X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Danskere køber rekordmange computerspil


Svar
Per SPer SSkrevet 02/03-15 19:34 
Pressemeddelelse, Multimedieforeningen, 2. marts 2015

Salget af computerspil oversteg 1,5 mia. kr. i 2014

Helt nye tal fra spilbranchen viser, at danskerne i 2014 købte computerspil for 1,53 mia. kr. Hermed tangeres rekordåret 2013.

Det er specielt spil til den nye generation af spilkonsoller samt til de mobile platforme som tablets og smartphones, der står for salget.

”Resultatet er imponerende set i lyset af at 2014 var et overgangsår til de nye konsoller. Overgangen til PlayStation 4 og Xbox One er dog gået over al forventning og langt hurtigere end vi har set ved tidligere generationsskift,” fortæller Morten Nielsen, der er formand for Multimedieforeningen.

Det digitale salg er steget med 12 procent, og står nu for næsten 70 procent af den samlede omsætning af spil til konsoller, pc og mobile enheder. Konsolspil, der er købt og hentet direkte på konsollerne, er steget med 22 procent, mens mobile spil er steget med hele 33 procent.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
millenniummillenniumSkrevet 02/03-15 19:51 
Det forklarer min stack-of-shame.
The medium is the message.
Trydie76Trydie76Skrevet 02/03-15 19:57 
1,530.000.000kr...
Damm, det er i gennemsnit 250+ kr per person...inclusive babyer\pensionister\koner;) og andre ikke gamere.
Vildt
Trydie76Trydie76Skrevet 02/03-15 19:59 
millennium>
Det forklarer min stack-of-shame.

Og min...selvom jeg sjælden købe nyt så er jeg sikker på at en stor del af de penge jeg har givet nok er blevet brugt på nye spil
GreaseballGreaseballSkrevet 03/03-15 18:04 
Plus når mange spil hurtig kommer på udsalg og kan findes til billige penge. Så vokser ens stack-of-shame hurtigt.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig