X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bloodstained: Ritual of the Night


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 11/05-15 19:05, rettet 11/05-15 19:22 
Har ikke nået at sætte mig ind i detaljerne endnu, men rygterne talte sandt. Nyt Igavania på vej!

Pitchen:

-An exploration-focused, side-scrolling platformer featuring RPG and crafting elements.
-Koji Igarashi, the namesake of "Igavania"-style games, is leading the project, with Michiru Yamane composing the music and Inti Creates leadin... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
221 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Svar
KTCKTCSkrevet 08/06 10:49 
Jeg har faktisk prøvet at lege med det, men det virker faktisk til at spillet forcer opløsningen til 1920x1080, hvis man sætter det til fuldskærm. Måske heller ikke helt optimalt...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 08/06 11:29 
Ydrk, så skal man jo bare spises af med Bilinear scaling af gfx kort eller skærm X-(
j/k
KTCKTCSkrevet 08/06 14:06, rettet 08/06 14:16 
Det kan man jo også slå fra i indstillingerne på de fleste grafikkort, men de 400x240 -> 1920x1080 bliver ikke bedre, hvis man kører fuldskærm. Så er 4x vindue den bedste løsning, da man så får 1600x960 i ren skalering.
Men man da håbe på at udviklerne lytter til tilbagemeldingerne og eventuelt laver valgfri opløsning og integer scaling for fuldskærm. Det kunne være optimalt, specielt for folk med 4K skærme, som lige nu får et ret småt billede i 4x alligevel. For mig med 1920x1080 skærm er 4x dog fint :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/06 14:32 
Det gør de nok ikke. Har skrevet til dem om det før :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 08/06 15:27, rettet 08/06 15:28 
KTC>
Det kan man jo også slå fra i indstillingerne på de fleste grafikkort

Mener du med centreret image og sorte kanter? Scaling algoritmen kan man ikke pille ved :(
j/k
KTCKTCSkrevet 08/06 18:12, rettet 08/06 18:13 
Jeps, sorte kanter > leverpostejsfilter. Desværre er det kun i Window mode, man kan få skarpe pixels indtil videre, og på konsollerne er det sikkert helt skidt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 08/06 23:02 
Er jeg den eneste der har været heldig nok til at prøve spillet indtil videre? :O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Super Mario Odyssey, Divinity: Original Sin:..., Dragon Quest Heroes II
KTCKTCSkrevet 09/06 01:34 
Jeg har spillet det en del, og har gennemført den første mode, og er i gang med nightmare.

Er det til PS4 du har fået det?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 09/06 08:53 
Jep, det er derfor det var et issue for mig med PS4 koderne. Optog en video der demonstrerer den hakkende scrolling jeg snakker om her: https://www.youtube.com/watch?v=c7L9-0en92c

Som jeg skrev på forrige side, er spillet meget bedre end jeg havde turdet håbe på. Det er dog på den relativt nemme side. Heldigvis ikke så meget at det ødelægger spillet, men man savner den der ægte fornemmelse af sejr efter at have klaret slutbossen på et hængende hår, uden flere liv tilbage, som de gamle Castlevania-spil gjorde så godt.
Men jeg kom også lige i gang med Nightmare i går, og den virker mere fornuftig, selvom forskellene er relativt små.

Det er også gået op for mig at man ikke behøver at samle kammerater op på Normal mode. Der er mindst to andre ting man kan gøre, bl.a. for at gøre spillet mere udfordrende for sig selv, eller for at unlocke "Ultimate" mode henad vejen. Begge skal selvfølgelig gøres på Normal mode. Glæder mig til at lege med det, men har desværre ikke mulighed for at spille videre den næste uges tid da jeg har travlt med alt muligt andet :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Super Mario Odyssey, Divinity: Original Sin:..., Dragon Quest Heroes II
SumezSumezSkrevet 18/06 01:38, rettet 18/06 01:39 
Har spillet gennem alle spillets modes nu. [Curse of the Moon, ikke ROTN]

Nightmare mode er lidt forvirrende, for udover bosserne er det ikke rigtig sværere end normal. Men der er en ekstra bane til sidst, der absolut gør den værd at spille.
Ultimate mode er endnu mere forvirrende, da den har de sværere bosser fra Nightmare, men helt generelt nok er den nemmeste mode, da man både har en fuldt opgraderet Zangetsu, plus et nyt charge-angreb, og alle tre "hjælpere".

Nej, den ægte, og sjoveste udfordring her, er at spille Zangetsu solo i Normal mode, og det er faktisk ret fedt. Jeg er stor fan af en naturlig dynamisk sværhedsgrad i et spil via indbyggede mekanikker fremfor valgmuligheder i en menu, og Curse of the Moon gør det rigtig godt. Ved at dræbe de helte man møder i stedet for at slutte sig til dem, bliver spillet helt naturligt sværere da du mister deres evner, og ikke kan samle de fleste opgraderinger op undervejs, men får til gengæld nye evner til Zangetsu.

Og spillet bliver næsten til klassisk NES-style Castlevania hvis man spiller "ægte" solo for at få den bedste slutning, ved bare at ignorere dem man møder, så man hverken får hjælpere eller nye evner, og må klare sig med den figur man starter med på første bane, helt til slutbossen. Man kan ikke samle -nogen- opgraderinger, eller tilgå nogen af genvejene, så banerne bliver både længere og sværere.
Jeg kan helt bestemt anbefale at spille spillet sådan! Den "handicappede" udgave af Zangetsu gør spillet til en meget Ninja Gaiden-agtig oplevelse.

Det eneste jeg synes er ærgerligt er at spillet tillader "casual" indstillingen uanset hvordan du spiller, og efter sigende ikke "straffer" dig for at gøre det (ikke engang for trophies). Der er heller ikke nogen incitamenter for at gennemføre uden continues (hvilket er supernemt på de normale modes, men relativt udfordrende som solo Zangetsu). Der kunne i det mindste have været et trophy eller en ny slutning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Super Mario Odyssey, Divinity: Original Sin:..., Dragon Quest Heroes II
Bede-xBede-xSkrevet 29/06 06:42 
Story trailer:

https://youtu.be/lKlR0SEmIoI

Det ser godt nok grimt og billigt ud, men mon ikke det spiller udmærket?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 29/06 07:05 
Jeg havde samme reaktion på den trailer. Jeg havde regnet med at det ville have et lavbudget look, men det er altså virkelig grimt det der :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Super Mario Odyssey, Divinity: Original Sin:..., Dragon Quest Heroes II
KTCKTCSkrevet 29/06 08:19 
Jeg synes det ser acceptabelt ud fra siden nu, hvilket det ikke engang gjorde en overgang, men deres cinematic shots er meget lidt pæne, både i forhold til art style og animationer. Jeg håber dog stadig på at spillet bliver godt at spille.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 29/06 13:34, rettet 29/06 13:44 
Det er selvfølgelig forventeligt, at det er lavbudget, men jeg havde alligevel håbet, de havde fået lidt mere ud af det, når det nu er en spirituel opfølger, til en så visuelt overbevisende serie som Castlevania. Team Cherry og StudioMDHR får meget ud af mikroskopiske budgetter og fjern noget af det outsourcede materiale fra Ori som studio recordings, visse cutscenes mm. (Airborn, Wabi Sabi m.fl.) og kig på hovedspillet, der var Moon Studios også et lille team dengang, men de fik alverden ud af forholdene til sammenligning. Så selv med lave budgetter, synes jeg godt, man kan tillade sig at mønstre lidt forventninger. Måske de skulle have holdt det i fuldt 2D?

Nå, forhåbenligt lever det stadig spilmæssigt op til forgængerne, så kommer man sig nok over det visuelle.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 29/06 13:47 
Præcis. Man kan sagtens lave noget pænt for et lavt budget hvis man kender sine egne begrænsninger, det er der utroligt mange eksempler på. Havde SOTN overhovedet et større budget end Bloodstained?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Super Mario Odyssey, Divinity: Original Sin:..., Dragon Quest Heroes II
Bede-xBede-xSkrevet 29/06 15:31, rettet 29/06 15:38 
Det ville slet ikke overraske mig, hvis de havde sammenlignelige budgetter eller Bloodstained større, for så store var budgetterne heller ikke i halvfemserne og slet ikke for 2D spil, men selv hvis det ene, skulle være dyrere end det andet, ville Bloodstaineds omkostninger i alle fald ikke på forhånd, udelukke et lidt bedre resultat. Jeg regner med at starte Iconoclasts inden alt for længe og hvad end man så synes om stilen i det, så er den i hvert fald særpræget nok, til man kan kende Sandbergs udtryk med det samme:

https://youtu.be/1YotsyXxRNw

Og det er det, der er problemet i Bloodstained. Det er ikke distinkt nok til at få etableret et egenrådigt udtryk. Hvis nogen havde sagt, at de snart kom med en mobile klon af Symphony, ville jeg straks forvente noget visuelt hen i retningen af Bloodstained. Ok, jeg er måske for hård ved det her, men jeg synes bare, når man ser, hvad et-til-få personers projekter som fx Iconoclasts og Hollow Knight kan resultere i, burde niveauet være højere. Det er jo ikke en hvilken som helst serie, de forsøger at gå i fodsporene af.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06 16:21 
Jeg er glad for at jeg valgte Switch-versionen, da spillet forhåbentlig tager sig bedre ud på den bitte skærm :)

Curse of the Moon scroller i øvrigt helt fint, i hvert fald håndholdt :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 21/08 21:30 
Spillet er blevet udskudt til 2019 fordi de vil fokusere på at gøre den pænere og mere finpudset, og så dropper de Vita udgaven...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 21/08 23:28 
Hvis det så også bliver pænere og mere finpudset, er det vidst ventetiden værd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Super Mario Odyssey, Divinity: Original Sin:..., Dragon Quest Heroes II
KTCKTCSkrevet 21/08 23:58 
Ja, de har lyttet en del til feedback fra de backere, som har spyttet ekstra i kassen og har fået adgang til en beta demo. Det er ret positivt, at de viser deres kunder respekt på denne måde, så må man jo bare håbe at spillet bliver ventetiden værd.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 26/08 12:55 
Godt at se at Vita udgaven bliver droppet. Den ville alligevel enten blive ekstremt skrabet ift de andre udgaver, eller trække spillet ned, samt dræne resourcer til blot en håndfuld kunder.
Spiller nu: Wolfenstein: The New Or..., Super Street Fighter IV..., Shining Force III
221 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig