X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Yooka-Laylee: Platformseventyr fra Playtonic


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 01/05-15 14:49, rettet 01/05-15 19:01 
Nu hvor Kickstarteren kommer op om et par timer, er det vist på tide Playtonics kommende spil får sin egen tråd. Pitchen er super simpel: Et nyt Banjo-Kazooie spil til de nuværende maskiner med alt hvad det indebærer fra googly eyes til dobbelte bindestreger.

Platforme: Som enhver fritstillet udvikler i dag vil de gerne have spillet ud på så mange platforme som muligt. Kickstarteren ... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
163 emne(r).
« < 1 2 3 4

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/12-17 16:53 
Det lyder ret godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/12-17 17:31 
Var nysgerrig efter den omtalte patch, og læste lidt om den. Muligheden for at skrue ned for "stemmerne" er åbenbart også nyt - det var også en af de første ting jeg gjorde. Hvis man har dem på 3-4 er de ganske fine, men hvis man var tvunget til at have dem på 100% førhen, forstår jeg bedre at så mange har brokket sig over dem. Generelt er lydstyrken virkelig høj i spillet i forhold til alt andet på PS4.

I det hele taget virker det som om at rigtig mange ting kunne have irriteret mig hvis jeg havde spillet det inden patchen. Må håbe at næste Playtonic spil venter med at udkomme til det faktisk er færdigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 05/12-17 13:52, rettet 05/12-17 13:56 
Sumez>
100%'et på lidt over en weekend så bidt jeg har været af det, og mit indtryk er at den lunkne modtagelse spille har modtaget er fuldstændig ufortjent. Jeg elskede nærmest hver eneste del af spillet, med bosskampene og et par af Rextro's tåbelige minigames som de eneste ubehagelige undtagelser. Det er fuldstændig som at spille Banjo-Kazooie igen

Jeg har haft den helt samme oplevelse og som jeg skrev tidligere herinde, er det et af mine favorit spil i år.

Sumez>, styringen er lige i skabet, og kameraet var fuldstændig problemfrit for mig... efter jeg ændrede indstillingen i menuen efter at have brugt et minut i selskab med det ustyrlige default-kamera som ingen mening giver. Hvis det har været påkrævet inden patchen kan jeg måske godt forstå at folk har været irriteret

Man kunne slet ikke skifte kamera før patchen. Der var kun det dårlige kamera og det var faktisk lidt værre dengang, end det er i dag, da det også blev patched.

slk486>
Mon ikke vi generelt er ovre i nostalgi-forventninger i overflod, hvorimod du har haft en lidt mere afmålt sen indgang?

Jeg tror nærmere folks forventninger var fordrejede i retningen af en helt anden spiltype. Playtonic sagde de ville lave et Banjo spil og det løfte levede de op til. At det så var noget andet folk i virkeligheden ville have, er der ikke noget at gøre ved, men Banjo fans burde kunne nyde det i fulde drag.

Sumez>
Det ærgrer mig at spillet fik så ringe anmeldelser (uanset om det var fortjent pre-patch eller ej), for jeg synes virkelig Playtonic har skabt noget godt ved at genoplive en ellers næsten glemt genre. Jeg håber ikke det kommer til at rykke for meget ved deres fremtidige planer, udover at en betatest muligvis kunne have været en god idé :)

Man kunne godt forestille sig, at det kommer til at have indvirkning, for konsensus om spillet virker ikke til at være, at det kun er dårligt. Når man ser folk skrive på udenlandske forums er det nærmere et decideret hadeobjekt. Sandheden er jo, at anmeldelserne ikke var så dårlige endda. De var snarere delte, men enkelte meningsdannere er virkelig slået så stærkt i gennem med deres holdning, at man nemt glemmer dem der holdt af det. Må have været ekstremt demotiverende for Playtonic, at lave noget hvor man så tydeligt kan mærke deres begejstring skinne i gennem helheden, trods det lave budget og så se deres arbejde sablet ned med 2/10 fra Sterling eller blive kaldt “unmitigated disaster” fra andre.

Jeg så gerne de lavede et mere i genren, men kan godt forstå, hvis de hellere vil prøve noget andet, folk ikke aktivt hader.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 05/12-17 14:28 
At det så var noget andet folk i virkeligheden ville have, er der ikke noget at gøre ved, men Banjo fans burde kunne nyde det i fulde drag.

Det er bestemt ikke første gang jeg hører den her... men jeg er lidt i tvivl - Hvem forventede andet end et nyt Banjo-spil, og i så fald, hvad forventede de så?

Må have været ekstremt demotiverende for Playtonic, at lave noget hvor man så tydeligt kan mærke deres begejstring skinne i gennem helheden, trods det lave budget og så se deres arbejde sablet ned med 2/10 fra Sterling eller blive kaldt “unmitigated disaster” fra andre.

Absolut. Man skal eddermaneme være et gennemført røvhul for at give sådan et kærlighedsprojekt en 2/10 vurdering. Måske hvis det fortjente det, men det kan man jo absolut ikke på nogensomhelst realistisk måde argumentere for. Den anmeldelse tjener intet formål udover at kærtegne Sterlings eget ego og tiltrække kontrovers-hits.
Jeg er tilbøjelig til at gå med til at de kameraproblemer der har været tidligere klart kan have gået ud over nogen folks oplevelse af spillet (det er f.eks. den eneste må jeg kan se dit 5/10 være retfærdiggjort?), men han får det til at lyde som om genren i sig selv er en fornærmelse imod menneskeheden. Jeg kan slet ikke se værdien af sådan en anmeldelse.

Jeg så gerne de lavede et mere i genren, men kan godt forstå, hvis de hellere vil prøve noget andet, folk ikke aktivt hader.

Helt enig, nu har de lavet en "carbon copy" af Banjo - nu ville det være sjovt at se dem tage nogle flere friheder med genren med den viden og erfaring de har fået opbygget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 05/12-17 15:35, rettet 05/12-17 15:36 
Sumez>
Det er bestemt ikke første gang jeg hører den her... men jeg er lidt i tvivl - Hvem forventede andet end et nyt Banjo-spil, og i så fald, hvad forventede de så?

Jeg fulgte ret meget med i snakken omkring spillet, da det udkom og mit indtryk var, at der var mange som klagede over ting, som man ikke kunne forvente var anderledes i et Banjo spil. Fx husker jeg nogle der brokkede sig over, at der ikke var et minimap og objectives blev heller ikke listet med en markør, så de kunne ikke finde rundt. Eller folk der optrådte chokerede over, hvorfor spillet ikke benyttede rigtig voice acting frem for Banjo stemmer. Well, oplægget var jo et Banjo spil..

Osv i den dur. Det virkede som om, det var et andet spil de søgte.

(Med det sagt var det selvfølgelig det rigtige, at give folk en mulighed for at justere stemmerne)

Sumez>Jeg er tilbøjelig til at gå med til at de kameraproblemer der har været tidligere klart kan have gået ud over nogen folks oplevelse af spillet (det er f.eks. den eneste må jeg kan se dit 5/10 være retfærdiggjort?)

Der var mange ting der var anderledes før diverse patches, som jeg har nævnt herinde. Ikke kun kameraet, men også sværhedsgraden, hvor let det var at navigere, muligheden for at skippe cutscenes og i nogle områder ændrede de helt geometrien i banen mm. De burde have ventet med at udgive det, men det er jo set før. Jeg var dog stadig personligt vild med det og skal nok opjustere min karakter, når jeg engang får gennemført det igen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 05/12-17 15:49, rettet 05/12-17 15:50 
Fx husker jeg nogle der brokkede sig over, at der ikke var et minimap og objectives blev heller ikke listet med en markør, så de kunne ikke finde rundt.

Lige her er det vidst fuldstændig underordnet "hvad man forventer"... At have det ville bare være voldsomt dårligt design. Det tror jeg hurtigt mange af os kan blive enige om. :) Jeg synes det smukke ved ikke at have et kort i sådan et spil er at det sætter visse krav til udviklerne mht. at skabe en verden der er unik nok til at det giver mening at kunne finde rundt uden behovet for et!
Zelda Breath of the Wild er et andet godt eksempel på det, det er nok det eneste store "open world" spil jeg har prøvet der er designet ud fra den filosofi at man ikke behøver et kort for at finde rundt. At det så inkluderer et kort alligevel er en anden sag.

(Med det sagt var det selvfølgelig det rigtige, at give folk en mulighed for at justere stemmerne)

Jeg kan oprigtigt godt lide banjo-stemmerne, selvom de er platte. Standard-lydstyrken er bare absurd høj og fuldstændig uudholdelig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 14/12-17 16:32 
Det har fået en fin Switch port ifølge DF:

https://youtu.be/NfBeett5FII

Og så udviser John fra Digital Foundry igen god spilsmag, ved at udtrykke at han elsker spillet :)

https://www.resetera.com/posts/2114892/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-18 18:59 
Jeg gav det en times tid for et stykke tid siden. Brød mig ikke om det.

Men det giver 400kr i trade in bonus hvis man forudbestiller et kommende spil i GamesTop :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 08/03-18 19:42 
Det er satme en go sjat for det spil :o
j/k
SumezSumezSkrevet 08/04-19 09:08 
https://www.youtube.com/watch?v=gk025zr3C_g]Lidt underlig ting at bruge så meget tid på[/LINK]" target="blank">Lidt underlig ting at bruge så meget tid på
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/04-19 09:56 
Mange der bruger tid på underlige ting til den dag :)
slk486slk486Skrevet 08/04-19 10:11 
.. og alle andre dage :D
j/k
KTCKTCSkrevet 08/04-19 21:36 
Nu havde de jo lovet det. Jeg har prøvet det, og synes effekten er interessant. Desværre er de påtvungne 15-30 fps så ødelæggende for gameplayet, at jeg ikke gider bruge ret meget tid med den tonic på...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
163 emne(r).
« < 1 2 3 4

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig