X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gears of War Remaster


Svar
DunwichDunwichSkrevet 25/04-15 11:21 
http://www.eurogamer.net/articles/2015-04-24-gears-of-war-remaster-set-for-xbox-one-report

Kunne være hyggeligt med 3'eren osse, da det vel er det bedste i serien, men håber originalen får en lækker remastering.
enfenenfenSkrevet 25/04-15 13:27 
Ville gerne se det til PS4, men det er nok ret utænkeligt.
What is the Matrix?
GreaseballGreaseballSkrevet 25/04-15 14:12 
This day just keep getting better :) Jeg elsker den serie og det første spil er stadig sjovt at spille, især i split screen co-up. Håber de beholder den funktion i den nye udgave.

enfen: Tror nok ikke jeg ville satse nogen penge på det nogen side sker :p
enfenenfenSkrevet 25/04-15 14:19 
Desværre, ja :)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 25/04-15 14:23, rettet 25/04-15 14:24 
Ikke så længe MS ejer IPen, nej :D

http://news.xbox.com/2014/01/games-microsoft-studios-gears-of-war

To GoW remasters i år... crazy.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-15 17:30 
Super :) Jeg synes det første Gears var fremragende. Toeren derimod kunne jeg slet ikke klare at spille, der var alt for mange kedelige passager. Treeren har jeg stadig stående i folie på hylden :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 25/04-15 17:45 
Jeg synes personligt tre'eren var det svageste af de tre. Til trods for at det nærmest bestod udelukkende af setpiece moments, bulder og brag, føltes det utroligt "hult". Jeg blev faktisk lidt forbløffet, da en ven bad fortælle mig om det en uge efter jeg havde gennemført det, og det gik op for mig, at jeg ikke kunne huske et eneste øjeblik fra spillet efter første level. YMMV, selvfølgelig.
DunwichDunwichSkrevet 25/04-15 18:16 
Det er da toeren som mest er setpieces. Treeren er meget a la originalen, med ikke så meget fokus på setpiece battles.
BeanoBeanoSkrevet 25/04-15 19:57 
Foretrak klart 2'eren. 3'eren skulle jeg trække mig igennem, nok mest pga. de papirtynde fugurer og kedeligt univers som jeg blev træt af.
OdinOdinSkrevet 25/04-15 20:22, rettet 25/04-15 20:24 
Dunwich>
Det er da toeren som mest er setpieces. Treeren er meget a la originalen, med ikke så meget fokus på setpiece battles.

Really? Udover ormen synes jeg da ikke der var så voldsomt mange setpieces i to'eren. Jeg husker det ihvertfald klart mere som meat & potatoes end tre'eren. Uanset hvad, kan jeg da ihvertfald huske, at den sidste bosskamp i tre'eren suttede umanérligt meget røv.
SumezSumezSkrevet 25/04-15 22:39, rettet 25/04-15 22:40 
GOW2 har masser af kød på og er noget mere varieret end 1'eren. Det kan godt være det var meget setpieces, men det er stadig et super velgjort spil. Synes både 1'eren og 2'eren byder på noget af det bedste co-op jeg har prøvet i den generetion. Ligesom Konsolkonen har jeg dog stadig 3'eren stående i folie på hylden, men det skyldes nok allermest at det bliver sværere og sværere at finde lejlighed til co-op spil jo ældre man bliver.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-15 22:48 
Jeg synes noget af det som GOW1 gjorde allerbedst, var at det faktisk var fuldt ud spilbart i singleplayer. Hovedparten af co-op spil nu om dage fungerer slet ikke alene, og derfor krummer jeg altid tæer når der annonceres nye co-op titler :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/04-15 22:59, rettet 25/04-15 22:59 
Tja, jeg synes GOW1 var dødssygt i singleplayer, så jeg blev ret positivt overrasket da jeg prøvede co-op og fandt ud af hvor godt det er. Alt i hele spillet er designet til at man har en partner med, både mht. level design og gameplay.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 25/04-15 23:33, rettet 26/04-15 17:15 
Har sjovt nok også 3'eren stået pakket ind, og får helt lyst til at spille det.

Kan huske jeg var til et MS-event for at spille 2'eren med henblik på at anmelde det. Efter 8 timers GoW2 næsten i streg stod jeg og ventede på bussen på vej hjem, og kunne mærke jeg måtte have mere. Så minutter efter jeg var trådt ind ad døren, satte jeg 1'eren på, og spillede de 2-3 timer jeg manglede for at gennemføre. Spillenes stemning er bare svær at slippe. Kan også bedst lide 2'eren, da 1'eren er lidt for ensformig IMO.

Og så vælger jeg at se serien som enten småsatirisk, eller at det giver et venligt nik til 80'erne (nok det sidste). Efter 2'eren var jeg 100% sikker på, at det måtte være tilfældet - har dog ikke kunnet finde bevis for det, så kan tage fejl. Et team bestående af fire hårdtpumpede helte, der slynger om sig med cheesy one-liners er enten (småsatirisk) reference eller dybt retarderet :)

EDIT: Lidt justeringer da det er noget tid siden, så kan ikke huske mine tanker om spillet helt præcist...
SumezSumezSkrevet 25/04-15 23:43, rettet 25/04-15 23:45 
Helt enig i den konstatering. I 1'eren smagte det ikke af meget andet end den klassiske gang computerspils-pistol-muskelbundte der skal appellere til laveste fællesnævner, men i 2'eren synes jeg de gjorde det tilpas nok "over the top" til at jeg synes man kunne grine af det uden at behøve skamme sig over det. Endnu en ting der gør spillet virkelig underholdende at spille i selskab med venner, det er lidt som at se en gammel Arnold-film.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-15 23:46, rettet 25/04-15 23:48 
Sumez>
Tja, jeg synes GOW1 var dødssygt i singleplayer, så jeg blev ret positivt overrasket da jeg prøvede co-op og fandt ud af hvor godt det er. Alt i hele spillet er designet til at man har en partner med, både mht. level design og gameplay.

Ja det er det. Men det ændrer ikke på at jeg synes det var rigtig godt i singleplayer også. Co-op i spillet var selvfølgelig også forrygende underholdning. Faktisk sjovt nok til at jeg har gennemført det adskillige gange med venner.

Og jeg synes generelt at co-op fejler i de fleste spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/04-15 02:19 
Overraskende at de ikke lige laver en compilation af hele serien som Remaster.
Det første spil er mindeværdigt og grunden til at jeg købte en 360'er, men den driving-turret sektion behøver jeg ikke lige frem se i 60 frames eller noget.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/04-15 10:41 
Det må godt nok blive en billig remaster, for GOW 1 har længe stået til 20-30kr i GamesTop :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 26/04-15 11:57 
Gad vide om de bare laver en upgrade med bedre FPS og opløsning eller de laver en re-skin ala det vi så med HALO 1 og 2.
Hvis det kun er det først de udgiver, så ville en digital only billig udgivelse næsten give mest mening, med mindre de også lige napper de 2 andre spil med(judgement har lidt blandet føleser for, så det gør ikke noget hvis den ikke er med)
Darkbeat... Den der driving-turret sektion i det første spil. Den kunne jeg også godt undvære. Bare smid en cut-scene ind hvor de kører fra a til b så det fint. Den er møg irriterende i single-player og rimelig simple at komme igennem i co-up. Men den føles unødvendig og langsom i forhold til resten af spillet. Var som om de ikke kunne lave et spil dengang uden en eller form for bane hvor man skulle kører og gerne skyde samtidig.

Har nok gennemført GoW flest gange i Co-up. Et spil en ven og jeg tit hiver frem igen til noget lokalt splitscreen co-up. Ud over HALO, så der ikke mange spil der tilbyde den slags co-up mere. Det næsten altid online og deathmatch eller en lille stak co-up missioner som ikke har noget med selve spillets historie at gøre.
Bede-xBede-xSkrevet 23/07-15 23:28 
Udkommer 28/8 på One og senere på PC. Opening cinematic: http://www.youtube.com/watch?v=qODC-rxITUc
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 04/08-15 04:52, rettet 04/08-15 05:01 
Køber og spiller man remasteren i år, får man de første fire Gears spil gratis gennem XOs bagudkompatibilitet:

http://news.xbox.com/2015/08/xbox-one-gears-of-war-ultimate-edition-comes-with-gears-collection?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 04/08-15 11:26 
Hvis man ikke har spillene, så er det godt nok en god deal.
DunwichDunwichSkrevet 07/08-15 06:38 
http://www.gamersyde.com/news_gc_direct_feed_gow_ue_videos-16937_en.html

En "ultimativ" udgave, hvor kun multiplayer kører i 60 FPS, mens singleplayer kører 30 FPS.

Mente nok der var noget galt med frameraten i disse nye gameplay videoer.
WehnerWehnerSkrevet 18/08-15 22:27 
Er der andre, der er ved at anmelde det? Jeg ville gerne prøve co-op, hvis det kunne lade sig gøre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-15 18:12 
Anmeldelser: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1101215
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 24/08-15 19:21, rettet 24/08-15 19:26 
Gode anmeldelser. Men det er faktisk også stadigvæk godt. Sidder selv og er ved at skrive min nu :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-15 19:26, rettet 24/08-15 19:28 
Ja, det første Gears er klart det bedste. Hvordan er konverteringen? Forstår de originalen eller er vi over i sådan noget som Halo Anniversary, hvor de misforstår fx visuel clues og ændrer dem så de ingenting eller i værste fald fejlkommunikerer i remaken?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 24/08-15 19:33 
Gears er jo et meget mere lukket spil end Halo uden jumping og reelt set uden exploration, så det er noget nemmere at konvertere. Det virker ret meget som det, man oplevede dengang, men som man godt ved, man ikke helt ville opleve, hvis man satte originalen i igen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-15 19:46 
Det er sådan det helst skal være med remasters. Lovende.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 26/08-15 01:25 
Jeg havde ikke forventet det, men spillet får fuldstændig kniven hos Giantbomb's Jeff Gerstmann. Han var vild med det originale spil i 2006, men har - mildest talt - ikke de samme følelser for remasteren.

http://www.giantbomb.com/reviews/gears-of-war-ultimate-edition-review/1900-709/

De har osse et quicklook oppe.

http://www.giantbomb.com/videos/quick-look-gears-of-war-ultimate-edition/2300-10632/

Hvad er det lige der sker for gamma levels i første del af videoen - som de osse nævner i deres snak; Bælragende mørkt, så man næsten ikke kan se noget.

Ved sgu ikke rigtigt. Var begyndt at glæde mig lidt til lidt Gears igen - 30 fps eller ej - men synes det virker lidt bekymrende det her. Efter al den kærlighed der blev lagt i Resident Evil og God Of War III Remasters, havde jeg trods alt forventet lidt af det samme med denne titel.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/08-15 03:29 
Og så alle de bugs man hører om. Det er lidt ærgeligt.
JmogJmogSkrevet 26/08-15 07:56 
Epic har åbenbart glemt at når man laver et X1 spil, så kan man ikke kode korrekte gamma levels, da det giver vild black crush. Man skal kompensere for det og præ-smadre balancen i den anden retning, så det kommer til at se normalt ud, efter det rammer GPU'ens video out.

Godt nok deres første spil på X1, men deres kodere burde satme have hørt om det her i forvejen.
OdinOdinSkrevet 26/08-15 08:09 
Waaaa? Kører Xbox One ikke med en 2.2 gamma-indstilling?
JmogJmogSkrevet 26/08-15 08:17, rettet 26/08-15 08:18 
Nope. Den outputter i storslået endnu-mere-smadret end Xbox 360. Alle spil der har korrekte black levels ser kun sådan ud, fordi udvikleren har kompenseret for det i sin kode ved launch eller som f.eks. Killer Instinct har patched det væk senere hen fordi de blev trætte af sammenligningsbillederne online. De har slet og ret kalibreret grafikchippen forkert med vilje igen, fordi det "ser bedre ud med masser af kontrast".

Det ser stort set fuldstændigt ud som når man afspiller en RGB Full kilde i RGB limited mode.
OdinOdinSkrevet 26/08-15 08:19, rettet 26/08-15 08:21 
Det ser stort set fuldstændigt ud som når man afspiller en RGB Full kilde i RGB limited mode.

*Gys*
Wow. Jeg har også lige læst lidt mere om det, og det lader til at være relateret til maskinens dedikerede hardware-scaler. Native 1080p-spil som ikke benytter scaleren er ikke påvirket af de problemer.
JmogJmogSkrevet 26/08-15 08:26 
Jep. Dead Rising 3 er vist stadig ikke blevet patchet og bliver det nok aldrig. På dev-kittet de havde hos udvikleren så den her scene sikkert fin ud og man kunne se hvad der sker. Her er hvad folk der køber spillet må leve med:
Gears of War Remaster
slk486slk486Skrevet 26/08-15 08:56 
Havde ofte problemer med at se, hvad der foregik i DR3, hvis jeg ikke sad i absolut mørke. Kan ikke huske om det blev bedre med 720p output?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/08-15 08:59 
Problemet skulle så vidt jeg husker værre mindre hvis man sætter maskinen til limited RGB range.
Ens tv skal naturligvis stå til det samme, hvis ikke der er en funktionel auto-funktion til stede.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 26/08-15 12:40 
Det gør ingen forskel hvad man sætter maskinen til.

Dead Rising 3 kører i øvrigt nativt 720p30.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/08-15 15:08, rettet 26/08-15 15:13 
Men maskinen opskalerer jo alt til 1080p :) Tror slk snakker forskellen mellem 720p og 1080p output, hvor man udelader scaleren.

Var det et gamma-problem på Xbox 360 også? Jeg satte mig aldrig ind i deres hjernedøde beslutninger, da jeg næsten aldrig brugte maskinen.
Jeg forstod det som om at de ikke kunne finde ud af at følge standard 16-235 eller 0-255. Jeg har hørt fra et par stykker at den øverste indstilling skulle være tættest på rigtig limited RGB Range og der hvor man oplever mindst black crush (Xbox 360).
Jeg har aldrig tænkt på det som en gamma-indstilling, men derimod en RGB range-indstilling. Men så giver det selvfølgelig meget bedre mening hvorfor der var tre indstillings-muligheder og ikke to. ...ikke at det giver mening alligevel, men altså... :)

At ændre gamma for hele maskinen er ekstremt dumt, men det er vel ikke dummere end at deres scaler lavede ringing en masse, for at få 720p-spil til at se skarpere ud på Xbox One-titler. Det har sikkert også virket for de uvidende, som måske alligevel har deres TV indstillet til dynamic-mode eller whatevs :)

Komisk at maskinen har en kalibrerings guide indbygget. Men bare rigtig ærgerligt at den så kører på en ukorrekt kilde. Også rigtig ærgerligt at de egentlig fint starter med at skrive at man bør gå efter Game Mode eller Cinema, med Varm-farvetone, men derefter også nævner standard. For de fleste vil jo så ty til standard fordi den laver bedre "hvid", omend det slet ikke er tilfældet...
De burde ha' fået nogle fagkyndige til at skrive det, og så lade være med at gå på kompromis, for at please de folk der synes at deres TV ved standard indstillingerne ser bedre ud end i Cinema :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 26/08-15 17:26 
Der var samme "feature" på Xbox 360. De gjorde det helt med vilje, da deres spil så for de uvidende masser i sammenligninger så ud som om de havde mere kontrast.

Den reelle effekt var at de havde mindre dynamik og at detaljer gik tabt.
enfenenfenSkrevet 26/08-15 19:49 
I can't see shit! #ommer
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 26/08-15 20:44 
Konsolkongen>
Men maskinen opskalerer jo alt til 1080p :) Tror slk snakker forskellen mellem 720p og 1080p output, hvor man udelader scaleren.

Præcist. Der var snak om det, og jeg mener det hjalp i sin tid, men ved ikke om det stadig gør sig gældende.
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 27/08-15 19:37 
GameReactor er stadig glade for spillet. Må indrømme det gamle spil er blevet spillet igennem rigtig mange gange og glad for de har beholdt co-up splitscreen i remaken. Selv om man er godt flået pt. Så det altså et spil der kalder på at blive købt snart.

GameReactor anmeldelse
GreaseballGreaseballSkrevet 30/08-15 17:42 
Nu jeg næsten halvvejs gennem single player delen. Syns på ingen måder det spil virker mørkt. Er mere lyst i farverne end det originale Gears. Hvis det noget andet i mener så fred med det. Men syns ikke spillet lider under at man ikke kan noget, tværtimod. Kan se mere end i det gamle.

Af bugs er jeg kun stødt på AI makkere der bliver stående i kamp. Ikke at det gør noget, så de ikke i vejen :p Ellers kører spillet fint og stabilt.
WehnerWehnerSkrevet 30/08-15 18:09 
Samme oplevelse som dig. Det er et mørkt spil, men ikke mørkere, end at man kan se det, man skal skyde.

Og Dom kan godt nok være en retard fra tid til anden. Hans AI burde de have shinet up.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 30/08-15 20:49 
Jeg vil næsten vove pelsen og sige AI er dummere i denne udgave. ;D
Nå de går alene er de ok. Men er de med en, så endten bilver de spist af krill eller passer på et hjørne. Men heldigvis betyder det intet for om man kan komme videre.(medmindre de bliver spist)
WehnerWehnerSkrevet 30/08-15 21:49 
Jeg spillede mest det gamle i co-op, men jeg er tilbøjelig til at give dig ret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig