X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Yooka-Laylee: Platformseventyr fra Playtonic


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 01/05-15 14:49, rettet 01/05-15 19:01 
Nu hvor Kickstarteren kommer op om et par timer, er det vist på tide Playtonics kommende spil får sin egen tråd. Pitchen er super simpel: Et nyt Banjo-Kazooie spil til de nuværende maskiner med alt hvad det indebærer fra googly eyes til dobbelte bindestreger.

Platforme: Som enhver fritstillet udvikler i dag vil de gerne have spillet ud på så mange platforme som muligt. Kickstarteren ... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
163 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 15/06-15 15:23, rettet 15/06-15 15:23 
KTC>
Hmmm, kickstarteren er godt nok gået næsten helt i stå, og det er så tæt på, at det sidste stretch goal er nået.

Det var lidt underligt at de pludselig havde et Kickstarter goal langt over alle de tidligere. Tog luften ud af kampagnen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 15/06-15 18:43 
Ja, men det har de jo også gjort ved Bloodstained. Der var bare så meget mere aktivitet i den kickstarter, at den godt kunne bære det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 16/06-15 23:10 
Så er det ved at være sidste chance for at være med. Der er under to timer tilbage og det sidste stretch goal er nået :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 19/06-15 20:59 
Canadiske skolebørn spiller Jungle World fra Yooka-Laylee:

https://youtu.be/FjSaC0yn_7E
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 20/05-16 20:51 
Næste Edge skulle have en masse om spillet og toybox test banen er snart klar til backers:

http://www.playtonicgames.com/raising-the-curtain/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 06/06-16 18:35, rettet 06/06-16 18:36 
Som typisk for Kickstarter projekter er Yooka-Laylee forsinket til Q1 næste år:

http://www.mcvuk.com/news/read/yooka-laylee-delayed-to-2017-playtonic-internally-handling-wii-u-and-pc-versions/0167997

Playtonic står selv for Wii U og PC versionerne, mens andre udgaver er blevet givet til Team17. Positivt at de ikke har valgt at droppe Wii U, noget andet der er typisk for Kickstarter projekter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 06/06-16 18:46, rettet 06/06-16 18:52 
E3 Trailer: http://youtu.be/e1gxLvbX3Ow

Lidt snak om spillet fra Playstation Access: http://youtu.be/A99-IYExCHA

Vi skal vist snart have oprettet en E3 tråd..

EDIT: Ligner et Rare spil helt ned til det lidt off artwork. Ved ikke om det er min telefon, men der ser ud til at være performance problemer i traileren. Omvendt så kører det jo også Unity, så det er måske ikke så overraskende. Er dog stadig ovenud begejstret :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/06-16 18:53, rettet 06/06-16 18:57 
Hvis det er Unity så kommer det vel til at køre ad røv til på alle plaforme undtagen PC?

Det eneste Unity-spil jeg endnu har oplevet der kørte pænt var Kalimba på Xbox One.

EDIT: Det er ikke din telefon. Det kører ikke super godt. Jeg synes dog det er ganske nydeligt at se på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 06/06-16 18:59 
PC er desværre ikke redningen i den sammenhæng. Der er virkelig mange spil der ikke kan ramme solidt 60fps og ikke kun fra garage udviklere. Også spil fra erfarene udviklere som fx Pillars of Eternity, Grow Home og mange andre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/06-16 19:19 
Så skulle de holde sig fra at bruge lortet :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/06-16 20:15, rettet 06/06-16 20:18 
Hold da op de har fået lavet meget på kort tid! Synes virkelig spillet ser solidt ud, og jeg er klart mere optimistisk efter at have set den trailer.
Anede slet ikke at de havde regnet med en 2016 release, så Q1 2017 virker snarere end jeg havde ventet. Hvis det var orn'li' Kickstarter, skulle vi vel heller ikke regne med at få spillet før 2019 engang? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 06/06-16 20:15, rettet 06/06-16 20:15 
Kongen: Enig, men let tilgængelig, let at bruge og let at porte, har nok været udslagsgivende og ikke sikkert der havde været en Wii U version, hvis de var gået en anden vej. Man må bare håbe på det bedste mht. performance nu.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 06/06-16 21:30, rettet 07/06-16 00:52 
Lidt billeder fra første verden:

Yooka-Laylee: Platformseventyr fra Playtonic

Yooka-Laylee: Platformseventyr fra Playtonic

Yooka-Laylee: Platformseventyr fra Playtonic

Som traileren bekræftede er det Rare helt ned til detaljer som deres logo, musikken, humoren (Trowzer snake :)), de goofy karakterer med googly eyes, og janky-ness mht. både artwork og den lidt tvivlsomme kontakt/kollision mellem overflader og karakterer. De virker til at levere præcis det der var lovet :)

Den kapitalistiske skurk Capital B:

Yooka-Laylee: Platformseventyr fra Playtonic
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 10/06-16 10:10 
Konsolkongen>
Hvis det er Unity så kommer det vel til at køre ad røv til på alle plaforme undtagen PC?

Ved ikke hvor meget arbejde der reelt er med at "porte" spillet når det er Unity, men der er da garanteret nogle rutiner der kan optimeres på forskellige måder, eller nogle særlige shaders, custom driver-værk af en art, eller lignende - jeg ved ikke så meget om moderne spiludvikling. Anyway, her er lidt info omkring netop de forskellige ports, hvilket måske kan have relevans for non-PC performance. Playtonic står selv for Wii U-udgaven, mens en tredjepart porter til PS4 og XO - det er dog ikke ligefrem no-names der får fingrene i det:

http://www.nintendolife.com/news/2016/06/playtonic_handling_wii_u_version_of_yooka-laylee_team17_porting_to_ps4_and_xbox_one]Artikel fra et muligvis biased website[/LINK]" target="">Artikel fra et muligvis biased website
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 17/08-16 14:25, rettet 17/08-16 15:27 
Gamescom trailer inklusiv Unity stutter/hitching: http://youtu.be/oqmF8IgxtJ0

EDIT: Og lidt gameplay: http://youtu.be/1F_bG-uJMns

Der kunne måske godt være lidt flere fjender, så verdenerne ser mindre tomme ud, men bortset fra det ligner det alt hvad jeg vil have fra en collectathon platformer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 26/08-16 07:30 
Lidt førstehåndserfaringer fra en tidlig demo.
http://www.gameinformer.com/games/yooka-laylee/b/xboxone/archive/2016/08/24/hands-on-with-the-quirky-and-cute-banjo-kazooie-spiritual-successor.aspx?utm_content=buffer87c6c&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer

Selvfølgelig skal de jo være positive, men derudover synes jeg det er interessant hvor langt de lader til at være kommet med spillet allerede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 26/08-16 10:27 
Det kunne jo også være rart med en kickstarter, som rent faktisk bliver leveret til tiden. Og det gør det, hvis det udkommer til oktober, som deres kickstarter siger :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 26/08-16 10:34 
Bede-x>
Som typisk for Kickstarter projekter er Yooka-Laylee forsinket til Q1 næste år:
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 26/08-16 12:13 
Damnit, det havde jeg jo lykkeligt glemt igen. Tak fordi du ødelægger min dag ;)
Nu havde jeg ellers lige lagt planer om at spille det i juleferien...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 26/08-16 13:16 
Mangler der ikke nogle dødstrusler eller noget? ;)
j/k
JmogJmogSkrevet 26/08-16 13:22 
Nej, teenagere var ikke født dengang Banjo-spillene kom, så de aner ikke hvad det er ;-)
slk486slk486Skrevet 26/08-16 13:29 
Nårh nej :D
j/k
SumezSumezSkrevet 31/08-16 12:21 
Positive tanker om spillet :)
https://www.youtube.com/watch?v=_S29r4h5R1g
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 03/10-16 17:29, rettet 03/10-16 17:29 
Fysiske kopier på vej og backers kan opgradere deres digitale kopi til en fysisk, hvis de har lyst:

With everyone safely back in their office chairs, development progresses unhindered on Yooka-Laylee. As we get closer to launch and our plans take final form, we’re finally able to clarify many of your most burning inquiries and requests. One such query we’re delighted to tackle today is the ever-booming call for a boxed version of Yooka-Laylee. Do we have plans for a boxed release? Today we can confirm that the answer is, yes!

We’re delighted to be able to offer Yooka-Laylee in both digital and boxed flavours in time for the game’s launch in Q1 2017. As we speak, our business badgers are busily burrowing away on an initiative that will allow Kickstarter backers to upgrade their digital pledge to a physical version, if they choose to do so. We’re not ready to share the exact details just yet, but very soon you should be able to stick your head in the badger hole and look for yourself.

http://www.playtonicgames.com/thinking-inside-box/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/10-16 17:31 
Super :)

Jeg vil gerne have det til Wii U, men er skeptisk når det er Unity. Det er dog Playtonic selv der står for den version, men jeg ved ikke om det siger ret meget, frameraten på deres N64-spil taget i betragtning :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 03/10-16 20:07 
Cool! Backede ikke grundet manglende fysisk release, men skal da helt klart have det til PS4 (:
j/k
SumezSumezSkrevet 03/10-16 21:21 
Jeg venter helt sikkert og ser hvordan landet ser ud efter release - når det er Unity, og det er en tredjepart der porter til PS4, så kan alt ske.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 03/10-16 21:24 
Good point :o
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 13/12-16 10:22, rettet 13/12-16 10:23 
Udkommer 11 april næste år. Lidt praktisk info omkring det og at Wii U versionen desværre er droppet:

http://www.playtonicgames.com/yooka-laylee-reptile-rolls-towards-release/

Ny trailer fra Capital Cashino banen: http://youtu.be/u5BqQXuzAAQ
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 13/12-16 10:44 
Puh, heldigt jeg ikke havde backet det så :o
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 13/12-16 11:06 
Fint. Jeg havde backet Wii U versionen og håbede jeg kunne skifte. Det kan jeg nu.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 13/12-16 11:06 
Mon ikke det så bare kommer til Switch lidt senere?
QQSkrevet 13/12-16 11:09, rettet 13/12-16 11:09 
...we are now working very closely with Nintendo to look to bring Yooka-Laylee to the upcoming Nintendo Switch

Mon ikke det lykkes.
Man kan forhåbentlig vente med at vælge, til man ved mere om hvilken version, der kører bedst.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 13/12-16 13:01 
Det kan man helt sikkert ikke. Valg af platform til kickstartere låses altid ned senest 1-2 uger før udgivelse.
slk486slk486Skrevet 13/12-16 13:03 
Og Switch kommer ud efter spillet
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 01/04-17 17:48 
https://youtu.be/9mSzJj1c1z0

De har referencerne i orden :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WikzoWikzoSkrevet 02/04-17 22:12 
Prøvede det ganske kort til EGX her i weekenden (PC). Virker meget lovende. Jeg kunne især godt lide, hvor flydende det føltes, når man gik mellem de forskellige states (rulle, hoppe, løbe, etc.). Isbanen som jeg prøvede var dog ikke super interessant.

Glæder mig til at modtage min Switch-version. Efter at have spillet Snake Pass på Switch (som fungerer overraskende godt!) er jeg positivt indstillet.
BeanoBeanoSkrevet 03/04-17 04:20 
Der er rygter om at konsoludgaven kører som lort, og siden spillet er Unity-baseret, vil det ikke overraske mig.
Bede-xBede-xSkrevet 03/04-17 12:18, rettet 03/04-17 12:19 
Unity er også et stort problem i mange PC spil, når det kommer til performance og taget i betragtning af at flere af trailerne har kørt hakkende, kan det sagtens blive noget der rammer alle platforme.

En anmeldelse fra Brashgames er lækket, men fjernet igen (snuppet fra Gaf):

"Its commitment to nostalgia is both Yooka-Laylee’s greatest strength and its greatest weakness. The characters are largely annoying and the writing and delivery is almost universally bad, but man, that gameplay is still very special indeed. Having been largely starved of traditional 3D platformers for the past 15 years, this serves as a perfectly timed reminder of why the genre was so popular in the first place. With its fantastic mechanics married to a selection of sprawling words chock full of challenges and a fantastically addictive sense of progression, Yooka-Laylee overcomes its occasional rough edges and lack of polish to deliver the finest 3D platformer this side of Super Mario Galaxy."

8/10

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:s-GCDgCZT9wJ:www.brashgames.co.uk/2017/04/01/yooka-laylee-review/+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=au
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 03/04-17 12:46 
Fordi spillet bliver lavet i Unity, er det netop grunden til at jeg valgte PC versionen.
Jeg har alligevel prøvet en del forskellige Unity-baserede spil, og de kører normalt uden problemer på min computer. The Forest, Oddworld: New 'n' Tasty,. BroForce og Dungeon of the Endless har jeg alle spillet, og ingen af dem har haft problemer.
Det er nok bare et spørgsmål om at have kraftig nok hardware :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WikzoWikzoSkrevet 03/04-17 14:31 
Det kommer også meget an på udvikleren bag. Selv er i vi gang med et spil i Unity, og vi er indtil videre ikke stødt i store problemer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/04-17 15:04 
Rare er bestemt heller ikke kendt for at lave spil der kører godt. F.eks. kører Golden Eye og Perfect Dark så forbandet ringe at de er fuldstændige uspillelige i dag. Det lod dog ikke til at genere Nintendo 64-fans back in the day, så det kan være at de satser på at folk stadig vil være lige glade. Jeg tror dog de kommer til at høre for det.

Håber at bare en enkelt af konsol-versionerne kører acceptabelt, for det ser hyggeligt ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 03/04-17 19:34 
Endnu en anmeldelse:

It's a delightfully beautiful return to classic platform gaming and shows when done right that there's life in the old dog yet.

9/10

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:https://www.flickeringmyth.com/2017/04/video-game-review-yooka-laylee/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 04/04-17 17:01, rettet 04/04-17 17:04 
Anmeldelserne er ude og Jim Sterling hader det:

Yooka-Laylee is a game out of time, clinging so desperately to past glories it doesn’t seem to understand the Earth kept spinning after the N64 was discontinued. It’s everything wrong about the formative years of 3D platforming and it somehow retained none of what made the genre’s highlights endure.

Yooka-Laylee is, in a word, rubbish.

2/10

http://www.thejimquisition.com/yooka-laylee-review/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 04/04-17 17:04 
Jim Sterling er i hård grad ude efter viral omtale for tiden, jeg ville ikke tage noget han siger for pålydende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 04/04-17 17:05, rettet 04/04-17 17:18 
De andre anmeldelser jeg har set, er heller ikke ovenud begejstrede (første indlæg i tråden opdateres løbende):

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1357873

Yooka-Laylee: Platformseventyr fra Playtonic

EDIT: Hov, der er kommet flere og der er da nogle, der kan li' det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-17 17:20 
Sumez>
Jim Sterling er i hård grad ude efter viral omtale for tiden, jeg ville ikke tage noget han siger for pålydende.

Det tror jeg så ikke han har brug for. Han har fået rigeligt med gratis omtale i forbindelse med den retsag der lige er blevet afsluttet, og fremad lader han til at få travlt med at skulle hjælpe Valve med at gøre Steam til en brugbar tjeneste.

Jeg går ud fra at du hentyder til hans 7/10 Zelda anmeldelse? Bevares, af dét jeg har spillet synes jeg også et 7-tal virker lavt, men han argumenterer faktisk glimrende for det i hans anmeldelse, og ud fra de andre ting han spiller og kan lide giver hans score rigtig god mening. Jeg ser det ikke som respektløs bashing af spillet. At det ville få Nintendo-fanboys til at tude i kor er ingen overraskelse, det vil selv en 9/10-score jo udløse.

Jeg er dog overrasket over 2-tallet til Yooka-Laylee, men det er begrænset hvad jeg har af kendskab til spillet. Havde dog håbet på mere, selv fra ham :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/04-17 17:44, rettet 04/04-17 17:45 
Hans scores svinger i det hele taget rimelig uforklarligt, det giver ingen mening at han overhovedet bruger et point-system, hvis det ikke var fordi det medvirker til den omtale han prøver at støve op. Det er rimelig åbenlyst at Nintendo-fanboys vil reagere som de gør på et 7/10 til Zelda (fra ham), og man skal vist være naiv for at påstå at han ikke havde kalkuleret med det. Jeg har ikke noget problem med at nogen giver et 7/10 til det spil (og indtil jeg selv prøvede det ville jeg ikke tro at det var lavt sat), men eftersom han er gået uafhængig og hans indtægt nu er 100% proportional til mængden internet-omtale og kontroverser omkring ham, så er det svært at ignorere hans bias i den forbindelse. :)

Jeg synes også der er meget der tyder på at Y-L skuffer (jeg var vist egentlig også selv skeptisk omkring det nu jeg tænker over det), men 2/10 er jo voldsomt. 2/10 er vitterligt skrammel, selv på en forholdsvist objektiv skala.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-17 17:54 
Han siger jo ingen steder at Zelda er et dårligt spil. Som sagt argumenterer han fint for 7-tallet synes jeg. Ham går det virkelig på at våben durability er som det er, hvor du synes det er fantastisk og vurderer spillet til 9. Jeg synes ikke det lyder utroværdigt at det for ham vægter så tungt. Men selvfølgelig vidste han at folk ville tude. Hans side blev jo DDOS'et pga. fucking No Man's Sky fik 5/10.

Hans side kører faktisk så langsomt nu at man kunne spekulere i om hans side var under endnu et angreb lige nu... :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 04/04-17 18:07, rettet 04/04-17 18:11 
Der er flere der nævner framerate problemer. Bla Gamexplain snakker om og fremviser nogle ekstreme eksempler på XO:

http://youtu.be/NYNfB3ZYtJc

PC udgaven skulle dog køre godt.

Konsolkongen>
Han har fået rigeligt med gratis omtale i forbindelse med den retsag der lige er blevet afsluttet, og fremad lader han til at få travlt med at skulle hjælpe Valve med at gøre Steam til en brugbar tjeneste.

Steam har haft vækst i både antal brugere og omsætning hvert eneste år, siden de startede. Det er en ekstremt brugbar tjeneste med over 200 millioner brugere. Det Valve er i færd med at gøre, er jo præcis det nogle af os har sagt i årevis (også herinde)..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
163 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig