X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayChoice 10 i danmark


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/05-15 12:38 
Jeg ved meget lidt om arkader.
Men hvor svært/dyrt er det at finde en playchoice 10 nintendo arkade her i landet?
Og ca pris?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 03/05-15 12:48, rettet 03/05-15 12:49 
Jeg har et liggende, men har ikke nogen JAMMA converter der virker til det, så ved faktisk ikke om det virker.
edit: Eller er det hele kabinettet du leder efter? Har kun set et rigtig PC10 kabinet hos Muerto på Fyn, og det er nok ikke til salg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/05-15 12:54 
Ja det er kabinet jeg tænker på.... Havde nintendo dem her i DK ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/05-15 13:06, rettet 03/05-15 13:06 
Jeg er heller ikke nogen arkade-ekspert, og jeg håber oprigtigt, jeg tager fejl, når jeg skriver det her, men jeg tror, chancerne for at finde et originalt PlayChoice 10 -kabinet, som oprindeligt stod her i landet, er noget nær de samme som man har for at vinde i lotto.

Mit indtryk af dedikered kabinetter + Danmark er noget sørgeligt, sørgeligt noget. Alt, hvad der ikke kan strikkes ind i et JK eller CompuGame, er som regel en sjældenhed.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 03/05-15 13:08 
I det hele taget synes jeg meget sjældent man støder på nogen form for PC10 udenfor USA.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/05-15 13:11, rettet 03/05-15 13:11 
Ok, ville bare høre om playchoice var nemmer at finde end en M82?... men lyder ikke sådan. :)
(da de er næsten ens)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 03/05-15 13:23, rettet 03/05-15 13:23 
M82 og PC10 er to helt forskellige koncepter svjv :)
M82 blev brugt til at fremvise spil i butikker, og bruger NES spil, hvor PC10 er et arcade system, og har den lille ekstra skærm med spillisten osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 03/05-15 13:36, rettet 03/05-15 13:39 
Originale PC10-kabinetter er meget mere udbredte end originale M82-enheder.

Selvfølgelig mest i USA, men der blev også lavet originale (noget grimmere) PC10-kabinetter i England og svjh også i Frankrig. De er ikke specielt sjældne - alt er selvfølgelig relativt, men de ses da jævnligt til salg i England, hvorfra vi også har købt vores for en beskeden pris.

I Danmark lavede CompuGame faktisk et custom kabinet til PC10, som vi svjh også har et par stykker af, så derfor har der ret sikkert ikke været originale PC10-kabinetter i Danmark i sin tid, da det ville have været CompuGame, der skulle have importeret dem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 03/05-15 13:45, rettet 03/05-15 13:46 
KillerBean2>
Mit indtryk af dedikered kabinetter + Danmark er noget sørgeligt, sørgeligt noget. Alt, hvad der ikke kan strikkes ind i et JK eller CompuGame, er som regel en sjældenhed.

Umiddelbart har der ift. indbyggertal været væsentligt flere både arcademaskiner generelt samt originale kabinetter i Danmark end i alle vores nabolande (Tyskland, Norge, Sverige), så udpræget slemt har det nu ikke været...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/05-15 13:50 
http://www.ebay.co.uk/itm/Nintendo-play-choice-super-delux-10-arcade-game-/201313882698?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2edf3e124a&nma=true&si=yIVV1DoRxMe2WukU8D6Tl81ryQo%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Damn havde købt , dog skulle den hentes :/
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/05-15 15:07 
RJK>
Umiddelbart har der ift. indbyggertal været væsentligt flere både arcademaskiner generelt samt originale kabinetter i Danmark end i alle vores nabolande (Tyskland, Norge, Sverige), så udpræget slemt har det nu ikke været...

Så er jeg nok bare vokset op et meget arkade-tørt sted. Kan ikke huske nogensinde at have set andet end JK-kabinetter :/
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig