X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rippe lyd fra mp4?


Svar
WehnerWehnerSkrevet 24/03-15 00:48 
Jeg har nogle mp4-musikvideoer liggende, og jeg vil egentlig gerne have selve lyden trukket ud. Det tænker jeg, må kunne gøres helt enkelt, så inden jeg går i krig med Google, ville jeg lige høre, om nogen herinde har gjort det for nylig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 24/03-15 07:49 
Der er sikkert mange programmer der kan, så VirtualDub er måske ikke den mest ligetil plug n play løsning, men det er sådan et program man altid bør have på sin computer til alt hvad der hedder videokonvertering, og splitting, og så er det 100% gratis og reklamefrit.
Du burde bare kunne åbne mp4 filen i det, og vælge save audio as WAV i filmenuen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 24/03-15 09:04 
Men det virker jo kun til sådan noget Windows-halløj.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 24/03-15 09:08 
Det må man vel også gå ud fra er standard medmindre andet er angivet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 24/03-15 11:40 
Naiera>
Men det virker jo kun til sådan noget Windows-halløj.

Ah. Du er OS/2 Warp-mand. Selvfølgelig.
I så fald kan jeg anbefale MP4Box. Det er en multiplatform .MP4 de/multiplexer. Som så meget andet open source-software er der ikke noget GUI i standardpakken, men du kan helt sikkert finde et til din foretrukne platform ved at søge på "MP4Box GUI".

MP4Box
WehnerWehnerSkrevet 24/03-15 11:45 
Jeg bruger Windows, så det lyder som om, det Sumez anbefaler, er lige hvad jeg skal bruge. Giver en melding, når det er afprøvet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 24/03-15 11:55 
Skal nok nævnes at jeg ikke er 100% sikker på om VirtualDub understøtter .mp4 formatet out of the box, men jeg tror nu nok at det er almindeligt nok nu om dage til at du kan gøre det uden yderligere plguins.

Derudover kan det også være at den klager over at du ikke har codec'et til videoeformatet, men det burde være underordnet når du kun skal gemme lydsporet.
Men det vil muligvis kræve at du installerer det codec lydsporet er encodet i (typisk AAC eller MP3). Det vil nok gøre sig gældende for ethvert program til formålet, medmindre du bare kan gemme lydfilen direkte i samme format.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 24/03-15 12:18 
Det er noteret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 24/03-15 13:31 
Du skal have fat i en demux'er der kan hive den rå audio strøm ud af mp4 containeren.

Mp4box, som odin nævner, kan gøre det ret enkelt men i kommandolinien (der findes GUI'er som jeg ikke kender så meget til).

Handbrake burde kunne hjælpe dig: https://handbrake.fr/

Hvis du har ffmpeg installeret er det også super simpelt i kommandolinien:
ffmpeg -i videofile.mp4 -vn -acodec copy audiotrack.m4a

eller med mp4box:
mp4box -raw 2 video.mp4 -out audio.aac

(hvis lyden er spor nr 2)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig