X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny cartridge-konsol kommer på kickstarter


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/03-15 18:13, rettet 05/03-15 18:34 
Ny cartridge-konsol kommer på kickstarter
Det her er rimeligt nyt.

Men en gut fra USA, mike (Ham der står bag dette retro blad: http://readretro.com/ ) har købt de gammel støbeblokke fra Atari.Se hele indlægget


Retro VGA
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
125 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/03-15 18:13, rettet 05/03-15 18:34 
Ny cartridge-konsol kommer på kickstarter
Det her er rimeligt nyt.

Men en gut fra USA, mike (Ham der står bag dette retro blad: http://readretro.com/ ) har købt de gammel støbeblokke fra Atari.
Dem der blev brugt til at lave Atari jaguar konsollen + cartridge's.

Og vil lave en ny konsol som skal spille nye retro spil... altså ikke Snes nes OSV...
Her tænker jeg på shovel knight, resogun OSV... Konsollen bliver en 2D maskine.

Alle spil er fysisk kopier. Med box manual og cartridge.
Hvad jeg kan forstår ? så ingen internet DLC OSV....
De skulle ha' flere firmaer bag dem (som laver spil i dag i 2D til PS4/xbone)

Kickstarter i år CA. til sommer ?

Pris ??
De prøver at holde den under 200$ med 2 controller og 1 til 2 pack-in-game spil.
Pris på fysisk spil 20 - 40$

Her er et podcast om dem:
http://www.allgengamers.com/home/2015/3/3/episode-190-the-retro-vgs.html

Deres facebook side:
Hvor der ligger en video op af den gammel Atari støbeblok. som de har købt hjem.

Retro VGA
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 05/03-15 18:24 
Så bare endnu en Android-baseret konsol i anden indpakning?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/03-15 18:32, rettet 05/03-15 18:32 
Til dem der vil ha' shovel knight OSV, i cartridge form (CIB)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 05/03-15 18:37 
Snarere DOA :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/03-15 18:48 
Synes godt nok også, det lugter af noget, der bliver dødfødt... Hvis det overhovedet kommer så langt.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-15 19:16 
En skam at de vælger Jaguar konsollen og cartridges som useende. Det er ikke ligefrem en køn konsol :/

Kunne være sjovt hvis det lykkedes. Men jeg synes ikke der er ret mange af nutidens "retro"-spil der er særlig gode alligevel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/03-15 02:18 
Jeg troede de var blevet solgt til nogen der lavede tandlæge udstyr? Måske er det den samme person?

http://www.tested.com/art/makers/457446-10-inventive-new-uses-obsolete-technology/item/atari-jaguar-dental-camera/
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/03-15 08:18 
Det er dem som atari havde i overskud, der ikke blev solgt. Som blev til tandlæge udstyr. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 06/03-15 15:16 
Konsolkongen>
En skam at de vælger Jaguar konsollen og cartridges som useende. Det er ikke ligefrem en køn konsol :/

Sjov ide men hold nu kæft hvor er den konsol grim ;-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/04-15 03:01 
Her er noget nyt video om den

https://youtu.be/NbFjBmVT_J4
SumezSumezSkrevet 08/04-15 10:01 
Beano>
Så bare endnu en Android-baseret konsol i anden indpakning?

Synes ikke jeg kan finde nogen tekniske detaljer omkring den?
Hvis den skal være en succes er det ekstremt vigtigt at det er nemt at udvikle til den, men samtidig er det også lidt en dødssejler, hvis det bare er en forklædt PC/endnu en Android konsol.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/06-15 17:39 
Her kan man få svar på lidt spørgsmål.
http://www.retrovgs.com/f.a.q..html
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
OdinOdinSkrevet 13/06-15 19:57, rettet 13/06-15 20:09 
Ooooh. Den er FPGA-baseret og understøtter HDL-rekonfigurering via cartridges. Lige pludselig steg min interesse tifold. Afhængig af hvor kraftig den er vil det i praksis betyde, at man f.eks. burde kunne loade de mange eksisterende cores til f.eks. MiniMig og FPGAArcade og derved komme meget nær en hardware-perfekt spiloplevelse for en række eksisterende konsol-, computer- og arkadeplatforme. Og et højst konfigurérbart stykke hardware til fremtidige udvikling. Jeg håber de inkluderer pinouts til expansion boards.

Det store spørgsmålstegn bliver som altid 3rd party udviklersupporten, men selv hvis der ikke kommer nogen spil til den, vil den stadig være lækkerbidsken for os der gerne vil have en pæn FPGA-baseret Amiga/Commodore 64/Atari ST/ColecoVision/whatever maskine under TV'et.
Mes1983Mes1983Skrevet 13/06-15 20:18 
Glæder mig til at se Kickstarteren. Bare de holder prisen på et ordentligt niveau. Hvis de går efter originalprisen på en Atari Jaguar på ca. 2500,- (justeret for inflation), så tror jeg ikke jeg går med.
BeanoBeanoSkrevet 13/06-15 20:36 
Hvorfor skulle de basere prisen på Jaguar?

Vil også gøre den dyrere end både PS4 og XB1, så kommer næppe ikke til at ske :)
nerosnerosSkrevet 13/06-15 20:38 
Det nu en meget fed ide alligevel.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 13/06-15 20:39 
At sætte prisen for højt?
nerosnerosSkrevet 13/06-15 21:11 
Hahaha nej :D

Jeg mener selve konsollen er en sjov ide som jeg faktisk synes kunne være interessant, men hvis der bare skal portes XBL og PSN spil på den bliver det måske lidt kedeligt.
Bashful Neophyte
Mes1983Mes1983Skrevet 13/06-15 21:18 
Beano>
Hvorfor skulle de basere prisen på Jaguar?

Vil også gøre den dyrere end både PS4 og XB1, så kommer næppe ikke til at ske :)

Fordi konsollen er lavet på samme form som Atari Jaguar. Så mit indlæg var et forsøg på at være morsom, og samtidigt kommentere, at jeg håber den ikke bliver for dyr - hvilket Jaguaren jo var.

Har læst, at de har snakket om, at den skulle lande et sted imellem 150-180$, hvilket jo er ok.

Og ja Neros, hvis den skal blive et hit, så kræver det nok eksklusivtitler af høj kvalitet. Og ikke bare tamme ports af allerede eksisterende titler. Har dog ikke kunnet finde noget om prisen på spillene, kun at selv indieudviklere kan bestille ganske små oplag, og så selv stå for at sælge dem. Hvordan det skal fungere i praksis, ved jeg ikke.
BeanoBeanoSkrevet 13/06-15 21:21, rettet 13/06-15 21:22 
@Neros: Ja :)

Trods alt positivt at det ikke bare er endnu en Android-baseret løsning der hurtigt klaskes sammen ;)

@mes: Ja $150-200 vil være meget mere fornuftigt imo.
nerosnerosSkrevet 13/06-15 21:23 
Jeg tænker på NG Dev Team kunne være sjovt at få over på den, men det kan godt være de kun er til Neo Geo AES og MVS plus Dreamcast?
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/08-15 03:08 
https://video-arn2-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xpf1/v/t42.1790-2/11914300_870971569638781_463833024_n.mp4?efg=eyJybHIiOjMwMCwicmxhIjo2MDN9&rl=300&vabr=165&oh=da9a845ae51dc33992250ab2db6cceb5&oe=55E26FF3
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Mes1983Mes1983Skrevet 01/09-15 11:52 
Så er der kommet et nyt indlæg om Retro VGS

Må indrømme, at jeg synes det er lidt arrogant formuleret. Og i mine ører lyder det direkte vanvittigt at de regner med at folk velvilligt vil punge $400 ud for en indie-konsol. (Den samme pris, jeg lige har givet for en PS4 med Disney Infinity)

Jeg må desværre sige, at dette gør at jeg nu ikke længere regner med at backe projektet.

[quote]
Edits are being made so re-reading this might be a good thing.

Hey All,

I wanted to come in here and address the RVGS pricing issue. It really all comes down to what gamers want to play on RVGS. For us, gamers ourselves, we want RVGS to have the ability to play all these incredible larger Retro inspired titles that are hitting the market these days, and will continue to hit the market for years and years to come. And play these games on cartridges vs. disposable digital. We also want to see what developers can do to create their own custom effects utilizing the FPGA/Arm combo we are supplying. This chipset will give them unlimited potential to do things we've never seen before in a game.

If all you want to do is play games up to a limited file size, like 50 MB for example (tbd), and do not care about the cool things developers will inevitably be doing with the very large and capable FPGA / Processor chipset then we can have a console option for that under $300.

BUT, if you do care and understand the benefits of having the first ever FPGA enabled console that will also have the ability to play these larger retro games then we can have an option for that at a higher cost.

Is $100-$150 less really worth it to limit the size of the games you want to play and is it also worth it to eliminate the games that will be created using the FPGA/Arm of our console? In the short term it may seem like a lot of money, but in the long term, we will all be shooting ourselves if we cheapen this console up.

Even though we are calling this RETRO VGS, there is nothing RETRO about the hardware. It's a NEW, modern day system, with the capability to play many of the same games that will only be available digitally on the systems from Msoft, Sony and Nintendo.

Look at the Mist and FPGA Arcade Boards. These are FPGA only and basically bare boards with no contollers, no pack-in game, limited output options, no cartridge interface and significantly more limited in what they can do and they are $250-$300 alone. You aren't going to see any modern day games running on those. We have created a console with so much more potential than those and at a much more competitive price.

RVGS may not be for everyone's checkbook, but for those gamers who want to play the latest and greatest retro style games coming from some incredible design teams and play these games on long lasting cartridges then this will be a choice packed with long term value.

We are still addressing the cart storage issues. Masked ROMS might still be a viable option but might not be an option for the larger of the retro games on the market, so we are continuing to look at our options but we are limited by today's technology which seems to all be going more disposable. This is something we can't control. I can only tell you we will provide the best option for game retention that is available today at an affordable price.

We have a few other ways we will be structuring the Kickstarter campaign to benefit the founding backers and make it worth while so please stay positive until the campaign goes live and you have all the information.

I can tell you we will have a minimum goal in the $2.5-$3MM range which will reflect about 7,000 backers minimum. This is a minimum quantity we have guaranteed our initial batch of game developers in this campaign period. We will then build on that the balance of a year until the consoles ship mid 2016. Keep in mind we aren't an existing company with other sources of income. We are not only Kickstarting a product but our company as well. And we don't have the luxury of taking a loss on RVGS out of the gates.

To address those wondering who would make games for a console like this. The one thing I can tell you is developers are coming in droves excited about the potential of having their games preserved on cartridges. Most have said it's a dream to have this and something they never thought they would have had the opportunity to do. Dev's are in line waiting to learn how to make and bring their games to RVGS. Getting an abundance of quality games on this will not be a problem. We will carefully make sure to not over saturate the market and keep the ratio of games to the # of users in check. And also assure we have a variety of all game genres represented.

This is going to be a very trick piece of hardware that will do some amazing things and play some amazing games for a very long time. We can guarantee you all that.

EDIT: Let's address game exclusivity. Like all of you, we see the value of having great games exclusive to this console. So much so we are planning on eventually developing our own first party games using some of the same game developers who made many of your favorite games back in the day. Our team has contacts that go very deep into the gaming industry. But we can't expect 3rd party developers to give us exclusives early on in our life cycle. We want RVGS to be another profit center for them and not limit their revenue generating ability. Once we feel our installed user base can afford to ask for exclusives from 3rd party devs, we will do so.

EDIT: Let's discuss game cart pricing. Hey, either you like disposable digital or you want the real thing. Either you think games are too expensive over $10 or not. If you like the real thing and want cartridges to play a lifetime, with a box and manual then this is for you. Carts will be priced from $20-$50 depending on the scope and size of the game and of course if its a game that people will pay $50 for--read that a popular game, existing franchise, etc.

EDIT: Let's discuss the Kickstarter backers. Founding backers are of the utmost importance to us. Every item purchased through the Kickstarter campaign will be exclusive to this campaign, never to be reproduced again. Whether it be special serial #'s on all units to the cart and consoles colors all backers will be getting something here that won't be available once the campaign ends. We will also be issuing credits based on stretch goals to help lower the price and offset some of the start up costs we will have running through Kickstarter. If we hit larger user/backer #'s it could also decrease some of our parts costs and when those levels are hit, credit toward future purchases will also be given. Nothing like this has ever been Kickstarted before. Unlike OUYA, we have to guarantee backers a minimum amount of users emerging from the campaign, something we can then build on for another 12 months prior to shipping the product. In the end, if you are a backer, you can expect to get the best deal possible on RVGS.

EDIT: Let's discuss dev systems. Also, a big advantage to RVGS is all retail consoles are dev kits right out of the box. Developers aren't going to have to pay any extra to develop for RVGS. We will have methods and instructions for hooking it up to your dev PC and creating / porting your games to RVGS using our free tool chains. In addition, RVGS will work with the game making suites of today, like Unity and Game Maker as well as work with those deving games using Assembly, C++, etc. There will be lots of ways for all types of developers to bring their game onto RVGS, either through the FPGA and/or ARM chipsets. Creating a system like RVGS to cater to all these types of development methods simply costs money but it will be advantageous for gamers because of the type of games that can be made and developed for RVGS.

We have had to weigh and juggle lots of things in the creation of this hardware and we don't expect all of you to understand all of the nuts and bolts of this.

EDIT: Let's discuss output. We want to build in as many output options as we can to satisfy most gamers. We could have gone HD only or composite only. We could forgo the simultaneous HD and Analog out. We could eliminate the RGB options. Is it worth it so scale our output options back?
[/quote]
SumezSumezSkrevet 01/09-15 11:56 
Jeg kan godt forstå at det er dyrt at producere sådan et niche-produkt, men jeg er i samme båd som dig. Jeg har ikke lyst til at støtte projektet med så store beløber, når der netop blot er tale om niche-indie projekt, som næppe nogensinde bliver særlig stort.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 01/09-15 12:31, rettet 01/09-15 12:32 
EDIT: Let's address game exclusivity. Like all of you, we see the value of having great games exclusive to this console. So much so we are planning on eventually developing our own first party games using some of the same game developers who made many of your favorite games back in the day.

Jeg kan ikke stoppe med at grine, simpelthen go' humor :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-15 13:49 
Hvorfor? Hvis de kan få dem til at udvikle eksklusive spil til maskinen er det da fedt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 01/09-15 14:12, rettet 01/09-15 14:14 
Mes1983>
Our team has contacts that go very deep into the gaming industry. But we can't expect 3rd party developers to give us exclusives early on in our life cycle. We want RVGS to be another profit center for them and not limit their revenue generating ability.

Håbløst! Det ville kræve et enormt antal backere, hvis en sådan drøm skal kunne gå i opfyldelse.
Og desuden: $400 for en konsol, der kan afvikle spil, der allerede findes på steam og gog? Til sammenligning kostede Ouya'en en fjerdedel.

Deres plastikcartridges må de i øvrigt gerne beholde!
[inspirational quote here]
Bede-xBede-xSkrevet 01/09-15 14:13, rettet 01/09-15 14:22 
Kongen: Ja, det ville da være fedt, hvis de kan få samlet nogen af de udviklere der skabte vores favorit spil tilbage i tiden, til at skabe deres first party, som skal udvikle eksklusive spil til deres dyre niche konsol. Ikke realistisk, men fedt ville det da være.. :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-15 15:56 
Nej, jeg synes også den lyder lidt langt ude. Men de har snakket om det i meget lang tid, så jeg håber at de faktisk har nogle halve aftaler på plads :)

Jeg er skuffet over prisen. Til 200$ kunne den sikkert sagtens få en brugerbase, men til så meget mere, så skal der virkelig nogle kvalitets-titler på banen som kan overbevise folk :)

Jeg håber at den bliver en realitet. FPGA-løsningen synes jeg i hvert fald lyder spændende :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 01/09-15 17:30 
Er i ironiske eller hvorfor er det i gerne vil have at en ny dyr maskine får eksklusive spil? I stedet for at de spil udkommer på en af vores eksisterende maskiner, hvor de vil køre lige så godt.

Med undtagelse af konsolproducenten så taber alle på at den maskine får eksklusive titler. Spillere (da de er nødt til at købe den) og udgivere/udviklere (da salg vil være pinligt lave). Eneste formål med den maskine er at få mulighed for at købe udgivelser som bliver samlerobjekter alene baseret på at ikke ret mange har købt dem.
Mes1983Mes1983Skrevet 01/09-15 18:38 
Det argument forsvarer de med at deres spil, i og med at de er på cartridges, ikke forgår lige så let som disk baserede medier.... :-/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-15 18:45 
Disc-baserede medier holder i teorien nemt 100år, det kræver bare at man mestrer den uhyre svære kunst at sætte en skive i, uden lige at køre fortænderne henover først. Det burde ikke være svært, men det er det tydeligvis for mange.

De hentyder meget til holdbarheden ift. Digital distribution, hvor du i teorien kan være fucked i morgen og ikke længere have adgang til dine spil.

Jmog: Eksklusivitet er da en fantastisk ting. Hvis udvikleren skal fokusere på en enkelt platform så vil spillene køre bedre og formegentlig have færre bugs.
Se bare forskellen mellem Bayonetta 1 og 2. Etteren kørte okay på 360 og ad helvede til på PS3. Toeren kører fantastisk på Wii U.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/09-15 19:03, rettet 01/09-15 19:05 
B1 var der et helt andet 3. rangs team der fik opgaven at portere (læs: smidt over med et møggreb) til PS3 fra 360, så ikke helt godt eksempel selvom du har en pointe ;)
JmogJmogSkrevet 01/09-15 19:44 
Konsolkongen>
Jmog: Eksklusivitet er da en fantastisk ting. Hvis udvikleren skal fokusere på en enkelt platform så vil spillene køre bedre og formegentlig have færre bugs.

Jamen så udgiv det da på PS4 :-)

Giver langt mere mening end en ny konsol der vil sælge småtterier.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-15 20:11, rettet 01/09-15 20:12 
Nej for så vil det formegentlig være digital distribution = mistet når servicen lukker og din harddisk står af.

Det er faktisk præcis dét de laver maskinen for at kæmpe imod.
Hvis du er ligeglad med om du kan spille dine gamle spil i fremtiden, så er denne konsol helt sikkert ikke tiltænkt dig :)

Jeg forstår hvad de prøver at lave og jeg håber det kan blive til noget. Jeg har dog, som jer andre, også min tvivl hvorvidt det lykkedes :)

EDIT: Jeg synes dog at konsollen er mere end bare indie-crap udgivet på cartridges. FPGA-delen gør den faktisk ret unik og interessant :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 01/09-15 21:19 
Konsolkongen>
Nej for så vil det formegentlig være digital distribution = mistet når servicen lukker og din harddisk står af.

Det er faktisk præcis dét de laver maskinen for at kæmpe imod.

Nej, det er det de bruger som salgsargument, men da ikke det, det handler om. Var det bevarelse af den meget lille gruppe spil deres niche konsol kan få adgang til, det handlede om, kunne de bare udsende dem helt normalt på disc til de andre konsoller eller digitalt på PC uden DRM.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-15 22:02 
Et af deres hoved argumenter så ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 01/09-15 23:10, rettet 01/09-15 23:48 
Deres andet hoved argument er så "fordi cartridges er cool". Om man synes det er $400 (+euro tax) værd? Skal godt nok være nogen helt særlige spil... Var ellers super hyped :)
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 02/09-15 05:28, rettet 02/09-15 05:33 
Der har været et panel omkring konsollen der linkes til i den her tråd, mens Mike Kennedy skriver og besvarer spørgsmål senere i tråden: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1043605&page=18

Har ikke set panelet endnu og får ikke tid til at se det før tidligst sent i aften, men lige et par af de kommentarer fra Gaf-brugerne, jeg bed mærke i, da jeg skimmede tråden, til at stimulere diskussionen:

So I just watched this. It's a good video, but I do have a couple of concerns.

First, will it really be only standard flash and not the 100-year flash they talked about before, for games that use that? I mean, the masked ROM news is fantastic and I'm excited about that, but 20-year flash is nothing special, why buy this system just to play games on that kind of media?

And second, if I heard that right, Mike Kennedy says that the price on Kickstarter will probably be 'above $300' for a system, which is pretty expensive. They even say that it might be more for kickstarter backers than for people who buy one later, which doesn't sound great even if they do have some reasons. I know that the kickstarter will have exclusive system colors which presumably will only be available there, but still... that's asking a lot.

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=176968903&postcount=876

Yeah as someone who is a hardcore collector and buys Jaguar games that didn't even release on the system when it was alive, I find it hard to get excited by this system. Games that only last 20 years, expensive, with only small amounts of support doesn't really seem like a product to die for.

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=177070142&postcount=934

At 47:20 of the panel is where Mike announces the price to be "north of $300".

https://www.youtube.com/watch?v=g-FZ...kX486nT737hX8w

If you're concerned about that price, let them know! I posted on their wall regarding the high price. https://www.facebook.com/RETROVGS

I suggested they lower the price on the console and just bump up the funding goal.

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=177021392&postcount=898

I thought this was going to go badly when I expected Ouya pricing, but $300-$400/piece? This is going to be a bomb of epic proportions. And getting $2.5 million when the minimum to get the system is at least $300 would require the Kickstarter to be more successful than the Ouya Kickstarter (the vast majority of their funds were from $1-$140 pledges) which is going to be nigh impossible after everyone has seen how bad Ouya ended up.

Even if this funds, I don't see the point when a similar amount of money will get you a PS4 or XBO which is drastically more powerful, has a much larger install base, a ton more games, the option of digital distribution, and a much better controller. And if you're an indie, you can still do physical releases of your games (and chances are the cost/game is much less on the PS4 than it would be here).

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=177046697&postcount=910
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Mes1983Mes1983Skrevet 02/09-15 06:21 
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor meget godt man kan få til enten Super Nintendo eller Mega Drive for samme pris, som de vil have for deres super-duper-kan-I-ikke-se-hvor-cool-den-bliver konsol
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/09-15 10:17, rettet 02/09-15 10:17 
Jeg forstår dig til dels godt. De moderne indie "retro"-spil er ofte noget sløjt bras sammenlignet med de originale på Mega Drive og Super Nintendo. Men her er jo ikke kun tale om en emulerings-maskine (selvom FPGA'en umiddelbart skulle kunne få den til at opføre sig præcis som begge maskiner), men om en helt ny konsol, med helt nye spil.

Jeg skal også passe på med at lyde alt for optimistisk, for det er jeg egentlig ikke. Men denne maskine har i min verden al mulig mere grund til at eksistere, end sådan noget fis som Ouya :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Mes1983Mes1983Skrevet 02/09-15 12:42 
Mht. Ouya er jeg helt enig.
Jeg forstår til dels også godt, at de gerne vil lave den her nye konsol, der skal kunne alt muligt "magisk". Men at prissætte den på samme niveau som Xbone og PS4 er i min optik en fejl, da det ikke lige var det jeg forstod ved det oprindelige koncept.

Min argumentation med at man kan få meget godt til SNES og MD, er også bare fordi, der ved jeg hvad jeg får, nemlig fantastiske spiloplevelser, fra fantastiske udviklere, og som det ser ud nu, vil jeg hellere bruge pengene på de spil, frem for på en ny konsol, hvor de endnu ikke har vist noget rigtig interessant, som kan retfærdiggøre den hampre pris.

Men jeg følger nu med på sidelinjen, da jeg faktisk stadig synes at konceptet er rigtig fint. Men de bør nok revurdere deres brugerbase. Jeg tror faktisk bare de er blevet grebet af en følese "wow, vi kan også få vores maskine til at gøre sådan-og-sådan" og "ville det ikke være fedt, hvis vi ikke gik på kompromis med noget..."

Realiteten er at man jo bliver nødt til at gå på kompromis med noget som konsolfabrikant, hvilket både Xbone og Ps4 jo har gjort.
Bede-xBede-xSkrevet 18/09-15 11:34 
Lyder til at det måske er lørdag kampagnen starter på Indiegogo:

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=179171474&postcount=1145
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/09-15 18:48 
https://www.indiegogo.com/projects/retro-vgs#/story
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Bede-xBede-xSkrevet 24/09-15 13:38 
https://youtu.be/yH76tRLVTQw

:)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
XiwanaXiwanaSkrevet 24/09-15 13:52 
Med $67.000 i kassen, er der ikke langt til de $1.950.000.... eller noget...
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-15 14:10, rettet 24/09-15 14:14 
Øv at den ikke klarer sig... Den burde ha' været annonceret før Ouya, så havde den nok haft en realistisk chance. Men det er forståeligt nok at folk ikke tør backe en ny niche konsol når Ouya var sådan en katastrofe :/

Edit: I øvrigt imponerende dårligt hjemmeside design på indiegogo, når man ikke kan se det aktuelle beløb på en mobiltelefon :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 24/09-15 14:14 
Samtidig med at folk er pænt skeptiske over prisen. Ideen er god, men approachen minder lidt om Sony anno 2005.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-15 14:20, rettet 24/09-15 14:21 
Ja prisen synes jeg også endte med at blive alt for høj. Der kan sikkert sagtens argumenteres for det og hvorfor FPGA-delen (som sikkert koster sin del) gør den unik og spændende. Men i sidste ende tror jeg at forbrugerne er ligeglade.

Jeg synes i øvrigt navnet er dårligt. Ikke så fantasiløst som "Xbox" og underligt som "Wii", men alligevel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Mes1983Mes1983Skrevet 29/09-15 20:27 
Så gik den ikke længere... Link fra deres Facebook:

"Hey Everyone! It’s clear, in its current state the RETRO VGS Indiegogo campaign is dead in the water and thusly will be shut down early. Once the Indiegogo team explains to us how we can do this, the plug will be pulled and all of you who have contributed will receive a refund post haste. Or you can go in and request a refund from Indiegogo right now.

The good news is we aren’t giving up and have made some adjustments to our hardware team, which includes the involvement of other hardware gurus who were part of our venture in the very beginning. We will also be lowering the price while maintaining most of the cool features you all want.

We will be back in the near future with a prototype RETRO VGS system, front-and-center playing our games on our cartridges and with our USB controller. Sit tight, be patient and RETRO VGS will return.

Thanks again for your support, patience and understanding while we regroup and prepare for the relaunch of a crowdfunding campaign on Kickstarter."
125 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig