, men min formodning er, at HD 2d art er væsentligt dyere end vi kan forestille os.
j/k
SumezSumezSkrevet 23/06-16 09:04, rettet 23/06-16 09:12 
Steam-koder til demoen er udsendt her til morgen. Jeg har en liggende i min mailbox. Det skærer eddermaneme hårdt I mine principper :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 23/06-16 09:06, rettet 23/06-16 09:06 
Jeg rører ikke min. Afventer det færdige spil :) Det lader dog til at blive taget virkelig godt imod rundt omkring!
j/k
SumezSumezSkrevet 23/06-16 10:06 
Jeg tvivler på at demoen bliver super repræsentativ for det færdige spil. Det er vist mest en tech/gameplay proof of concept. På det her stadie er der næppe noget level design der er final.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 23/06-16 10:23, rettet 23/06-16 10:23 
Det er så vidt jeg har forstået bare en tech/gameplay demo, ja - er bare ikke interesseret i at spille en gameplay demo :)
j/k
XiwanaXiwanaSkrevet 23/06-16 11:14 
Jim Sterling spiller demoen: https://www.youtube.com/watch?v=IHus7BLqReA
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 23/06-16 11:54 
"This is truly better than nothing"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 23/06-16 14:17 
Jeg er klar på det!
Selvom der er en del rough edges, synes jeg allerede det ser meget spilbart ud og 2.5D skader ikke udtrykket så meget som jeg havde frygtet. De har overført mange af 2D-sprite animationerne ret godt til 3D, uden at det hele bliver så "blødt" at se på.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-16 14:59 
Jeg synes ikke det er særlig pænt. Men i det mindste burde det kunne køre på Wii U, som jeg har backet det til, uden problemer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 23/06-16 17:58 
Jeg synes ofte 2.5D er plaget af dårlige animationer, og så er det lige meget hvor mange polygoner de smider i skidtet, og hvor fine shadereffekter der pyntes med.
På dette punkt er spillet bestemt ikke det smukkeste jeg har set, og det er ikke til at vide om det bliver så meget mere imponerende, da de har valgt en cellshade-agtig grafik.
Men jeg holder fast på, at styring, animationer og gameplay ser lovende ud allerede, og har tydelige rødder til klassiske 2D CastleVania spil, hvilket jeg synes er ret vigtigt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-16 18:04 
Jep det ser fuldstændig rigtigt ud hvad gameplayet angår, og det er det vigtigste.
Af det fremviste er texturene dog af elendig kvalitet, især på bossen. Det er dét jeg har mest imod, men det kan naturligvis nå at ændres inden udgivelse. Uanset er jeg ikke i tvivl om at jeg alligevel vil nyde at spille det igennem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/06-16 18:16, rettet 23/06-16 18:16 
Bossen ligner jeg-ved-ikke-hvad, og mange af fjenderne virker dovne, men de fleste baggrundene er faktisk ret flotte. Helt generelt synes jeg ikke spillet er specielt smukt, men som I også siger - det er gameplay det kommer an på, og styringen ligner virkelig en direkte en-til-en gengivelse af SOTN, så det kan man vel ikke gå helt 100% galt i byen med. Det er i hvert fald bedre end ingenting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-16 18:26 
Helt sikkert. Jeg glæder mig meget til at spille det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 27/06-16 16:32 
Håber sgu at boss(erne) får en visuel "overhaul". Det der cell-shading crap hører ingen steder hjemme i Castlevania universet. Sætter dog pris på det promiskuøse look (læs: patter) som bossen har i dette tilfælde; det tilføjer en lidt højere grad af "maturity", til et i forvejen dystert univers :)

Håber spillet i færdig stand inkluderer:

Atmosfærisk musik af Yamane (ekstremt vigtigt for helheden af spillet).

Flere/federe dødsanimationer på monstre og bosser (blodsprøjtende zombier i SoTN var en fed detajle).

En masse fede items og våben, samt muligheden for evt. flere spilbare karakterer med radikale anderledes spillestil.
SumezSumezSkrevet 27/06-16 17:40 
Jeg synes cel shading på hovedpersonen fungerer utroligt godt og er meget i ånd med "forgængerne" fra og med Dracula X på PCE.

At bossen ligner tis har intet med shaderne at gøre, men primært dårligt design, endnu værre teksturer, og meget lavt antal (eller dårlig brug af?) polygoner
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ExceptionExceptionSkrevet 27/06-16 23:23 
Der må jeg så erklære mig uenig. Jeg kan heller ikke erindre at Cel-shading nogensinde har været fast inventar på tidligere titler i serien (ihvertfald ikke SoTN). Du må gerne supplere eksempler, skulle jeg tage fejl. At bossen forekommer "uligevægtig" iht. Bloodstained/Castlevanias traditionelle æstetik har alt med shading at gøre i dette tilfælde. Lidt på samme måde som vi var vidne til en "degeneration" af den oprindelige World of Warcraft stil, da Burning Crusade kom med alt sit lyserøde og lilla plastik look. Dette henfører at problemet med Cel-shading ligger i det faktum, at æstetikken altid vil bære mere eller mindre præg af et overdrevet cartoon look (Zelda WW, Borderlands, XII) hvilket jeg personligt absolut ikke eftertragter i et Castlevania spil.

Mht. teksturer så er det dog relativt nemt at ændre på ifht. f.eks. polygoner; i så tilfælde skulle objektet/bossen nok designes, samt animeres på ny.
SumezSumezSkrevet 09/09-16 08:27 
Til alles store overraskelse :D

https://www.youtube.com/watch?v=zuTZMMsUwY4
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
350 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig