X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Until Dawn


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/05-15 18:36 
Jeg har slet intet hørt om dette spil, indtil jeg tilfældigvis faldt over en artiklel med en forventet release den 24. juni og blev meget interesseret. Konen er også helt oppe at ringe :)
Det ser rigtig godt ud. Ja, der er meget QT og meningsløse valg uden konsekvenser, men det ser mere interessant ud end noget andet, jeg har spillet i den genre siden Indigo Prophecy og måske også Heavy Rain.

For folk som min kone, der primært spiller spil for historiens skyld (Eller split-screen med mig), er der alt for lidt at rive i i denne genre - specielt gyser-spil, der ikke er frustrerende svære for en, der bare gerne vil spille på Easy og underholdes (RE, SH, Evil Within) . Det ser heller ikke helt uinteressant ud at at se på som tilskuer i sofaen, synes jeg.

Day one køb for mig - uanset, hvad anmelderne siger.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 06/05-15 21:58 
Har det også på min liste. Jeg synes nu, der er en del new-school adventurespil efterhånden, hvor det mere handler om historien end at løse svære puzzles. Specielt hvis man tæller de spil med som er lige rundt om hjørnet. Men rigtig nok ikke mange gyserspil (til konsoller) :)
OdinOdinSkrevet 07/05-15 00:15 
Men rigtig nok ikke mange gyserspil (til konsoller) :)

Say what? Der har da aldrig været så mange konsolhorrorspil på vej som der er nu? Mellem Deep Down, SOMA, Shadow Realms, DreadOut 2, The Forest, The Vanishing Of Ethan Carter, Routine, Kodoku, Outlast 2, Fatal Frame V, Among The Sleep og Night Cry (tidligere Project Scissors) og ja - omtalte Until Dawn, kan jeg slet ikke huske at vi horror-elskere nogensinde har været så forkælede på konsollerne.
Og de kommer i øvrigt i kølvandet på Evil Within, Alien: Isolation, Project P.T., Dying Light, Anna, DreadOut, Daylight, Slender: The Arrival, Resident Evil: Revelations 2 og White Night der alle er udkommet indenfor det sidste år til PS4 (bortset fra Anna, der kun er kommet til PS3).
jaesjaesSkrevet 08/05-15 23:25, rettet 09/05-15 00:56 
Havde glemt, at jeg har fulgt mindre med end normalt det seneste 1,5 års tid mht. spilnyheder, så kan have misset en slat eller to :)

Dog er flere af de spil du nævner uden for kategori - enten RPG, mere action-adventure end adventure eller ikke annonceret til konsol (i nogle tilfælde er der dog tilsyneladende så sparsom info ude, at det ikke kan siges med sikkerhed). Og Shadow Realms er aflyst ;)
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-15 16:59 
Anmeldelser: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1101276

Det glæder jeg mig til :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 24/08-15 17:40 
Overraskende gode scores, det skal vist spilles :)
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-15 18:04 
Helt sikkert. Spørgsmålet er om man kan finde det til max 400,- (min grænse) et sted?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 24/08-15 18:06 
Jeg venter også lidt, trods alt så meget andet guf der rammer i starten af sept ;)
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-15 18:08 
Ja, der er meget på vej og det har allerede været et fremragende spil år. Vil dog godt have Until Dawn hurtigt, både for at spille, men ligeså meget for at støtte det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-15 18:25 
En kammerat havde købt spillet for tidligt i fredags, så vi spillede det en 4-5 timer.

Lang historie kort synes jeg det var dybt middelmådigt. Heavy Rain gameplay (uhf), med utallige, forudsigelige jumpscares. Vi blev aldrig på noget tidspunkt skræmt, heller ikke selvom vi spillede i mørke og med surround sound skruet godt op.

Historien var ikke noget at skrive hjem om, faktisk var den nærmest pinligt uoriginal. Man kan kun håbe at det ender med et mega plot-twist som i Cabin in the Woods :)

Det er måske også vigtigt at nævne at vi fik godt indenbords den aften. Så tag det med et gran salt ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/08-15 18:27 
Måske husker jeg Cabin in the Woods forkert, men afslører den ikke sit "twist" i nærmest en af filmens allerførste scener? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-15 18:28 
Nej, ikke noget der giver mening før til allersidst i filmen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-15 18:52 
Konsolkongen>
Historien var ikke noget at skrive hjem om, faktisk var den nærmest pinligt uoriginal.

Det er faktisk et selling point for mig, setup'et med en gruppe teenagere isoleret mens en jager dem og de forsøger at slippe ud med livet i behold. På samme måde som jeg kan se utallige zombie film, der også mere eller mindre har samme setup. Jeg siger ikke det er godt eller originalt, men nu og da nyder jeg hygge omkring genre klicherne :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 24/08-15 20:35 
Som jeg har forstået det, er det helt bevidst med klicherne og gjort lidt humoristisk.
SumezSumezSkrevet 24/08-15 21:05 
Så faktisk meget som Cabin in the Woods? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-15 21:13 
Måske, for jeg så ingen antydninger af mulige plot-twists i det jeg spillede. Jeg synes heller ikke der var ret meget humor i spillet, foruden en enkelt episode med en fugl og en snebold, som resulterede i spontan jubel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/08-15 21:19 
Det skulle være et ret stort plot twist efter hvad jeg har hørt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-15 21:25 
Okay sejt :)

Normalt bryder jeg mig ikke om at vide den slags på forhånd. Men det er helt sikkert det der skal til hvis jeg skal spille mere af det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 25/08-15 00:49, rettet 25/08-15 00:57 
Jim Sterling får det til at lyde præcis, som man kunne håbe et spil af den type ville være (bortset fra motion controls):

Its commitment to its own nonsense is one of Until Dawn‘s greatest strengths. It makes no attempt to hide its deep love of such films as I Know What You Did Last Summer, Scream, and SAW, with a liberal smattering of nods to earlier 80s slashers like Friday the 13th. Its characters and themes are as cliche as they come, but that’s all part of the charm.

It’s confident in what it’s doing, and that confidence carries the entire thing.
(..)

It’s a slickly produced, enjoyably written tale that revels in horror as an art form. All its elements are taken from elsewhere, blatantly so, but they’re bundled together with such polish and glib charm that it works beautifully.
(..)

Until Dawn is as campy as it needs to be, sparing no amount of silliness and liberally pouring on the cheese sauce. As Stromare overacts his heart out and scene after scene gets increasingly ludicrous, the whole thing is carried with such panache that it just works. It keeps the game from getting too dark, while ensuring the scares have an impact when they crop up.
(..)

Until Dawn is everything that Quantic Dream games have tried to be – unsuccessfully – for the past decade. It emulates horror movies while demonstrating a clear understanding of what makes those movies work, its focus on consequence is nervewracking and intricate, and its story is silly but strongly delivered. It’s the best David Cage game not made by David Cage, and it’s the best interactive horror flick you’ll play.

The only downside is there’s not a token pothead. Supermassive Games needs to do a bit more genre research.

http://www.thejimquisition.com/2015/08/until-dawn-review/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/08-15 07:43 
Har spillet 6 timer i går og er helt opslugt. Spillet er en interaktiv, cheesy horror film - præcis som det lovede. Skuespillerne er fine og længden ser ud til at være godt over 10 timer, men det skal helt klart spilles igen flere gange. Grafisk er det - lige bortset fra en lidt ustabil framerate, når Peter Stormare giver den gas - nok det smukkeste spil på ps4. Fantastisk flot og stemningsfuldt.

Jeg kan ikke vente med at finde ud af slutningen efter arbejde. 9/10 herfra. GameSpots review er det, jeg er mest enig i.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 27/08-15 08:59 
Lyder præcis som det spil jeg håbede på :) Havde ikke regnet med et mesterværk, men konceptet er fantastisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RaGeRaGeSkrevet 27/08-15 17:09 
Har lige købt det, kæft jeg glæder mig til i aften :P
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/08-15 21:24, rettet 27/08-15 21:27 
Lad os høre, hvad du synes.

Jeg er lige blevet færdig med første gennemspilning, og jeg er meget imponeret. Jeg vil sige, at det er et bedre film/spil produkt end David Cage's forsøg: Der er ikke noget af de kedelige hverdags ting som f.eks. at lave kaffe m.m., der bare var tørt i f.eks. Heavy Rain. I stedet sidder man nærmest på kanten af sofaen i 10 timer - det er virkelig medrivende, og er man to kan man bare skiftes til at spille, når den ene vil have indflydelse på handlingen :)

Until Dawn er det bedste i genren - og jeg tror det bliver en genre, vi kommer til at se meget mere til fremover.

EDIT: Eurogamer har givet det 'Recommended'.
http://www.eurogamer.net/articles/2015-08-27-until-dawn-review
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 01/11-15 13:11 
Jeg tror jeg er næsten ligeså vild med det her som Deluxscan. Utrolig velproduceret genredyrkelse som ikke skammer sig over hvad det er. Det er klar varebetegnelse, man får hvad der loves og selvom det er fasttømret i dyrkelsen af konventionerne, uden nogensinde at tage skridtet videre, er det sådan et man har svært ved at slippe, når man først er startet. Anbefalet, i særdelshed til genre elskere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig