X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Yooka-Laylee: Platformseventyr fra Playtonic


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 01/05-15 14:49, rettet 01/05-15 19:01 
Nu hvor Kickstarteren kommer op om et par timer, er det vist på tide Playtonics kommende spil får sin egen tråd. Pitchen er super simpel: Et nyt Banjo-Kazooie spil til de nuværende maskiner med alt hvad det indebærer fra googly eyes til dobbelte bindestreger.

Platforme: Som enhver fritstillet udvikler i dag vil de gerne have spillet ud på så mange platforme som muligt. Kickstarteren ... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
163 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-17 18:18 
Okay, jeg tror slet ikke jeg forstår din pointe? :) Er det et forsvar af Steam at de først nu er begyndt at stramme an, når du og andre(?) åbenbart har klaget over det i årevis? Hvis I har kunne se problemet så længe er det så ikke skammeligt at de bare har ladet stå til så længe?

Nu fik jeg læst Jim Sterlings anmeldelse, og her synes jeg faktisk at det virker til at han hater uden megen grund. Det lyder som om at dét endelige spil er klassisk Rare på godt og ondt, så jeg ved næsten ikke hvad han havde forventet :) Det er selvfølgelig ærgerligt hvis det har kamera- og andre problemer som et spil fra '98, men at det skulle trække det ned på et 2-tal virker ret useriøst :/

Rare er ikke min yndlingsudvikler, langt fra. De har nok lavet flere dårlige end gode titler i tidens løb, men det jeg har spillet af Banjo-spillene har været rigtig godt. Så hvis det her er mere af det samme kunne jeg stadig være klar på at give det et forsøg kamera- og kontrol-problemer til trods. Det kommer dog helt an på hvordan konsol-versionerne kører.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/04-17 18:29 
Hold da op, der er allerede fan art af reaktionerne... Måske er det mest pga det med Jon Tron, men hurtigt arbejde alligevel :D

Yooka-Laylee: Platformseventyr fra Playtonic
SumezSumezSkrevet 04/04-17 20:51, rettet 04/04-17 20:52 
Banjo-spillene havde deres kontrol- og kameraproblemer. Jeg synes ikke Sterlings anmeldelse berør om det er decideret værre i Y-L. Jeg er virkelig glad for Banjo-Kazooie og -Tooie, så for at give hans anmeldelse noget context ville det nok være værd at uddybe hvad han synes om de spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 04/04-17 21:32 
2/10 virker overdrevet. For sådan en karakter bør det ikke kun være et spørgsmål om, hvor sjovt spillet er men snarere om det rent mekanisk ikke virker ordentligt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-17 21:42 
Sumez>
Banjo-spillene havde deres kontrol- og kameraproblemer. Jeg synes ikke Sterlings anmeldelse berør om det er decideret værre i Y-L. Jeg er virkelig glad for Banjo-Kazooie og -Tooie, så for at give hans anmeldelse noget context ville det nok være værd at uddybe hvad han synes om de spil.

Enig. Jeg læser det også som om at det er præcis det samme som N64-spillene. Har kun prøvet Banjo i Rare Replay på Xbox One, og fandt ikke nogen større problemer med kamera og kontrol personligt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 05/04-17 04:36, rettet 05/04-17 05:17 
Konsolkongen>
"Okay, jeg tror slet ikke jeg forstår din pointe? :) Er det et forsvar af Steam at de først nu er begyndt at stramme an, når du og andre(?) åbenbart har klaget over det i årevis? Hvis I har kunne se problemet så længe er det så ikke skammeligt at de bare har ladet stå til så længe?"

Det Sterling har klaget over i årevis er, at sluserne står åbne og alt kommer ind på servicen. Det vil det også gøre i fremtiden (så længe vi taler spil, ikke ting der lever på kortene). Hvad de der i mod har tænkt sig at forsøge at ændre, er hvad brugeren ser på og finder frem til på storen, samt microtransaction økonomien (kortene). Det er selve ideen i explorer konceptet, den nye tilgangsvinkel til kuratorer og til dels Steam Direct. Præcis det jeg og andre har efterspurgt (og faktisk direkte modsat Sterling).

At man efterspørger nogle ændringer, skal dog ikke forveksles med forestilingen om, at det ikke er en "brugbar tjeneste". At antyde det er fuldstændigt absurd, med tanke på hvordan den overgår sine konkurrenter og har revitaliseret platformen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 05/04-17 08:42 
Øv, det lyder ikke godt, synes jeg.
Jeg var ret glad for Conker's Bad Fur Day, men jeg har faktisk aldrig rigtig spillet Banjo spillene eller blevet bidt af andre 3D-platformere af denne type. Kameo blev da gennemført, men det var noget jeg skulle tage mig sammen til, husker jeg.
Jeg synes dog humor og stil i Yooka mindede mig lidt om Conker, men nu må vi jo bare se. Skidtet er jo købt :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 05/04-17 08:53 
Humoren i B-K-spillene er grundlæggende en børnevenlig udgave af Conker. Jeg satser på at Y-L er meget det samme.... Det er nok "ikke for alle" :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 05/04-17 09:00 
Humoren i Conker var sjovt, fordi det var friskt for sin tid. I dag vil det nok vise sig at være det, det reelt er; umodent og usjovt :)

Ærgeligt at det ser ud til de har lavet nøjagtig samme spil som tidligere, i stedet for den videreudvikling, der forventes i dag.
j/k
DunwichDunwichSkrevet 05/04-17 09:36 
KTC>
Jeg synes dog humor og stil i Yooka mindede mig lidt om Conker, men nu må vi jo bare se. Skidtet er jo købt :)

Og det er vel det som er en stor del af problemet med spillet, hvis det vitterligt er så dårligt; De kan i princippet have taget jeres penge og løbet med dem, og så bare leveret et substandard spil - pengene har de jo fået under alle omstændigheder, så ud over hvad deres egen samvittighed byder dem, kan de bare udgive noget bras, og så være done med det. Jeg så anmeldelsen af Xbox One versionen i går, og teknisk ser det forfærdeligt ud, og jeg nægter at tro på, at det udelukkende er Unity motorens skyld.
SumezSumezSkrevet 05/04-17 09:42, rettet 05/04-17 09:44 
slk486>
Ærgeligt at det ser ud til de har lavet nøjagtig samme spil som tidligere, i stedet for den videreudvikling, der forventes i dag.

I forhold til at der intet har været af den slags siden Jak & Daxter, og de forfærdelige resultater vi allerede har set af forsøgene på at viderudvikle (Kameo, Nuts n Bolts, osv) synes jeg de er lovligt undskyldt. Det er jo det her folk spurgte efter, og forventede da de støttede Kickstarteren.
Så kan de tage nytænkningen i deres næste spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 05/04-17 09:49, rettet 05/04-17 09:51 
Mange gange husker folk jo tingene bedre end de er - der var Playtonic nok nød til rent faktisk at producere det folk husker - og ikke det, der rent faktisk var ;)
Videreudvikling kan jo også bare være at lave 3d platformeren med moderne fornuftigheder indbygget - det behøver ikke være nytænkning.

Jeg har ikke spillet Yooka og har ingen nostalgisk kærlighed til Rare's spil, så det er bare min pragmatiske observation. Folk ønsketænker og når de så får "det samme" igen, bliver det; "arh, måske var det ikke helt så lækkert, som jeg husker det"..
j/k
SumezSumezSkrevet 05/04-17 09:57 
Banjo-Kazooie har været ligeså lækkert som jeg husker det hver gang jeg har genspillet det. Der er detaljer i styringen der kunne være håndteret bedre, men ikke noget der gør spillet dårligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 05/04-17 10:14, rettet 05/04-17 10:15 
@slk486: Det lyder til at de har videreudviklet på formlen med store åbne verdener der udvides osv. men kritiseres hårdt af mange for broken kamerasystem og elendig performance, og når førstnævnte direkte fører til at spilleren dør, bør det trække kraftigt fra. At tidlige 3D platformers havde nogle kamera issues for 20 år siden er en tynd undskyldning, vi burde kunne forvente bedre i dag.
Det sagt, virker Sterling's anmeldelse hysterisk for mig, men scoren passer faktisk meget godt til teksten - han hader virkeligt dette spil med passion.
slk486slk486Skrevet 05/04-17 10:19 
Enig - vi *kan* forvente bedre i dag. Spørgsmålet er så om resten er nok til at opveje de "klassiske" problemer, men uden charmerende figurer og friskt gameplay er det måske lidt svært.

@Sumez: Jamen så kan det jo være Playtonic lige rammer dig.
j/k
KTCKTCSkrevet 05/04-17 14:29, rettet 22/04-17 19:21 
Nu tog jeg så springet og læste/så anmeldelserne, som I linker til.
Selv om jeg tager nostalgibrillerne på, og sætter mig selv op til at spillet på godt og ondt fungerer som tidlige 3D-platformere, så er der også elementer, som jeg får svært ved at værdsætte.
Hvis der virkelig er så mange collectables, og spillet insisterer på at man skal kæmpe med forældet styring, kamera og ugennemskueligt mapdesign, så bliver det nok for frustrerende at gennemføre spillet 100%.
Deres system med at låse op for verdener og områder med collectables lyder også som at være kunstig padding, hvilket jeg også er lidt træt af, men så er det da i det mindste en trøst at spillet ikke lyder til at være ret langt.
30 fps med framedrops og voldsomme stutters på Xbox One ville være en no-go for mig, så det er da i det mindste en lille trøst at jeg får det på PC.

Der er godt nok ved at være mange store skuffelser med spil på Kickstarter, så det er nok sidste gang jeg springer på den vogn, med mindre det virkelig er noget specielt. Bloodstained har allerede hejst end del advarselsflag, så det tør jeg heller ikke at forvente så meget af. Øv :(
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 05/04-17 17:16 
Ja puha. Jeg har også helt droppet de tekniske projekter som elektronik og spil, alt for mange projekter hvor udviklerne i høj grad overvurderer egne evner og undervurderer eksterne afgængigheder og ukendte faktorer. Holder mig til de teknologisk simple af slagsen, f.eks. bøger og musik-projekter, her er det oftest "kun" deadlinen det går galt med :)
slk486slk486Skrevet 06/04-17 09:35, rettet 06/04-17 09:48 
Hmm, så lige denne tweet fra DFs John Linneman:

Been playing Yooka-Laylee on Xbox One all morning - the complaints about performance seem WAAAAYYY overblown to me.

Lyder da i det mindste lidt positivt.
j/k
KTCKTCSkrevet 06/04-17 10:04 
Der er vel også lige kommet en patch til det, så det kan vel være det har hjulpet.
Først tænkte jeg også, at det lød positivt, men han skriver jo også kun ret specifikt om performancen.
Dog har han spillet det hele morgenen, men det kan jo lige som godt være fordi han er til selvpineri :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 06/04-17 10:24 
Jeg går ud fra han er igang med deres performance analyse og at det ikke siger noget om kvaliteten, at han har spillet det hele morgenen :)
j/k
KTCKTCSkrevet 07/04-17 16:44 
Sig lige til, hvis I modtager en kode, for det er lidt svært at gennemskue, hvornår de har tænkt sig at sende den. De skrev "inden for en uge" i onsdags, men det ville nu være rart, hvis man kunne nå at lege med spillet i weekenden.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 07/04-17 18:40 
Så fik jeg en kode per email. Jeg huskede det som om jeg havde valgt Steam udgaven, men det er åbenbart på GOG jeg har det.
Jeg aktiverede spændt koden på GOG, og så får jeg at vide, at spillet kan hentes om 4 dage. Øv, narref.....!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RaGeRaGeSkrevet 08/04-17 11:30 
Sikker en skuffelse det her spil er, heldigvis er Snake Pass en positiv overraskelse :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KTCKTCSkrevet 08/04-17 13:50 
Har du fået det? Hvordan?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 08/04-17 23:59 
Discudgaver blev sendt ud tidligere på ugen.
Bede-xBede-xSkrevet 10/04-17 19:19 
Digital Foundry analyse:

http://youtu.be/Z4FPodGR82U

Rock solid 30fps på PS4 og de er ikke rendt ind i de problemer, andre snakkede om på Xbox One, som for det meste også holder 30fps. Glæder mig til at spille det :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 10/04-17 19:34 
Fedt, så tør jeg godt give det en chance :D

Patchen skulle også have hjulpet på performance.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-17 19:47 
Det havde jeg godt nok aldrig regnet med :O Så skal PS4-versionen da have en chance :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 12/04-17 16:45, rettet 12/04-17 17:19 
Jeg er omkring 10 timer inde i det og nyder det helt vildt, men jeg villle ikke med god samvittighed kunne anbefale det til andre, uden at gøre dem helt klar over, hvad de går ind til. Yooka-Laylee er præcis, hvad de sagde det ville være: En halvfemser platformer hele vejen i gennem på godt og ondt. Som oplægget lovede er det en direkte klon af Banjo og det gælder både små og store detaljer som makkerparrets forhold eller selv gameplayets opbygning. Ikke den mest interessante tilgangsvinkel til et nyt spil, men da det ligesom er pointen i det her tilfælde, vil jeg ikke brokke mig over det.

Hvad man der i mod kan klage over, er manglen på modernisering som er sket i andre spil, siden den her spil type havde sit højdepunkt. Kameraet er den største synder umiddelbart. Det opfører sig som en fysisk entitet, der bevæger sig rundt i spilverdenen ligesom hovedpersonerne. Det betyder fx at selv om man normalt kan zoome ind og sætte det over hovedet på YL ved et klik på analogsticket, så går den ikke, hvis man har ryggen mod en mur, da det så vil være for trængt til det kan være der. Ligeledes kan det resultere i, at man forsøger at få det til at rotere mod højre, hvor det i stedet vælger at rotere mod venstre, fordi der er for lidt plads den anden vej. Direkte modsat af det spilleren vil. Kombineret med nogle uheldige skift mellem frie og fixed kamera vinkler, kan det hurtigt blive frustrerende.

Det forværres af sværhedsgraden. De gamle spil af den her type havde ofte sektioner, der sikkert vil skræmme moderne gamers væk og ligeledes her. Fx er der en mørk hule kaldet Gloomy Gem Cave, der måske tager under to minutter at gennemføre, men hvor et fald betyder, at man starter helt forfra. Jeg kan ikke forestille mig, at mange moderne checkpoint vante gamers finder det underholdende, selv om det ikke lyder som en særlig stor straf. En gang i mellem skal man køre løb mod andre karakterer og for ikke at gå i stå, er man nødt til at samle sommerfugle op og de er meget små, så de kan være vanskelige at ramme. Der er ikke nogen grund til, at sommerfuglene ikke kunne være en større gruppe på en fem-ti stykker, andet end at målet er at frustrere spilleren, når han ikke kan få YL til at kollidere med dem. Bane designet kan også nogle gange gøre det svært at se, hvor man skal hen, indtil man har prøvet nogle gange.

Jeg synes ikke selv, at det har været så svært hidtil, men jeg kan forestille mig at mange vil frustreres over det og med god grund. Atmosfæren i spillet er så imødekommende, at man forventer hyggelig underholdning, hvor alle kan være med.

Der er også en del ting som tekst og små vejlednings cutscenes, som ikke kan skippes og gentager sig selv, hver gang man forsøger en given udfordring. Det skal nok irritere, hvis man lige døde pga frustrerende design eller et dårligt kamera.

Ligesom i de gamle spil har man ikke hele tiden en fast retning. Der er ingen map og ingen markører, man følger efter. Jeg forstår fuldstændigt, hvis folk ikke bryder sig om det og især de sidste objekter i en verden kan være svære at finde. Jeg finder det dog lidt charmerende, måske fordi alle andre spil i dag gør det omvendt. Man har tit en ide om, at der skal være en ting i hvert område, men ikke om hvordan man får fat i den eller hvilke man har været i. Der skal eksperimenteres og bane opbygningen er ikke altid lige god til at vejlede. Dårligt design? Måske, men det generer mig ikke.

Der er en masse småting, som følger af at være en hurtig produktion lavet for lommepenge. Mange af de touchy-feely ting, der binder objekters interaktion sammen og gør det troværdigt mangler. Nogle platforme står man også lidt i luften eller går lidt i gennem osv. Artworket har den der Rare følelse af at være lidt off, når man første gang ser på det, men det hele er så varmt og lavet med hjertet, at man tilgiver det, når man spiller.

Kirkhope er det man lytter til for det meste og mange numre kunne nemt forveksles med noget fra Banjo spillene, mens Wise tager over i nogle af minispillene. Gætter jeg på, da jeg ikke med sikkerhed ved, hvem der har lavet hvad. Det skifter i øvrigt dynamisk instrumenter og temaer, alt efter hvor man står, som mange N64 platformers.

2/10 synes jeg er meget hårdt vurderet. Omvendt ville jeg sagtens kunne forstå, hvis folk sagde det er til 4/10. Personligt elsker jeg det og vil til enhver tid købe en forsættelse, men rent objektivt kan jeg ikke se mig selv give det mere end et femtal.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 13/04-17 10:21, rettet 13/04-17 10:33 
Jeg har også tilbragt noget tid med spillet, og vil som udgangspunkt sige, at jeg ikke er decideret skuffet over spillet.
Installationen gik uden problemer og spillet startede fint op. Straks blev jeg fanget af spillets farverige univers og charmerende udtryk, og selv om lydene er lettere irriterende, når figurer taler, så byder lydsiden også på en masse positive ting, synes jeg. Musikken ændrer karakter i de forskellige områder, og man kan ofte høre, hvis der gemmer sig en collectable i nærheden, og mere eller mindre lytte sig frem til at finde den.
Humoren og stilen i spillet er præcis som man forventer det fra tidligere Rare folk, og jeg synes det fungerer super godt med de ofte flere lag af humor, hvor noget appellerer til børn, mens der ofte også er en dobbeltbetydning, som kan klassificeres som voksenhumor. Jeg synes det er direkte kynisk og plat, når visse anmeldere piller det hele fra hinanden og for eksempel kalder visse figurer for racister.

Kameraet, som har fået en del kritik, var selvfølgelig et fokusområde for mig, men jeg opdagede hurtigt, at spillet gerne vil styre kameraet, som dengang man mere eller mindre bare styrede figurerne.
Først synes jeg det fungerede ganske fint, men så oplevede jeg de problemer, som jeg ellers lykkeligt havde glemt, med at falde ved siden af platforme eller gå ud over en kant, fordi kameraet synes det skulle pege den anden vej.
Faktisk kan man godt styre kameraet selv, men så ender det med en kamp omkring styringen med autokameraet, og man oplever, at kameraet helt nægter at lystre, fordi der er en klippe i vejen.
I sidste ende forsøgte jeg at lade spillet styre kameraet, men dette resulterede faktisk i decideret køresyge for mig, fordi kameraet tit "spasser ud" og flyver rundt i alle retninger.
Playtonic har meldt ud, at de kigger på en løsning i en patch, hvilket jeg glæder mig til.

Yooka-Laylee er generelt ret flot og velfungerende, men der er også en række områder, hvor det virker ufærdigt eller dårligt designet.
Visse missioner kræver, at man skal finde nogle figurer, og efter at have modtaget en gåde, fandt jeg frem til løsningen, men efter at have støvsuget området, måtte jeg konkludere at spillet enten var gået i ged, eller at jeg tog fejl af løsningen. Det viste sig så, at spillet havde nulstillet missionen på et tidspunkt, så jeg skulle tilbage til den første person igen, for at den anden person dukkede op på det forventede sted.
Der er også flere steder, hvor jeg måtte starte helt i den anden ende af spillet, fordi kameraet dræbte mig ved et fald, hvor jeg ellers spawnede i nærheden, hvis jeg mistede mine sommerfugle (health).

Jeg oplevede også, at rende rundt i spillet i lang tid for at finde en figur, som spillet bad mig om at besøge, fordi han havde flyttet sig til et helt andet sted, uden at spillet gav noget som helst spor om det.

Min største frustration lige nu, er at finde rundt i den labyrintiske verden, ikke mindst fordi det er gået op for mig, at selv om jeg har fået låst op for hele den første bog (verden) og købt alle evner, så er der en del områder, som jeg stadig ikke kan besøge, fordi det kræver evner, som jeg først får i senere bøger. Derfor bliver det hele uoverskueligt, når spillet ikke har et kort eller lignende.
Dette er selvfølgelig ikke en dealbreaker, men jeg ville hygge mig en del mere med spillet, hvis Playtonic havde gjort det lidt mere overskueligt at finde rundt i spillets gåder ved at sørge for at man kunne klare en bog 100% før man går videre til den næste.

I det store hele synes jeg om spillet, og med lidt patches skal det nok komme helt op på siden af Banjo og Conker :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 13/04-17 12:00, rettet 13/04-17 13:20 
KTC>Dette er selvfølgelig ikke en dealbreaker, men jeg ville hygge mig en del mere med spillet, hvis Playtonic havde gjort det lidt mere overskueligt at finde rundt i spillets gåder ved at sørge for at man kunne klare en bog 100% før man går videre til den næste.

Kan man ikke også det? Har ikke testet det, da jeg render lidt frem og tilbage mellem verdenerne, men jeg troede faktisk at man kunne gennemføre hver verden alene med de moves man får i dem..

EDIT: Det kan man nok ikke, nu jeg tænker over det. Var der ikke et sted på første bane, hvor man skulle bruge camo'en eller husker jeg forkert?

I øvrigt er jeg ikke så begejstret for hele ideen om, at man kan udvide hver verden. Det får dem til at føles ufærdige, hvis man går ind før de er købt større. De kunne ligeså godt være store fra starten.

Bosskampene måtte de også godt kigge lidt på. Ideerne er ofte udmærkede, men udførselen halter lidt. Føltes som om man skulle ramme bossen på anden verden 50 gange og det er altså for langtrukkent til en enkelt kamp. Det cover de giver en er også helt unødvendigt og burde integreres bedre. Wises musik ved boss 3 var dog fed (det må vel være ham).

Alt det sagt, så kan i beholde jeres Resident Evils, Niers og Horizons. Det her er mit game of the year indtil videre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 13/04-17 13:40 
Efter et par timer med spillet har jeg stadig svært med at finde mig tilrette med kameraet - en konstant kamp :/
KTCKTCSkrevet 13/04-17 13:44 
Jeps, det er korrekt med camo og vist også nogle andre evner, så vidt jeg kan se (blæst og vand med stærk strøm er et par af dem).

Jeg nyder også spillet (når jeg ikke er ved at brække mig), og det ender nok bare med at jeg slår det op på nettet, når jeg sidder for meget fast eller ikke kan finde rundt :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 13/04-17 15:48 
Vendi sælger en tonic, der hjælper med at finde sjældne ting (der kommer lyde, når man er tæt på dem). Den kunne måske hjælpe, KTC. Går selv med den equipped hele tiden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 14/04-17 19:53, rettet 14/04-17 19:56 
Done. Alt samlet og alle achievements åbnet. Det har som nævnt en del problemer, som gør det mindre anbefalelsesværdigt i almindelighed, men for genre veteraner er det ikke noget større besvær at overkomme og sikke en treat det er for Banjo fans. Tror bedre jeg kan lide det end Tooie, men vil lige genspille dem snart for at få et mere opdateret overblik.

De leverede præcis hvad der blev lovet og jeg kan nu kun håbe på en efterfølger :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 14/04-17 19:55 
Bede-x>
Vendi sælger en tonic, der hjælper med at finde sjældne ting (der kommer lyde, når man er tæt på dem). Den kunne måske hjælpe, KTC. Går selv med den equipped hele tiden.

Jeg har på fornemmelsen at den tonic også giver hunter alerts, når man kun mangler få quills, for jeg fik det ved begge de sidste klynger, jeg havde misset og den ene virkede ikke specielt skjult.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 22/04-17 19:51, rettet 22/04-17 19:52 
Nu er alt i spillet også klaret her og jeg har fået alle achievements.

Jeg er glad for spillet, og fortryder på ingen måde, at jeg backede det.
Igennem spillet oplevede jeg nogle glitches og bugs, som i visse tilfælde fratog mig styringen, mens der andre gange var situationer, hvor spillet f.eks. blev ved med at spawne fjender i en uendelighed, i stedet for at give mig min pagie.
Selv om det er irriterende, og i en enkelt gang kostede en halv times frustration, kunne problemerne løses ved at gå ud af spillet og indlæse mit gemte spil igen.
Heldigvis blev jeg nogenlunde gode venner med kameraet, og da jeg besluttede mig for at gå efter at købe alle evnerne, og derefter jagte collectables/secrets, nød jeg faktisk spillet en del mere, da dette gav mig mulighed for at besøge de tidligere verdener og få det hele samlet ind, før jeg skulle afslutte spillets sidste bane.
De forskellige verdener er snørklede, men heldigvis aldrig alt for store, så det var sjældent at jeg farede helt vild, eller ikke kunne finde de sidste challenges.

Generelt synes jeg spillet er velfungerende, afvekslende og underholdende, selv om visse af minevogns-banerne og Rextros Arcade spil var noget under niveau og bare skulle overkommes. Grafik, lyd, performance, figurer, styring og områder fastholdte mig i spillet, og jeg vænnede mig faktisk til de irriterende dialog-lyde.

I diverse anmeldelser har jeg bemærket kritikpunkter, men i det store billede synes jeg ikke de overskygger spillets kvaliteter. Noget, jeg selv bemærkede, og som virker lidt tumpet er, at spillets regler på visse områder ikke er konsekvente. Et godt eksempel er isblokkene, som i nogle baner kan sprænges med sonarskrig, mens de andre steder kræver flammer eller noget helt tredje. Her kan man godt føle sig lidt røvrendt, når spillet nu havde lært én, at man kunne benytte en metode, for så at ændre reglerne igen. Der var også nogle andre områder, hvor det tog en del tid at regne ud, hvad man skulle gøre - dog lykkedes det mig vist at klare dem alle uden at kigge på nettet.

2/10 er latterligt, og personligt er jeg lidt over middelkarakter. Spillet er bestemt ikke for alle, men har man læst "indholdsfortegnelsen", synes jeg ikke man kan tillade sig at brokke sig over manglende innovation.

Og så er det er altid hyggeligt at se sit navn i credits, når man backer et projekt. På trods at ridser i lakken, har jeg fornyet tro på at også Bloodstained bliver en fornøjelse, og vil ikke afvise at hoppe med på andre kickstartere igen :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 24/04-17 11:25, rettet 24/04-17 16:18 
KTC>Heldigvis blev jeg nogenlunde gode venner med kameraet, og da jeg besluttede mig for at gå efter at købe alle evnerne, og derefter jagte collectables/secrets,

Det ville jeg ellers have troet ville være skadeligt, pga den evne man får sent i spillet, der i forvejen er lidt game breaking..

Jeg har købt PS4 og XO udgaverne og regner med at spille det på samme måde, når det næste gang skal gennemføres.

KTC>Noget, jeg selv bemærkede, og som virker lidt tumpet er, at spillets regler på visse områder ikke er konsekvente. Et godt eksempel er isblokkene, som i nogle baner kan sprænges med sonarskrig, mens de andre steder kræver flammer eller noget helt tredje

Der er også frøene på bane tre, hvor de to første enten kan slåes ned eller man kan bruge sonar, mens det sidste kun kommer ned med sonar. I det hele taget kommunikerer spillet ikke specielt godt. Tag fx den første boss, hvor ruten op til prøver at lære en, at man kan hoppe over bjælker, ved at have en liggende på en af de første bakker. Problemet er bare at den kan passeres på flere andre måder end den bossen kræver og at den ligger så ulogisk et sted, at spilleren ikke når at opfange den indlæring der tilbydes.

De første salgstal på Steamspy ser ikke alt for opløftende ud, men jeg krydser fingre for at det er en spiltype der sælger bedst på konsol og de endelige tal viser sig tilfredsstillende. Er frustrerende at være fan af en minoritetsgenre som det her, selv om 2017 faktisk ser overraskende positiv ud på det punkt. Spilmediet er hård ved collectathon platformers, men det kan jo ikke være anderledes, når de, bortset fra enkelte undtagelser, sælger skidt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 03/05-17 00:19 
Der kommer en update, der heldigvis giver mulighed for at skippe dialog, mens kameraet demonstreres på en gif, hvor det endelig ser ud til at kunne holde i en fast position, selv om spilleren bevæger sig rundt:

http://www.playtonicgames.com/spit-n-polish/

De skriver også at de er i en stærkere position end nogensinde til at levere mere, så forhåbentlig betyder det, at YL har solgt tilfredsstillende.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 28/06-17 00:56, rettet 28/06-17 00:58 
Den store patch er ude nu på PC og kommer til konsollerne indenfor de nærmeste uger. Patch notes her:

http://www.playtonicgames.com/major-update-live-steam-sale/

Man kan være næsten sikker på, at de steder hvor de skriver om design rettelser/forbedringer osv. vil betyde at sværhedsgraden er tonet kraftigt ned, da mange gav udtryk for, at det var voldsomt svært. Nu bliver det sikkert noget nært umuligt at fejle noget som helst, hvis man nogensinde har rørt en controller før :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/06-17 01:02 
Håber ikke det bliver så slemt som du giver udtryk for :) Håber at det retter mange af de problemer folk har brokket sig over :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/06-17 08:07 
Så længe kameraet er rettet til så jeg ikke bliver søsyg efter 15 min., er det en forbedring af spillet.
Bede-xBede-xSkrevet 28/06-17 08:30, rettet 28/06-17 09:15 
Der er kommet en alternativ kamera option i menuerne, som holder det helt i ro. Det har så nogle utilsigtede konsekvenser, hvor det vedbliver i samme position, selv efter transitioner til nye scener. Ved ikke hvor stort et problem det er, men i de få minutter jeg prøvede det, bemærkede jeg fx at når man kører løb mod skyen på første bane, holder den kameraet i den position, man først kommer til skyen med, indtil man selv roterer det på plads. Føles lidt underligt at starte et racing minigame, hvor man forventer at kameraet stiller sig bag karakterne ved startlinjen som i et bilspil, før løbet starter. Bliver du dårlig af det normale - som bestemt er problematisk - så prøv at give det nye en chance, Beano.

Sværhedsgraden virker som forventet også til at være sat meget ned. Tag fx Gem Grotto Cave som jeg nævner tidligere i tråden, der var opbygget sådan at man skulle bruge karakterenes rulle bevægelse for overhovedet at kunne komme over overfladerne. Efter patchen er alt i hulen på nær en enkelt strækning nu normalt is, hvor man glider lidt men ellers ubesværet kan gå. Det fjerner nærmest hele ideen i hulen. Prøvede også Rextros første arcade spil og gennemførte med noget over tre minutter tilbage, så gætter på de har sat kravene ned. Det mener jeg nu er for det bedste, for det var helt tydeligt, at de fleste syntes det var for svært.

Det er også blevet lidt nemmere at finde rundt i hub'en med skilte der guider en til hver verden. Mon ikke det kan lede til noget brok, fra folk der oplever de ikke får lov til at udforske selv ;)

Regner med at gå i gennem det igen, når patchen kommer på konsollerne, for at få et bedre overblik over ændringene, samt selvfølgelig at nyde det hele en gang til :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 28/06-17 12:31 
Ok, jeg kigger på spillet igen når updaten er landet på PS4 :D
JmogJmogSkrevet 29/06-17 13:13 
195kr for PS4-udgaven på PSN indtil 6/7.
HankyHankySkrevet 29/06-17 15:46 
Nogen der har set/læst noget nyt om Switch-versionen?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JmogJmogSkrevet 29/06-17 16:18 
De ville gå igang med Switch testfasen/fejlrettelser efter den update Bede skriver om tidligere i tråden. Så en releasedate burde offentliggøres i løbet af juli medmindre de støder ind i større problemer.
SumezSumezSkrevet 04/12-17 15:00, rettet 04/12-17 15:00 
Jeg vil lige genlæse tråden mere senere for at danne mig et indblik, men Bede's indlæg et par stykker længere oppe giver mig det indtryk at den omtalte patch har gjort en ret stor forskel for spillet.

Jeg har lige spillet det helt igennem, 100%'et på lidt over en weekend så bidt jeg har været af det, og mit indtryk er at den lunkne modtagelse spille har modtaget er fuldstændig ufortjent. Jeg elskede nærmest hver eneste del af spillet, med bosskampene og et par af Rextro's tåbelige minigames som de eneste ubehagelige undtagelser.
Det er fuldstændig som at spille Banjo-Kazooie igen, styringen er lige i skabet, og kameraet var fuldstændig problemfrit for mig... efter jeg ændrede indstillingen i menuen efter at have brugt et minut i selskab med det ustyrlige default-kamera som ingen mening giver. Hvis det har været påkrævet inden patchen kan jeg måske godt forstå at folk har været irriteret - og når man ser hvor gnidningsfrit "manual" indstillingen er, så undrer det mig at denne ikke bare har været default lige fra starten af. Hvorfor overhovedet have muligheden for at vælge et objektivt dårligere kamera? Under alle omstændigheder var det et non-issue for mig, så det er ikke så relevant.

Det ærgrer mig at spillet fik så ringe anmeldelser (uanset om det var fortjent pre-patch eller ej), for jeg synes virkelig Playtonic har skabt noget godt ved at genoplive en ellers næsten glemt genre. Jeg håber ikke det kommer til at rykke for meget ved deres fremtidige planer, udover at en betatest muligvis kunne have været en god idé :)

Hvis man har været på kanten mht. at investere i Yooka-Laylee eller ej pga anmeldelserne, så bare rolig, det er absolut pengene værd, et af de bedste spil jeg har spillet i 2017.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 04/12-17 15:16 
Lyder ikke tosset - Købte det til Black Friday.
Mon ikke vi generelt er ovre i nostalgi-forventninger i overflod, hvorimod du har haft en lidt mere afmålt sen indgang?
j/k
SumezSumezSkrevet 04/12-17 16:26 
Tjaeh, mine forventninger var i hvert fald lave, men det var der slet ikke noget behov for. Der er ingen grund til at forvente det bedste spil nogensinde, men det er næsten på niveau med Banjo-Kazooie, som jeg er ret glad for.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
163 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig