X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Arcade-vandalisme


Svar
RJKRJKSkrevet 07/03-15 21:54 
Man har hørt om det og oplevet det i nogen grad, men dette er alligevel chokerende og hjerteskærende - på grænsen til at jeg ikke engang ville poste det.

Jeg kender ikke og har ikke lyst til at sætte mig ind i detaljerne, men kort beskrevet er den vist nok andenstørste arcadesamling i Europa blevet smadret. Jeg kender ejeren løst og han har endda en profil på P:R, omend det er nogle år siden jeg har snakket med ham.

I sin tid har samlingen været offentligt tilgængelig ved enkeltstående arrangementer, men i nyere tid er der så åbenbart blevet ballade med udlejeren af samlingens lokaler. Dette er så tilsyneladende kulmineret efter udlejeren er gået fallit og lokalerne er blevet opkøbt af en spekulant, der vil jævne området med jorden - der har vist været nogle retssager, med efterfølgende adgangsforbud til lokalerne.

Jeg er ikke sikker på den præcise rækkefølge, men der har så været indbrud fra nogle kobbertyve, som har smadret billedrørerne på alle maskiner, for at få den smule kobber, der sidder på spolerne bagved. Dertil er det hele så blevet hærget af lokale unge der er gået amok, og slutteligt er stedet så indenfor de sidste par uger blevet gennemgået af samlere og andre lykkeriddere, der har taget dele og hele maskiner - nogle for at redde stumperne, andre for at sælge dem og tjene en hurtig skilling.

Det skal tilføjes at jeg ikke helt kan blive klog på, hvor meget der er givet tilladelse til af hvem - udlejere har en tendens til at mene at de ejer deres lejeres ting - men den rigtige ejer skulle stadig være i live, men vist bare gået helt ned og har opgivet alt. Det forstår man jo så også godt.

Der er mange grimme billeder og videoer at finde, men jeg nøjes med at linke til denne artikel fra stedet fra forleden:
http://www.tote-pixel.de/pixel/672-untergang-einer-arcade.html

Og for at slutte denne yderst sørgelige sag bare en lille smule positivt, så er her en video fra hvordan samlingen var inden:
http://www.youtube.com/watch?v=xnkyA3yrUYY

(og jeg er glad for at jeg stoppede med at leje lokaler for mange år siden - i øvrigt efter trusler om en lignende behandling fra en udlejer...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/03-15 22:39 
Det er sådan noget, der gør, at jeg har lyst til at losse folk imellem stængerne, når de påstår, at begreberne "menneske" og "dyr" ikke har noget med hinanden at gøre. Det kan godt være, vi har store hjerne, men for fanden da, hvor er vi stadigvæk primitive :(
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 08/03-15 00:06 
Åh gud det gør helt ondt indeni tør slet ikke se billederne! :-(
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 08/03-15 03:16 
Ufatteligt, og hjerteskærende :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
scavengerscavengerSkrevet 08/03-15 09:20 
Fuldstændig det samme som IS der ødelægger museumsgenstande i Irak. Total hjerneblødning.
Nemo me impune lacessit
Bede-xBede-xSkrevet 08/03-15 09:40 
Jeg får det fysisk dårligt af at se sådan nogen billeder.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
The DaneThe DaneSkrevet 08/03-15 12:46 
Dem der stjæler kobber er bare gribbe uden medfølelse. Ungerne, og dem der stjal for at sælge videre, skulle bare opdrages bedre. For det er da ufatteligt folk ikke kan have mere respekt for den slags, og den tid det har taget at samle sammen.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig